Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Witam...
Szukałem i znalazłem tylko cos o Mazdzie z interesującego mnie tematu..
Chciałbym się dowiedzieć czy jezeli mam już Płyte z oprogramowaniem serwisowym do Probe 93r. 2.5 v6 USA to czy można gdzieś dostać,pozyczyć,zrobic u kogoś czy też własnoręcznie kabel którym mógłbym podłączyć auto do lapa?
Jeżeli już jest taki temat to przepraszam.
Szukałem i znalazłem tylko cos o Mazdzie z interesującego mnie tematu..
Chciałbym się dowiedzieć czy jezeli mam już Płyte z oprogramowaniem serwisowym do Probe 93r. 2.5 v6 USA to czy można gdzieś dostać,pozyczyć,zrobic u kogoś czy też własnoręcznie kabel którym mógłbym podłączyć auto do lapa?
Jeżeli już jest taki temat to przepraszam.
Ford Probe IIgen 1993r. 2.5l benzyna + LPG (USA)
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Milion lat temu gdzieś na forum czytałem cosik o tym .
Musisz nieco pobuszować
... albo/lub/i dopisać w temacie np. OBD/OBD2 ; to jeśli temat pozostanie otwarty
Pamiętam , że swego czasu na allegro wystawiali jakiś interface z wtyczką pod OBD . Serwisówka to jedno a przekształcenie/zaprogramowanie laptopa by pracował jako tester to wydaje mi się inna kwestia - chyba , że masz serwisówkę z jakimś rozszerzeniem (do badania/przetwarzania sygnałów wysyłanych przez OBD)
Musisz nieco pobuszować
... albo/lub/i dopisać w temacie np. OBD/OBD2 ; to jeśli temat pozostanie otwarty
Pamiętam , że swego czasu na allegro wystawiali jakiś interface z wtyczką pod OBD . Serwisówka to jedno a przekształcenie/zaprogramowanie laptopa by pracował jako tester to wydaje mi się inna kwestia - chyba , że masz serwisówkę z jakimś rozszerzeniem (do badania/przetwarzania sygnałów wysyłanych przez OBD)
- pawelc
- Posty: 115
- Rejestracja: 2006-04-26 15:30
- Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
- Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
- Kontakt:
ja nie rozumiem po co komplikować sobie życie ...,jeżeli są kody błyskowe to nawet jeśli podłączyłbyś super hiper komputer z mega oprogramowaniem to i tak odczyta Ci to samo co drucik i dioda ...system OBD w naszych autkach nie możliwości sterowania czymkolwiek nawet po podłączeniu komputera w sterowniku silnika siedzi o ile się nie mylę pamięć PROM czyli jednokrotnego zapisu -jeżeli chcielibyśmy coś pokombinować musielibyśmy zmienić przynajmniej na eeprom (wielokrotny zapis) aby można by było cokolwiek kombinować
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Niekoniecznie : Parametry czytane "na pieszo" za pomocą LEDa czy żaróweczki zawsze pozostaną na pozioimie :pawelc pisze:...jeżeli są kody błyskowe to nawet jeśli podłączyłbyś super hiper komputer z mega oprogramowaniem to i tak odczyta Ci to samo co drucik i dioda ...
Działa / nie działa .
Za pomocą stosownego oprogramowania masz więcej możliwości . Dla przykładu : Dobierzesz parametry sond lambda znacznie lepiej a wręcz zajrzysz w charakterystykę czasową ich reakcji - za pomocą LED tego nie zrobisz . Laptop może okazać się właśnie ułatwieniem sobie życia - to jeśli chcesz precyzyjniej wiedzieć co w trawie/ Probku piszczy
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
O to chodzi !
Widziałem na własne oczy jak szpenio podłączył mi do złącza diagnostycznego lapka , a po chwili na wykresie wyszło wszystko odnośnie sond lambda (w tym czas reakcji).
Choć człek do gadatliwych nie należał , wspomniał , że właśnie po przez podłączenie do kompa ze specjalistycznym oprogramowaniem można sprawdzić o wiele więcej niż na teście pali/nie pali (kontrolka) .
Kuba ! Ja jestem "cienki bolek" jeśli chodzi o mechanikę stosowaną ; na pewno Ty o wiele więcej naprzerzucałeś się aut niż niejeden na forum ... nie mniej jednak nadal pozwolę sobie a stwierdzenie , że podłączenie do kompa upraszcza wiele rzeczy .
Pozdrawiam
Tomek
Widziałem na własne oczy jak szpenio podłączył mi do złącza diagnostycznego lapka , a po chwili na wykresie wyszło wszystko odnośnie sond lambda (w tym czas reakcji).
Choć człek do gadatliwych nie należał , wspomniał , że właśnie po przez podłączenie do kompa ze specjalistycznym oprogramowaniem można sprawdzić o wiele więcej niż na teście pali/nie pali (kontrolka) .
Kuba ! Ja jestem "cienki bolek" jeśli chodzi o mechanikę stosowaną ; na pewno Ty o wiele więcej naprzerzucałeś się aut niż niejeden na forum ... nie mniej jednak nadal pozwolę sobie a stwierdzenie , że podłączenie do kompa upraszcza wiele rzeczy .
Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony 2009-06-24 01:47 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Witam serdecznie może ktoś wie skąd można wziąć, gdzie można kupić albo pożyczyć przelotkę złącza diagnostycznego z ODB II do ODB (do proba 93) ? Mam znajomych na politechnie z wydziału SIMR mają cały zestaw ODB II tylko potrzebuję owej przelotki z koncówki OBD II do tego złąca co w probie model 93 z tego co wyczytałem to chyba OBD. pozdrawiam
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
czarna strzała, bi-xenon inside :]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Ale zdajesz sobie sprawę. że OBD i OBD II to całkowicie różne systemy diagnostyczne?
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Do obd2 interfejs ELM 327, do bardziej wnikliwego badania czujników obd oscyloskop
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Tak wiem że to dwie różne bajki ale chłopaki z PW potrafią zdziałać cuda z tym że właśnie brakuje im przelotki na OBD I:twisted:
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
czarna strzała, bi-xenon inside :]
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa
Ja się coprawda mało na tym znam ale powiedz mi gdzie byś chciał tą przelotkę podłączyć ? Bo jeśli do złącza diagnose pod machą to nic nowego się z tego nie wyciśnie
2.0, 16v, Klima, 94 r,