zonk mnie zlapal, pomocy (nie odpala)
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
[m]Dyskusję o spalaniu przeniosłem do odpowiedniejszego wątku.[/m]
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- samo zło
- Posty: 159
- Rejestracja: 2008-01-04 00:57
- Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
- Lokalizacja: Ajdahooo
Re: Problem z odpalaniem
Mam mały irytujący problem z odpalaniem mianowicie:
probe (94v)odpala po ok +/- 5 s kręcenia rozrusznikiem na b.zimnym na ciepłym pali od "strzała".
Ciekawostką jest to ze jak pochodzi ok 10s na zimno to również odpali bez problemu.Drugą ciekawostką jest to ze jak delikatnie "ruszę" rozrusznikiem i natychmiast wył zapłon to przy kolejnej próbie odpalenia na b. zimnym silniku probek pali od strzała
- świecie ok
- kable NGK nowe
- zapłon ustawiony
- immo w niebie
- bez LPG
- nie pokazuje żadnych błędów
Macie może jakieś pomysły bo mi się skończyły z góry dzięki.
probe (94v)odpala po ok +/- 5 s kręcenia rozrusznikiem na b.zimnym na ciepłym pali od "strzała".
Ciekawostką jest to ze jak pochodzi ok 10s na zimno to również odpali bez problemu.Drugą ciekawostką jest to ze jak delikatnie "ruszę" rozrusznikiem i natychmiast wył zapłon to przy kolejnej próbie odpalenia na b. zimnym silniku probek pali od strzała
- świecie ok
- kable NGK nowe
- zapłon ustawiony
- immo w niebie
- bez LPG
- nie pokazuje żadnych błędów
Macie może jakieś pomysły bo mi się skończyły z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 2009-11-02 14:36 przez samo zło, łącznie zmieniany 1 raz.
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Problem z odpalaniem
Wydaje mi się że cofa ci się paliwo
Albo pompa, albo któryś przewód nieszczelny.
Albo pompa, albo któryś przewód nieszczelny.
No Probe no problem. Ufff...
- samo zło
- Posty: 159
- Rejestracja: 2008-01-04 00:57
- Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
- Lokalizacja: Ajdahooo
Re: Problem z odpalaniem
jak by była pompa lub przewód nieszczelny to przy jeździe 180km/h by się dławił z powodu niewydolności pompy a tak nie jest
Re: Problem z odpalaniem
Sprawdź aku i może rozrusznik jest już zmęczony.
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Problem z odpalaniem
A gdzie wyczytałeś tę regułęsamo zło pisze:jak by była pompa lub przewód nieszczelny to przy jeździe 180km/h by się dławił z powodu niewydolności pompy a tak nie jest
Mam nadzieję że po rozwiązaniu problemu skrobniesz co to było
Ostatnio zmieniony 2009-10-07 18:29 przez CBR, łącznie zmieniany 1 raz.
No Probe no problem. Ufff...
Re: Problem z odpalaniem
samo zło pisze:Mam mały irytujący problem z odpalaniem mianowicie:
probe (94v)odpala po ok +/- 5 s kręcenia rozrusznikiem na b.zimnym na ciepłym pali od "strzała".
Ciekawostką jest to ze jak pochodzi ok 10s na zimno to również odpali bez problemu.Drugą ciekawostką jest to ze jak delikatnie "ruszę" rozrusznikiem i natychmiast wył zapłon to przy kolejnej próbie odpalenia na b. zimnym silniku probek pali od strzała
- świecie ok
- kable NGK nowe
- kont zapłonu ustawiony
- immo w niebie
- bez LPG
- nie pokazuje żadnych błędów
Macie może jakieś pomysły bo mi się skończyły z góry dzięki.
Odpowiem ci tak - te typy tak mają
Chcesz się pozbyc tego efektu to zmień pompe paliwa na wydajniejszą lub zmostkuj 2 piny przekaźnika,od pompy paliwa lub zewrzyj styki w gnieździe diagnostycznym
Pompa załączac będzie ci się po przekręceniu kluczyka w pozycje ON czyli zapłon , bo normalnie sie urochamia dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Zresztą pompa paliwa steruje ECU jak wszystkim zresztą w Probe I ogólnie troszkę skomplikowany układ elektryczny jak na pompe paliwa no ale ktoś tak wymyślił i tak jest.
Poszukaj na forum,pisałem kiedys o tym - zreszta nie wiem co ci szkodzi te kilka sekund - lepiej dla silnika tylko - powaznie
Pompy paliwa w Probe to tani szit - zreszta dla 2.0 i 2.5 sa takie same,nawet mazda 121 miała takie , cała problematyka jest w tym,iż po takiem całonocnym lub nawet kilkugodzinnym postoju ciśnienie paliwa schodzi z szyny i przewodów paliwowych i znaim pompa paliwa wyrówna ciśnienie w całym układzie mija własnie te pare sekund i stąd ten efekt.
Gdyby pompa paliwa załączała sie np. po przekręceniu w pozycje ON kluczyka i wyłaczała po wyrównaniu ciśnienia w magistrali ( niektóre modele/marki aut tak maja ,np; VW,Opel,Nissan itp),wtedy nie byłoby opóźnionego uruchamiania silnika choć nie zawsze to jest regułą (z powodu różnych rzeczy) ale głównie w zamyśle miało to umożliwiac wyrównywanie ciśnienia paliwa w magistrali podczas przekręceniu kluczyka w pozycję ON czego Probe nie ma .
Chcesz być pewien wydajności to zmierz ciśnienie paliwa na magistrali i będziesz wiedział czy pompa ma dosyc czy jest ok ale pewnie jest ok tylko jest tak jak pisze
Lub jak chcesz widziec na "żywo" jak to wygląda to,po nocnym postoju odkręć śrubę z listwy wtryskowej lub filtra paliwa i zobaczysz jak paliwo poleci ,następnie powtórz takie doświadczenie po np.godzinie od wyłączenia silnika i zachowaj bezpieczna odległość i nie pal przy tym i szykuj ciuchy na przebranie
To na tyle i notabene czasem troche pomaga wymiana filtra paliwa.
Pzdr. & c ya..
Odpala za 2 gim razem
Witam mam problem z moim fordem jest to 2.5 l benzyna bez gazu ... nie wiem czemu ale od pewnego czasu jak auto stoi i z rana odpala to odpala dopiero za gim razem .... nie wiem czy powod moze byc jeden dodam tylko ze jest po wymiane filtrow . czy moze byc to wina swiec lub przewodow ?
Ostatnio zmieniony 2009-10-20 13:33 przez pl4y3r2nd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Odpalauza 2 gim razem
Proponował bym poczytac stare wątki bi zaraz cie ktoś ochrzani. Poza tym jak już stworzyłeś temat to byś go poprawnie nazwał ;/
Nie wiem dokładnie jak jest z 2.5 ja w dwa zero miałem to samo i miałem urwaną końcówkę od zaworka podciśnienia sterującego ciśnieniem paliwa na linii od wtrysków. Jak to naprawiłem to mu przeszło aczkolwiek nie wiem czy to było od tego.
Nie wiem dokładnie jak jest z 2.5 ja w dwa zero miałem to samo i miałem urwaną końcówkę od zaworka podciśnienia sterującego ciśnieniem paliwa na linii od wtrysków. Jak to naprawiłem to mu przeszło aczkolwiek nie wiem czy to było od tego.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Re: Odpalauza 2 gim razem
bo widzisz nie dodalem tego stalo sie to jak jechalem od mechanika jak wymienili mi uszczelki pod kolektorem ssacym x2 i nie wiem czy przypadkiem on czegos nie zepsul bo wczesniej odpalal dobrze ;/
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Problem z odpalaniem
a jak juz zapali to dobrze chodzi ? nie gaśnie nie falują obroty ?
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Re: Problem z odpalaniem
Masz może zrobiony zewnętrzny moduł aparatu zapłonowego?
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- zakrzew-89
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-11-12 20:10
- Samochód: s13 sr20det 92'
- Lokalizacja: Sochaczew
przy zapalaniu wyskakuje kontrolka reczngo
panowie nie moglem znalesc takiego problemu na forum wiec pisze tu mianowicie po wielu wzmaganiach ze sprzeglem pojawil mi sie nowy problem gdy przekrecam zaplon jest ok a gdy chce odpalic rozrusznik nie reaguje a zapala mi sie kontrolka od recznego... gdy podciagam lub opuszczam reczny pojawia sie cykanie w przekaznikach pod maska nawet wiem ktory dokladnie cykal wyjolem ale nie mialem jak zamienic bo tego akurat nie mam cykanie zniknelo ale nadal gdy chce odpalic to wyskakuje mi kontrolka od recznego i nic wiecej no i co jakis czas mryka poducha. tu jest zdjecie z zaznaczonym przekaznikiem ktory reagowal cykaniem gdy podciagalem lub puszcalem reczny niewiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc pozdrawiam a i dodam ze silnik pare dni temu normalnie odpalal.
to chyba przekaznik od klimy ale co czemu tak sie dzieje niewiem
to chyba przekaznik od klimy ale co czemu tak sie dzieje niewiem
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak )
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem
[m]To, że nie znalazłeś odpowiedzi na swój problem, nie oznacza, że potrzebny jest kolejny wątek o problemach z odpaleniem. Przeniosłem tutaj.[/m]
Na Twoim miejscu sprawdziłbym połączenie silnika z masą pojazdu. Albo się urwała, albo zaśniedziała. Nawet jeśli to nie masa silnika, to są to ewidentne objawy braku masy. Być może w innym miejscu.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym połączenie silnika z masą pojazdu. Albo się urwała, albo zaśniedziała. Nawet jeśli to nie masa silnika, to są to ewidentne objawy braku masy. Być może w innym miejscu.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- zakrzew-89
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-11-12 20:10
- Samochód: s13 sr20det 92'
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Problem z odpalaniem
i dlatego przy prubie odpalenia wyskakiwala mi mi kontrolka recznego?? to mnie najbardziej dziewi... dzis popatrze pzdr
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak )
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: przy zapalaniu wyskakuje kontrolka reczngo
Zgaduję, że gdy wypruwanie sobie żył w walce z Probkiem nie przyniesie skutku i je sobie (hipotetycznie) podetniesz, to też zadzwonisz do lekarza po zdalną diagnozę, czemu masz niskie ciśnienie krwi, skoro parę dni temu było normalne?zakrzew-89 pisze:panowie nie moglem znalesc takiego problemu na forum wiec pisze tu mianowicie po wielu wzmaganiach ze sprzeglem pojawil mi sie nowy problem gdy przekrecam zaplon jest ok a gdy chce odpalic rozrusznik nie reaguje a zapala mi sie kontrolka od recznego... gdy podciagam lub opuszczam reczny pojawia sie cykanie w przekaznikach pod maska nawet wiem ktory dokladnie cykal wyjolem ale nie mialem jak zamienic bo tego akurat nie mam cykanie zniknelo ale nadal gdy chce odpalic to wyskakuje mi kontrolka od recznego i nic wiecej no i co jakis czas mryka poducha. tu jest zdjecie z zaznaczonym przekaznikiem ktory reagowal cykaniem gdy podciagalem lub puszcalem reczny niewiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc pozdrawiam a i dodam ze silnik pare dni temu normalnie odpalal.
to chyba przekaznik od klimy ale co czemu tak sie dzieje niewiem
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 97#p249197
zakrzew-89 pisze:witam ten schemat jeszcze aktualny?? bo jestem w trakcie skladania jednego proba z 2... obecnie zostala mi tylko instalacja wewnatrz czesc byla juz w srodku ale perawie kazda kostka odcieta pare rzeczy udalo mi sie polaczc typu: przednie swiatla razem z dlugimi chodzi szyber, szyby podswietlanie wszystkich zarowek, tarcze cale chodza ale nie podswietlaja sie wogole, nie moge tez ogarnac tylnych swiatel , kierunkow a zrodkowej dechy jeszcze nie podlaczalem calej podlaczone juz byly suwaki od nawiewow ale nawiew dzial jedynie na szybe ni zmienia sie na nogi itd.... mam druga instalacje wrazie potrzeby jest moze ktos z okolic warszawy leszna sochaczewa kto moze pomoc oczywiscie nie za darmo dla dobrej glowy jest to okolo max 2 godziny roboty z moja pomoca poniewaz kokpit jest juz zalozony i wszystkie kable wystaja i widac koncowki pozdro czekam na odp dla kogos kto by sie zaangazowal moze oddac cos od swojego drugiego probe ktory bedzie na czesci a jest ich naprawde duzo... obecnie wyglada to tak
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Problem z odpalaniem
Przyczyną może być słaby akumulator, sprawdź go, albo przeczyść i dokręć klemy. Właśnie tak się dzieje jak jest słaby prąd, mrugająca kontrolka poduch to potwierdza (błąd 12)
- zakrzew-89
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-11-12 20:10
- Samochód: s13 sr20det 92'
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Problem z odpalaniem
dzieki rokfor odkrecalem klemry aku moze zeczywiscie byc slaby sprawdze a Robert powiem Ci ze kiedys sie dorobie swojego sprawnego proba nie rozkladalem mu elektryki tylko zakladalem bo nic nie bylo i juz neiwiele mi zostalo mam z tego ogromna satysfakcje i z tego ze siedze przy nim 6 godzin dziennie trudno sie mowi gdy sie zrobi jedno a pada drugie tak juz jest mam jeszcze kilkadziesiat lat zycia zeby go dokonczyc. popatrz jak to wyglada na forum o cos sie zapytasz to jedyne co mozesz uslyszec od moderatoro to krytyka a jedyne osoby ktore moga Ci pomuc to zwykli uprzejmi forumowicze. pozdrawiam zakrzew... a zapomnialem jeszcze dodac ze probek jest juz ladnie poskladany jakos sobie z tym poradzilem.
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak )
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: przy zapalaniu wyskakuje kontrolka reczngo
To nie krytyka, a uznanie dla wytrwałości. Dopiero dalsza część była zwróceniem uwagi na Twoje wcześniejsze słowa, że masz (miałeś) wszystkie wtyczki poucinane. Ironicznym w formie, ale tak już mam.Robert pisze:Zgaduję, że gdy wypruwanie sobie żył w walce z Probkiem ...
Gratulacje. Serio.zakrzew-89 pisze:a zapomnialem jeszcze dodac ze probek jest juz ladnie poskladany jakos sobie z tym poradzilem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- zakrzew-89
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-11-12 20:10
- Samochód: s13 sr20det 92'
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Problem z odpalaniem
dzieki, nie jestem bogaczem ani nie mam skonczonej zadnej szkoly dla mechanikow doslownie nic wszystko musze nauczyc sie sam bo nie mam madrej glowy obok siebie :p ..... 20.12 wlasnie wracam z garazu bardzo zadowolony bo znalazlem odczepiony czujnik przy sprzegle ktory odcinal zaplon przed chwila moje PROBE po roku stania w garazu ruszylo 2 kola po osiedlu az chce sie zyc od jutra biore sie za reszte i przygotowuje do czerwcowego zlotu pod turbo pozdro!!
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak )
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Re: Problem z odpalaniem
Jeździłeś i nic mi nie powiedziałeś :/ no wiesz co...
- zakrzew-89
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-11-12 20:10
- Samochód: s13 sr20det 92'
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Problem z odpalaniem
dopiero jutro zacznie sie wszystko al;u wpadaj i pomagaj
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak )
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Re: Problem z odpalaniem
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a problem który posiadam dobrze pasuje do już istniejącego. Do rzeczy probek chodzi jak marzenie (jest to auto które dopieszczał Ero czyli 2,5L v6) oprócz jednego mankamentu jak da mu się mocniej gazu to w niektórych sytuacjach po prostu gaśnie, jest to sporadyczne, ale martwi mi następny objaw, tzn. muszę odczekać koło 30-40s żeby móc go znowu odpalić, szybciej nie da rady... Czy mam się przymierzać do modułu zewnętrznego (jak czytałem inny topic podobne objawy) czy to raczej coś innego?
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Problem z odpalaniem
U mnie było tak samo, coraz częściej i częściej aż w końcu nie odpalił
Diagnoza aparat zapłonowy.
Lecz nie mówione że u ciebie będzie to samo Może chce wrócić do Ero
Diagnoza aparat zapłonowy.
Lecz nie mówione że u ciebie będzie to samo Może chce wrócić do Ero
No Probe no problem. Ufff...
Re: Problem z odpalaniem
To mnie zmartwiłeś z tym aparatem zapłonowym, nie znam się jeszcze na probach, ale z tego co czytałem na forum to jest z nimi (aparatami zapłonowymi) straszna ruletka... Może i chce wrócić, ale mu na to nie pozwolę CBR900 powiedz mi jeszcze, na zimny silnik palił Ci bez problemu? Bo u mnie tak, dlatego wydawało mi się, że to raczej nie aparat zapłonowy...