Mam problem z automatem
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Skrzynka dosc długo chodziła, kiedy samochód był na podnośniku bez obciążenia. Poziom oleju jest w porządku. Fakt, że wlewałem przez bagnet. Jeździłem na niej przez trzy dni i nie było problemu, dopiero po jeździe kumpla został mi jeden bieg. Nie pozostało mi nic innego jak dorwać się do sterownika.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Na razie nie mam czasu jej robić. Pewnie w Sobotę dopiero zacznę.
Mam nadzieję, że się uda bo autko kusi....
Mam nadzieję, że się uda bo autko kusi....
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Automat. skrzynia problem
2.2 GL 90r. mam dośc dziwny problem ze skrzynią automatyczną a tzn lawarkiem, jakby nie współgrał, postaram sie jak najlepiej opisac to co sie dzieje:
Jechałem a gdy sie zatrzymałem juz nie odjechałem , problem jest taki jakby lewarek biegów nie współgral nie wrzuca wogołe biegów tak jakby był na sprzęgle cały czas gdy na lewarku wrzuce biegi np do przodu czy do tyłu gdy go popchne jest na luzie, może ktos mial podobny problem?
Jechałem a gdy sie zatrzymałem juz nie odjechałem , problem jest taki jakby lewarek biegów nie współgral nie wrzuca wogołe biegów tak jakby był na sprzęgle cały czas gdy na lewarku wrzuce biegi np do przodu czy do tyłu gdy go popchne jest na luzie, może ktos mial podobny problem?
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Automat. skrzynia problem
Jeśli nie ma żadnej reakcji, to najprawdopodobniej ścięło u Ciebie wielowypust wałka napędzającego pompę oleju. I to wg mnie na 99% jest przyczyną.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Witam
wygonili mnie z nowego tematu i kazali doczepiac pytania tam gdzie jest cos na rzeczy
wytlumaczenie co gdzie i jak jest tutaj
problem jest nastepujacy
wbijam d/0 puszczam hamulec naciskam pedal gazu i ruszamy (spokojnie), skrzynia przelacza sie na 2 bieg plynnie, delikatnie i bez szarpniec dochodzimy z obrotami do okolo 2,5-3 tys i... wysprzegla i nie lapie 3 biegu wiec obroty wskauja na 5 tys i wyjemy jak cholera, nawet gdy przytrzymam go tak chwile to nie przerzuci, dopiero jak delikatnie popuszcze gazu i nacisne jeszcze raz to 3 bieg zatrybi. dalej na 4 wchodzi bajecznie i redukuje tez miód
calego tego zajscia nie ma gdy mu przydusze to zmienia biegi miodzikowo
ale problem pojawia sie na spokojnej jezdzie. i teraz moje pytanko - gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni biegow i czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju
Nie wiem co robic
Pozdrawiam
dudus
wygonili mnie z nowego tematu i kazali doczepiac pytania tam gdzie jest cos na rzeczy
wytlumaczenie co gdzie i jak jest tutaj
problem jest nastepujacy
wbijam d/0 puszczam hamulec naciskam pedal gazu i ruszamy (spokojnie), skrzynia przelacza sie na 2 bieg plynnie, delikatnie i bez szarpniec dochodzimy z obrotami do okolo 2,5-3 tys i... wysprzegla i nie lapie 3 biegu wiec obroty wskauja na 5 tys i wyjemy jak cholera, nawet gdy przytrzymam go tak chwile to nie przerzuci, dopiero jak delikatnie popuszcze gazu i nacisne jeszcze raz to 3 bieg zatrybi. dalej na 4 wchodzi bajecznie i redukuje tez miód
calego tego zajscia nie ma gdy mu przydusze to zmienia biegi miodzikowo
ale problem pojawia sie na spokojnej jezdzie. i teraz moje pytanko - gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni biegow i czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju
Nie wiem co robic
Pozdrawiam
dudus
Pamiętaj, ze w przypadku skrzyni automatycznej zaleca sie wymianę oleju co 60tys km (więc raczej samo uzupełnienie to nie wszystko)dudus pisze:czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
- oszolom
- Posty: 89
- Rejestracja: 2007-10-29 11:42
- Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
- Galeria: viewtopic.php?t=13342
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Sama wymiana oleju nic Ci nie da. Jesli masz za niski poziom to poprostu uzupelnij stan, pamietaj o dwoch znacznikach na bagnecie do mierzenia na zimnym i rozgrzanym silniku. Silnik oczywiscie uruchomiony i na neutralu (badz chyba tez na P - parking) Jesli po dolewce bedzie to samo, to przynajmniej tarczki i moze tez przekladki do wymiany ze o grubszych rzeczach nie wspomne (ale nikt tego Ci nie powie dokad nie rozlozy skrzyni), jesli sie poprawi to bankowo wymien sobie tarczki bo juz dostaly popalic i niedugo poleca na amen.
Tak wiec musisz sie modlic by dolewka wystarczyla.
Bagnet do kierzenia poziomu oleju masz po stronie kierowcy przy podszybiu pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica.
PS. Wychodzily Probe GT w automacie.
Tak wiec musisz sie modlic by dolewka wystarczyla.
Bagnet do kierzenia poziomu oleju masz po stronie kierowcy przy podszybiu pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica.
PS. Wychodzily Probe GT w automacie.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Wyłącznie przez bagnet.
jak zrobisz dolewke to odszukaj tez wyciek.
Pamietaj ze musisz wiele razy wkladac i wyjmowac bagnet (bez podtekstow:) ) poniewaz bedziesz zbieral nim olej po dolewce ze scianek rurki, dlatego dobrze jest to robic na rozgrzanym silniku i skrzyni (czyli pojezdzic wczesniej troche) bo wtedy znacznie szybciej dojdziesz do tego ile naprawde juz dolales.
jak zrobisz dolewke to odszukaj tez wyciek.
Pamietaj ze musisz wiele razy wkladac i wyjmowac bagnet (bez podtekstow:) ) poniewaz bedziesz zbieral nim olej po dolewce ze scianek rurki, dlatego dobrze jest to robic na rozgrzanym silniku i skrzyni (czyli pojezdzic wczesniej troche) bo wtedy znacznie szybciej dojdziesz do tego ile naprawde juz dolales.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Podepne sie pod temat
Kupilem juz proba z nesprawna skrzynia - cuś nie chcial wchodzic 3 bieg ale popuszczalo sie gaz i dodawalo i zaskakiwalo
to bylo kiedys
teraz mam tylko 1,2 i R (tylko lub az)
ale o wiele przyjemniej by sie jezdzilo gdyby byly wszystkie biegi
a teraz na powaznie
czy rozebranie i wymiana tarczek oraz przeglad (przeczyszczenie i sprawdzenie "reszty" elementow jak np tasma hamulcowa) pozostalych elementow jest bardzo skomplikowany?
mam ksiazke chilton's do probe 1gen i tam jest pieknie opisana i rozrysowana skrzynia manualna a o automacie jest tyle co kot naplakal
miedzy Bogiem a prawda to i tak juz sie rozgladam za sprawna skrzynia - ale moze akurat daloby sie zrobic tą
doswiadczenie mam tylko ze skrzyniami od poczciwych poldziszonów - wiem wiem nie ma co porownywac
no ale pytanie pozostawiam otwarte
pozdrawiam
Kupilem juz proba z nesprawna skrzynia - cuś nie chcial wchodzic 3 bieg ale popuszczalo sie gaz i dodawalo i zaskakiwalo
to bylo kiedys
teraz mam tylko 1,2 i R (tylko lub az)
ale o wiele przyjemniej by sie jezdzilo gdyby byly wszystkie biegi
a teraz na powaznie
czy rozebranie i wymiana tarczek oraz przeglad (przeczyszczenie i sprawdzenie "reszty" elementow jak np tasma hamulcowa) pozostalych elementow jest bardzo skomplikowany?
mam ksiazke chilton's do probe 1gen i tam jest pieknie opisana i rozrysowana skrzynia manualna a o automacie jest tyle co kot naplakal
miedzy Bogiem a prawda to i tak juz sie rozgladam za sprawna skrzynia - ale moze akurat daloby sie zrobic tą
doswiadczenie mam tylko ze skrzyniami od poczciwych poldziszonów - wiem wiem nie ma co porownywac
no ale pytanie pozostawiam otwarte
pozdrawiam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Bardzo proste, wymiana tarczek oczyszczenie skrzynki to około 1-2godzinki roboty. Jeśli chcesz czyścić sterownik dorzuć ze dwie kolejne. Aby dostać się do środka wystarczy ściągnąć pompę oleju.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- oszolom
- Posty: 89
- Rejestracja: 2007-10-29 11:42
- Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
- Galeria: viewtopic.php?t=13342
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Maciucha ile?????? dwie godziny to bardzo ciekawe...może mi to zrobisz w tyle???????Fenomen
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Jeśli tylko masz spalone tarczki, ew. do wymianu o-ring uszczelniający kosz bezpośredniego przełożenia to zapraszam do mnie. Jak się sprężę to i po godzinie wyjedziesz .
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Mam problem z automatem
To i ja jestem zainteresowany bardzo ( slizgajaca sie trojka). A jak sie ksztaltuja koszta czesci ?
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Komplet tarczek, jakieś dwa lata temu kosztował 150zł. Teraz pewnie, ze dwie stówki. Nowy olej ok. 150zł.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
No to stało sie
wygrzebalem skrzynke
zajelo mi to solo w pierwszym dniu 8 godzin i w drugim 3
nie wiem czy az tak bardzo ciezko wyjac juz rozpieta skrzynke czy tylko ta moja dawala tak po d.. - mam nadzieje ze powrot na miejsce bedzie lzejszy.. no ale do rzeczy
pytanie czy ktos na forum podjąłby sie naprawy tejze slicznotki ( objawy w postach powyzej) czy jestem skazany na siebie?
dostarcze ja na miejsce tylko zeby ktos chcial sie zajac tematem
jezeli zas nie ma takiej mozliwosci to bardzo prosze o pomoc w naprawie tutaj na lamach tegoz forum
co w pierwszej kolejnosci rozebrac i jak sprawdzac poszczegolne podzespoly
super by bylo gdyby ktos rzucil mi telefon kom do siebie na pw
rozbiorka i remont bedzie archiwizowany aparatem wiec bedzie to lekcja dla potomnych
pozdrawiam
zakochany w probasie
wygrzebalem skrzynke
zajelo mi to solo w pierwszym dniu 8 godzin i w drugim 3
nie wiem czy az tak bardzo ciezko wyjac juz rozpieta skrzynke czy tylko ta moja dawala tak po d.. - mam nadzieje ze powrot na miejsce bedzie lzejszy.. no ale do rzeczy
pytanie czy ktos na forum podjąłby sie naprawy tejze slicznotki ( objawy w postach powyzej) czy jestem skazany na siebie?
dostarcze ja na miejsce tylko zeby ktos chcial sie zajac tematem
jezeli zas nie ma takiej mozliwosci to bardzo prosze o pomoc w naprawie tutaj na lamach tegoz forum
co w pierwszej kolejnosci rozebrac i jak sprawdzac poszczegolne podzespoly
super by bylo gdyby ktos rzucil mi telefon kom do siebie na pw
rozbiorka i remont bedzie archiwizowany aparatem wiec bedzie to lekcja dla potomnych
pozdrawiam
zakochany w probasie
Ostatnio zmieniony 2009-06-14 12:31 przez dudus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP