Jeśli masz kłopot...
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Jeśli masz kłopot...
....ze swoim autem,
Nie wiesz jak to samemu naprawić, nie bardzo znasz sie na naprawach lub nie masz w pobliżu znajomego mechanika, albo nie chcesz oddawać swojego auta komuś, kto pierwszy raz na oczy widzi Probe można poradzić sobie w inny sposób. Z mojego punktu widzenia dość wygodny
kiedy potrzebujesz naprawić sobie:
- skrzynie biegów
- sprzęgło
- zrobić remont silnika
- wymienić rozrząd
- poprawić instalacje elektryczną
bądź też coś z zawieszenia:
- zmienić sprężyny, amortyzatory lub wachacze
- przeguby, łożyska piast, hamulce
a może po prostu chcesz zabezpieczyć przed zimą swoje podwozie
Możesz napisać mi PW i podjechać do mnie.
Nie będziesz musiał się brudzić, kombinować i szukać warsztatu z dobrymi terminami i cenami
sądzę, że sporo problemów można w ten sposób rozwiązać a ja będę miał jakieś drobniaki na kolorową wódkę lub paliwo do ptaka-żłoptaka
Nie wiesz jak to samemu naprawić, nie bardzo znasz sie na naprawach lub nie masz w pobliżu znajomego mechanika, albo nie chcesz oddawać swojego auta komuś, kto pierwszy raz na oczy widzi Probe można poradzić sobie w inny sposób. Z mojego punktu widzenia dość wygodny
kiedy potrzebujesz naprawić sobie:
- skrzynie biegów
- sprzęgło
- zrobić remont silnika
- wymienić rozrząd
- poprawić instalacje elektryczną
bądź też coś z zawieszenia:
- zmienić sprężyny, amortyzatory lub wachacze
- przeguby, łożyska piast, hamulce
a może po prostu chcesz zabezpieczyć przed zimą swoje podwozie
Możesz napisać mi PW i podjechać do mnie.
Nie będziesz musiał się brudzić, kombinować i szukać warsztatu z dobrymi terminami i cenami
sądzę, że sporo problemów można w ten sposób rozwiązać a ja będę miał jakieś drobniaki na kolorową wódkę lub paliwo do ptaka-żłoptaka
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
A automatyczna skrzynie tez zrobisz?
A pasy automatyczne?
Zbychu dopisalbys przynjamniej w tytule ze chodzi o problemy z samochodem, ja np. mam klopot ale z dluznikiem i musialem poczytac to co napisales i zalem stwierdzam ze nie znalazlem tu ratunku a tytul byl tak kuszacy.
A pasy automatyczne?
Zbychu dopisalbys przynjamniej w tytule ze chodzi o problemy z samochodem, ja np. mam klopot ale z dluznikiem i musialem poczytac to co napisales i zalem stwierdzam ze nie znalazlem tu ratunku a tytul byl tak kuszacy.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- exit
- Posty: 504
- Rejestracja: 2008-03-15 01:09
- Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14203
- Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Car Clinic Team :):)
po prostu czytam te wszystkie posty i żaden mnie jakoś nie zaskakuje... od lat podobne pytania, bolączki i problemy.
Stwierdziłem więc, że skoro juz przerobiłem część z nich to mogę komuś to przecież też zrobić...
Grzesiu, automatyczną skrzynię ostatnio zrobiłem sam sobie w pontiacu... i to remont kapitalny. Nie mogę obiecać że koszt takiego remontu to czteropak Tatry ale jeśli coś robić to robić żeby potem działało.
W remont silnika wliczy się co zechcesz "exit" możesz remontować silnik bez osprzętu czyli wał, blok, głowica... możesz z osprzętem czyli dolot, wydech, paski, poduszki silnika, zapłon i co tam sobie wymyślisz.
Jeśli ktoś ma "kaprysa" to mogę mu przygotować ładnie jakiś silniczek na nowych klockach i wepchnąć pod maskę :):)
tylko jedynki już sa w takich cenach że takie operacje chciał - nie chciał mogą podwoić wartość auta... :):)
po prostu czytam te wszystkie posty i żaden mnie jakoś nie zaskakuje... od lat podobne pytania, bolączki i problemy.
Stwierdziłem więc, że skoro juz przerobiłem część z nich to mogę komuś to przecież też zrobić...
Grzesiu, automatyczną skrzynię ostatnio zrobiłem sam sobie w pontiacu... i to remont kapitalny. Nie mogę obiecać że koszt takiego remontu to czteropak Tatry ale jeśli coś robić to robić żeby potem działało.
W remont silnika wliczy się co zechcesz "exit" możesz remontować silnik bez osprzętu czyli wał, blok, głowica... możesz z osprzętem czyli dolot, wydech, paski, poduszki silnika, zapłon i co tam sobie wymyślisz.
Jeśli ktoś ma "kaprysa" to mogę mu przygotować ładnie jakiś silniczek na nowych klockach i wepchnąć pod maskę :):)
tylko jedynki już sa w takich cenach że takie operacje chciał - nie chciał mogą podwoić wartość auta... :):)
Ostatnio zmieniony 2008-10-05 21:43 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Skrzynia automatyczna to wbrew pozorom nie jest jakiś mega skomplikowany i trudny w naprawie dla zwykłego śmiertelnika sprzet do naprawy. Sam mając pierwszy raz do czynienia ze skrzynią automatyczną zrobiłem sobie generalny remont i nie mam pojęcia za co warsztaty kasują np. 1500 zł za robociznę.
Automat jest w swojej budowie znacząco skomplikowany, jest masa podzespołów ale jeżeli masz jakieś podstawowe zdolności mechaniczne to nie widzę przeszkód żeby samemu zrobić sobie remont.
Dla przykładu skrzynia w moim Ptaku nie działała w ogóle, ściągnęłem zestaw naprawczy ze stanów( 350 zł) do tego olej( 150zł) jedno łożysko ( 200zł) i selenoid lockup( 140zł) i remont skrzyni zamknął się w kwocie 850 zł a nie blisko 3 tys jak to sobie liczyły różne warsztaty
Automat jest w swojej budowie znacząco skomplikowany, jest masa podzespołów ale jeżeli masz jakieś podstawowe zdolności mechaniczne to nie widzę przeszkód żeby samemu zrobić sobie remont.
Dla przykładu skrzynia w moim Ptaku nie działała w ogóle, ściągnęłem zestaw naprawczy ze stanów( 350 zł) do tego olej( 150zł) jedno łożysko ( 200zł) i selenoid lockup( 140zł) i remont skrzyni zamknął się w kwocie 850 zł a nie blisko 3 tys jak to sobie liczyły różne warsztaty
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Nie chce smieci w Zbyszkowym watku ale jakos tak sie sprowokowalem do tego.
Panocki nie chodzi mi o remont skrzyni bo to jest proste jak... nie powiem co, sam swoja robilem i rozbieralem w drobny mak ze praktycznie zostala sama gola obudowa na stole, poza jednym... rozbieraniem na drobne sterownika.
Jakbyscie przeczytali dokladnie moj poprzedni post
Zbychu ale powiedz tylko slowo a oczyszczona zostanie reklama Twoja.
Panocki nie chodzi mi o remont skrzyni bo to jest proste jak... nie powiem co, sam swoja robilem i rozbieralem w drobny mak ze praktycznie zostala sama gola obudowa na stole, poza jednym... rozbieraniem na drobne sterownika.
Jakbyscie przeczytali dokladnie moj poprzedni post
To byscie wiedzieli ze pije wlasnie do niego. Wiesiek odnioslem wrazenie ze w ogole nie zalapales meritum sprawy.Zbychu chcesz powiedziec ze robiles pelny remont skrzyni i na drobne rozbierales tez sterownik ?
Zbychu ale powiedz tylko slowo a oczyszczona zostanie reklama Twoja.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Sterownik -> płyta sterująca.
oczywiście, że rozbierałem na części pierwsze płytę sterującą, bo miałem wszędzie pełno syfu w oleju. tam z reguły grasują kuleczki itp. kilka tłoczysk i sprężynek.
Jedno należy wyjaśnić.
Rozłożenie i złożenie skrzynki to jedno i tutaj lisiu ma rację, że te koszty nie są jakieś ogromne przy kupnie części ale (!!!!) do TH400/TH700/4L60/4L60E
bo to są najpopularniejsze skrzynie biegów jakie zna ameryka.
Niestety inne skrzyneczki mają inne ceny i nie zawsze jest tak tanio.
Przykładowo skrzynia EAT4 fordowska jest meganiepopularna bo nie namierzyłem w czym ona jeszcze była oprócz naszych probków w sumie.
wracajac do tej płyty sterującej to jeśli ma dobrze chodzić powinna być pomierzona pod kątem ciśnień.... jeśli nie będzie dawała jak należy to biegi nie będą się przełączać szybko lub będą sie paliły kosze.... jest sporo kruczków jeśli chodzi o dobry i trwały montaż ale ogólna budowa nie jest jakoś specjalnie nie do ogarnięcia.
Ja miałem to szczęście, że zacząłem od skrzyni popularnej, ściągnąłem sobie do mojego modelu naprawdę grubą dokumentację gdzie było opisane wszystko jak sprawdzać, kontrolować i składać żeby ta skrzynka działała. (inna sprawa, że moment obrotowy 450 niutonów i 300koni to spory wysiłek do przeniesienia na koła i nie ma miejsca na fuszerkę przy składaniu)
oczywiście, że rozbierałem na części pierwsze płytę sterującą, bo miałem wszędzie pełno syfu w oleju. tam z reguły grasują kuleczki itp. kilka tłoczysk i sprężynek.
Jedno należy wyjaśnić.
Rozłożenie i złożenie skrzynki to jedno i tutaj lisiu ma rację, że te koszty nie są jakieś ogromne przy kupnie części ale (!!!!) do TH400/TH700/4L60/4L60E
bo to są najpopularniejsze skrzynie biegów jakie zna ameryka.
Niestety inne skrzyneczki mają inne ceny i nie zawsze jest tak tanio.
Przykładowo skrzynia EAT4 fordowska jest meganiepopularna bo nie namierzyłem w czym ona jeszcze była oprócz naszych probków w sumie.
wracajac do tej płyty sterującej to jeśli ma dobrze chodzić powinna być pomierzona pod kątem ciśnień.... jeśli nie będzie dawała jak należy to biegi nie będą się przełączać szybko lub będą sie paliły kosze.... jest sporo kruczków jeśli chodzi o dobry i trwały montaż ale ogólna budowa nie jest jakoś specjalnie nie do ogarnięcia.
Ja miałem to szczęście, że zacząłem od skrzyni popularnej, ściągnąłem sobie do mojego modelu naprawdę grubą dokumentację gdzie było opisane wszystko jak sprawdzać, kontrolować i składać żeby ta skrzynka działała. (inna sprawa, że moment obrotowy 450 niutonów i 300koni to spory wysiłek do przeniesienia na koła i nie ma miejsca na fuszerkę przy składaniu)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... sions#4EATMr. Cynk pisze:Przykładowo skrzynia EAT4 fordowska jest meganiepopularna bo nie namierzyłem w czym ona jeszcze była oprócz naszych probków w sumie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F-4EAT_transmission
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
pisałem z marszu więc nie pamiętam czy ona tam miała index G czy T czy co innego.
Jak tego by nie ujmować to części zamiennych do 4EAT nie ma tak łatwo dostępnych dostępnych jak do automatów czysto amerykańskich... pewnie do beemek, nowych skód i innych modeli grupy VW też jest sporo klocków jednak te automaty są już bardziej elektryczne niż hydrauliczne i bardziej modułowe (koszt napraw rośnie bo mniej wymieniasz elementami a więcej podzespołami)
Jak tego by nie ujmować to części zamiennych do 4EAT nie ma tak łatwo dostępnych dostępnych jak do automatów czysto amerykańskich... pewnie do beemek, nowych skód i innych modeli grupy VW też jest sporo klocków jednak te automaty są już bardziej elektryczne niż hydrauliczne i bardziej modułowe (koszt napraw rośnie bo mniej wymieniasz elementami a więcej podzespołami)
Re: Jeśli masz kłopot...
Super sprawa, gratuluję pomysłu, szkoda tylko że tak daleko... Może znajdzie się ktoś z podobną inicjatywą w okolicach Krosna, Rzeszowa, Tarnowa lub Krakowa? Mam kilka problemów z autkiem i zero czasu aby coś z tym zrobić. Jeżeli znajdzie się ktoś zainteresowany to proszę o kontakt na PW. Jestem gotów dobrze wynagrodzić za porządną robotę jak dla samego siebie. Pozdrówko.
Red 2.2 GT '91
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Jeśli masz kłopot...
Do mnie chyba trochę bliżej niż do Cynkiego
Jak by co to też zapraszam
Jak by co to też zapraszam
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jeśli masz kłopot...
Jeśli pasują ci okolice Tarnobrzega to zagadaj z shadowem
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Jeśli masz kłopot...
To może na PW?, jeśli "cicha dziura" (Shadow [~sza-dół]) zechce to na pewno się sam odezwie.
A póki co zbędny ruch w temacie widzę....
A póki co zbędny ruch w temacie widzę....
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Jeśli masz kłopot...
ja powiem tylko tyle...szykoda ze tak daleko mieszkasz!
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jeśli masz kłopot...
[o]Czy tak może zostać? Teraz powinno być dobrze.[/o]Cynki pisze:wszystko fajnie ale czy mógłby ktoś tutaj prosze posprzątać?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: Jeśli masz kłopot...
-- oryginalny post 2010-08-31 23:50 --
Mr Cynk odpisz w porę. Jestem ze śląskiego i podjadę. mam robotę i chcę to widziec. mam nówke probe 2.0 94r i potrzebuje konserwacji z jedna wstawka+profile zamkniete. jezeli jeszcze pamietasz o co chodzi to napisz na forum. Jastrzebie zdroj
-- dodano 2010-09-01 00:01 --
do tego: mój szefo jeździł kiedys fierro, ale to było wtedy, kiedy ja byłem mały.
-- dodano 2010-09-01 00:03 --
do tego: probe kupiłem od niego! I ma byc lux zakonserwowany. przyjadę.
Mr Cynk odpisz w porę. Jestem ze śląskiego i podjadę. mam robotę i chcę to widziec. mam nówke probe 2.0 94r i potrzebuje konserwacji z jedna wstawka+profile zamkniete. jezeli jeszcze pamietasz o co chodzi to napisz na forum. Jastrzebie zdroj
-- dodano 2010-09-01 00:01 --
do tego: mój szefo jeździł kiedys fierro, ale to było wtedy, kiedy ja byłem mały.
-- dodano 2010-09-01 00:03 --
do tego: probe kupiłem od niego! I ma byc lux zakonserwowany. przyjadę.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Jeśli masz kłopot...
co to jest "jedną wstawką" ?
Nie wiem czy kojarzysz ale ja mieszkam na mazurach.... "podjadę" może być "odczuwalne finansowo"
no i co to za "nówka" probek skoro jest 16-letni? spodziewasz się, że tam nie ma rdzy? jeśli jej nie widzisz to nie znaczy że jej tam nie ma
Chwilowo mam pełny parking, mógłbym wrócić do rozmowy pod koniec września sądzę, o ile nadal będziesz chciał robić te kilometry na północ polski.
Nie wiem czy kojarzysz ale ja mieszkam na mazurach.... "podjadę" może być "odczuwalne finansowo"
no i co to za "nówka" probek skoro jest 16-letni? spodziewasz się, że tam nie ma rdzy? jeśli jej nie widzisz to nie znaczy że jej tam nie ma
Chwilowo mam pełny parking, mógłbym wrócić do rozmowy pod koniec września sądzę, o ile nadal będziesz chciał robić te kilometry na północ polski.
Re: Jeśli masz kłopot...
Witam.
Mój kolega z Olsztyna całe życie siedział w programowaniu, aż tu pewnego dnia widzę jak zasuwa ulicą z wiaderkiem, pędzlem i drabiną. Okazało się że teraz maluje... mieszkania.
Teraz widzę że to nie odosobniony przypadek... Może ja też powinienem zmienić branżę?
Pozdrawiam.
Mój kolega z Olsztyna całe życie siedział w programowaniu, aż tu pewnego dnia widzę jak zasuwa ulicą z wiaderkiem, pędzlem i drabiną. Okazało się że teraz maluje... mieszkania.
Teraz widzę że to nie odosobniony przypadek... Może ja też powinienem zmienić branżę?
Pozdrawiam.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Jeśli masz kłopot...
KITT a co to za wyznanie?
Chcesz zostać mechanikiem i probki naprawiać? bo nie wiem o co biega z tą zmianą branży
Ja branżowo też mam blisko do programistów a hobbystycznie mam blisko do garażu.
Jednak ostatnio najbliżej to mam do wyjazdu na rajd i to całkowicie mnie póki co pochłania.
Coś w życiu trzeba robić... a czy będziesz malował mieszkania czy pisał nowego windowsa to nie ma znaczenia... znaczenie ma to żebyś przy tym był szczęśliwy.
jeśli czujesz satysfakcję ze strzelania do ludzi zostajesz żołnierzem, jeśli z układania kwiatów kwiaciarzem a jeśli z puszczania bąków - popierdułką
Chcesz zostać mechanikiem i probki naprawiać? bo nie wiem o co biega z tą zmianą branży
Ja branżowo też mam blisko do programistów a hobbystycznie mam blisko do garażu.
Jednak ostatnio najbliżej to mam do wyjazdu na rajd i to całkowicie mnie póki co pochłania.
Coś w życiu trzeba robić... a czy będziesz malował mieszkania czy pisał nowego windowsa to nie ma znaczenia... znaczenie ma to żebyś przy tym był szczęśliwy.
jeśli czujesz satysfakcję ze strzelania do ludzi zostajesz żołnierzem, jeśli z układania kwiatów kwiaciarzem a jeśli z puszczania bąków - popierdułką
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jeśli masz kłopot...
No tak...Mr. Cynk pisze:Coś w życiu trzeba robić...
Odśnieżać dachy za 80 groszy za metr...
Racja.Mr. Cynk pisze:a czy będziesz malował mieszkania czy pisał nowego windowsa to nie ma znaczenia... znaczenie ma to żebyś przy tym był szczęśliwy.
Ten, który zgarnia kasę od marketu za odśnieżenie całego dachu, też jest szczęśliwy.
Szkoda tylko, że ci, którzy odśnieżają (machają łopatami) jakoś nie są... Ale co tam.
To pewnie nieroby, bo im się nie chce tyrać za grosze...
Jeśli czujesz satysfakcję z nabijania ludzi w butelkę, to zostajesz...hmm, kim?Mr. Cynk pisze:jeśli czujesz satysfakcję ze strzelania do ludzi zostajesz żołnierzem, jeśli z układania kwiatów kwiaciarzem a jeśli z puszczania bąków - popierdułką
Co prawda nie ma to związku totalnie bezpośredniego z tematem, ale chciałem tylko zwrócić
uwagę na podejście ogłoszeniodawcy do sprawy zarabiania na innych, bądź ich bezsilności,
braku umiejętności, itp., itd...Bo przecież za 80 groszy, czy nawet za złotówkę (bo przecież to
jeden kij ) za godzinę, Wam tego nie zrobi...
praca przy odśnieżaniu
(sorki Zbyszku, ale to taki mój odwet za "sparciałego kasztana")
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]