PRZEGUBY???
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Przeguby!! PYTANIE!!
Zewnętrzne uzębienie, od strony koła - 28
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła - 23
Średnica pierścienia uszczelniającego - 56 mm
Pierścień ABS - 78 mm
http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochod ... 08452.html
(może jeszcze ktoś potwierdzić ? -tak dla pewności)
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła - 23
Średnica pierścienia uszczelniającego - 56 mm
Pierścień ABS - 78 mm
http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochod ... 08452.html
(może jeszcze ktoś potwierdzić ? -tak dla pewności)
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: PRZEGUBY???
Dzięki Vitku!
Ewentualnie, niech się odezwie ktoś, kto ma inne dane (ilość zębów).vitek pisze:(może jeszcze ktoś potwierdzić ? -tak dla pewności)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- adadamczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-10-18 19:27
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
- Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole
Re: PRZEGUBY???
kolego ja ostatnio kupowalem przeguby za dwa zaplacilem 140zl i powiem szczerze nie jakies chinskie g***o tylko niemieckie i powiem ze sa rewelacyjne. Jak bedziesz wymienial przeguby wymien za jednym machem koncowki drazkow i laczniki stabilizatora bo jest dobre dojscie.. Po co dwa razy rozkladac auto:) pozdrawiam
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: PRZEGUBY???
A kto jest producentem tego, ewentualnie gdzie zakupiłeś po tak atrakcyjnej cenie?adadamczyk pisze:za dwa zaplacilem 140zl i powiem szczerze nie jakies chinskie g***o tylko niemieckie
powiesz jak pojeździsz trochę chociaż za te pieniądze to i co rok wymieniać możnaadadamczyk pisze:powiem ze sa rewelacyjne
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- adadamczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-10-18 19:27
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
- Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole
Re: PRZEGUBY???
Ja kupilem od tego pana te przeguby
http://m.allegro.pl/przedmiot,przegub-f ... 08930.html
I nir narzekam:)
http://m.allegro.pl/przedmiot,przegub-f ... 08930.html
I nir narzekam:)
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGUBY???
adadamczyk pisze:nie jakies chinskie g***o tylko niemieckie
z aukcji pisze:JAPOŃSKIEGO PRODUCENTA NTY
- adadamczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-10-18 19:27
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
- Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole
Re: PRZEGUBY???
sorry:D pomylilo mi sie z koncowkami drazkow bo byly z dachsteina czy cus takiego:)
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: PRZEGUBY???
Oj tam oj tam, niemieckie, ruskie, chińskie czy japońskie... jakby nie było, dobre bo zagraniczne
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: PRZEGUBY???
Czy ma ktoś może luzem prawą półoś z założonym przegubem zewnetrznym ? Potrzebuje wymiarów (długość półosi łacznie z przegubem, grubość i ilość zębów półosi od strony przegubu wewnętrznego) Gdyby ktoś miał luzem to był by bardzo wdzięczny za sprawdzenie tego..
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: PRZEGUBY???
Ja mam przegub wewnętrzny to moge sprawdzić ile jest zębów( tzn ile wchodzi zębów).
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: PRZEGUBY???
Czy ktoś wie na 100% czy przegub od I GT pasuje do 2,0
Z katalogu intercarsu wynika że tak...
jedynka:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -zewn.html
dwójka:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -zewn.html
Coś mi się jednak kręci, że ilość zębów na pierścieniu ABS jest inna, da się przełożyć
Z katalogu intercarsu wynika że tak...
jedynka:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -zewn.html
dwójka:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -zewn.html
Coś mi się jednak kręci, że ilość zębów na pierścieniu ABS jest inna, da się przełożyć
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGUBY???
przeguby.pl mamy klubową zniżkę
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGUBY???
W IC mają namieszane w katalogu i nie ma co zamawiać do probasa tylko po maździe
Dwie nowe sztuki Scyzorku mam wiec jak cos to kom.
Dwie nowe sztuki Scyzorku mam wiec jak cos to kom.
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: PRZEGUBY???
Ok. Dzięki Krecio i Romas
Temat tak zapodałem bo niedługo czeka mnie wymiana jednego a mam w garażu od GTeka...
Temat tak zapodałem bo niedługo czeka mnie wymiana jednego a mam w garażu od GTeka...
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: PRZEGUBY???
Tak - w 2.2 GT ilość zębów pierścienia ABS wynosi - 90 w Mazdzie - 44.Scyzor pisze: Coś mi się jednak kręci, że ilość zębów na pierścieniu ABS jest inna, da się przełożyć
Da się przełożyć bez problemu w razie czego.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: PRZEGUBY???
Czyli reszta jest jednak taka sama
Właśnie wydaje mi się, że kiedyś do GT zakładałem bodajże od fałki. Tylko przekładałem pierścień
W swoim mam zdrowe więc zamiast kupować wolałbym wykorzystać te co mi leżą.
Właśnie wydaje mi się, że kiedyś do GT zakładałem bodajże od fałki. Tylko przekładałem pierścień
W swoim mam zdrowe więc zamiast kupować wolałbym wykorzystać te co mi leżą.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: PRZEGUBY???
Nie wiem czy dokładnie taka sama.Scyzor pisze:Czyli reszta jest jednak taka sama
Właśnie wydaje mi się, że kiedyś do GT zakładałem bodajże od fałki. Tylko przekładałem pierścień
W swoim mam zdrowe więc zamiast kupować wolałbym wykorzystać te co mi leżą.
W każdym razie do 2.2 GT wymiary są takie:
Przegub zewnętrzny - Mazda/Ford (28-26-56)44 E - 94
Oczywiście te 44 to jest ilość zębów na zębatce ABS - którą jak wcześniej wspominałem należało zamienić na 90 zębów.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: PRZEGUBY???
ok. Dzięki. Poproszę jeszcze żeby mi sprawdzili w sklepie w którym najczęściej kupuję klamoty.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: PRZEGUBY???
Cześć. Uszkodziła mi się osłonka gumowa przegubu wewnętrznego prawego i zaczyna "terkotać".
Niestety w motoryzacyjnym mówią, że przeguby wewnętrzne mają niedostępne (może źle szukali).
Natomiast w internecie na allegro jak widzę to na zdjęciach to ELEMENT NA PÓŁOSI IDĄCEJ DO KOŁA MA TRZY RAMIONA!!! Zaś jak przez uszkodzoną osłonkę przegubu wewnętrznego prawego zajrzałem to naliczyłem na tym elemencie aż SZEŚĆ RAMION!!!! Zmierzyłem też u mnie średnice kielicha to około 89 mm natomiast średnica przy zamocowaniu wałka prowadzącego do skrzyni wyszło jakieś 44mm.
Na tym elemencie trójramiennym na zdjęciach naliczyłem 26 zębów, nie wiem ile jest ich u mnie bo jest teraz to wszystko zabudowane i na razie nie mam jak policzyć.
Teraz ja się pytam, czy można zamówić ten przegub wewnętrzny prawy na allegro co element ma 3 ramiona? Czy mi to spasuje? Czy znaleźć sobie inny sklep motoryzacyjny i niech szukają dokładniej?
Mam Forda Probe 2.5v6 z 1997 roku.
Acha i mówili w motoryzacyjnym, że przeguby zewnętrzne są dostępne natomiast problem jest z wewnętrznymi. Ale zewnętrzne na razie mnie nie interesują.
--------
Np. Czy coś takiego spasowałoby na mój przegub wewnętrzny prawy w 2.5 v6 z 1997:
https://www.pbauto.pl/przegub-wewnetrzn ... -3858.html
Niestety w motoryzacyjnym mówią, że przeguby wewnętrzne mają niedostępne (może źle szukali).
Natomiast w internecie na allegro jak widzę to na zdjęciach to ELEMENT NA PÓŁOSI IDĄCEJ DO KOŁA MA TRZY RAMIONA!!! Zaś jak przez uszkodzoną osłonkę przegubu wewnętrznego prawego zajrzałem to naliczyłem na tym elemencie aż SZEŚĆ RAMION!!!! Zmierzyłem też u mnie średnice kielicha to około 89 mm natomiast średnica przy zamocowaniu wałka prowadzącego do skrzyni wyszło jakieś 44mm.
Na tym elemencie trójramiennym na zdjęciach naliczyłem 26 zębów, nie wiem ile jest ich u mnie bo jest teraz to wszystko zabudowane i na razie nie mam jak policzyć.
Teraz ja się pytam, czy można zamówić ten przegub wewnętrzny prawy na allegro co element ma 3 ramiona? Czy mi to spasuje? Czy znaleźć sobie inny sklep motoryzacyjny i niech szukają dokładniej?
Mam Forda Probe 2.5v6 z 1997 roku.
Acha i mówili w motoryzacyjnym, że przeguby zewnętrzne są dostępne natomiast problem jest z wewnętrznymi. Ale zewnętrzne na razie mnie nie interesują.
--------
Np. Czy coś takiego spasowałoby na mój przegub wewnętrzny prawy w 2.5 v6 z 1997:
https://www.pbauto.pl/przegub-wewnetrzn ... -3858.html
Ostatnio zmieniony 2018-08-25 15:18 przez tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGUBY???
mazparts.pl
Michał Ci jakieś przeguby ogarnie.
Michał Ci jakieś przeguby ogarnie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: PRZEGUBY???
O Cześć.
Zadałem właśnie na mazparts.pl pytanie odnośnie mojego problemu. Może odpowiedzą. Mogę jeszcze poszukać w innych sklepach motoryzacyjnych jak znajdę czas bo kiedyś pękła mi sprężyna amortyzatora to w jednym sklepie była nieosiągalna, a w innym sprowadzili ją gdzieś z Warszawy.
A co jest z tym przegubem z trójramiennym krzyżakiem co wyżej pisałem? Nie pasowałby? Wizualnie zewnętrznie są (chyba) bardzo podobne.
A i jak jest z samą robotą? Bo z tego co mi się udało znaleźć na tym forum to jeżeli już uda się odkręcić nakrętkę piasty (klucz 32) to trzeba jeszcze odkręcić amortyzator i (być może) podporę stabilizatora, odchylić piastę i powinno wszystko wyjść bez specjalnej siły. Amortyzator i podpory zmieniałem więc ich śruby jeszcze nie powinny być nadzwyczaj trudne w odkręceniu.
I ostatnie pytanie jak długo można jeździć na terkoczącym przegubie wew. prawym? Bo koledzy w pracy mówili, że można całkiem śmiało jeździć jeżeli tylko terkotanie nie przeszkadza. Ja jednak wolałbym wymienić bo nie wiem czy diagnosta na przeglądzie nie zacznie robić sensacji.
Zadałem właśnie na mazparts.pl pytanie odnośnie mojego problemu. Może odpowiedzą. Mogę jeszcze poszukać w innych sklepach motoryzacyjnych jak znajdę czas bo kiedyś pękła mi sprężyna amortyzatora to w jednym sklepie była nieosiągalna, a w innym sprowadzili ją gdzieś z Warszawy.
A co jest z tym przegubem z trójramiennym krzyżakiem co wyżej pisałem? Nie pasowałby? Wizualnie zewnętrznie są (chyba) bardzo podobne.
A i jak jest z samą robotą? Bo z tego co mi się udało znaleźć na tym forum to jeżeli już uda się odkręcić nakrętkę piasty (klucz 32) to trzeba jeszcze odkręcić amortyzator i (być może) podporę stabilizatora, odchylić piastę i powinno wszystko wyjść bez specjalnej siły. Amortyzator i podpory zmieniałem więc ich śruby jeszcze nie powinny być nadzwyczaj trudne w odkręceniu.
I ostatnie pytanie jak długo można jeździć na terkoczącym przegubie wew. prawym? Bo koledzy w pracy mówili, że można całkiem śmiało jeździć jeżeli tylko terkotanie nie przeszkadza. Ja jednak wolałbym wymienić bo nie wiem czy diagnosta na przeglądzie nie zacznie robić sensacji.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: PRZEGUBY???
Kurde. W innym motoryzacyjnym też mówili, że mają tylko zewnętrzne przeguby zarówno do Mazd jak i Fordów Probe 2.5 v6.
Odpowiedzi z mazparts.pl jeszcze nie otrzymałem.
I co nie wiecie czy ten z krzyżakiem trójramiennym, o którym pisałem wyżej spasuje? Podają, że ma 28 zębów od strony skrzyni i 26 od strony zewnętrznego przegubu. Nie wiem ile ja mam gdyż trzeba by to wszystko rozkręcać. Ale widać, że tak samo jak u mnie nakłada się go na ten wałek prowadzący do skrzyni.
A i facet w motoryzacyjnym potwierdził, że można tak jeździć i niektórzy twierdzą, że nawet diagnosta na przeglądzie powinien się nie czepiać. Nawet jeżeli to prawda to to terkotanie przy skręcie z dodawaniem gazu jest nieciekawe z tego względu, że ludzie się oglądają. Oczywiście gdy się wchodzi w zakręt rozpędem i ma wciśnięte sprzęgło tak, że półosie nie przenoszą żadnego obciążenia to żadnego terkotania nie ma nawet przy maksymalnie ostrych zakrętach.
Cześć
Odpowiedzi z mazparts.pl jeszcze nie otrzymałem.
I co nie wiecie czy ten z krzyżakiem trójramiennym, o którym pisałem wyżej spasuje? Podają, że ma 28 zębów od strony skrzyni i 26 od strony zewnętrznego przegubu. Nie wiem ile ja mam gdyż trzeba by to wszystko rozkręcać. Ale widać, że tak samo jak u mnie nakłada się go na ten wałek prowadzący do skrzyni.
A i facet w motoryzacyjnym potwierdził, że można tak jeździć i niektórzy twierdzą, że nawet diagnosta na przeglądzie powinien się nie czepiać. Nawet jeżeli to prawda to to terkotanie przy skręcie z dodawaniem gazu jest nieciekawe z tego względu, że ludzie się oglądają. Oczywiście gdy się wchodzi w zakręt rozpędem i ma wciśnięte sprzęgło tak, że półosie nie przenoszą żadnego obciążenia to żadnego terkotania nie ma nawet przy maksymalnie ostrych zakrętach.
Cześć
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: PRZEGUBY???
Cześć.
Dobra, przegub do mnie właśnie dotarł z Mazparts. Krzyżak jest trójramienny, ale mnie to nie powinno chyba obchodzić gdyż ma przenosić moment obrotowy i tyle.
Krzyżak ma 26 zębów.
Ale kielich też ma 26 zębów wewnętrznych, tyle że są 2 przerwy w uzębieniu odległe od siebie o 180 stopni na obwodzie wewnętrznym zębatki kielicha. Szerokość tych przerw jest taka jak by ktoś nie zrobił jednego zęba. Czyli jeśli wałek prowadzący do skrzyni ma 28 zębów zewnętrznych to chyba powinien wejść do mojego kielicha, tyle że 2 zęby wałka byłyby w takim przypadku nieaktywne. Tak mi się wydaje.
28 na pewno to by była średnica podziałowa zębatki (tak to nazwałem przez analogię do średnicy podziałowej gwintów jak mnie uczono) no bo jak mierzyłem to średnica zmierzona od podstawy do podstawy zęba to 29 mm zaś średnica zmierzona po wierzchołkach zębów to 27 mm.
Myślę, że gość mi chyba nie wywinął numeru ponieważ oprócz wszystkich podstawowych danych podałem mu też nawet numer VIN pojazdu i komputer silnika (kle4c)
Dobra będę to robił gdzieś za 1.5 do 2 tygodni jak mi dadzą urlop.
Kupiłem nasadkę 32mm z zamocowaniem na uchwyt 3/4 cala, niestety uchwyty, i dźwignie na taki wymiar są bardzo drogie, ale może znajdę coś tańszego.
Dobra, przegub do mnie właśnie dotarł z Mazparts. Krzyżak jest trójramienny, ale mnie to nie powinno chyba obchodzić gdyż ma przenosić moment obrotowy i tyle.
Krzyżak ma 26 zębów.
Ale kielich też ma 26 zębów wewnętrznych, tyle że są 2 przerwy w uzębieniu odległe od siebie o 180 stopni na obwodzie wewnętrznym zębatki kielicha. Szerokość tych przerw jest taka jak by ktoś nie zrobił jednego zęba. Czyli jeśli wałek prowadzący do skrzyni ma 28 zębów zewnętrznych to chyba powinien wejść do mojego kielicha, tyle że 2 zęby wałka byłyby w takim przypadku nieaktywne. Tak mi się wydaje.
28 na pewno to by była średnica podziałowa zębatki (tak to nazwałem przez analogię do średnicy podziałowej gwintów jak mnie uczono) no bo jak mierzyłem to średnica zmierzona od podstawy do podstawy zęba to 29 mm zaś średnica zmierzona po wierzchołkach zębów to 27 mm.
Myślę, że gość mi chyba nie wywinął numeru ponieważ oprócz wszystkich podstawowych danych podałem mu też nawet numer VIN pojazdu i komputer silnika (kle4c)
Dobra będę to robił gdzieś za 1.5 do 2 tygodni jak mi dadzą urlop.
Kupiłem nasadkę 32mm z zamocowaniem na uchwyt 3/4 cala, niestety uchwyty, i dźwignie na taki wymiar są bardzo drogie, ale może znajdę coś tańszego.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: PRZEGUBY???
Cześć i sorry za post pod postem.
Ale próbowałem odkręcić nakrętkę piasty aby chociaż ją rozruszać przed wymianą przegubu. No i usunąłem resztki starego pierścienia zabezpieczającego, zapuściłem i nic ani nie drgnie. Próbowałem dźwignie przedłużyć rurą, ale też nie drgnie i w końcu nakrętka się obrobiła (miała bardzo wąską i krótką powierzchnię na klucz) i nasadka z niej zeskakuje gdy tylko próbuję odkręcać. Była chyba z bardzo miękkiej stali gdyż narożniki sześciokąta zrobiły się okrągłe i klucz od razu z nich spada.
Trzeba chyba ciąć.
Teraz ja się pytam: Czym Wy to tniecie? Czy np. cieniutką tarczą szlifierki kątowej 125mm, trochę zużytą tak aby była jeszcze mniejsza średnica i nie ponacinać niepotrzebnie piasty?
Gdzieś czytałem, że ktoś tu rozcinał tą nakrętkę, ale nie powiedział jakich użył narzędzi i jak to zrobił.
Ale próbowałem odkręcić nakrętkę piasty aby chociaż ją rozruszać przed wymianą przegubu. No i usunąłem resztki starego pierścienia zabezpieczającego, zapuściłem i nic ani nie drgnie. Próbowałem dźwignie przedłużyć rurą, ale też nie drgnie i w końcu nakrętka się obrobiła (miała bardzo wąską i krótką powierzchnię na klucz) i nasadka z niej zeskakuje gdy tylko próbuję odkręcać. Była chyba z bardzo miękkiej stali gdyż narożniki sześciokąta zrobiły się okrągłe i klucz od razu z nich spada.
Trzeba chyba ciąć.
Teraz ja się pytam: Czym Wy to tniecie? Czy np. cieniutką tarczą szlifierki kątowej 125mm, trochę zużytą tak aby była jeszcze mniejsza średnica i nie ponacinać niepotrzebnie piasty?
Gdzieś czytałem, że ktoś tu rozcinał tą nakrętkę, ale nie powiedział jakich użył narzędzi i jak to zrobił.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGUBY???
Bez nacięcia piasty się raczej nie obędzie.
A co to tego, że obrobiłeś nakrętkę,to tak to się dzieję kiedy stosując dużą dźwignie nie podeprzemy klucza, albo dociśniemy klucza do nakrętki.
Pierwsze koty za płoty, drugim razem pójdzie ci lepiej
A co to tego, że obrobiłeś nakrętkę,to tak to się dzieję kiedy stosując dużą dźwignie nie podeprzemy klucza, albo dociśniemy klucza do nakrętki.
Pierwsze koty za płoty, drugim razem pójdzie ci lepiej