Naprawa silnika 2.5V6 24v
Naprawa silnika 2.5V6 24v
Witam wszystkich.
Mam problem tego typu ze moj silnik wyzianał ducha i nie wiem czy robic remont czy kupic drugi.Czytałem wiele postów na ten temat i wiem ze pewnie rozsadniej byłoby zrobic remont.Kwestia tego ile by to mnie kosztowało?Moze mi odpowiecie na to pytanie?Mechanik stwierdził peknieci ktoregos z korbowodu.Silnik sie uruchami ale nie pracuje na 1cylindzre i prawdopodonie pękł blok.Jezeli mozecie to podajcie jak najwiecej info tzn.ceny czesci(uszczelki i wszystko inne) oraz jakies na miary gdzie mozna to tanio kupic.Jestem z okolic Wa-wy.
Dzieki wszystkim zainteresowanym.
Mam problem tego typu ze moj silnik wyzianał ducha i nie wiem czy robic remont czy kupic drugi.Czytałem wiele postów na ten temat i wiem ze pewnie rozsadniej byłoby zrobic remont.Kwestia tego ile by to mnie kosztowało?Moze mi odpowiecie na to pytanie?Mechanik stwierdził peknieci ktoregos z korbowodu.Silnik sie uruchami ale nie pracuje na 1cylindzre i prawdopodonie pękł blok.Jezeli mozecie to podajcie jak najwiecej info tzn.ceny czesci(uszczelki i wszystko inne) oraz jakies na miary gdzie mozna to tanio kupic.Jestem z okolic Wa-wy.
Dzieki wszystkim zainteresowanym.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Mialem robiony remont jakies 2 miesiące temu oto ile zapłaciłem za części i robocizne:
Części:
tłok - 170 zł (używany)
panewki główne 0.50 - 124 zł
panewki korbowodowe 0.25 -104 zł
zestaw uszczelek (góra) -520 zł
zestaw uszczelek (dół) -80 zł
rolka rozrządu (napinacz) -107 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -138 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -172 zł
pasek rozrządu -173 zł
komplet pierścieni tłokowych -260 zł
Robocizna:
wymontowanie i zamontowanie silnika -350 zł
zdjęcie i założenie głowicy (2 szt.) -300 zł
planowanie głowicy (2 szt.) -100 zł
wymiana uszczelniaczy zaworowych -120 zł
sprawdzenie szczelności zaworów -48 zł
szlif wału korbowego -100 zł
szlif czopów głównych -50 zł
prztoczenie kanałów tłokowych (12 szt) -120 zł
wymontowanie i zamontowanie wału korbowego -100 zł
wymontowanie i zamontowanie tłoków -150 zł
pasowanie układu korbowo-tłokowego -100 zł
mycie części silnika -80 zł
dorobienie śrub poduszki silnika -20 zł
gwintowanie otworów pod śruby -10 zł
Z robocizne zapłaciłem w sumie 1500 zł i dużo nerwów.
Wiem że pewnie tylko niewielka część Cię interesuje ale może przyda się to komuś innemu.
Jezeli chodzi o części to kupowałem je w IMPAX'ie w Łodzi (mają części z HIPOLU, a on ma siedzibe chyba właśnie w Warszawie).
Pozdrawiam
Części:
tłok - 170 zł (używany)
panewki główne 0.50 - 124 zł
panewki korbowodowe 0.25 -104 zł
zestaw uszczelek (góra) -520 zł
zestaw uszczelek (dół) -80 zł
rolka rozrządu (napinacz) -107 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -138 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -172 zł
pasek rozrządu -173 zł
komplet pierścieni tłokowych -260 zł
Robocizna:
wymontowanie i zamontowanie silnika -350 zł
zdjęcie i założenie głowicy (2 szt.) -300 zł
planowanie głowicy (2 szt.) -100 zł
wymiana uszczelniaczy zaworowych -120 zł
sprawdzenie szczelności zaworów -48 zł
szlif wału korbowego -100 zł
szlif czopów głównych -50 zł
prztoczenie kanałów tłokowych (12 szt) -120 zł
wymontowanie i zamontowanie wału korbowego -100 zł
wymontowanie i zamontowanie tłoków -150 zł
pasowanie układu korbowo-tłokowego -100 zł
mycie części silnika -80 zł
dorobienie śrub poduszki silnika -20 zł
gwintowanie otworów pod śruby -10 zł
Z robocizne zapłaciłem w sumie 1500 zł i dużo nerwów.
Wiem że pewnie tylko niewielka część Cię interesuje ale może przyda się to komuś innemu.
Jezeli chodzi o części to kupowałem je w IMPAX'ie w Łodzi (mają części z HIPOLU, a on ma siedzibe chyba właśnie w Warszawie).
Pozdrawiam
Poszukuje blendy na tył do II gen.
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No to rzeczywiscie by sie nacial na tych kosztach Taka mala subtelna roznicaGREYG pisze:Tylko nie napisales, ze to byl silnik 2.0 a nie 2.5, a to kolosalna roznica w kosztach.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
No to dodam jeszcze pare zdan, bo sam robilem te ... kilka razy. Doswiadczenie procentuje.
O wszystkim decyduje jakosc czesci i doswiadczenie mechanika w naprawie silnikow 2.5 mazdy. O ile panewki sredniej jakosci przejda "w tlumie", to nie mozna oszczedzac na 2 rzeczach: uszczelkach i pierscieniach.
Ze znanych przypadlosci:
- cieknace uszczelki glowicy; Jesli wymianiamy, to tylko stosujac dodatkowo opowiedni silikon w sprayu (odpowiedni temperaturowo), pozwalajacy nalozyc minimalna warstwe tego specyfiku. Dodatkowo wymieniamy sruby glowicy. Jesli tego nie zrobimy, to w 95% najdalej za 20 tys. km bedzie nam cieklo. Tutaj wazna sprawa jest tez, aby uszczelki byly zakladane, jak sa cieple. Jesli nie nabiora odpowiedniej elastycznosci, to nie ma szans dokladnie ich zalozyc i wycieki beda bez wzgledu na to, jakiej sa jakosci czesci.
- pierscienie; Tanie maja jedna zasadnicza wade - za miekki material, ktory jest szczegolnie podatny na szybkie zuzycie w wysokiej temperaturze. Mechanicy, ktorzy specjalizuja sie w mazdzie zakladaja tylko oryginaly, ale zalecam przeszukanie forums.probetalk.com - znajdziesz "dlugodystansowe" opinie o innych producentach pierscieni.
Na takich tanich czesciach remont silnika mial Konrad. Ujechal bodajze 200km po remoncie i silnik znow padl.
Na koniec ceny w miare przyzwoitych uszczelek i czesci w najtanszej opcji dla 2.5:
- komplet uszczelek silnika AJUSA: 920zl,
- komplet srub glowic AJUSA: 245zl,
- rolki prowadzace pasek RUVILLE 317zl i 388zl,
- rolka napinajaca (bez napinacza) RUVILLE: 399zl,
- popychacze (HLA) AJUSA: 100zl/szt.
Nie mam chwilowo ceny pierscieni, ale to cos okolo 600zl
O wszystkim decyduje jakosc czesci i doswiadczenie mechanika w naprawie silnikow 2.5 mazdy. O ile panewki sredniej jakosci przejda "w tlumie", to nie mozna oszczedzac na 2 rzeczach: uszczelkach i pierscieniach.
Ze znanych przypadlosci:
- cieknace uszczelki glowicy; Jesli wymianiamy, to tylko stosujac dodatkowo opowiedni silikon w sprayu (odpowiedni temperaturowo), pozwalajacy nalozyc minimalna warstwe tego specyfiku. Dodatkowo wymieniamy sruby glowicy. Jesli tego nie zrobimy, to w 95% najdalej za 20 tys. km bedzie nam cieklo. Tutaj wazna sprawa jest tez, aby uszczelki byly zakladane, jak sa cieple. Jesli nie nabiora odpowiedniej elastycznosci, to nie ma szans dokladnie ich zalozyc i wycieki beda bez wzgledu na to, jakiej sa jakosci czesci.
- pierscienie; Tanie maja jedna zasadnicza wade - za miekki material, ktory jest szczegolnie podatny na szybkie zuzycie w wysokiej temperaturze. Mechanicy, ktorzy specjalizuja sie w mazdzie zakladaja tylko oryginaly, ale zalecam przeszukanie forums.probetalk.com - znajdziesz "dlugodystansowe" opinie o innych producentach pierscieni.
Na takich tanich czesciach remont silnika mial Konrad. Ujechal bodajze 200km po remoncie i silnik znow padl.
Na koniec ceny w miare przyzwoitych uszczelek i czesci w najtanszej opcji dla 2.5:
- komplet uszczelek silnika AJUSA: 920zl,
- komplet srub glowic AJUSA: 245zl,
- rolki prowadzace pasek RUVILLE 317zl i 388zl,
- rolka napinajaca (bez napinacza) RUVILLE: 399zl,
- popychacze (HLA) AJUSA: 100zl/szt.
Nie mam chwilowo ceny pierscieni, ale to cos okolo 600zl
Ostatnio zmieniony 2004-07-03 16:52 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont V6 - kilka pytań przed...
Remont się zaczoł. Mam kilk pytań.
1.Czy po wymianie panewek korbowodowych ( bez głownych ) też trzeba koniecznie wyważać wał?
2. Czy w ciągu 3 dni da rade w polsce zakupic pierscienie RIKa, jesli tak to ile moga kosztować i gdzie szukać?
3. Rolki rozrządu z Firmy GMB - JAPAN daja rade?
4. Ile kosztuję planowanie głowicy (szt2) oraz docieranie zaworów(szt 24) u was?
1.Czy po wymianie panewek korbowodowych ( bez głownych ) też trzeba koniecznie wyważać wał?
2. Czy w ciągu 3 dni da rade w polsce zakupic pierscienie RIKa, jesli tak to ile moga kosztować i gdzie szukać?
3. Rolki rozrządu z Firmy GMB - JAPAN daja rade?
4. Ile kosztuję planowanie głowicy (szt2) oraz docieranie zaworów(szt 24) u was?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Pierwszy błąd w sztuce remontowania silnika. Jak masz do wymiany panewki na korbach, to głównych już nie ma tym bardziej. Wiem, bo przerabiałem temat, szkoda tylko kasy. Najlepiej zrobić szlif wału na 1-szy, dokupić odpowiedni wymiar panewek i gwarantuje że będzie OK. Tylko szlif powinien być zrobiony w dobrym zakładzie. Ja płaciłem jakieś 200zł + nowe panewki i spoko latało.1.Czy po wymianie panewek korbowodowych ( bez głownych ) też trzeba koniecznie wyważać wał?
Osobiście polecałbym coś lepszego. Już na forum podawałem linki do firm które oferują jedne z lepszych łożysk. Wszystko zależy czy robisz to tanio, czy dla siebie.3. Rolki rozrządu z Firmy GMB - JAPAN daja rade?
Ja płaciłem za planowanie po 40zł. za głowicę i po 5zł. od szlifowania samego gniazda zaworowego. Reszt nie pamiętam, ale było spoko zrobione.4. Ile kosztuję planowanie głowicy (szt2) oraz docieranie zaworów(szt 24) u was?
Ford Probe 2.0 '94r.
A jaki olej zalać po remoncie. Mechanior chce zalać 10W40. Czy nie lepiej 5W40? Mówi ż eteraz kompresja na tłokach może być mniejsza!! Nie rozumiem. Tłumaczy ze jak miałem olej 15W40 i brał go to cąły czas uszczelniał i dlatego miałem 11.5 do 12 atm. Tylko że ja tyle miałem bez oleju. Z olejem to by miał pewnie 13 atm. Jakie jest dobre cisnienie w v6 (atm)? To jak nie bierze oleju to ma mniejsze sprężanie?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Popieram Sqada jeśli chodzi o olej. Nigdy nie zalałbym 10w40 do swojego Proba (jednak temat oleju na forum to można powiedzieć temat "kultowy" - każdy ma swoje zdanie). Obecnie jeżdżę na 5w50, dlatego, że jest to dużo łatwiej dostępny olej w moich okolicach (5w30 nie mogłem dostać). Jako, że faktycznie 5w30 dedykowany jest do naszego silnika 2.5 V6 - polecam, jeśli bez większych problemów będziesz mógł go dorwać w swojej okolicy.
Pzdr.
Popieram Sqada jeśli chodzi o olej. Nigdy nie zalałbym 10w40 do swojego Proba (jednak temat oleju na forum to można powiedzieć temat "kultowy" - każdy ma swoje zdanie). Obecnie jeżdżę na 5w50, dlatego, że jest to dużo łatwiej dostępny olej w moich okolicach (5w30 nie mogłem dostać). Jako, że faktycznie 5w30 dedykowany jest do naszego silnika 2.5 V6 - polecam, jeśli bez większych problemów będziesz mógł go dorwać w swojej okolicy.
Pzdr.
REMONT SILNIKA W PROBE II...Jak cena??
Mam do was jeszcze pytanko,czy wiecie jaka jest mnie wiecej cena remontu generalnego silnika w Probe II..Bo sie zastanawiam czy robic remont czy kupic jakis silnik z mniejszym przebiegiem???Bo roznica w cenie miedzy tym a tym jest chyba znaczna...Czekam na rady
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Mysle ze nie bede sie zastanawial co wymieniac,zrobie mu juz full opcje bo moj probas ma juz nabite 250tys/km i taka generalka napewno mu sie przyda...Tylko dlatego pytam cze nie lepiej kupic uzywanego silnika...Bo nie mam zielonego pojecia ile taki generalny remoncik moze mnie szarpnac Nie znam sie na tym na tyle ze wiedziec co mam wymienic
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
2,5 V6 kupisz do 3 tysięcy z przebiegiem do 160 tys km ;] pozdrawiam polecam www.allegro.pl ;]
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
U Sqad'a na stronach http://www.p-r-o-b-e.prv.pl/ masz adres firmy moto szlif .
Dwa lata temu kapitalka (najdroższa - taka gdzie trzeba zrobić właściwie wszystko) w przypadku v6 kosztowała 6 tysi . Na wyremontowany silnik gwarancję . Z warsztatu wychodzi w stanie w którym nie odróżnisz go od nówki .
Minusem tego zakładu jest to , że motorek trzeba dostarczyć oddzielnie .
Dwa lata temu kapitalka (najdroższa - taka gdzie trzeba zrobić właściwie wszystko) w przypadku v6 kosztowała 6 tysi . Na wyremontowany silnik gwarancję . Z warsztatu wychodzi w stanie w którym nie odróżnisz go od nówki .
Minusem tego zakładu jest to , że motorek trzeba dostarczyć oddzielnie .