A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Skoro da się z calibrą to i probe powinno dać się zrobić.
Co to za fachowiec???? Czy ma jakieś doświadczenie w tym czy tylko twierdzi że potrafi
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat i jak mu powiedziałem o kabrio to aby mi powiedział że najgożej będzie dopasować silniki jeśli by był automatyczny i te mechanizmy wszystkie. ale cała reszta to pryszcz powiedział. Skoro muj po kilofie sie trzymał to czemu ten ma sie po fachowcu nietrzymać. A jak mnie coś podkusi to z kumplem sie weźmiemy i kilka dni i będzie gotowe.
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
A właśnie że nie. Cali cabrio nigdy nie trafiły do fabryk a te co widać nieraz na zdjęciach to prototypy firmy które które zajeły się przeróbką przyszłej cali cabrio dla opla.pelot pisze:calibry wychodziły takie z fabryki.
Cali cabrio nigdy nie wyszły.
Ostatnio zmieniony 2007-06-21 15:59 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
W sumie wiesiek ma racje. Ja kiedyś uciąłem dach w probe i probek trzymał się mocno dalej. Jakby zająć się odpowiednio wzmocnieniem przez kogoś naprawde znającego się na tym to podejrzewam że nie byłoby problemu z przeglądem i jazdą. Tylko trzeba naprawde dobrego fachowca by nie bać się tym jeździć i zapasu kasy. I dach oczywiście miękki.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
takich cali jeżdzi dużo w niemczech, wieć przyszło mi tak na myśl.Dee Jay pisze:A właśnie że nie. Cali cabrio nigdy nie trafiły do fabryk a te co widać nieraz na zdjęciach to prototypy firmy które które .ły się przeróbką przyszłej cali dla opla.pelot pisze:calibry wychodziły takie z fabryki.
Cali cabrio nigdy nie wyszły.
tutaj musisz mieć 100%pewność tym bardziej że to nie są wolne autka.Skoro muj po kilofie sie trzymał to czemu ten ma sie po fachowcu nietrzymać
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Cabrio to fajna sprawa. Miałem kiedyś autko bez dachu i daje sporo frajdy z jazdy. Gorzej było w korkach w upalne dni
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
a jechałeś kiedyś cabrio?pytlar pisze:a tylek go nie boli od tego siedzenia??;>wargawiesiek pisze:na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat...
a mi sie i tak podobaja normalne sportowe coupe a nie tam jakies cabrio!! co w tym fajnego:P mnie wkurza juz swiatlo ktore swieci przez szyberdach a co to tego jak bym nie mial dachu...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Potwierdzam. Niestety opel z nieznanych powodów zarzucił projekt Calibry Cabrio(tak, była taka w planach) a te które mozna zobaczyc na ulicach to efekt przeróbek prywatnych firm, zajmowały się tym Hornstein oraz Bieber a też Rieger(nie Zender ) oferujący Calibre Cabrio Catano (tyle że ta posiadała oprócz "braku dachu" zestaw ekstremalnych poszerzeń i kompletny bodykit i mi osobiście się nie podoba), oprócz tego jeszcze Irmscher oferował przeróbke dachu na "targe" i nazywało się to Calibra Atlantic.Dee Jay pisze:Cali cabrio nigdy nie wyszły.
Jeszcze co do przeróbki proba to przeglądnijcie sobie przepisy, bo ja juz dokładnie nie pamietam, ale coś mi sie kołacze po głowie że przeróbki rodzaju nadwozia z zamknietego na otwarte może dokonać tylko zakład prowadzący działalność gospodarczą ukierunkowana na tego typu przeróbki, jak robisz w szopie nawet dobrze to Ci tego nie zarejestrują...
Lepsza pod tym wzgledem opcja to wspmniny wyżej dach typu targa.
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
zarejestrujá ,
jest cos takiego jak "sam"
czyli samodzielnie skonstruowane auto , masz prawo wymyslec nowe auto , musisz przejsc wszystkie homologacje , testy itd i wtedy juz nie jako Probe , a jako nowy twór mozesz jezdzic po ulicach.
Drobna kwestia z tym dopuszczeniem do ruchu
jest cos takiego jak "sam"
czyli samodzielnie skonstruowane auto , masz prawo wymyslec nowe auto , musisz przejsc wszystkie homologacje , testy itd i wtedy juz nie jako Probe , a jako nowy twór mozesz jezdzic po ulicach.
Drobna kwestia z tym dopuszczeniem do ruchu
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Hey,
Ktoś kiedyś mi mówił, że takie auto musi mieć crash test, a nawet dwa? Z tym już chyba trochę gorzej...
Edit:
Odświeżam stary temat, ciekawe filmiki do obejrzenia, na nich czeski Probe Cabrio:
http://pl.youtube.com/watch?v=eJr5fY1aG ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=-DPe1hWLk ... re=related
Pzdr.
Ktoś kiedyś mi mówił, że takie auto musi mieć crash test, a nawet dwa? Z tym już chyba trochę gorzej...
Edit:
Odświeżam stary temat, ciekawe filmiki do obejrzenia, na nich czeski Probe Cabrio:
http://pl.youtube.com/watch?v=eJr5fY1aG ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=-DPe1hWLk ... re=related
Pzdr.
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
koszty jeśli znasz się na robocie to są nie duże dach robiony na miarę kosztuje 2000-2500zł + reszta materiałów a jeśli oddasz do firmy która się tym zajmuje to troszkę za to wezmą. pozdro
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
Ciekawe ile taki Probek jest cięższy od zwykłego i w jakim stopniu pogorszyła się aerodynamika. Otóż cabrio to nie tylko zrąbanie dachu i założenie brezentu.
Trzeba to usztywnić, aby drzwi się w zakrętach nie otwierały, jak u mojego znajomego w syrenie-cabrio home-made , a to z kolei powoduje wzrost masy autka.
Kolejną dość istotną rzeczą - niestety najczęściej pomijaną - jest aerodynamika auta. Nie chodzi tu tylko o to, ze auto straci na osiągach w wyniku większej masy i zakłóceń w opływie powietrza, ale chodzi też o to, że hałas może okazać się nie do zaakceptowania nawet dla "twardzieli". O ile w wolnym lansowaniu się po mieście z zimnym łokciem będzie spox, o tyle przy wyjeździe na trasę i przekroczeniu 80-90 km/h moze się okazać, ze huczy jak w MIG'u-29 tuż przed startem.
Dlatego każde auto w wersji cabrio przechodzi szereg prób w tunelach aerodynamicznych i instaluję się najróżniejszego typu spojlery i dyfuzory powietrza itp.
Mesiek np opracował do swoich cabrio specjalny system cyrkulacji powietrza, dzięki któremu ciepłe powietrze z kabiny nie ucieka mimo otwartego dachu i można nawet w niewielki mrozek popylać z otwartym dachem bez ryzyka odmrożenia uszu
No i pozostaje kwestia najważniejsza - bezpieczeństwo. Jako że miałem wątpliwą przyjemność zaliczyć dachowanko :
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 40#p199664
....pomyślcie, co się dzieje z ludźmi w środku podczas takiego "zabiegu stylistycznego"
Trzeba to usztywnić, aby drzwi się w zakrętach nie otwierały, jak u mojego znajomego w syrenie-cabrio home-made , a to z kolei powoduje wzrost masy autka.
Kolejną dość istotną rzeczą - niestety najczęściej pomijaną - jest aerodynamika auta. Nie chodzi tu tylko o to, ze auto straci na osiągach w wyniku większej masy i zakłóceń w opływie powietrza, ale chodzi też o to, że hałas może okazać się nie do zaakceptowania nawet dla "twardzieli". O ile w wolnym lansowaniu się po mieście z zimnym łokciem będzie spox, o tyle przy wyjeździe na trasę i przekroczeniu 80-90 km/h moze się okazać, ze huczy jak w MIG'u-29 tuż przed startem.
Dlatego każde auto w wersji cabrio przechodzi szereg prób w tunelach aerodynamicznych i instaluję się najróżniejszego typu spojlery i dyfuzory powietrza itp.
Mesiek np opracował do swoich cabrio specjalny system cyrkulacji powietrza, dzięki któremu ciepłe powietrze z kabiny nie ucieka mimo otwartego dachu i można nawet w niewielki mrozek popylać z otwartym dachem bez ryzyka odmrożenia uszu
No i pozostaje kwestia najważniejsza - bezpieczeństwo. Jako że miałem wątpliwą przyjemność zaliczyć dachowanko :
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 40#p199664
....pomyślcie, co się dzieje z ludźmi w środku podczas takiego "zabiegu stylistycznego"
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
Wiele jest tego typu przeróbek na necie , ale nigdy nie widziałem ze złożonym dachem ... czyli jakie rozwiązanie można zastosować ... Tylko brezent ?
Dach Probek ma dosyć specyficzny i żeby go zamknąć potrzebna jest śmieszna forma rozciągnięta na stelażu ...
Mnie osobiście podoba się targa i takie coś widziałbym chętnie w moim ...
Techniczne sprawy raczej nie są do ominięcia w samoróbce ... Zwłaszcza że Probek jest dość elastyczny
Dach Probek ma dosyć specyficzny i żeby go zamknąć potrzebna jest śmieszna forma rozciągnięta na stelażu ...
Mnie osobiście podoba się targa i takie coś widziałbym chętnie w moim ...
Techniczne sprawy raczej nie są do ominięcia w samoróbce ... Zwłaszcza że Probek jest dość elastyczny
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
Targa, czy cabrio - nie ma znaczenia. Wywalenie dachu negatywnie odbija się na już i tak nie najlepszej sztywności Probka. Ten kto złomował Probka, wie o czym mówię. Konstrukcja opiera się na krawędziach dachu, które stanowią przedłużenie słupków i usztywniają całość, wiec nawet zostawienie wspornika na środku nic nie da.
Ale jak to mówią - do odważnych świat należy...tyle, że odwagę łatwo pomylić z głupotą
Ale jak to mówią - do odważnych świat należy...tyle, że odwagę łatwo pomylić z głupotą
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?
Taxon, Ty to zawsze na nie nie mowie tutaj o spotach naszych i o wiecznie wyłączonym telefonie
jezeli cos jest niemozliwe, to musi taki wiesio się o tym dowiedzieć przyjść i to zrobić
Zartuję, oczywiście Taks, zgadzam się z Tobą w 100% wszystko musi mieć ręce i nogi inaczej powstają wynalazki...
jezeli cos jest niemozliwe, to musi taki wiesio się o tym dowiedzieć przyjść i to zrobić
Zartuję, oczywiście Taks, zgadzam się z Tobą w 100% wszystko musi mieć ręce i nogi inaczej powstają wynalazki...