Problem z dmuchawą
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z dmuchawą
Witam!
Skąd mogę wziąć ten drut do pierwszego i drugiego biegu dmuchawy Może to być zwykły drut? W Gdyńskich sklepach elektryczny NIKT nie prowadzi tego typu rzeczy! Jeden sprzedawca zaproponował mi opornik 25Wat na 2,2om ?? Nikt nie ma 1,38 om a po drugie żaden sklep nie ma drutu oporowego!! Poradźcie coś
Pozdro
Skąd mogę wziąć ten drut do pierwszego i drugiego biegu dmuchawy Może to być zwykły drut? W Gdyńskich sklepach elektryczny NIKT nie prowadzi tego typu rzeczy! Jeden sprzedawca zaproponował mi opornik 25Wat na 2,2om ?? Nikt nie ma 1,38 om a po drugie żaden sklep nie ma drutu oporowego!! Poradźcie coś
Pozdro
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
Tyle razy o tym pisałem, zresztą nie tylko ja, a wiele, wiele osób.
Czytałeś ten temat chociaż w całości?
Przeczytaj przynajmniej trzecią stronę.
Czytałeś ten temat chociaż w całości?
Przeczytaj przynajmniej trzecią stronę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawą
Nie spalił Ci się pierwszy opornik - idź za radą OLEYa i spróbuj zrozumieć, jak płynie prąd w przełączniku.Pawel_-5 pisze:Mam nietypowy problem, otóż nie działa mi regulacja nawiewu na ustawieniu 1 i 2 lecz na pozostałych tych mocniejszych czyli 3 i 4 działa normalnie. Przekręcam na 1 i nic się nie dzieje, daje na 2 też nic, gdy przekręcę na 3 i 4 działają normalnie mocno. Wiecie co to może być?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z dmuchawą
Tak przeczytałem już drugi raz i nie kumamOLEY pisze:Tyle razy o tym pisałem, zresztą nie tylko ja, a wiele, wiele osób.
Czytałeś ten temat chociaż w całości?
Przeczytaj przynajmniej trzecią stronę.
Robert pisze:Nie spalił Ci się pierwszy opornik - idź za radą OLEYa i spróbuj zrozumieć, jak płynie prąd w przełączniku.Pawel_-5 pisze:Mam nietypowy problem, otóż nie działa mi regulacja nawiewu na ustawieniu 1 i 2 lecz na pozostałych tych mocniejszych czyli 3 i 4 działa normalnie. Przekręcam na 1 i nic się nie dzieje, daje na 2 też nic, gdy przekręcę na 3 i 4 działają normalnie mocno. Wiecie co to może być?
Nie spalił mi się Czyli co bo już kompletnie nie kumam.
Teraz doczytałem że na pierwszym biegu jest oporowość 0,76 om a na drugim 0,26om tylko pytanie skąd wziąć ten cholerny drut oporowy Widzę że na allegro jakieś są.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawą
Nie ufaj OLEYowi, bo on odejmuje opory, gdy trzeba je dodawać.
Spalił Ci się wyłącznie kawałek 0,62 oma między 2 a 3 biegiem. Idź do elektrycznego, niech Ci wykombinują opór zastępczy. Jak nie potrafią, to złącz równolegle 3 lub 4 oporniki 2,2 oma, dostaniesz w ten sposób odpowiednio 0,73 albo 0,55 oma, wlutuj zamiast przepalonego fragmentu i po sprawie.
Albo poszukaj w Giełdzie i wymień całą płytkę. Może Exit ma, to odbierzesz osobiście w weekend, a jeśli nie, daj ogłoszenie, że kupisz.
Spalił Ci się wyłącznie kawałek 0,62 oma między 2 a 3 biegiem. Idź do elektrycznego, niech Ci wykombinują opór zastępczy. Jak nie potrafią, to złącz równolegle 3 lub 4 oporniki 2,2 oma, dostaniesz w ten sposób odpowiednio 0,73 albo 0,55 oma, wlutuj zamiast przepalonego fragmentu i po sprawie.
Albo poszukaj w Giełdzie i wymień całą płytkę. Może Exit ma, to odbierzesz osobiście w weekend, a jeśli nie, daj ogłoszenie, że kupisz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Problem z dmuchawą
albo zamów sobie na allegro
http://allegro.pl/listing.php/search?p= ... ut+oporowy
http://allegro.pl/listing.php/search?p= ... ut+oporowy
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- muminek1232
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-10-31 23:38
- Samochód: probe 2.2GT 1991r black
- Lokalizacja: Kaźmierz kolo Poznania
Re: Problem z dmuchawą
Dzisiaj walczyłem z dmuchawa bo na żadnym biegu mi nie chodziła i doszłem do tego że nie ma stałego plusa po zapłonie na silnik dmuchawy dałem go bokiem dmuchawa działa, a nawet zaczeło chodzić zawieszenie więc musi to byc na jednej lini zasilającej.
Moje pytanie jest takie skąd to bierze zasilanie? Co to ma ze soba wspólnego dmuchawa i regulacja zawieszenia?
Moje pytanie jest takie skąd to bierze zasilanie? Co to ma ze soba wspólnego dmuchawa i regulacja zawieszenia?
Adaś
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
Przekaźnik.muminek1232 pisze:Moje pytanie jest takie skąd to bierze zasilanie? Co to ma ze soba wspólnego dmuchawa i regulacja zawieszenia?
Przekaźnik mają wspólny.
Na bank Ci zaśniedział, albo zardzewiał i szlag go trafił.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- muminek1232
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-10-31 23:38
- Samochód: probe 2.2GT 1991r black
- Lokalizacja: Kaźmierz kolo Poznania
Re: Problem z dmuchawą
Oley a zdradzisz mi który to przekaźnik
Wymieniałem całą instalacje z dawcy a tam wszystko chodziło tylko klimy nie miał a ten ma
A może jest to przekaźnik przy przedniej prawej lampie taki 6 stykowy bo jest faktycznie mocno zgnity a w dawcy go nie miałem Ale w tamtym probku to działało
Wymieniałem całą instalacje z dawcy a tam wszystko chodziło tylko klimy nie miał a ten ma
A może jest to przekaźnik przy przedniej prawej lampie taki 6 stykowy bo jest faktycznie mocno zgnity a w dawcy go nie miałem Ale w tamtym probku to działało
Adaś
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)
1.- 2.2gt/czarny/1991r
2.- 2.2gt/czarny?/1991r/ dawca:)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawą
W wątku o wtyczkach masz i lokalizację przekaźnika na rzucie komory silnika (C1005 przy lewej lampie), jak i fotkę samej wtyczki (ta sama strona, kilka postów wyżej)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Problem z dmuchawą
-- oryginalny post 2010-12-26 10:53 --
Witam wszystkich ostatnio naprawianą miałem dmuchawę więc moge powiedzieć co ja miałem zepsutego. miałem spaloną taką cewkę któa jest podobna do startera w świetlówce znajduje się koło dmuchawy i przekaźnik który jest nie opodal akumulatora w sumie to prawie do niego jest przyczepiony
-- dodano 2010-12-26 10:56 --
i po tej naprawie wystąpił problem bo nie działa mi parę rzeczy w aucie np radio się wyłącza samo ale też się wyłącza gdy chce sobie ustawić lusterka lusterka sie nie ruszają i radio się wyłącza i tak tez jest z kilkoma rzeczami co to może być?
Witam wszystkich ostatnio naprawianą miałem dmuchawę więc moge powiedzieć co ja miałem zepsutego. miałem spaloną taką cewkę któa jest podobna do startera w świetlówce znajduje się koło dmuchawy i przekaźnik który jest nie opodal akumulatora w sumie to prawie do niego jest przyczepiony
-- dodano 2010-12-26 10:56 --
i po tej naprawie wystąpił problem bo nie działa mi parę rzeczy w aucie np radio się wyłącza samo ale też się wyłącza gdy chce sobie ustawić lusterka lusterka sie nie ruszają i radio się wyłącza i tak tez jest z kilkoma rzeczami co to może być?
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Problem z dmuchawą
Zamieniłem u siebie dwa tygodnie temu drut oporowy na rezystor do pierwszego biegu.
Rezystor musi mieć 10 watt ponieważ słabsze palą się.
Rezystor musi mieć 10 watt ponieważ słabsze palą się.
Ostatnio zmieniony 2011-02-01 19:29 przez Xandr, łącznie zmieniany 1 raz.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2010-10-02 21:22
- Samochód: Probe GT, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=18155
- Lokalizacja: Lidzbark
Re: Problem z dmuchawą
Jako, że nie mam 1szego biegu wentylatora - bardzo interesuje mnie wartość tego rezystora!!!Xandr pisze: Rezystor musi mieć mieć 10 watt ponieważ słabsze palą się.
Zadziałam i u siebie.
Pozdrawiam
edit - doczytałem, sorki za zawracanie gitary!!!
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Problem z dmuchawą
Tak myśle czy by rezystory od Eclipsa podeszły do Probe? wyglądaja podobnie wtyczka też...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Problem z dmuchawą
w hondzie civic były podobne
tylko oporność inna na poszczególnych biegach.
tylko oporność inna na poszczególnych biegach.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
Czy ktoś z Was wyciągał już może całą obudowę dmuchawy?
Może macie jakiś patent, jak to zrobić w miarę sprawnie?
Chodzi o całą tę część:
Może macie jakiś patent, jak to zrobić w miarę sprawnie?
Chodzi o całą tę część:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawą
Śruba z góry i od dołu a połączenie ze środkową obudową jest na zapinanej obręczy i wyciągasz.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Re: Problem z dmuchawą
Sprawdzałeś to w praktyce??Jedrek pisze:Śruba z góry i od dołu a połączenie ze środkową obudową jest na zapinanej obręczy i wyciągasz.
Mimo wykręcenia śrub i zdjęcia obręczy to jeszcze będzie trzymać na połączeniu z nagrzewnicą, tak jest u mnie.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawą
Tak, wyciągałem cały wentylator od spodu bez demontowania deski, bo lało mi się do środka przez wentylator i szukałem wtedy przyczyny.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Re: Problem z dmuchawą
mój problem polega na tym ze chodzi mi nadmuch ale po chwili się wyłącza i po jakimś czasie z powrotem chodzi i tak się dzieje w każdej pozycji pokrętła od prędkości nawiewu [płynna regulacja nawiewem] i w tym czasie nie działa mi też klima i wentyl co powoduje grzanie się auta w korku co to może być?????
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-02-15 13:57
- Samochód: 92' Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=21925
- Lokalizacja: Krosno
Re: Problem z dmuchawą
Cześć, rozebrałem połowę tapicerki po stronie pasażera żeby znaleźć powód dlaczego mi nie dmucha, dosłownie chucha ledwo zauważalnie, a na czwartym biegu dmuchawa działa jak tajfun Przebiłem się przez wszystkie możliwe tematy, szukałem nawet z początku filtra kabinowego ale nie znalazłem nic co pomogłoby w rozwiązaniu mojego problemu.
Gdzie może blokować przepływ powietrza? Wszystkie linki chodzą tak jak powinny.
Znalazłem też powód nie działania trzech pierwszych biegów dmuchawy, na przepalone sprężyny żeby sprawdzić czy to jest przyczyna braku biegów zastosowałem rezystory ceramiczne na każdy bieg 2x5W oczywiście z odpowiednią sumą oporów i wszystko chodzi jak powinno, teraz muszę zmienić rezystory na drut oporowy.
Gdzie może blokować przepływ powietrza? Wszystkie linki chodzą tak jak powinny.
Znalazłem też powód nie działania trzech pierwszych biegów dmuchawy, na przepalone sprężyny żeby sprawdzić czy to jest przyczyna braku biegów zastosowałem rezystory ceramiczne na każdy bieg 2x5W oczywiście z odpowiednią sumą oporów i wszystko chodzi jak powinno, teraz muszę zmienić rezystory na drut oporowy.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Problem z dmuchawą
Odkopuję temat.
Nie działa mi w ogóle dmuchawa i sterowanie zawieszeniem.
Walczę z tym już drugi tydzień i nie mogę dojść przyczyny
Napisze co zostało sprawdzone:
- przekaźnik przy akumulatorze (ponieważ nie działa i dmuchawa i sterowanie zawieszeniem, więc to był pierwszy trop - przekaźnik sprawny
- sama dmuchawa (w sensie silnik) po podłączeniu na krótko - chodzi normalnie
- wszystkie bezpieczniki pod maską i w puszce pod kierownicą - sprawdzone
- rezystor dmuchawy na wszelki wypadek sprawdzony - wygląda ok.
Czy jest gdzieś jeszcze jakiś przekaźnik, który by jednocześnie odpowiadał za dmuchawę i sterowanie zawieszenia ?
Jeżeli nie ma - to chyba tylko pozostaje sprawdzić wszystkie kable, ale to nie będzie łatwe pod maską i pod kokpitem
Dawno, dawno temu miałem już taki problem - wtedy elektryk pociągnął dodatkowy kabel z plusem bo nie wiedział o tym przekaźniku przy akumulatorze. Ale teraz przekaźnik jest sprawny.
Nie działa mi w ogóle dmuchawa i sterowanie zawieszeniem.
Walczę z tym już drugi tydzień i nie mogę dojść przyczyny
Napisze co zostało sprawdzone:
- przekaźnik przy akumulatorze (ponieważ nie działa i dmuchawa i sterowanie zawieszeniem, więc to był pierwszy trop - przekaźnik sprawny
- sama dmuchawa (w sensie silnik) po podłączeniu na krótko - chodzi normalnie
- wszystkie bezpieczniki pod maską i w puszce pod kierownicą - sprawdzone
- rezystor dmuchawy na wszelki wypadek sprawdzony - wygląda ok.
Czy jest gdzieś jeszcze jakiś przekaźnik, który by jednocześnie odpowiadał za dmuchawę i sterowanie zawieszenia ?
Jeżeli nie ma - to chyba tylko pozostaje sprawdzić wszystkie kable, ale to nie będzie łatwe pod maską i pod kokpitem
Dawno, dawno temu miałem już taki problem - wtedy elektryk pociągnął dodatkowy kabel z plusem bo nie wiedział o tym przekaźniku przy akumulatorze. Ale teraz przekaźnik jest sprawny.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dmuchawą
to sprawdzaj czy dochodzi zasilanie i masa na odpowiednie nóżki w przekaźnikach i plusy w bezpiecznikach
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Problem z dmuchawą
Ja się na elektryce słabo znam, ale do przekaźnika obok akumulatora dochodzi zasilanie, bo zdjąłem obudowę tego przekaźnika i po przekręceniu pokrętła na panelu sterowania dmuchawą - przekaźnik zwiera. Czyli przez bezpieczniki też przechodzi, bo one są chyba wcześniej. Będę musiał sprawdzić wiązki za tym przekaźnikiem - na to wychodziRomas pisze:to sprawdzaj czy dochodzi zasilanie i masa na odpowiednie nóżki w przekaźnikach i plusy w bezpiecznikach
Może mi cholerna kuna przegryzła jakiś kabelek, bo w robocie na parkingu się plątają czasami.
EDIT:
Kurde - jak człowiek jest ślepy to nie dziwne, że nie może zobaczyć przepalonego bezpiecznika
Tak - tak, to była wina przepalonego bezpiecznika oznaczonego HEATER, który znajduje sie pod maską w czarnej plastikowej skrzynecce.
Kolor bezpiecznika zielony 40 A, znajduje się po prawej stronie na samym dole (jak by ktoś zagubił pokrywkę od rzeczonej skrzyneczki).
Za pierwszym razem nie zauważyłem, bo się spieszyłem a uszkodzenie było bardzo małe. Ale to przestroga na przyszłość, żeby sobie zaoszczędzić zbędnej pracy.
Tak więc reasumując.
Jak wam nie działa dmuchawa i jednocześnie sterowanie zawieszeniem - należy przede wszystkim zacząć od sprawdzenia przekaźnika znajdującego się tuż przed akumulatorem w takim gumowym kondomiku. Oznaczenie przekaźnika H270 DC 12V 20A NO IMASEN 2c.23
oraz
Zielonego bezpiecznika znajdującego się w skrzyneczce pod maską obok akumulatora. Oznaczenie HEATER 40A.
A to zdjęcia winowajców:
Ostatnio zmieniony 2017-03-15 17:16 przez Maxxum, łącznie zmieniany 2 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Problem z dmuchawą
Panowie mam pytanie odnośnie owego przekaźnika. Otóż znalazłem na alledrogo kilka takich przekaźników lecz z tą różnicą że nie zgadza się numer na samym dole ( ten "2c.23" ze zdjęcia powyżej) Czy ma to jakieś znaczenie czy jest to po prostu jakiś numer seryjny czy coś?
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988