Maglownica puka, stuka na postoju?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Jeśli chodzi o łażyska to proponuje kupić SKF-u najleprze polskie łożyska.
Podaj numer łożyska a da sie załatwić
Podaj numer łożyska a da sie załatwić
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
A SKF robi łożyska do amorów? Wątpię, żeby coś takiego robili.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Nieważne czy łożysko jest do amora czy do snopowiązałki, ważne żeby miało identyczne wymiary A polecam SKF, bo są najwytrzymalsze
Ostatnio zmieniony 2012-05-30 21:04 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Ale tak jak pisałem wcześniej w poście wujeksex-a są wymiary i numery:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p301899
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p301899
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
mam takie lozyska na sprzedaz bo kupilem do siebie bo tez strzelalo mi przy kreceniu kierownica ale okazalo sie ze za mocno skrecilem nakretke w amortyzatorze i dlatego tak pukalo na postoju wiec jak ktos bylby chetny moge je pogonic wszystko zapakowane oryginalnie
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
A ile za to chcesz?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
powiedzmy ze 30 zł za calosc czyli 2 sztuki
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
To ja sobie rezerwuję. Będę miał na zapas. Ok.?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
jezdza mi caly czas w schowku w aucie wiec spoko zawsze je mam
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Podpinam się pod temat, bo problem doprowadza mnie do furii - STUKA.
G woli wyjaśnienia - stuki występują przy aucie odpalonym i zgaszonym - przy energicznych ruchach lewo-prawo słychać stuki.
Zawieszenie jest zrobione - drążki, końcówki itp. WSZYSTKO NOWE, SZTYWNE.
Więc przyszedł czas na maglownicę - wyjęta, oddana do serwisu, jest po pełnej rewizji.
Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany. Nawet uszczelniaczy nie było sensu wymieniać.
(Uprzedzę falę hejtu - maglownica pojechała nie do wujka Kazia, tylko do zakładu gdzie budują m.in maglownice na zamówienie do aut wyścigowych)
Zamontowana - dalej "coś" stuka. Wszystko było odpinane i jak jest maglownica na aucie to "coś" stuka. Myślałem, że to krzyżak na kolumnie kierowniczej - też nie.
Co ciekawe - nawet skręcone są jeszcze profilaktycznie luzy na niej...dalej "coś" stuka.
Auto było 3razy w przeciągu ostatniego miesiąca na zbieżności. Wsio pięknie...... do momentu wyjazdu, gdzie któreś koło łapie luz i zaczyna go ściągać.
Czy ktoś miał podobny przypadek, może jest jakiś element który trzeba wymienić?
G woli wyjaśnienia - stuki występują przy aucie odpalonym i zgaszonym - przy energicznych ruchach lewo-prawo słychać stuki.
Zawieszenie jest zrobione - drążki, końcówki itp. WSZYSTKO NOWE, SZTYWNE.
Więc przyszedł czas na maglownicę - wyjęta, oddana do serwisu, jest po pełnej rewizji.
Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany. Nawet uszczelniaczy nie było sensu wymieniać.
(Uprzedzę falę hejtu - maglownica pojechała nie do wujka Kazia, tylko do zakładu gdzie budują m.in maglownice na zamówienie do aut wyścigowych)
Zamontowana - dalej "coś" stuka. Wszystko było odpinane i jak jest maglownica na aucie to "coś" stuka. Myślałem, że to krzyżak na kolumnie kierowniczej - też nie.
Co ciekawe - nawet skręcone są jeszcze profilaktycznie luzy na niej...dalej "coś" stuka.
Auto było 3razy w przeciągu ostatniego miesiąca na zbieżności. Wsio pięknie...... do momentu wyjazdu, gdzie któreś koło łapie luz i zaczyna go ściągać.
Czy ktoś miał podobny przypadek, może jest jakiś element który trzeba wymienić?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Krecik może masz już takie luzy na łożyskach
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Kret w razie czego(jazda do huty) to ja tylną klapę bym zarezerwował i lampy tył z blendą.
A łożyska na McPersonie ?
A łożyska na McPersonie ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.KrecioPL pisze: Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:
Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki to by mi został tylko dach do malowania i bokiSallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Cały problem się zaczął ze stukaniem w momencie kiedy wpadłem przy prędkości 10kmh w dziurę wielkości i głębokości studzienki kanalizacyjnej podczas remontu drogi. Była zalana woda w deszczu tak, że jechało się jak po jeziorze i nic nie było widać pod tafla wody (duracell to na maciolkach było). Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.duracell pisze: A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki to by mi został tylko dach do malowania i bokiSallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz
Gwoli wyjaśnienia, auta nie sprzedaje ani w całości ani na części. Prędzej pojedzie na złom tak jak stoi niż wam go oddam perfidni szabrownicy!
Tak też chyba zrobię... Tylko od kogo "pożyczyć" magiel?Spider33 pisze:A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem
Wszystko fajnie i wporzadku, tylko dlaczego to na kołach przednich jest wyczuwalny duży luz szczególnie na prawym kole? Nawet łożysko prawy przód od tego luzu dostało po dupie i juz powoli się odzywa. Do tego w dochodzi taki objaw, że przy np dojedzie do skrzyżowania czy na koleinach w 99% ciągnie go w prawo i ciągnie kierownicę ok45stopni w bok właśnie w prawo....Romas pisze:Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem
Poza tym, z tego co mi się wydaje, przy zdrowym maglu mogą występować delikatne stuki przy zgaszonym aucie, ale jeśli pracuje ona pod ciśnieniem to już powinno być cicho. A tu wali tak jak sąsiad z młotem udarowym o 6 rano w sobotę...
P.S duracell a masz może rusunek techniczny jak wygląda maglownica w środku?
Elit: prawdopodobnie uda mi się dorwać maglownice po weekendzie, w tej chwili siedzi jeszcze na aucie.
Co do kolumny kierowniczej, myślę że to może być dobry trop. Wpadłem na pomysł, mój mechanik potwierdził ze można to zrobić.... A więc obecna maglownica zrobi wyjazd z auta, na końcu kolumny kierowniczej wstawi się blokadę i ruszając kierownicą potwierdzi się czy jest luz na samej kolumnie czy nie.
Jak nie, to drugi magiel i heeeeeja.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Drogi Kreciku ależ oczywiście proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania
No rozumiem fala uderzeniowa ale pewno zaczęło by się od końcówki drążka, drugiej przy maglu, samym maglu itd. czyli destrukcja by szła od epicentrum ... a tu bach.. tulejka gdzieś na szarym końcu.
Ja bym szukał raczej w okolicach gdzie było uderzenie, jakieś ślady może są, wahacz, łącznik, stabilizator, może coś z piastą a może półoś.
Kiedyś..kiedyś... (gdy byłeś jeszcze w gimnazjum) miałem taki przypadek z Probem że 2 m-ce po wymianie wahaczy zaczęło coś piszczeć, pukać, skrzypieć w zawieszeniu tylko przy wolnej jeździe lub na skręcaniu fajery, najeździłem się po diagnostykach - jedni słyszeli amora, inni zatarte łożysko na macpersonie, dźwięk był ewidentnie od góry w kielichu, poduszkę, łącznik stabilizatora. Dopiero któryś bardziej ambitny znalazł przyczynę- pól obrotu należało dokręcić ostatnią śrubę na wahaczu. Dźwięk się tak przenosił że na wahaczu nic nie było słychać tylko na górze gdzieś przy amorach. Śruba ta w wahaczu drżała delikatnie przy kręceniu, ale było to wyczuwalne tylko gdy się przyłożyło do niej palec... i tyle.
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania
pożyjemy...zobaczymy....KrecioPL pisze:auta nie sprzedaje ani w całości ani na części
Trochę to pokrętne wytłumaczenie, pada element środkowy całego układu a nie to co po kolei.KrecioPL pisze:Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.
No rozumiem fala uderzeniowa ale pewno zaczęło by się od końcówki drążka, drugiej przy maglu, samym maglu itd. czyli destrukcja by szła od epicentrum ... a tu bach.. tulejka gdzieś na szarym końcu.
Ja bym szukał raczej w okolicach gdzie było uderzenie, jakieś ślady może są, wahacz, łącznik, stabilizator, może coś z piastą a może półoś.
Kiedyś..kiedyś... (gdy byłeś jeszcze w gimnazjum) miałem taki przypadek z Probem że 2 m-ce po wymianie wahaczy zaczęło coś piszczeć, pukać, skrzypieć w zawieszeniu tylko przy wolnej jeździe lub na skręcaniu fajery, najeździłem się po diagnostykach - jedni słyszeli amora, inni zatarte łożysko na macpersonie, dźwięk był ewidentnie od góry w kielichu, poduszkę, łącznik stabilizatora. Dopiero któryś bardziej ambitny znalazł przyczynę- pól obrotu należało dokręcić ostatnią śrubę na wahaczu. Dźwięk się tak przenosił że na wahaczu nic nie było słychać tylko na górze gdzieś przy amorach. Śruba ta w wahaczu drżała delikatnie przy kręceniu, ale było to wyczuwalne tylko gdy się przyłożyło do niej palec... i tyle.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Moim zdaniem nie warto ratować... Lepiej sprzedać na części i kupić innego
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Maglownica puka, stuka na postoju?
Czy ktoś ma inny adres ww strony - bo bardzo mi zależy a ten nie działaduracell pisze: proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."