Silnik odmawia posłuszeństwa
Silnik odmawia posłuszeństwa
Witam. Nie mogę uruchomić silnika w Probe '93 II 24V6. Wjechałem sobie do garażu i po kilku dniach TAKIII szok. Silnik kręci noramlnie ale jest brak iskry. Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach. Jeśli ktoś może pomóc to ..... będę bardzo wdzięczny. Jestem z okolic Poznana.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciężka sprawa, pierwsze co możesz sprawdzić to wtyczki przewodów do aparatu zapłonowego, może coś nie kontaktuje, od wilgoci mogło coś zaśniedzieć, elektryk mógł jeszcze sprawdzić czy z rozdzielaczem iskry jest wszystko ok.
Poczytaj wątki Alexa i Dave
P.S.
Jeśli masz immobiliser to też jest na liście podejrzanych.
Pozdrawiam Rafał
Poczytaj wątki Alexa i Dave
P.S.
Jeśli masz immobiliser to też jest na liście podejrzanych.
Pozdrawiam Rafał
Re: Silnik odmawia posłuszeństwa
Ciekawe są te kompetencje elektryka. Bym go na morde....vqapostrof' pisze:... Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach...
Jak jesteś z Poznania, to skontaktuj się z flankerem (właściciel strony http://www.performanceprobe.pl ). Może on Ci pomoże znaleść jakiegoś elektryka(prawdziwego ).
A jak narazie to odkręć świece, zakręć rozrusznikiem i sprawdź czy jest iskra. Jak jej nie ma, to przeczyść aparat zapłonowy, bo może jest w nim wilgoć.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Widzę że oprócz modelu samochodu łączy nas zainteresowanie piwem o szlachetnej konsystencji Czy ktoś jeszcze spośród tu zgromadzonych przedkłada portery nad pospolite sikacze ?
Roczniki 1993-94 2.5V6 miały wadliwe aparaty zapłonowe i w tej chwili prawdopodobnie większość aut ma już wymienione na nowe ( w moim nastąpiło to 4 lata temu ).
Typowe objawy wadliwego aparatu są inne niż twoje (auto gaśnie na ciepłym silniku i trzeba chwilkę odczekać zanim znowu da się uruchomić), ale nigdy nie wiadomo.
Jeśli rozbierzesz aparat zapłonowy to możesz sprawdzić czy masz aparat nowej generacji czy stary PRZECZYTAJ TO KONIECZNIE. znajdziesz tu opis problemu i sposób naprawy, a też fotki starego i nowego aparatu.
Powodem braku iskry może byś awaria (brak impulsów z) hallotronów (komp nie wie jakie jest położenie wału i kiedy należy dać iskrę).
Pozdrawiam Rafał
Roczniki 1993-94 2.5V6 miały wadliwe aparaty zapłonowe i w tej chwili prawdopodobnie większość aut ma już wymienione na nowe ( w moim nastąpiło to 4 lata temu ).
Typowe objawy wadliwego aparatu są inne niż twoje (auto gaśnie na ciepłym silniku i trzeba chwilkę odczekać zanim znowu da się uruchomić), ale nigdy nie wiadomo.
Jeśli rozbierzesz aparat zapłonowy to możesz sprawdzić czy masz aparat nowej generacji czy stary PRZECZYTAJ TO KONIECZNIE. znajdziesz tu opis problemu i sposób naprawy, a też fotki starego i nowego aparatu.
Powodem braku iskry może byś awaria (brak impulsów z) hallotronów (komp nie wie jakie jest położenie wału i kiedy należy dać iskrę).
Pozdrawiam Rafał
Ostatnio zmieniony 2004-01-29 21:14 przez Raf, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silnik odmawia posłuszeństwa
Ciekawym co leży w jego kompetencjach jak nawet nie zlokalizował konkretnie wadliwego modułu I ciekawym co to za elektryk - jeśli oprąd płynie tzn cewka pobiera energię z akumulatora - czyli iskra powinna być no chyba że moduł jest sieknięty i ma upływność, ale i to powinien stwierdzić.vqapostrof' pisze:Witam. Nie mogę uruchomić silnika w Probe '93 II 24V6. Wjechałem sobie do garażu i po kilku dniach TAKIII szok. Silnik kręci noramlnie ale jest brak iskry. Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach.
Pierwsze - sprawdzić iskrę - to było ale teraz cofamy się w stecz i sprawdzamy czy podczas rozruchu silnika (kręcenie rozrusznikiem) na module zapłonowym (czasami nazywa się to cewką) jest prawidłowe napięcie nie prąd - jak to mierzył elektryk. Jeśli jest a iskry dalej nie ma - sprawdzamy czy dochodzą impulsy wyzwalające z komputera. Jeśli dochodzą trzeba podstawić (nawet tylko na próbę) inny układ zapłonowy, wtedy powinna pojawić się iskra i już wiemy co wymienić.
Jeśli nie dochodzą - trzeba sprawdzić poprawność impulsów dostarczanych z hallotronów do komputera - tu też trzeba zwrócić uwagę aby impulsy były z obu hallotronów. Jeśli są - idziemy do komputera i sprawdzamy na jego wejściu czy impulsy dochodzą do niego. Bardzo zalecane jest sprawdzenie hallotronów bez obciążenia i po podłączeniu. Czasami jest jakieś zwarcie na przewodach.
I tu już powinniśmy wiedzieć co jest siadnięte.
Do pomiarów zalecam jakiś najprostszy oscyloskop z pasmem nawet tylko do 1 Mhz a oporem wejściowym przełączanym 1MOhm/1V i 10 Kohm/1V
Pozdrawiam
MenInBlack
Na 100% procent jest to modul ukladu zaponowego 93-95 maja wlasnie ten probel. Cevka jest okay tylko ten modul jest wadliwy. Czy poprzedniego dnia bardzo ale to bardzo urzywales samochod, mam na mysli jerzdziles szybko itp? Ja wymienilem kilka razy ta cewke i radze ci kupic nowa od dealera bo on jest juz usprawniona i nie ma tych mankametow. A kupic urzywana to ryzyko bo morze byc to samo. Ja wymienilem juz trzy razy tam sama rzecz raz w mazde ale byla na gwarancji, drugim razem dostalem od kumpla urzywana ale przejerzdilem rok i wymienilem na nowa i wyraznei byla zmieniona tak ze napewno jest lepiej ja zmienic na nowa. Pamietaj 95- 97 maja troche inaczej zmienione kopulki i rozmieszczenie kabli tak ze jak bedziesz szukal urzywanego to sie upewnij ze to jest do twego rocznika. Okay to narazie
Witam
mam dokladnie ten sam problem - PROBE II V6 94r
Myslalem ze to jest sprawa alarmu lub immobilaizera. Teraz po przeczytaniu tego tematu tez dochodze do wniosku ze to moze byc uklad zaplonowy. Silnik kreci, a brak jest iskry na sweicach. Jak bede mial chwile czasu to posprawdzam dokladnie aparat zaplonowy. Jak nie dam rady pojde po jakiegos elektryka.
Ile moze kosztowac nowy uklad?
Po kradzizy wymieniam teraz csaly autoalarm - jak bredzie to wina alarmu w tedy bede mial to zglowy.
Pozdrawiam
mam dokladnie ten sam problem - PROBE II V6 94r
Myslalem ze to jest sprawa alarmu lub immobilaizera. Teraz po przeczytaniu tego tematu tez dochodze do wniosku ze to moze byc uklad zaplonowy. Silnik kreci, a brak jest iskry na sweicach. Jak bede mial chwile czasu to posprawdzam dokladnie aparat zaplonowy. Jak nie dam rady pojde po jakiegos elektryka.
Ile moze kosztowac nowy uklad?
Po kradzizy wymieniam teraz csaly autoalarm - jak bredzie to wina alarmu w tedy bede mial to zglowy.
Pozdrawiam
Moduł. Moge polecic ci elektryków w Poznaniu, ktorzy przerabiaja aparat tak ze wiecej nie siada. U mnie wymienilem caly aparat, ale nie znam dnia ani godziny kiedy siadzie moduł. Nie pamiętam nazwy ulicy ale jedzie się prosto głogowską i jak jest skręt na ulice Kopanina w prawo to do nich sie skręca w lewo (salon mebli FORTE) , ale tam jest zakaz skretu w lewo i trzeba skrecic w prawo w ulice Kopanina nastepnie nawrocic i przejechac prosto. CHyba pierwsza lub droga brama.apostrophe pisze:Dzięki za odpowiedzi.
Niestety iskry brak. Prąd dochodzi tylko do aparatu z nigo już nie wychodzi (słowa elektryka). Reszta ok. Silnik kręci jak głupi ale jak nie ma iskry to i odpalić nie może. Miał ktoś z was jakieś przygody z aparatem? Konrad chyba też jest z Poznania?
Panowie, Ja wam tem modul moge zalatwic. Nowy od FOrda dealera z USA tylko sie zastanowcie ile tych modulow chcecie. A ja wam podam cene z przesylka do Polski. Rozkrecenie i zainstalowanie nie powino zrobic wam problemu. I to jest nowa rzecz , nie chcecie stanonc w trasie daleko ood domu i kto wam by to mogl zrobic
Reszta zalerzy od was
Reszta zalerzy od was
Witam.
Dzięki za pomoc. Przyczyną okazał się 95% aparat zapłonowy czyli - cewka albo moduł lub 5% czujnik ustawienia wału. Dzisiaj wyjaśni się czy z aparatem jest wszystko ok. Aha komputer nie wykazał żadnych błędów.
Jak elektryk (chyba już normalny) sprawdzał to wszystko to raz iskra była a raz jej niebyło. dziwne?
Czy mieliście jakieś przygody z przewodami wysokiego napięcia. Ponoć zalecane i jedyne które można kupić to orgyginały. Ile mogą kosztować?
I dlaczego tak drooooogo!!!!
Raf - niema to jak szlachetny porter. Może kiedyś jak spodkamy się na zlocie wszyscy się przekonają do DOBREGO GUINNESSA. Beczułkę można kupić za jedyne 360 pln (30l) - informacja sprawdzona.
Pozdrawiam
Konrad - możesz podać mi trochę bliższe informację na temat tych elektryków w Poznaniu. Może ta ulica to Kołątaja
Dzięki za pomoc. Przyczyną okazał się 95% aparat zapłonowy czyli - cewka albo moduł lub 5% czujnik ustawienia wału. Dzisiaj wyjaśni się czy z aparatem jest wszystko ok. Aha komputer nie wykazał żadnych błędów.
Jak elektryk (chyba już normalny) sprawdzał to wszystko to raz iskra była a raz jej niebyło. dziwne?
Czy mieliście jakieś przygody z przewodami wysokiego napięcia. Ponoć zalecane i jedyne które można kupić to orgyginały. Ile mogą kosztować?
I dlaczego tak drooooogo!!!!
Raf - niema to jak szlachetny porter. Może kiedyś jak spodkamy się na zlocie wszyscy się przekonają do DOBREGO GUINNESSA. Beczułkę można kupić za jedyne 360 pln (30l) - informacja sprawdzona.
Pozdrawiam
Konrad - możesz podać mi trochę bliższe informację na temat tych elektryków w Poznaniu. Może ta ulica to Kołątaja
dwa info:
1. przewody kupowalem w listopadzie 2002 - 430 PLN oryginalne (komplet)
2. guinessa pilem oryginalnego w lokalnym barze pod granica z walia (bylem tam 3 miesiace). panowie. zadne polskie beczki i tym bardziej zadne butelki. tamto piwo mialo konsystencje smietany. a barman jak strumieniem piwa nakreslil koniczynke na pianie to utrzymala sie do dna pokalu. co wy na to ........
1. przewody kupowalem w listopadzie 2002 - 430 PLN oryginalne (komplet)
2. guinessa pilem oryginalnego w lokalnym barze pod granica z walia (bylem tam 3 miesiace). panowie. zadne polskie beczki i tym bardziej zadne butelki. tamto piwo mialo konsystencje smietany. a barman jak strumieniem piwa nakreslil koniczynke na pianie to utrzymala sie do dna pokalu. co wy na to ........
amra 2.5 94 V6 24V
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja kupilem okazyjnie za 250 uzywany ale slyszalem ze chodza po okolo 600 - 1000 zl. Ale elektronik ktory mi go wymienial powiedzial ze 2,5 maja wadliwe moduly i moze w kazdej chwili wysiasc. Ale moze tez nie wysiasc... W kazdym razie chyba zaopatrze sie w taki modul zapasowy i w razie czego gdzies na trasie sobie wymienie. Zawsze to lepsze niz sciagac lawete.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Artek <- Istnieje takie prawdopodobieństwo choć niewielkie.
Konrad <- Ten elektronik się nie zna, roczniki 93-94 miały wadę fabryczną, poprawione aparaty są niezawodne. Ponownie polecam lekturę opisu problemu. Wada fabryczna polegała na tym że tranzystor wykonawczy był zbyt słaby i zalany w module co sprzyjało jego przegrzewaniu w wyniku czego się zatykał. W takiej sytuacji należało odczekać chwilkę i można było ponownie uruchomić silnik. dopiero po dłuższym okresie padał całkowicie. Tak więc niema co się obawiać lawety.
Konrad <- Ten elektronik się nie zna, roczniki 93-94 miały wadę fabryczną, poprawione aparaty są niezawodne. Ponownie polecam lekturę opisu problemu. Wada fabryczna polegała na tym że tranzystor wykonawczy był zbyt słaby i zalany w module co sprzyjało jego przegrzewaniu w wyniku czego się zatykał. W takiej sytuacji należało odczekać chwilkę i można było ponownie uruchomić silnik. dopiero po dłuższym okresie padał całkowicie. Tak więc niema co się obawiać lawety.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zadałem sobie troszkę trudu i poszperałem u źródła... w Fordowskim TSB:
(TSB był modyfikowany ostatnio dwa i pół roku temu, widocznie Ford jeszcze nie zapomniał o Probe , co ciekawe starsza wersja dokumentu nie wspominała o 2.0L4 )
Cewka jest taka sama w 2.0L4 jak w 2.5V6
Oto fotka 'modułu':
Po lewej stary, po prawej nowy.
A tu schemacik:
To na wypadek gdyby ktoś samemu chciał zmierzyć się z problemem.
Odpowiednikiem tego tranzystora może być np. 2N3902
(generalnie jest to tranzystor mocy o nie wygórowanym czasie przełączania więc nie powinno być problemów z dostaniem odpowiednika).
Zastanawia mnie co jest nie tak z cewką że zalecają ją wymienić.
Oczywiście fotka i schemacik nie pochodzą od Forda tylko z bardzo szacownych i mam nadzieję dobrze wam znanych servisów:
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... /index.htm
http://home.golden.net/~trinity/
Pozdrawiam Rafał
Bad news problem dotyczy też 2.0L4 ! i zalecają nie tylko wymianę 'modułu' ale również cewki !TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.124/2000
Car and Light/Medium Commercial 12.10.2000
Section: 303-07 (22)
Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine
Markets: All
Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak
Summary
Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. This should be resolved by installing a new stator assembly and ignition coil.
...
(TSB był modyfikowany ostatnio dwa i pół roku temu, widocznie Ford jeszcze nie zapomniał o Probe , co ciekawe starsza wersja dokumentu nie wspominała o 2.0L4 )
Cewka jest taka sama w 2.0L4 jak w 2.5V6
Oto fotka 'modułu':
Po lewej stary, po prawej nowy.
A tu schemacik:
To na wypadek gdyby ktoś samemu chciał zmierzyć się z problemem.
Odpowiednikiem tego tranzystora może być np. 2N3902
(generalnie jest to tranzystor mocy o nie wygórowanym czasie przełączania więc nie powinno być problemów z dostaniem odpowiednika).
Zastanawia mnie co jest nie tak z cewką że zalecają ją wymienić.
Oczywiście fotka i schemacik nie pochodzą od Forda tylko z bardzo szacownych i mam nadzieję dobrze wam znanych servisów:
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... /index.htm
http://home.golden.net/~trinity/
Pozdrawiam Rafał