Klocki hamulcowe
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Klocki hamulcowe
wg. katalogów tak , i w praktyce też. W Degeneracji są inne średnice tarcz co za tym idzie są też inne klocki
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Klocki hamulcowe
Też tak myślałem a gościu w motoryzacyjnym chciał mi wcisnąć od dwójki klocki i mówił że to samo, ale się nie dałem
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Klocki hamulcowe
ach ci wybitni sprzedawcy
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Klocki hamulcowe
Klocki zakupiłem i dzisiaj już wstawiłem
Jakieś zwykłe... ale niemieckie
Jeszcze tylko pytanko: Czy między klockami powinny być po dwa takie druciki rozchylające klocki??? bo ja mam tylko po jednym i zamontowanym na dolne otwory klocków.
Jakieś zwykłe... ale niemieckie
Jeszcze tylko pytanko: Czy między klockami powinny być po dwa takie druciki rozchylające klocki??? bo ja mam tylko po jednym i zamontowanym na dolne otwory klocków.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Klocki hamulcowe
Po jednym jest ok.
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Klocki hamulcowe
no nareszcie ktos zechcial udzielic odpowiedzi, dzieki, pozdro
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Klocki hamulcowe
Ostatnimi czasy bardzo rzadko zaglądam do działów technicznych, muszę się troszkę poprawić
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Klocki hamulcowe
ja sie podepne
mam pytanie czy kupujac klocki hamulcowe do I ,jest ważne czy wersja jest usa czy europejska ?chce zakupic klocki niemieckiej firmy marco na allegro sa po 29 zl i nie wiem czy warto je brac?
mam pytanie czy kupujac klocki hamulcowe do I ,jest ważne czy wersja jest usa czy europejska ?chce zakupic klocki niemieckiej firmy marco na allegro sa po 29 zl i nie wiem czy warto je brac?
2,2 GT I gen 91 r
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Klocki hamulcowe
Ja nie wiem ale raczej nie ma znaczenia - ja mam wersję USA lecz brałem klocki chyba od mazdy 626 za coś ponad 60zł. Kupuj klocki jakie chcesz ale za 30zł to nawet ja bym na tył nie kupił
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Klocki hamulcowe
Dzieki adrian za odpowiedz ,wiem że za 30 zł się nic dobrego nie kupi.Jesli jestem juz w tym temacie to mam jeszcze mały problem z hamulcami ,jak zahamuje to przednie hamulce słabo puszczają i koła strasznie ciężko się kręcą nie wiem czy to winna tłoczka może nie puszcza jak wezme srubokret i troche poluzuje to jest lepiej i koła luzniej sie kreca.Nie wiem co robić mam nadzieje że nie będę musiał nowych zacisków kupować
Z gory dzieki za odpowied
Z gory dzieki za odpowied
2,2 GT I gen 91 r
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Klocki hamulcowe
Możesz mieć zapieczone tłoczki. Nie śmierdzi ci klockami po dłuższej bądź bardziej dynamicznej jeździe?
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Klocki hamulcowe
smierdzi czasami,można samemu sie jakoś pozbyć tego problemu jest na to jakiś sposób?
2,2 GT I gen 91 r
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Klocki hamulcowe
Regeneracja zacisku tylko chyba
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Klocki hamulcowe
A to nie będzie ta taka tulejka po której zacisk się rusza? jak będzie miał zapieczone to raczej też tak będzie - u mnie chodzą (chodziły) okropnie ciężko ale hamował normalnie. odkręć śrubę bodajże na klucz 12 czy 13 i odegnij zacisk jak do zmiany klocków i zobacz czy ta tuleja ci się wogóle rusza.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-07-25 22:27
- Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Klocki hamulcowe
-- oryginalny post 2010-08-31 20:52 --
Tak tuleja rusza sie
co do tych klockow za 30 zeta przyszły mi dziś zobaczymy co to... pierwszy raz kupuje miałem troche obaw przed kupnem ale już po ptakach założe i zobacze co to za wynalazek pewnie jak napisał adrian nic ciekawego
pozdrawiam
-- dodano 2010-09-02 20:36 --
dzieki z wszystkim z gory za pomoc w mojej sprawie ,wszystkie podpowiedzi sie przydały dzis zrobione jedno koło z przodu i jest ok,wszystko wyczyszczone nasmarowane założone nowe klocki, hamuje puszczam pedał i jest ok
Tak tuleja rusza sie
co do tych klockow za 30 zeta przyszły mi dziś zobaczymy co to... pierwszy raz kupuje miałem troche obaw przed kupnem ale już po ptakach założe i zobacze co to za wynalazek pewnie jak napisał adrian nic ciekawego
pozdrawiam
-- dodano 2010-09-02 20:36 --
dzieki z wszystkim z gory za pomoc w mojej sprawie ,wszystkie podpowiedzi sie przydały dzis zrobione jedno koło z przodu i jest ok,wszystko wyczyszczone nasmarowane założone nowe klocki, hamuje puszczam pedał i jest ok
2,2 GT I gen 91 r
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2006-11-01 00:06
- Samochód: 92 Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Klocki hamulcowe
Dołączę się do tematu, przeglądałem sobie Ford Technical Service Publications «Section 06-03: Front Disc Brake» i znalazłem coś ciekawego. Powiedzcie czy macie u siebie takie coś jak podkładki anty-grzechotka (anti-rattle shims)?
92 Ford Probe 2.2 GT
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Podstawowa zasada przy regeneracji zacisków - rozbieramy wszystko do końca i czyścimy, niestety stary płyn powoduje osadzanie się tzw. filtru co widać jako zabrudzenie, dodatkowo pod uszczelnieniami tłoczków występuje korozja, która powoduje, że tłoczek ciaśniej chodzi.
Przerabiałem to już w niejednym aucie.
Dodatkowo proponuje wymienić płyn hamulcowy, co jest zalecane niby co 2 lata a i tak nikt tego nie robi.
Przerabiałem to już w niejednym aucie.
Dodatkowo proponuje wymienić płyn hamulcowy, co jest zalecane niby co 2 lata a i tak nikt tego nie robi.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Klocki hamulcowe
-- oryginalny post 2011-07-13 16:54 --
Czy ktoś wie jaka powinna być siła hamowania w probe 2.2 GT tylnich kół ? ile KN ? jeśli ktoś pamiętał, lub nawet podjechał sprawdzić ile am to bym był naprawke zadowolony.
-- dodano 2011-07-29 20:18 --
czekam na odpowiedz jakbyco ;]
-- dodano 2011-09-01 18:11 --
Dalej czekam na odpowiedz.
Czy mógłby ktoś sprawdzić jaką ma siłę hamowania na tył ? (hamulcem nożnym)
Ważne, żeby pomiar był w aucie z regulatorem siły hamowania.
-- dodano 2011-09-08 20:17 --
Czy ktokolwiek robił w ostatnim czasie, albo będzie robił przegląd ? Pomóżcie, bo mam z tym problem.
-- dodano 2011-10-22 18:27 --
odswiezam...
Czy ktoś wie jaka powinna być siła hamowania w probe 2.2 GT tylnich kół ? ile KN ? jeśli ktoś pamiętał, lub nawet podjechał sprawdzić ile am to bym był naprawke zadowolony.
-- dodano 2011-07-29 20:18 --
czekam na odpowiedz jakbyco ;]
-- dodano 2011-09-01 18:11 --
Dalej czekam na odpowiedz.
Czy mógłby ktoś sprawdzić jaką ma siłę hamowania na tył ? (hamulcem nożnym)
Ważne, żeby pomiar był w aucie z regulatorem siły hamowania.
-- dodano 2011-09-08 20:17 --
Czy ktokolwiek robił w ostatnim czasie, albo będzie robił przegląd ? Pomóżcie, bo mam z tym problem.
-- dodano 2011-10-22 18:27 --
odswiezam...
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Podjedź do stacji kontroli, która ma dostęp do danych diagnostycznych ITS i zapytaj.
http://www.patronat.pl/new/inforskp/itsdtp.htm
http://www.patronat.pl/new/inforskp/itsdtp.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Klocki hamulcowe
Dzieki Robert, teraz już wiem gdzie szukać. Chociaż nie krótko czekałem na odpowiedź
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Byłem na stacji diagnostycznej, nie mają szczegółowych danych przewidzianych przez producenta każdego pojazdu, wychodzą z proporcji: skuteczność = suma sił hamowania dla danego hamulca dzielona przez dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (wszystkie wartości w N). Aby przejść badania wskaźnik ma wynosić co najmniej 50% dla hamulca roboczego. Do tego nie więcej niż 30% różnicy sił na kołach jednej osi.
50% 1520 kg (DMC jedynki GL) = 7.6 kN
50% 1660 kg (DMC jedynki GT) = 8.3 kN
Tylko to jest suma dla obu osi. Jeśli będziesz miał więcej na tylnej, to ok, bo przy rzeczywistym hamowaniu i tak przód jest bardziej dociążany, niż na rolkach.
Skuteczność hamulca awaryjnego (ręcznego) ma wynosić min.23% dla pierwszej rejestracji do 1993 roku, 25% od 1994. Podziel więc powyższe wartości przez 2 i - jeśli interesują Cię wymagania, a nie dane fabryczne - masz siłę hamowania tyłu.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (p.str.20001 i kolejne)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (p.str.2134)
50% 1520 kg (DMC jedynki GL) = 7.6 kN
50% 1660 kg (DMC jedynki GT) = 8.3 kN
Tylko to jest suma dla obu osi. Jeśli będziesz miał więcej na tylnej, to ok, bo przy rzeczywistym hamowaniu i tak przód jest bardziej dociążany, niż na rolkach.
Skuteczność hamulca awaryjnego (ręcznego) ma wynosić min.23% dla pierwszej rejestracji do 1993 roku, 25% od 1994. Podziel więc powyższe wartości przez 2 i - jeśli interesują Cię wymagania, a nie dane fabryczne - masz siłę hamowania tyłu.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (p.str.20001 i kolejne)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (p.str.2134)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Klocki hamulcowe
8.3 / 2 koła na osi x ~0.3 (tył zawsze troche słabszy) wychodzi ze powinno byc niecałę 1.3 na tylnie koło hamulca roboczego ? dobrze licze?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Źle. 16.6 kN * 23% / 2 > 1.9 kN (na 1 koło tylne).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade