Cut off

Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Cut off

Post autor: Roswell »

Nie mogę znaleźć w archiwum więc piszę nowego posta, czy silnik 2.0 ma cut off? A jeśli tak to przy jakich obrotach ?
pzdr :wink:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sprawdz :D Mój ma przy 7000 obr. Choć podczas ostrego przyspieszania kręcę go do 5600 (moc max - w moim, w starszych chyba ciut wyżej 6000). Generalnie dokręcam go do 6000 bo więcej to już bez sensu.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.

Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Bardzo was przepraszam że nie sprecyzowałem pytania, ale chciałem się dowiedzieć czegoś innego. A mianowicie "odcinanie paliwa w czasie hamowania silnikiem (CUT -OFF)", do jakich obrotów to działa i czy w ogóle to występuje w probe(ale myślę że na 100% tak). A co do tego o czym mówiliście to 2.0 16V odcina przy 6500 obrotów na górze :)
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

TYKWA pisze:Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.

Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam :wink:
Zgadza się 6,5 to stanowczo za mało, też mam odcinke przy 8k
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:
TYKWA pisze:Ronin ale Ty masz 2.5 , a Roswell 2.0 , wiec nie mozna ich porównywac.

Ps. ja mam odciecie przy 8 tys. i wg. mnie 6,5 to za malo i przynajmniej ja ciagne sporo wyzej, a na wyniki nie narzekam :wink:
Zgadza się 6,5 to stanowczo za mało, też mam odcinke przy 8k
Tykwy maszynka naprawdę do 8 tyś. się kręci nie tracąc przy tym przyspieszenia, powiem szczerze, że troszkę idzie
Obrazek
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

A odpowie mi ktoś w temacie ? :D
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

moje 2.5 kręcę do ciut powyżej 7k - jeżdżę na gazie, wiec nie wiem czy mi by coś odcięło...
odcina zapłon czy benzynę, czy coś innego?

jest coś takiego jeszcze jak "fuel cutout"
w dosłownym tłumaczeniu "wyłącznik paliwa" - taka żółta lampka, która mi się świeci po włączeniu zapłonu (nawet przy odpalaniu silnika :/ )
Roswell pisze:A odpowie mi ktoś w temacie ? :D
wydaje mi się że to działa tak: jak jedziesz i zdejmujesz nogę z gazu to wtryskiwacze nie podają paliwa, bez względu na obroty, a jak jedziesz na luzie to komputer utrzyma prędkość obrotową ok 700...
ale nie wiem na 100%
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Krzycho pisze: wydaje mi się że to działa tak: jak jedziesz i zdejmujesz nogę z gazu to wtryskiwacze nie podają paliwa, bez względu na obroty,
No to masz racje ale nie do końca, to działa tylko do jakiejś prędkości obrotowej różnie w różnych autach spotkałem się od 1200 do 2200 poniżej już podaje paliwo. Dla przykładu opel astra 1700 obrotów. A ja chcę się dowiedzieć ile to jest w probe 8)
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mój też pięknie ciągnie do 7 tyś. obr. ale jako że mam moc max. przy 5600 obr. dociągam go generalnie do tych 6-6,5 tyś i zmieniam bieg bo po zmianie biegu spada mi w okolice 4-4,5 tyś. i jade na max momencie i znowu dociągam do mocy max. - to mi się w nim podoba - ten silnik nigdy nie ma dość obrotów 8) :D
Co do zubożenia mieszanki podczas np. hamowania silnikiem - nie jest to tak że pomimo iż hamujemy silnikiem to jednak nadal jest wtryskiwana minimalna dawka paliwa(benzyny)?

Wydaje mi się że w silnikach wysokoprężnych podczas hamowania silnikiem jest tylko sprężana mieszanka powietrzna? Słychać to w TDI mojego brata jak daję gaz słychać delikatne cykanie pompo wtryskiwaczy jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l. Gdy już tak sobie jedziemy na biegu i silnik zejdzie na obrotach do swoich nominalnych 800-900 obr./min. znowu słyszymy pompowtryskiwacze(silnik pracuje pod obciążeniem). W dieslach z racji charakterystyki pracy(samozapłon) jest możliwe hamowanie silnikiem bez dawki paliwa a w benzynowych chyba nie. Ale tylko gdybam :)
Krzycho jak masz sekwencję mimo wszystko powinno być jakieś odcięcie zapłonu podczas jazdy na gazie bo komp czyta z map wtrysków benzyny?
Ja na BLOS(prosta instalacja) kręcę do 8 tyś. ale bardzo rzadko i głównie na postoju :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ronin pisze:...jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l...
W moim 2.0 :twisted: też pokazuje chwilowe zużycie 0l/100km - ale to jeszcze nic nie znaczy. I wtedy raczej nic nie usłyszę z powodu basu tłumika. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Aha. To może faktycznie w benzynach jest też tak że jest sprężane samo powietrze podczas hamowania silnikem?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Robert pisze:
Ronin pisze:...jak się natomiast zdejmie nogę z gazu(hamowanie motorem) cykanie ustaje i na wskazaniu komputera chwilowe zużycie paliwa wynosi 0 l...
W moim 2.0 :twisted: też pokazuje chwilowe zużycie 0l/100km - ale to jeszcze nic nie znaczy. I wtedy raczej nic nie usłyszę z powodu basu tłumika. :roll:
Masz wskaźnik chwilowego zużycia paliwa? To może powiesz przy jakich obrotach przy hamowaniu silnikiem zaczyna wskazywać więcej niż 0?

A do Ronina tak w benzynce działa to całkowicie, nawet niektóre gaźnikowce miały coś takiego ale to nie odcinało właśnie całkowicie, ale sporo zmniejszało zużycie paliwa.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Roswell chyba każde auto odcina dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem. Działa do 700 obr.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Praktycznie każde na wtrysku, ale to nie działa aż do 700 obrotów.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

w escort 1.3 po 95 roku przy hamowaniu silnikiem poniżej ~1300obr pobierało benzynę, a w Probe to nie wiem
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

wszystko zależy od biegu na jakim się zwalnia
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

Jak miałem Scorpiaka 2.8 V6 to obojętnie na którym biegu paliwko pobierał poniżej 1200 obr/min ( przy hamowaniu silnikiem oczywiście ). Miałem komputer i to było wyraźnie widać.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A nie przypadkiem 2,9 V6 ? :wink: U mnie w wielorybie tak samo, od ok. 1200 rpm bierze dopiero paliwo. Powyżej tych obrotów, hamując silnikiem komp pokazuje 0,0 L/100km.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

To raczej nie zależy od biegu :wink:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Podobno odgrzewany kotlet smakuje najlepiej :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

HellHound pisze:A nie przypadkiem 2,9 V6 ? :wink:
Właśnie że 2.8 V6, takie też były (silnik z granady)
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Racja, 2,8 V6 140KM. Już uzupełniłem moją wiedzę :D
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

Sqad pisze:wszystko zależy od biegu na jakim się zwalnia
akurat w tych konstrukcjach bieg nie ma znaczenia
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”