Szarpie i jest slabszy.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Szarpie i jest slabszy.
Po wielu dniach męczarni z moim struclem usterka naprawiona. Obrotomierz skakał przez cewke a szarpanie było spowodowane zepsutą pompą paliwa. Podawała paliwo pół na pół z powietrzem Wyglądało mi to na usterkę spowodowaną przez zapłon ale sie zaskoczyłem. Szkoda tylko że musiałem wymienić pół samochodu
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpie i jest slabszy.
hurrrraaaaaaa
Ja niestety nie dotarłem do Ciebie bo do tej pory jeszcze mnie nie wywiało w okolice więc nie miałem jak pomóc w praktyce
Ja niestety nie dotarłem do Ciebie bo do tej pory jeszcze mnie nie wywiało w okolice więc nie miałem jak pomóc w praktyce
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
Zapłon to musisz jechac ustawic do kogos kto ma lampe stroboskopową.A przepływomierz sonde i inne czujniki miernikiem.Sprawdz jakie mają miec wartości i sprawdzaj.mateusz8494 pisze:Jak będę na pc to uzupełnie,;) jak mam to posprawdzac? Potrafie tylko bledy odczytac;;)
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
Witam.
Mam problem z silnikiem 2.0 16 97r. Gdy mam podpięte podciśnienie z elektro zaworka do kolektora ssącego to auto jest słabsze i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, natomiast gdy wypnę podciśnienie auto dobrze się wkręca na obroty i nic go nie dławi. Sprawdzałem elektro zaworki i obydwa pstrykają.
Mam problem z silnikiem 2.0 16 97r. Gdy mam podpięte podciśnienie z elektro zaworka do kolektora ssącego to auto jest słabsze i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, natomiast gdy wypnę podciśnienie auto dobrze się wkręca na obroty i nic go nie dławi. Sprawdzałem elektro zaworki i obydwa pstrykają.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
Podciśnienie ale do czego? Bo nikt nie wie.Do regulatora czy do czego?
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
zaznaczyłem na schemacie o które podciśnienie chodzi/
- Załączniki
-
- podcisnienia 2.0.jpg (56.54 KiB) Przejrzano 12575 razy
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
No ok ale przecierz jak wypniesz podcisnienie to silnik bedzie brał lewe powietrze.
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
nie bierze lewego powietrza tylko ucieka podciśnienie z kolektora bo słychać jak syczy i silnik pracuje równo a po wpięciu tego podciśnienia silnik zamula i zaczyna silnik się kręcić dopiero od 3 tyś obrotów.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
a jak wypniesz i zatkasz dziurke palcem to co sie dzieje?
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
witam
sorki że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem dostępności do auta. Gdy wypnę wężyk i zatkam palcem to auto pomału reaguje na gaz i strasznie zamula i w dodatku ciągle czuć bezczynne tak jakby miał za dużą dawkę paliwa. Na chwile obecna jeżdżę z wypiętym podciśnieniem i jest w miarę ok tylko że na dłuższa metę tak się nie da jeździć.
sorki że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem dostępności do auta. Gdy wypnę wężyk i zatkam palcem to auto pomału reaguje na gaz i strasznie zamula i w dodatku ciągle czuć bezczynne tak jakby miał za dużą dawkę paliwa. Na chwile obecna jeżdżę z wypiętym podciśnieniem i jest w miarę ok tylko że na dłuższa metę tak się nie da jeździć.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Szarpie i jest slabszy.
Witam ….. Pojechałem umyć silnik, Probe było dynamiczne ale po umyciu w ogóle nie mogłem jechać. Po wyschnięciu silnika Probe jest mułowate. Jaka to może być przyczyna ?
Za informację z góry dziękuję.
Za informację z góry dziękuję.
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
Silnika sie nie myje .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Tak samo nie wlewa się zimnej wody do szklanki w której była gorąca woda .To jest ta sama zasada.Przyczyn może być teraz 10.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Szarpie i jest slabszy.
Myje się, myje, tylko trzeba zachować daleko idącą ostrożność.batigol67 pisze:Silnika sie nie myje .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Przyczyn może być teraz 10.
Trzeba zabezpieczyć wrażliwe na wodę elementy - przede wszystkim urządzenia elektryczne (układ zapłonowy itp.). Oczywiście nie wolno myć gorącego silnika.
Jeżeli tego nie zrobili Ci AliRS przed umyciem - to możesz mieć problem.
Na początku jeżeli masz kompresor - przedmuchaj co się tylko da pod maską, żeby pozbyć się resztek wody.
Dobrze byłoby wystawić silnik na słońce - w sensie otworzyć maskę jak będzie słoneczny dzień. Można też w garażu farelkę uruchomić i trochę podgrzać otoczenie, żeby woda odparowała.
Zobacz też, czy kable nie dostały przebicia - jak zostały zawilgocone. Odpal Probka nocą i zobacz czy nie ma błysków na kablach.
Mogło się też tak zdarzyć, że do mycia użyli zbyt dużego ciśnienia i urwany został jakiś kabelek od czujnika lub poluzowała się jakaś kostka.
Tyle do głowy mi przychodzi teraz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Szarpie i jest slabszy.
-- oryginalny post 2014-09-01 21:17 --
Ale śmieszne, silnik był myty przez myjnię która myje również silniki. A, silnik był myty kiedy był zimny.
-- dodano 2014-09-01 21:24 --
Dzięki za wskazówki.
Ale śmieszne, silnik był myty przez myjnię która myje również silniki. A, silnik był myty kiedy był zimny.
-- dodano 2014-09-01 21:24 --
Dzięki za wskazówki.
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
check się świeci czy nie?Jak miałes nieszczelne coś mogła sie woda wlać i zwarcie zrobić.Posprawdzaj wszystko kostki bezpieczniki itp.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpie i jest slabszy.
ja bym zaczął od sprawdzenia ładowania
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Szarpie i jest slabszy.
Wyświetla mi kod 46 – Elektrozawór …...
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
To sprawdz ten elektrozawór czy działa.
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Szarpie i jest slabszy.
Miałeś rację Maxxum, przy sprawdzaniu wszystkich kabelków i kostek zauważyłem że jeden z kabli zapłonowych był odczepiony od aparatu zapłonowego. Z tego wynika że pod ciśnieniem
wody podczas mycia silnika to się stało. Probe teraz śmiga jak przed myciem.
wody podczas mycia silnika to się stało. Probe teraz śmiga jak przed myciem.
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Szarpie i jest slabszy.
Przewody ciezko sie wypina wiec moze juz wcześniej był troche poluzowany.
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Szarpie i jest slabszy.
Pewnie dyskoteka tam była pod maską
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
Witam. Znowu mam kłopot z autem. Mianowicie auto do 3 tys obr nie jedzie, gaz jest w podłodze a auto się nie może rozpędzić dopiero gdy osiągnie 3 ts obr to jest poprawa i zaczyna jechać. Dodam również ze strasznie śmierdzi benzyna i pali bardzo dużo. Wymieniłem nowy filtr paliwa i powietrza świece i kable na NGK oraz podmieniłem wtryski i nadal nic nie pomogli.
Może wy mi pomożecie bo autem jestem w Niemczech a jazda autem staje się coraz bardziej uciążliwa.
Auto to Ford Probe II 2.0 16V 97r
Może wy mi pomożecie bo autem jestem w Niemczech a jazda autem staje się coraz bardziej uciążliwa.
Auto to Ford Probe II 2.0 16V 97r
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Szarpie i jest slabszy.
Nie mam na podmianki sondy wiec nie sprawdzę.
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-xe ... 92319.html
sonda w 2.0 i 2.5 jest taka sama tak ja na tej aukcji pisze ?
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-xe ... 92319.html
sonda w 2.0 i 2.5 jest taka sama tak ja na tej aukcji pisze ?
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Szarpie i jest slabszy.
2Ya pisze:Pytanie jest stąd :grave pisze:Panowie ale wiecie czy przednia i tylna to ta sama czy czymś się różnią? Ja mam uszkodzone obie.
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=19416
Odp tutaj,żeby odp nie zginęła w śmietniku.
V6 jak wiadomo ma dwie sondy lambda,a różnice są takie:
- długość przewodów
- oznaczenia na sondach
Sonda przednia (krótki przewód) - F2
Sonda tylna (długi przewód) - F1
Oczywiście dotyczy to oryginałów.
Odnośnie symboli to F1 jest zawsze tylna,a F2 przednia.
Same oznaczenie modelu sond NTK na przełomie produkcji Probe były różne .
Wykonują one taka sama pracę oczywiście,a różne oznaczenia sond wynika z tego,iż są dwie długości wiązki elektrycznej,co też czynią inni producenci.
Dla silników 2.0 ,sondy oznacza się symbolem F3 - wiązka jest jeszcze krótsza niż w sondzie F2 w modelach V6 .
Pzdr.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX