MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Może zależy od producenta silnika, typu silnika??
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Jak podłączyc prawidłowo takie mbc w jedynce?
Rozumie się, że tę mniejszą częśc wpinam zamiast zwężki strzałką w kierunku WG i łączę z controlerem tak jak zaznaczyłem na rysunku? A co z tym drugim wyjściem? Do atmosfery?„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
MBC to jest to z pokrętłem po lewej stronie, a ten trójnik to niech ktoś się wypowie na jego temat, bo jak dla mnie też on chyba jest zbędny.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Poniżej schemat, jak to podłączyć:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Dzięki, właśnie oglądałem masę tych schematów i zastanawiało mnie co to jest to ''vent into engine bay'', po przetłumaczeniu wyszło mniej więcej, że ''otwór do komory silnika'' lub ''kanał do maszynowej zatoki'' czyli ujście do atmosfery i już .
A co do tego trójnika to jest on tylko po to aby można było z wygodnego miejsca np. w kabinie sterowac pracą tego zaworu, choc sam czytałem, że podobno najlepiej jest nie stosowac żadnych przedłużek, bo mogą występowac straty czasowe.
A co do tego trójnika to jest on tylko po to aby można było z wygodnego miejsca np. w kabinie sterowac pracą tego zaworu, choc sam czytałem, że podobno najlepiej jest nie stosowac żadnych przedłużek, bo mogą występowac straty czasowe.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Moje pytanie do MBC. Czy tą zabawką, można jakoś zakręcić turbine, tak aby nie pracowała, lub na bardzo niskich obrotach ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
zatkaj wezyk zamiast zwezki i nie bedzie chyba juz turbo wcale pompowało... wg mnie tak bedzie
ps - nie wiem jak z odcinka i dawkowaniem paliwa
ps - nie wiem jak z odcinka i dawkowaniem paliwa
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
To spróbuj u siebie i mi powiedz ;] Zależy mi na tym, żeby znalezc jakis sposob na "odłaczanie" albo zmiejszenie doładowania turbiny podczas jazdy na LPG.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- kicker
- Posty: 239
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
jeśli zatkasz wężyk nie będzie żadnej kontroli doładowania czyli turbo będzie ładowało ile wlezie. A "wyłączyć" turbo raczej się nie da, chociaż zawsze możesz zdjąć wąż od dolotu z turbo do kolektora dolotowego
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Aha... Nie znam sie troche na tych urządzeniach. Kicker, jesli zamontuje tego boost controler to na chlopski rozum jakie mam z tym mozliwosci ? Chociaż przykręci turbine, aby pompowała troche slabiej ? Czy tylko mocniej ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- kicker
- Posty: 239
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
w sumie nie musisz montować żadnego MBC, wystarczy, że zamontujesz przewód który idzie do westgate o większej średnicy i teoretycznie doładowanie powinno być niższe.A jak jest w praktyce nie wiem, nie bawiłem się tym jeszcze.. hehe, chyba będziesz pierwszym kręcącym przy turbo chcącym zmniejszyć doładowanie
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Tylko ze nie chce tego na stałe. Tylko przy jeździe na gazie, albo jakis motyw do zmiejszenia doladowania podczas jazdy. No na moją logike, skoro mozna je jakoś zwiększyc to zmiejszyc tez jakos mozna.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- kicker
- Posty: 239
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie
Chciałbym poruszyć jedną sprawę dot. ciśnienia doładowania.
Z prospektu, wynika, że przy 3000 obr/min następuje overboost i zwiększa doładowanie do 9.3 psi.
Z tego co się orientuje następuje on przy 2 warunkach: w/w obroty i odpowiedni sygnał od czujnika spalania stukowego.
No więc, dlaczego raz boost leci na te powiedzmy 9 psi, a raz nie? Nie biorę pod uwagę niedokladności wskazań wskaźnika, czuć różnice w przyspieszeniu.
Jedyne co mi przychodzi mi do głowy to to, że benzyna, którą się leje jest różnej jakości. Raz jest rzeczywiste załużmy 95 oktanów - czujnik nie wykrywa spalania stukowego i włącza się overboost, raz benzyna jest gorsza i doładowanie jest obcięte.
No, chyba,że jest więcej czynników wpływających na włączenie overboost?
Ciekawi mnie też sam mechanizm podwyższenia doładowania.
Jeśli ktoś może mi rozjaśnić sprawę, będę wdzięczny.
pzdr!
Z prospektu, wynika, że przy 3000 obr/min następuje overboost i zwiększa doładowanie do 9.3 psi.
Z tego co się orientuje następuje on przy 2 warunkach: w/w obroty i odpowiedni sygnał od czujnika spalania stukowego.
No więc, dlaczego raz boost leci na te powiedzmy 9 psi, a raz nie? Nie biorę pod uwagę niedokladności wskazań wskaźnika, czuć różnice w przyspieszeniu.
Jedyne co mi przychodzi mi do głowy to to, że benzyna, którą się leje jest różnej jakości. Raz jest rzeczywiste załużmy 95 oktanów - czujnik nie wykrywa spalania stukowego i włącza się overboost, raz benzyna jest gorsza i doładowanie jest obcięte.
No, chyba,że jest więcej czynników wpływających na włączenie overboost?
Ciekawi mnie też sam mechanizm podwyższenia doładowania.
Jeśli ktoś może mi rozjaśnić sprawę, będę wdzięczny.
pzdr!