Dołożenie klimy w II gen
Dołożenie klimy w II gen
Witam, mam pytanko do znajacych zagadnienie.
Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
No i stad moje pytanie. Duzo jest z tym zachodu? Chodzi mi generalnie o to czy np. roznia sie tunele nawiewu w zaleznosci czy auto jest z klima czy nie? Trzebaby je wymieniac czy daloby sie "dopasowac" ?
No i drugie pytanko.... z ilu dokladnie podzespolow sklada sie klima?
Moze to troche glupie pytanie, ale chcialbym miec dokladna liste czesci.
Wiem ze gra jest warta swieczki (ci co maja chlodek w aucie wiedza o czym mowie).
dzieki z gory..
Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
No i stad moje pytanie. Duzo jest z tym zachodu? Chodzi mi generalnie o to czy np. roznia sie tunele nawiewu w zaleznosci czy auto jest z klima czy nie? Trzebaby je wymieniac czy daloby sie "dopasowac" ?
No i drugie pytanko.... z ilu dokladnie podzespolow sklada sie klima?
Moze to troche glupie pytanie, ale chcialbym miec dokladna liste czesci.
Wiem ze gra jest warta swieczki (ci co maja chlodek w aucie wiedza o czym mowie).
dzieki z gory..
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: klima w II gen
łooosss nieźle czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhyCooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: klima w II gen
Złośliwka rubasznaBIENIAS pisze:łooosss nieźle czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhyCooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Re: klima w II gen
Jednak nie... ale wlasnie wpadlem na pomysl jak bez zbednych cerygieli miec klime......gdzie parkujesz?BIENIAS pisze:łooosss nieźle czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhyCooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków
Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU.
Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.
Instalacja na zewnątrz - intuicyjna Poradzisz sobie.
W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków
Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU.
Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.
Instalacja na zewnątrz - intuicyjna Poradzisz sobie.
W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
slyszalem ze latwiej zalozyc armatke snieznaMiH pisze:Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków
Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU.
Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.
Instalacja na zewnątrz - intuicyjna Poradzisz sobie.
W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
Probe 2.5 24V 96r. ...13 lat mlodszy ode mnie
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika.strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
Dokładnie! Ja pierwsze swoje naprawy robiłem właśnie z kartką. A i teraz wolę sobie z serwisówki wydrukować instrukcję - już nieraz dzięki temu nie przeoczyłem jakieś pierdułki.Cooly pisze:Chyba wydrukuje sobie tego posta
Masz rację - ostrzej roboty jest 1 max 2 dni. Może zejść trochę czasu na poprowadzenie nowych przewodów. Aha! przy kokpicie nie ująłem nieorginalnej instalacji radiowej - z tym to zawsze są problemy.Cooly pisze:A tak na powaznie to tak zle nie jest z robota. Jak wlozyli kokpit to sie go da zdjac
załatwić Ci taki komplet? Bedę wiedział czy i ile wieczorem po 21.Cooly pisze:Teraz wesze za rozbitkiem z klima.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jestMiH pisze:przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika.strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co sie orientuję to żadnej ramki tam nie ma Ale rzeczą ludzką jest się mylić więc nie polemizuję BraciaszkuMiH pisze:eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jestMiH pisze:przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika.strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
więc po konsultacjach:
w 2.0 nie ma 2 wiatraka - jest jeden duży.
w 2.0 jest inna sprężarka klimy - wic Strobciu Ty możesz mieć raję a ja się myliłem.
Reszta pozostaje bez zmian.
Cooly - czyżby niedługo chłodzik? Fajnie tak nieraz schłodzić coby dostała gesiej skórki a przez bluzeczkę........................
w 2.0 nie ma 2 wiatraka - jest jeden duży.
w 2.0 jest inna sprężarka klimy - wic Strobciu Ty możesz mieć raję a ja się myliłem.
Reszta pozostaje bez zmian.
Cooly - czyżby niedługo chłodzik? Fajnie tak nieraz schłodzić coby dostała gesiej skórki a przez bluzeczkę........................
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2005-01-06 00:41
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Lublin
komprsor klimatyzacji czy pasuje od innych silnikow PROSZE
posiadam silnik 2.0 16v dohc rok 1993 i szukam kompresora do klimy,czy ktos sie orientuje czy pasuje od innych modeli jak tak od jakich,prosze pomócie cos idą upały a tu nic.........
Cze:) tak się dobrze składa, że taki sprawny kompresorek mam u siebie na stanie problem tylko polega na tym, że jestem w ciągłych rozjazdach służbowych i nie ma mnie w domu jeżeli jesteś zainteresowany to czekam na kontakt na priwa
Pozdro
Pozdro
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Musze się pochwalić - montaż klimy
Dziś nastąpiło zakończenie moich prac nad dołożeniem do Probaska klimatyzacji
Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów
Wszystko udało się odpalić za pierwszym razem bez najmniejszego kłopotu.
Wiem, że to głupie ale musiałem się wszystkim z wami podzielić, bo przecież z kim innym
Gdzieś na forum był poruszany temat o dokładaniu klimy, kłopotach z montażem i o kosztach.
Chciałem napisać że to nie jest aż tak skomplikowane i drogie.
Potrzeba trochę samozaparcia, odrobina wiedzy, która jest na forum i niecałe 1100zł (bo tyle mnie wszystko kosztowało).
Zatem, jak ktoś się trochę wahał z tym krokiem do teraz, to Panowie do dzieła.
Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów
Wszystko udało się odpalić za pierwszym razem bez najmniejszego kłopotu.
Wiem, że to głupie ale musiałem się wszystkim z wami podzielić, bo przecież z kim innym
Gdzieś na forum był poruszany temat o dokładaniu klimy, kłopotach z montażem i o kosztach.
Chciałem napisać że to nie jest aż tak skomplikowane i drogie.
Potrzeba trochę samozaparcia, odrobina wiedzy, która jest na forum i niecałe 1100zł (bo tyle mnie wszystko kosztowało).
Zatem, jak ktoś się trochę wahał z tym krokiem do teraz, to Panowie do dzieła.
Ostatnio zmieniony 2007-05-25 15:51 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Musze się pochwalić ;)
Gratulacje !
Kiedyś pokazywali taką fikuśną reklamę (chyba Renault) o chłodzie w ichnich wozach Oby kobiety mimo klimy ochoczo rozbierały się w Twoim autku np. z powodu gorąca
- a tak z innej beczki :
Mój podaje chłód tylko z frontuVoodoo pisze: ...Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów ...
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Musze się pochwalić ;)
No właśnie, nie wiem dlaczego, ale mam taki patent, że klima załącza mi się jeszcze na mix. Nie wiem czy tak być powinno.Tomasz S pisze: Mój podaje chłód tylko z frontu
Niech się jeszcze ktoś wypowie kto ma tak w II-gen., bo jak nie znaczy się trzeba coś poprawić.
Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła
Jak by inaczejOczywiście chodzi mi o te piękne i młode ...
Ford Probe 2.0 '94r.
Re: Musze się pochwalić ;)
...nie narzekaj, nie narzekaj, za kilka dni klima będzie Twoim wybawieniem Gratulacje i milego chłodkuVoodoo pisze: Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)