A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Obrazek
Obrazek

Skoro da się z calibrą to i probe powinno dać się zrobić. :wink:
Co to za fachowiec???? Czy ma jakieś doświadczenie w tym czy tylko twierdzi że potrafi :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

calibry wychodziły takie z fabryki.
Obrazek
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat i jak mu powiedziałem o kabrio to aby mi powiedział że najgożej będzie dopasować silniki jeśli by był automatyczny i te mechanizmy wszystkie. ale cała reszta to pryszcz powiedział. Skoro muj po kilofie sie trzymał to czemu ten ma sie po fachowcu nietrzymać. A jak mnie coś podkusi to z kumplem sie weźmiemy i kilka dni i będzie gotowe.
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

pelot pisze:calibry wychodziły takie z fabryki.
A właśnie że nie. Cali cabrio nigdy nie trafiły do fabryk a te co widać nieraz na zdjęciach to prototypy firmy które które zajeły się przeróbką przyszłej cali cabrio dla opla.
Cali cabrio nigdy nie wyszły.
Ostatnio zmieniony 2007-06-21 15:59 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

wargawiesiek pisze:na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat i.
ale kto :shock:
Skoro muj po kilofie sie trzymał to czemu ten ma sie po fachowcu nietrzymać
wiesiu, a może bardziej polsku??

Swoją drogą, dawaj. co Ci zależy w najgorszym wypadku będziesz miał 3-go probka :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

W sumie wiesiek ma racje. Ja kiedyś uciąłem dach w probe i probek trzymał się mocno dalej. Jakby zająć się odpowiednio wzmocnieniem przez kogoś naprawde znającego się na tym to podejrzewam że nie byłoby problemu z przeglądem i jazdą. Tylko trzeba naprawde dobrego fachowca by nie bać się tym jeździć i zapasu kasy. I dach oczywiście miękki.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Dee Jay pisze:
pelot pisze:calibry wychodziły takie z fabryki.
A właśnie że nie. Cali cabrio nigdy nie trafiły do fabryk a te co widać nieraz na zdjęciach to prototypy firmy które które .ły się przeróbką przyszłej cali dla opla.
Cali cabrio nigdy nie wyszły.
takich cali jeżdzi dużo w niemczech, wieć przyszło mi tak na myśl.
Skoro muj po kilofie sie trzymał to czemu ten ma sie po fachowcu nietrzymać
tutaj musisz mieć 100%pewność tym bardziej że to nie są wolne autka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

zender przerabiał seryjną cali na cabrio, Nazywała sie bodajże Calibra Catana
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

wargawiesiek pisze:na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat...
a tylek go nie boli od tego siedzenia??;>

a mi sie i tak podobaja normalne sportowe coupe a nie tam jakies cabrio!! co w tym fajnego:P mnie wkurza juz swiatlo ktore swieci przez szyberdach a co to tego jak bym nie mial dachu... :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

wtedy byś zamykał oczy na czas jazdy.hehe
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Cabrio to fajna sprawa. Miałem kiedyś autko bez dachu i daje sporo frajdy z jazdy. Gorzej było w korkach w upalne dni :twisted:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

też kiedyś miałem fiata 125p w cabrio naprawde fajnie się śmigało
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Probe targa to byłoby to... :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

mi się marzy na początek zagazować probka a później cabrio z lambo doors, to by było to.
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

pytlar pisze:
wargawiesiek pisze:na blachach samochodowych siedzi już ponad 30lat...
a tylek go nie boli od tego siedzenia??;>

a mi sie i tak podobaja normalne sportowe coupe a nie tam jakies cabrio!! co w tym fajnego:P mnie wkurza juz swiatlo ktore swieci przez szyberdach a co to tego jak bym nie mial dachu... :evil:
a jechałeś kiedyś cabrio?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Yaroo$
Posty: 24
Rejestracja: 2007-05-03 15:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Yaroo$ »

Dee Jay pisze:Cali cabrio nigdy nie wyszły.
Potwierdzam. Niestety opel z nieznanych powodów zarzucił projekt Calibry Cabrio(tak, była taka w planach) a te które mozna zobaczyc na ulicach to efekt przeróbek prywatnych firm, zajmowały się tym Hornstein oraz Bieber a też Rieger(nie Zender :wink: ) oferujący Calibre Cabrio Catano (tyle że ta posiadała oprócz "braku dachu" zestaw ekstremalnych poszerzeń i kompletny bodykit i mi osobiście się nie podoba), oprócz tego jeszcze Irmscher oferował przeróbke dachu na "targe" i nazywało się to Calibra Atlantic.


Jeszcze co do przeróbki proba to przeglądnijcie sobie przepisy, bo ja juz dokładnie nie pamietam, ale coś mi sie kołacze po głowie że przeróbki rodzaju nadwozia z zamknietego na otwarte może dokonać tylko zakład prowadzący działalność gospodarczą ukierunkowana na tego typu przeróbki, jak robisz w szopie nawet dobrze to Ci tego nie zarejestrują...
Lepsza pod tym wzgledem opcja to wspmniny wyżej dach typu targa.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

zarejestrujá , :wink:


jest cos takiego jak "sam"
czyli samodzielnie skonstruowane auto , masz prawo wymyslec nowe auto , musisz przejsc wszystkie homologacje , testy itd i wtedy juz nie jako Probe , a jako nowy twór mozesz jezdzic po ulicach.

Drobna kwestia z tym dopuszczeniem do ruchu :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Ktoś kiedyś mi mówił, że takie auto musi mieć crash test, a nawet dwa? ;) Z tym już chyba trochę gorzej... ;)

Edit:

Odświeżam stary temat, ciekawe filmiki do obejrzenia, na nich czeski Probe Cabrio:

http://pl.youtube.com/watch?v=eJr5fY1aG ... re=related

http://pl.youtube.com/watch?v=-DPe1hWLk ... re=related

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Heh czyli jednak się da. Ciekawe tylko jakie są tego koszty, żeby zrobić tak, żeby się nie złamał w pół :D
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
DamianS
Posty: 43
Rejestracja: 2007-10-06 23:54

Post autor: DamianS »

Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

koszty jeśli znasz się na robocie to są nie duże dach robiony na miarę kosztuje 2000-2500zł + reszta materiałów a jeśli oddasz do firmy która się tym zajmuje to troszkę za to wezmą. pozdro
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Post autor: Taxon »

Ciekawe ile taki Probek jest cięższy od zwykłego i w jakim stopniu pogorszyła się aerodynamika. Otóż cabrio to nie tylko zrąbanie dachu i założenie brezentu.
Trzeba to usztywnić, aby drzwi się w zakrętach nie otwierały, jak u mojego znajomego w syrenie-cabrio home-made :wink: , a to z kolei powoduje wzrost masy autka.
Kolejną dość istotną rzeczą - niestety najczęściej pomijaną - jest aerodynamika auta. Nie chodzi tu tylko o to, ze auto straci na osiągach w wyniku większej masy i zakłóceń w opływie powietrza, ale chodzi też o to, że hałas może okazać się nie do zaakceptowania nawet dla "twardzieli". O ile w wolnym lansowaniu się po mieście z zimnym łokciem będzie spox, o tyle przy wyjeździe na trasę i przekroczeniu 80-90 km/h moze się okazać, ze huczy jak w MIG'u-29 tuż przed startem.
Dlatego każde auto w wersji cabrio przechodzi szereg prób w tunelach aerodynamicznych i instaluję się najróżniejszego typu spojlery i dyfuzory powietrza itp.
Mesiek np opracował do swoich cabrio specjalny system cyrkulacji powietrza, dzięki któremu ciepłe powietrze z kabiny nie ucieka mimo otwartego dachu i można nawet w niewielki mrozek popylać z otwartym dachem bez ryzyka odmrożenia uszu :wink:

No i pozostaje kwestia najważniejsza - bezpieczeństwo. Jako że miałem wątpliwą przyjemność zaliczyć dachowanko :
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 40#p199664
....pomyślcie, co się dzieje z ludźmi w środku podczas takiego "zabiegu stylistycznego" :?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Post autor: TYGRYSEX »

Wiele jest tego typu przeróbek na necie , ale nigdy nie widziałem ze złożonym dachem ... czyli jakie rozwiązanie można zastosować ... Tylko brezent ?
Dach Probek ma dosyć specyficzny i żeby go zamknąć potrzebna jest śmieszna forma rozciągnięta na stelażu ...
Mnie osobiście podoba się targa i takie coś widziałbym chętnie w moim ...
Techniczne sprawy raczej nie są do ominięcia w samoróbce ... Zwłaszcza że Probek jest dość elastyczny :?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Post autor: Taxon »

Targa, czy cabrio - nie ma znaczenia. Wywalenie dachu negatywnie odbija się na już i tak nie najlepszej sztywności Probka. Ten kto złomował Probka, wie o czym mówię. Konstrukcja opiera się na krawędziach dachu, które stanowią przedłużenie słupków i usztywniają całość, wiec nawet zostawienie wspornika na środku nic nie da.
Ale jak to mówią - do odważnych świat należy...tyle, że odwagę łatwo pomylić z głupotą :wink:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: A może otworzymy dach na lato - sposoby na cabrio...?

Post autor: Pelot »

Taxon, Ty to zawsze na nie :wink: nie mowie tutaj o spotach naszych i o wiecznie wyłączonym telefonie :wink:
jezeli cos jest niemozliwe, to musi taki wiesio się o tym dowiedzieć przyjść i to zrobić :twisted:
Zartuję, oczywiście Taks, zgadzam się z Tobą w 100% wszystko musi mieć ręce i nogi inaczej powstają wynalazki...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”