Problem z jednym klockiem od tylnego koła...
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Szwagier mechanik zawsze zaciąga ręczny zamiast zostawiać na biegu i twierdzi, że konsekwentne używanie również zimą to brak problemów z zastałymi linkami (i w dodatku mu się to sprawdza).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
z jednej strony tak a z drugiej zostaw na noc i nie daj boże niech znajdzie się odrobina wody w pancerzu. Temperaturka spadnie do powiedzmy -15 stopni i rano masz jazdę na zaciągniętym ręcznym no chyba że podgrzejesz pancerz i hamulec puści.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Bez recznego w zime? Przeciez to czysta przyjemnosc poslizgac sie bokiem na jakiejs bocznej drode lub na parkingu:) . Problem mialem podobny z hamulcem niestety:(. Na mechnice za bardzo sie nie znam,wiec odstawilem do warsztatu,gdzie w sumie praktycznie nic nie zrobili (oczywiscie chcieli kase ale odeszli z kwitkiem). Powiedzieli ze musze wymienic linke i poszukac jakichs zestawów naprawczych do zaciskow. Objawy mialem podobne jak Sotonka,ale hamulec sie blokowal ewidentnie tylko po zaciagnieciu recznego.zenith839 pisze:Jeszcze rada na przyszłość. Staraj się nie używać ręcznego hamulca w zimie.
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Nie zaprzeczę ale co innego ślizgać się na bocznej drodze a co innego zaciągnąć ręczny i potem jechać jak czołg, spalić 3x więcej benzyny i stracić klocek ew. tarczę ;DTengel pisze:Bez recznego w zime? Przeciez to czysta przyjemnosc poslizgac sie bokiem na jakiejs bocznej drode lub na parkingu:)
Pozdroo
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
podpinam sie bo mam ten sam problem:
w lewym kole jest wszystko ok, ale w prawym był ten Problem...
wewnętrzny klocek hamulcowy był całkiem starty a zewnętrzny nie ruszony
a poniewaz nie stac mnie na mechanika za 300 pln to mam pare pytan...
1. kręcąc tym imbusem tłok mi sie nie wysuwa / chowa. jak to jest zbudowane? jakis slimak-slimacznica? jak naprawic tą dolegliwość??
2. jak założyłem linke i zaciągnąłem ręczny to po puszczeniu ręcznego hamulec został w swojej pozycji (zacisniety) i dopiero siłą go odblokowałem... jak naprawić tą dolegliwość? rozebrać cały mechanizm , przeczyścić, wymienić uszczelniacze (o-ringi) czy co tam bedzie do kupienia nasmarować - (jakis zestaw naprawczy?) ile i czego wymienic?
3. może któryś z was miałby ochote to naprawić... oczywiscie na waszych warunkach (nie mam garażu , a jest zimno i mokro, nie mam kluczy...)
4. czy ręczny jest regulowany? tzn... gdzie jest regulacja? W Kadecie przesuwałem całą dźwignię z "wajchą" a tu rozebrałem wszystko i nie znalazłem regulacji (no chyba że tą nakrętką która mocuje końcówke linki? ale chyba nie?!
pozdrawiam!
/EDIT
Byłem dziś u mechanika.
Sprawdził prawy zacisk, oczyscił prowadnice i tłoczek, nasmarował i założył. Chodzi super, (zarowno tłoczek jak i zacisk na prowadnicy) hamuje dobrze...
Podciągnął śrubę przy ręcznym i... nic
z prawej ledwo ledwo trzyma a z lewej (tej co zawsze niby dobrze, wogole nie trzyma
Okazuje sie, że nawet jak tą dźwignię od ręcznego przy kole nacisnął z całej siły to koło wogole nie hamuje :/
Jego diagnoza to taka że trzeba wymienić zacisk. bo części odpowiedzialnej za ręczny się na da zregenerować...
Co wy na to?
pozdrawiam
w lewym kole jest wszystko ok, ale w prawym był ten Problem...
wewnętrzny klocek hamulcowy był całkiem starty a zewnętrzny nie ruszony
a poniewaz nie stac mnie na mechanika za 300 pln to mam pare pytan...
1. kręcąc tym imbusem tłok mi sie nie wysuwa / chowa. jak to jest zbudowane? jakis slimak-slimacznica? jak naprawic tą dolegliwość??
2. jak założyłem linke i zaciągnąłem ręczny to po puszczeniu ręcznego hamulec został w swojej pozycji (zacisniety) i dopiero siłą go odblokowałem... jak naprawić tą dolegliwość? rozebrać cały mechanizm , przeczyścić, wymienić uszczelniacze (o-ringi) czy co tam bedzie do kupienia nasmarować - (jakis zestaw naprawczy?) ile i czego wymienic?
3. może któryś z was miałby ochote to naprawić... oczywiscie na waszych warunkach (nie mam garażu , a jest zimno i mokro, nie mam kluczy...)
4. czy ręczny jest regulowany? tzn... gdzie jest regulacja? W Kadecie przesuwałem całą dźwignię z "wajchą" a tu rozebrałem wszystko i nie znalazłem regulacji (no chyba że tą nakrętką która mocuje końcówke linki? ale chyba nie?!
pozdrawiam!
/EDIT
Byłem dziś u mechanika.
Sprawdził prawy zacisk, oczyscił prowadnice i tłoczek, nasmarował i założył. Chodzi super, (zarowno tłoczek jak i zacisk na prowadnicy) hamuje dobrze...
Podciągnął śrubę przy ręcznym i... nic
z prawej ledwo ledwo trzyma a z lewej (tej co zawsze niby dobrze, wogole nie trzyma
Okazuje sie, że nawet jak tą dźwignię od ręcznego przy kole nacisnął z całej siły to koło wogole nie hamuje :/
Jego diagnoza to taka że trzeba wymienić zacisk. bo części odpowiedzialnej za ręczny się na da zregenerować...
Co wy na to?
pozdrawiam
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Gdybyś potrzebował ciepłego garażu (wiesz już gdzie) - napisz PW podam daty kiedy będzie można . Niestety nie mogę zagwarantować swojej obecności . Jeśli byś kupował reparatury w JC zadbaj o to by były dobrej firmy ( NIE "JC"! ) .
Aha ! byłeś na Wysokiej ? "Mechanior" ma niezłe pojęcie i zaryzykowałbym stwierdzeniem , że jest dobry w tym co robi .
Aha ! byłeś na Wysokiej ? "Mechanior" ma niezłe pojęcie i zaryzykowałbym stwierdzeniem , że jest dobry w tym co robi .
- pawelc
- Posty: 115
- Rejestracja: 2006-04-26 15:30
- Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
- Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
- Kontakt:
@krzycho do wyczyszczenia masz zacisk ,jak nie cieknie to praktycznie nowe reperaturki czyli wszystkie gumki ,dzień czasu wolnego i do dzieła rozebrać wyczyścić przesmarować i musi chodzić tam praktycznie nie ma co się popsuć ale często i gęsto zapieka się ale to właśnie przez nie używanie ręcznego ja u siebie jeszcze tego nie praktykowałem ale braciszek już robił u siebie i naprawdę budowa zacisku nie jest skomplikowana-zrobię ten manerw u siebie na wiosnę łącznie z wymiana klocków i tarcz z tyłu teraz póki chodzi nie chcę mi się grzebać
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
Ale zacisk hydrauliczny hamuje rewelacyjnie! żadnych problemów. Tłoczek chodzi w tą i z powrotem jak szalony
Nie działa ręczny - nawet jak przy kole tą dźwignię, na którą się zaczepia linkę ręką z całej siły nacisnę. Czyli jednak to się da naprawić?
Bo ten mechanik mówił, że ta część nie jest naprawialna... że trzeba cały zacisk wymienić...
Aha i jeszcze jedno: jest taki imbus po drugiej stronie tłoczka , który po wkręcaniu powinien powodować chowanie się tłoczka. Nie działa w prawym kole, w lewym działa...
A jeżeli twierdzicie że reperaturka pomoże to chyba jednak kupię ten zestaw. Jak nie pomoże to
pozdrawiam
Nie działa ręczny - nawet jak przy kole tą dźwignię, na którą się zaczepia linkę ręką z całej siły nacisnę. Czyli jednak to się da naprawić?
Bo ten mechanik mówił, że ta część nie jest naprawialna... że trzeba cały zacisk wymienić...
Aha i jeszcze jedno: jest taki imbus po drugiej stronie tłoczka , który po wkręcaniu powinien powodować chowanie się tłoczka. Nie działa w prawym kole, w lewym działa...
A jeżeli twierdzicie że reperaturka pomoże to chyba jednak kupię ten zestaw. Jak nie pomoże to
pozdrawiam
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja bym temu mechanikowi tak od razu nie wierzył. Sam ostatnio naprawiałem ręczny bo mi się zapiekł. Rozbierz zacisk i wtedy ocenisz czy mechanior miał rację. Muszę powiedzieć, że zadanie jest to niełatwe. Jak wykręcisz tłoczek to wewnątrz musisz najpierw wyciągnąć taką śmieszną zawleczkę zanim będzie można wyciągnąć samoregulator (to coś z gwintem). Niestety do tego potrzebne są specjalne szczypce. Jak już się z tym uporasz to wszystko dokładnie wyczyść i nasmaruj. Tylko nie zgub takiego metalowego popychacza, który siedzi w środku. Ech żałuję teraz, że nie zrobiłem fotek to wszystko byłoby jasna...
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Edyta
- Klubowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 2007-11-01 16:15
- Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
- Galeria: viewtopic.php?t=12656
- Lokalizacja: Raszyn
To i ja się podepnę pod temacik.
Kiedy kupiłam autko w listopadzie, właściciel dorzucił do niego tarcze i powiedział że są do wymiany. Rzeczywiście, nie hamuje tak jak powinien. Więc kupiłam komplet klocków i zabraliśmy się do wymiany tarcz i klocków. A tu lipa. Przód idealny, tarcze zużyte może 10%, to samo klocki. z tyłu natomiast klocek nie dociska do tarczy całą powierzchnią....w związku z czym wymiana tarcz ani klocków nic nie da, bo są jeszcze w dobrym stanie. Zapieczony zacisk. Co teraz? Trzeba kupic od razu nowy? Dodam,że zapieczony jest tylko jeden, drugi jest ok.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pzdr
Kiedy kupiłam autko w listopadzie, właściciel dorzucił do niego tarcze i powiedział że są do wymiany. Rzeczywiście, nie hamuje tak jak powinien. Więc kupiłam komplet klocków i zabraliśmy się do wymiany tarcz i klocków. A tu lipa. Przód idealny, tarcze zużyte może 10%, to samo klocki. z tyłu natomiast klocek nie dociska do tarczy całą powierzchnią....w związku z czym wymiana tarcz ani klocków nic nie da, bo są jeszcze w dobrym stanie. Zapieczony zacisk. Co teraz? Trzeba kupic od razu nowy? Dodam,że zapieczony jest tylko jeden, drugi jest ok.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pzdr
Probe 2.0 16V - Tęskno.
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Witam, u mnie sytuacja wyglada tak jak opisal Krzycho. Hamulec hydrauliczny dziala jak nalezy. Przy tylnim lewym kole jak zaciagam reczny linka sciaga ta "sprenzynke" od recznego do samego konca, jak puszczam reczny wraca bez problemu do pozycji wyjsciowej ale jak sie okazalo w ogole reczny nie trzyma tego kola. Mechanik powiedzial jw ze nalezy wymienic zacisk bo tego raczej nie da sie zregenerowac. Co o tym sadzicie? Moze ktos jeszcze mial taki problem i udalo mu sie naprawic bez wymiany zacisku
Probe II 2,5 94r
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Miałem podobny problem jak zachciało mi się zaciski malować Tylko ja pomachałem ta dźwigienką i nie łapała potem tego bolca od tłoczka. Na desperata odpowietrzyłem ten zacisk i zaczęło chodzić. Jeśli to nie pomoże to z tyłu zacisku tam gdzie jest ta łapa od linki od ręcznego są dwie śruby. Odkręć tą z nr 6 i pod nią powinna być śruba od regulacji ręcznego jak dobrze pamiętam, jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok