Ubytek oleju po remoncie silnika
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Ubytek oleju po remoncie silnika
Wiec silnik przejechal jakies 200km, mechanik zalal pasek na 3/4 miedzy Full a Low na bagnecie. Teraz sprawdzam i jest troche ponad L. Moglo byc tak, ze silnik potrzebowal troche oleju, zeby osadzic go na silniku czy cos? Olej to niestety 15w40 - mineralny : (
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
Po nalaniu oleju do silnika odpala się go na chwile właśnie po to żeby olej odwiedził cały silnik po czym sprawdza się poziom ponownie i dolewa się tego oleju zaraz po wyłączeniu na polowe bagnetu miedzy low a max. a oil 15w 40 to nie najlepszy olej ale w tak szybkim tępię nie powinien uciec
pozdrawiam
pozdrawiam
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: A po swapie...
Ale o co chodzi??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
Zapewne chodzi o to ze po wymianie silnika mechanior nakarmił go olejem a silnik po przejechaniu 200 kilosów ma olej prawie na minimum
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Re: A po swapie...
no generalnie staram sie coreczke doprowadzic do stanu dobrego i wymienilem silnik. Stal on x czasu na dworze pod namiotem w firmie Japan Cars. No i po podlaczeniu mechanicy mowili, ze zalali 3/4 paska miedzy F a L na bagnecie. Teraz spojrzalem na zimnym to jest kolo L, w zasadzie juz na. I nie wiem, czy to powstalo przez jakis wyciek (choc nic takiego nie widze) czy wlasnie przez to, ze musial sie rozlac po silniku. Czy moze zwyczajnie mechanik mi sciemnil. A nie mialem mozliwosci sprawdzenia przy nim, bo nagrzany byl przy odbiorze.jarsonik pisze:Ale o co chodzi??
A podejrzewam, ze to moze byc cos zle podlaczonego w sumie, bo kabel od odmy tez nie byl podlaczony
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
zalej go na max olejem odpal,wyłącz dolej do polowy, idź sobie pojeździć ze 100 albo 200kilosów jak olej bedzie na takim poziomie jak był po dolaniu oleju to niczym się nie martw a jak go ubedzie to musisz sprawdzic gdzie ci ubywa bądź go spala albo to i to
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Re: A po swapie...
tak zrobie, dzieki za rade!Ozyryz pisze:zalej go na max olejem odpal,wyłącz dolej do polowy, idź sobie pojeździć ze 100 albo 200kilosów jak olej bedzie na takim poziomie jak był po dolaniu oleju to niczym się nie martw a jak go ubedzie to musisz sprawdzic gdzie ci ubywa bądź go spala albo to i to
Szkoda w sumie, ze tak pozno i oleju nie dostane nigdzie, bo wzialbym ja teraz i wieczorem pojezdzil
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: A po swapie...
przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: A po swapie...
Część oleju zostaje też wciągnięta do filtra oleju. dlatego też go ubywa zaraz po wlaniu na suchy silnik.kocurro pisze:przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
Ludzie, a czemu ty masz w silniku olej mineralny? Masakra. Przecież mineralny to się leje do starych silników z lat 70-tych.ArturLodz pisze:Olej to niestety 15w40 - mineralny : (
Kolejna sprawa to ja mam teoretycznie silnik po remoncie i jeżdżąc na gazie co 200 km też dolewam trochę oleju bo niestety gaz jest suchy. Z tego co zauważyłem to więcej oleju pożera silnik jak się jeździ na gazie niż jak się jeździ na samej benie.
Mamy XXI w. i nie mieszkamy w Czechach więc olej jest na każdej stacji benzynowej.ArturLodz pisze: Szkoda w sumie, ze tak pozno i oleju nie dostane nigdzie, bo wzialbym ja teraz i wieczorem pojezdzil
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: A po swapie...
Według mnie to zrób płukankę np." LIQUI MOLY " i zalej silnik syntetykiem 5w 40
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: A po swapie...
W 2,5 V6 2l oleju na 100km to norma. Nie Ozyryz?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: A po swapie...
2 l na 100?? hehehe dobre, a co do samego samochodu autora tematu: dawno kupiłes samochód w tym japan cars
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Re: A po swapie...
a jak panowie zapatrujecie sie na ten pomysl?arko pisze:Według mnie to zrób płukankę np." LIQUI MOLY " i zalej silnik syntetykiem 5w 40
Bylem w realu i mialem juz brac shella tez mineralnego, ale stwierdzilem, ze moze jednak nie warto? Co myslicie?
silnik byl sprawdzany na zimno chyba 15h bez uzytkowaniakocurro pisze:przecież to normalne że jeśli suchy silnik zalewasz olejem, odpalasz, po jakimś czasie gasisz to oleju będzie mniej, bo to co wlałeś znalazło się w misie olejowej, stąd owe wskazanie na bagnecie a przy odpaleniu olej poszedł w obieg silnika więc będzie go mniej. możesz być spokojny. jeśli nie widzisz wycieków a auto nie kopci jak lokomotywa to wszystko jest ok.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: A po swapie...
Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku.Ozyryz pisze:Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
[r]I proszę nie rozwijać kolejnego wątku w kierunku "jaki olej".[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: A po swapie...
[o]A ja właśnie miałem to przenieść do jakiegoś tematu o olejach.
Tak w ogóle co ten wątek ma wspólnego ze swapem?
Przecież on od początku jest o oleju...[/o]
Tak w ogóle co ten wątek ma wspólnego ze swapem?
Przecież on od początku jest o oleju...[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Re: A po swapie...
"A PO swapie..." no jak sie zachowuje nowy silnik i jakie moga byc przyczyny takiego stanu olejuOLEY pisze:[o]A ja właśnie miałem to przenieść do jakiegoś tematu o olejach.
Tak w ogóle co ten wątek ma wspólnego ze swapem?
Przecież on od początku jest o oleju...[/o]
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: A po swapie...
Przyczyna takiego stanu najprawdopodobniej jest taka że masz silnik do remontu bo ci taki sprzedali chłopaki z Japan Cars. Albo dolewać będziesz olej co parę setek kilometrów i jeździł.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
Robert pisze: Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku.
Czekaj bo teraz cie nie rozumiem, mi chodziło o to, że jak lejesz olej do silnika to lejesz do pozycji max potem go odpalasz na chwile po wyłączeniu dolewasz oleju tak żeby był na środku bagnetu i to są standardowe procedury wymiany oleju nie wspominam tu o wymianie filtrów co jest oczywiste ale o co tobie chodzi?
Tylko 1 na 100 :p ale to jest sytuacja przejściowabogdano pisze:W 2,5 V6 2l oleju na 100km to norma. Nie Ozyryz?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: A po swapie...
Robert pisze:Jeśli zanim ścieknie masz w połowie oznaczeń bagnetu, to praktycznie nie masz oleju w silniku.Ozyryz pisze:Tak ale jak sobie jedziesz i wyłączasz auto i odrazy sprawdzasz stan oleju to zanim on ścieknie powinno być na środku miedzy minimum a max na bagnecie
Nie - to nie są standardowe procedury. Szczególnie ta wcześniejsza. Niektórzy piszą, że na zimnym, inni (w tym instrukcja użytkownika probe) na ciepłym, ale jakieś 10-15 minut od wyłączenia, by olej zdążył spłynąć.Ozyryz pisze:Czekaj bo teraz cie nie rozumiem, mi chodziło o to, że jak lejesz olej do silnika to lejesz do pozycji max potem go odpalasz na chwile po wyłączeniu dolewasz oleju tak żeby był na środku bagnetu i to są standardowe procedury wymiany oleju
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: A po swapie...
Ja bym jednak spróbował tej płukanki i zalał syntetykiem .
To są naprawdę niewielkie koszty w porównaniu z remontem.
To są naprawdę niewielkie koszty w porównaniu z remontem.
Ostatnio zmieniony 2010-11-28 21:29 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: A po swapie...
ale po co płukanka???? jeśli auto faktycznie ma ubytki oleju spowodowane nieszczelnością to po takim zabiegu tylko pogorszysz sytuacje bo silnik się jeszcze bardziej rozszczelni.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: A po swapie...
Z tego co słyszałem to jest wręcz odwrotnie , czyli w większości przypadkach zmniejszyło się zużycie oleju.
Nie interesowałem się tym szczegółowo i nie wiem co ta płukanka powoduje ale tak własnie się dzieje.
Nie interesowałem się tym szczegółowo i nie wiem co ta płukanka powoduje ale tak własnie się dzieje.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: A po swapie...
arko pisze:Z tego co słyszałem to jest wręcz odwrotnie , czyli w większości przypadkach zmniejszyło się zużycie oleju.
Ale czy powstrzymało by spalanie aż takiej ilości oleju?
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: A po swapie...
Temat z dupy. Najpierw postaw auto na płaskiej powierzchni. Potem dolej oleju do maxa na bagnecie. Następnie przejedź 100km i najlepiej na tej samej płaskiej powierzchni sprawdź ponownie stan oleju. Stan oleju sprawdza się albo na zimnym silniku lub 10 - 15 minut po zgaszeniu.
Pytanie do specjalistów, czemu po płukaniu silnika ma zmniejszyć się zużycie oleju ?
Pytanie do specjalistów, czemu po płukaniu silnika ma zmniejszyć się zużycie oleju ?
2.0, 16v, Klima, 94 r,