ABS
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: ABS
Nie wiem jak z absem, ale bez zapala sie kontrolka recznego
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
O zbyt niskim poziomie płynu informuje kontrolka ręcznego - świeci na czerwono. Myślę, że Maxxum odróżnia żółty i czerwony
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Odróżniam, odróżniam
Oczywiście, że sprawdziłem stan płynu.
Ponadto goście odpowietrzali układ hamulcowy kilkukrotnie dla pewności.
Ok. Zaczekajmy, jak odbiorę Probe i posprawdzam to i owo.
Dzięki za wszelkie sugestie.
EDIT
No i pozbyłem się problemu.
Nie uwierzycie co było przyczyną świecenia się lampki Anti Lock ... ?
Goście podczas składania Probe, po malowaniu - zobaczyli dwie wtyczki pod fotelem kierowcy - pasujące do siebie, więc je połączyli A były to wtyczki do testowania ABS-u i chyba do testowania wspomagania. Przeglądnąłem instrukcję, rozłączyłem wtyczki i wszystko wróciło do normy
Oczywiście, że sprawdziłem stan płynu.
Ponadto goście odpowietrzali układ hamulcowy kilkukrotnie dla pewności.
Ok. Zaczekajmy, jak odbiorę Probe i posprawdzam to i owo.
Dzięki za wszelkie sugestie.
EDIT
No i pozbyłem się problemu.
Nie uwierzycie co było przyczyną świecenia się lampki Anti Lock ... ?
Goście podczas składania Probe, po malowaniu - zobaczyli dwie wtyczki pod fotelem kierowcy - pasujące do siebie, więc je połączyli A były to wtyczki do testowania ABS-u i chyba do testowania wspomagania. Przeglądnąłem instrukcję, rozłączyłem wtyczki i wszystko wróciło do normy
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Domek26
- Posty: 125
- Rejestracja: 2011-09-26 21:53
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
- Galeria: viewtopic.php?t=21647
- Lokalizacja: Kielce
Re: ABS
O ku.... u siebie chyba tez je spiolem , ale nic nie swieci
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
hehe - mówiłem że coś nie gra
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
OK. Dalszy ciąg perypetii
Objaw - przy ok. 190 - 200 km/h, bez wciskania hamulca - zaświeca się kontrolka Anti LOCK i wyłącza ABS - co przy tej prędkości nie jest wskazane
(Od razu napiszę, że nie jeżdżę codziennie tyle i wiem, że z niedziałającym ABS-em to ryzykowne. Ale to było w celu przeprowadzenia testów)
Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów
Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.
Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
Objaw - przy ok. 190 - 200 km/h, bez wciskania hamulca - zaświeca się kontrolka Anti LOCK i wyłącza ABS - co przy tej prędkości nie jest wskazane
(Od razu napiszę, że nie jeżdżę codziennie tyle i wiem, że z niedziałającym ABS-em to ryzykowne. Ale to było w celu przeprowadzenia testów)
Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów
Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.
Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: ABS
Mam tak samo jak u ciebie przy dużych prędkościach ok 200 zapala się kontrolka i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika,zawsze to zwalałem na niezbyt dorobiony układ ABS widzi zbyt duże różnice prędkości kół,może zabrudzone koronki,nigdy się nie zagłębiałem
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
Re: ABS
Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.Maxxum pisze: Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bymMaxxum pisze:Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów
Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.Maxxum pisze:Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.
Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.Maxxum pisze:Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Mam nadzieję, ze nie wyczytałeś tych informacji na naszym forum - bo to nieprawda.PiOOtReKk pisze:Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
ABS z założenia (przy każdej prędkości) ma Ci umożliwić zachować kierowalność samochodu, nawet czasami kosztem wydłużenia drogi hamowania. Dodam, że sprawdzałem tą teorię kilkukrotnie osobiście i dzięki temu Probe nadal jest całe.
Gdyby przy prędkości 200 km/h odłączał się ABS, przy próbie hamowania samochód idzie ślizgiem, bez możliwości jakiegokolwiek sterowania kierunkiem jego jazdy - zwyczajnie siła bezwładności pcha nas w danym kierunku i nic na to nie poradzimy.
Oczywiście te elementy zostaną sprawdzone.KrecioPL pisze: Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Niestety jak do tej pory - nie. Goście się zarzekają że taki płyn był już wcześniej jak odpowietrzali układ hamulcowy.KrecioPL pisze:Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bym
Nie mam im jak udowodnić że to oni. Ale sprawa się jeszcze nie zakończyła.
Właśnie mechanicy powiedzieli, że ten płyn uszkodził wszystkie elementy gumowe, spuchły uszczelki itd. Zostały więc te elementy wymienione. Jedynie zostawiliśmy pompę ABS-u, żeby nie mnożyć kosztów. Natomiast przepłukiwali ją (nie wodą ) i stwierdziliśmy, że zobaczymy czy będzie działać. Ale uprzedzali, że może być różnie. W razie "W" podmienię jeszcze tą pompę ABS-u.KrecioPL pisze:W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Czujnik powinien być osadzony dobrze, bo nie był ruszany. Ale to też na wszelki wypadek sprawdzą - wiem, że odległość czujnika od zębatki powinna się zawierać w przedziale 0,3 - 1 mm.KrecioPL pisze:Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Juz poprawioneKrecioPL pisze:Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Probek idzie w poniedziałek do mechanika - sprawdza wszystko co i jak.
Przy okazji.
Da się gdzieś kupić nowy czujnik od ABS-u, bo nie wiem czy uda mi sie odkręcic w razie potrzeby, taki używany od innego Probe.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Wrzuć ogłoszenie na giełdę że potrzebujesz
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
OK.
Usterka podobno usunięta.
Piszę "podobno", bo mechanik stwierdził, że muszę sobie sam przetestować przy 200 km/h, bo on tyle nie jeździ
Przyczyna leżała po stronie zębatki ABS-u, nie zaś samego czujnika. Coś tam było z nią nie do końca tak i przy dużej prędkości powodowała błędny odczyt i wyskakujący błąd ABS - kod nr 12.
Usterka podobno usunięta.
Piszę "podobno", bo mechanik stwierdził, że muszę sobie sam przetestować przy 200 km/h, bo on tyle nie jeździ
Przyczyna leżała po stronie zębatki ABS-u, nie zaś samego czujnika. Coś tam było z nią nie do końca tak i przy dużej prędkości powodowała błędny odczyt i wyskakujący błąd ABS - kod nr 12.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Rano będzie jechał po kejzerki do spożywczaka to pewnie sprawdzi
Sorry za ot ale nie mogłem się powstrzymać
Sorry za ot ale nie mogłem się powstrzymać
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
Romas, nieeeeee. Jak będzie WRACAŁ ze sklepu to szybko do domu, żeby bułeczki jeszcze ciepłe były
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Bułeczki bułeczkami a ja się za wcześnie ucieszyłem.
Nawet nie przekroczyłem 110 km/h i ABS-u niet
Teraz to się wkurzyłem na mechaników już.
Jutro jadę z nimi porozmawiać i zakopać w lesie.
EDIT
Porozmawiałem, zakopałem w lesie, ale to nic nie dało.
Znów twierdzili, że teraz to już na pewno działa, bo sprawdzali przy 140 i nic się nie wyłącza.
Ja sprawdziłem przy 190 i się wyłączył
Więc mam pytanie - czy ktoś może podejrzewać co mogłoby być przyczyną takiego wyłączania przy różnych prędkościach.
Czujnik sprawdzony, zębatka ABS-u wymieniona i dalej kicha.
Tak się zastanawiam. W ostatnim czasie był wymieniany przegub zewnętrzny i wewnętrzny. Może tutaj leży przyczyna ?
Przy większych prędkościach może ma któryś z nich jakieś bicie i to wpływa na łapanie błędów ?
Sam już nie wiem.
Widzę, ze mechaniory nie mają już pomysłu
Nawet nie przekroczyłem 110 km/h i ABS-u niet
Teraz to się wkurzyłem na mechaników już.
Jutro jadę z nimi porozmawiać i zakopać w lesie.
EDIT
Porozmawiałem, zakopałem w lesie, ale to nic nie dało.
Znów twierdzili, że teraz to już na pewno działa, bo sprawdzali przy 140 i nic się nie wyłącza.
Ja sprawdziłem przy 190 i się wyłączył
Więc mam pytanie - czy ktoś może podejrzewać co mogłoby być przyczyną takiego wyłączania przy różnych prędkościach.
Czujnik sprawdzony, zębatka ABS-u wymieniona i dalej kicha.
Tak się zastanawiam. W ostatnim czasie był wymieniany przegub zewnętrzny i wewnętrzny. Może tutaj leży przyczyna ?
Przy większych prędkościach może ma któryś z nich jakieś bicie i to wpływa na łapanie błędów ?
Sam już nie wiem.
Widzę, ze mechaniory nie mają już pomysłu
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: ABS
tyle blachy co do niego dołożyli ostatnio mogły spowodować przeciążenia na karoserii i błędne odczyty
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
może nie znacznie różnią się zębatki a przynajmniej jedna i dopiero przy większych prędkościach wyłapuje błąd
chodzi mi o odległość zęba od zęba albo ich szerokości, bo ja innego wyjścia nie widze
chodzi mi o odległość zęba od zęba albo ich szerokości, bo ja innego wyjścia nie widze
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: ABS
a drogie są te zębatki ? może kup jednego producenta wszystkie i będziesz mógł ewentualnie odhaczyć jedną przyczynę jeślo to nie to.... bo tak to będziesz się bujał z tym mechanikiem, a może on tylko wd40 psiuknął z drugiej strony skoro raz coś pomajstrował i działało od większych prędkości to może któraś jest jakaś pęknięta, krzywo nabita, ma luz
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
No własnie pisałem, że zębatka została wymieniona.
Przełożyli mi ją ze starego przegubu, na którym wszystko było ok.
Wcześniejsza podobno miała nie do końca równe zęby.
Problem leży w przednim lewym kole - jak pisałem wcześniej - po sczytaniu kodów błędów ABS-u wyskakuje ciagle błąd nr 12, czyli coś nie tak z lwym przednim czujnikiem ABS. Może spróbuję jeszcze wymienić sam czujnik ?
Przełożyli mi ją ze starego przegubu, na którym wszystko było ok.
Wcześniejsza podobno miała nie do końca równe zęby.
Problem leży w przednim lewym kole - jak pisałem wcześniej - po sczytaniu kodów błędów ABS-u wyskakuje ciagle błąd nr 12, czyli coś nie tak z lwym przednim czujnikiem ABS. Może spróbuję jeszcze wymienić sam czujnik ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Też dobry pomysł. Ale mniej chyba roboty będę miał - wymieniając sam lewy. Mam już taki na podmianę.Romas pisze:a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie
Bo te czujniki nie jest tak łatwo odkręcić a nie chce urwać, żeby sobie większych problemów nie narobić.
Trochę jednak trzeba się nagrzebać, żeby ten czujnik zdemontować. Pod maską jest jak zwykle jedynie miejsce na małe japońskie rączki
EDIT
OK. Wymiana czujnika nic nie dała. Ale problem zniknął po wymianie przegubu i założeniu nowej zębatki ABS.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
W ogóle co to za podejście, że nie jeżdżą 200 km/h. To wystarczy podnieść przód i można testować przy dowolnej "prędkości"