Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Brak prędkości maksymalnej

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Witajcie.
Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale umieścić mój problem, w razie czego proszę o przeniesienie :)
Auto to Probe 97r 2.0 PB + LPG
Mój problem jest dość złożony, brak prędkości maksymalnej do jedno, drugą sprawą jest, że do setki idzie żwawo,
a potem to muł okropny. Do tej pory sprawdziłem/zrobiłem:
-podciśnienia na swoim miejscu, komplet solenoidów na swoim miejscu, wszystkie podłączone,
-wymiana katalizatora,
-regeneracja aparatu zapłonowego: palec, kopułka, moduł, cewka,
-świece i kable NGK,
-wymiana regulatora ciśnienia paliwa (używany),
-podmiana lambdy (używana),
-podmiana przepływki z innego, jeżdżącego auta,
-kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym, nieobciążonym silniku to 10*
-wymiana przepustnicy (była od starszej wersji proba),
-pod lampą strobo znacznik na wale jest w miejscu, nie pływa, więc rozrząd można odrzucić,
-sprawdzenie szczelności dolotu-psikałem eterem na łączenia z blokiem oraz na wtryski-brak reakcji,

Na Pb oraz LPG jest tak samo, żadne resetu ECU nie przynoszą efektu. V max w bólach to 160km/h
Dodatkowo podczas jazdy pojawiają się czasami spadki mocy przy pedale wciśniętym w podłogę,
czasami przy pierwszym odpaleniu po nocy i delikatnym ruszeniu (obroty ok 1k rpm) i wciśnięciu gazu-brak reakcji, lub bardzo szarpie,
później już jedzie normalnie, płynnie (sytuacja na Pb).
Na 1 i 2 biegu to się wyrywa do przodu, na 3 biegu ciężko mu dokulać się do odcięcia obrotów, na 4 to już kaplica, a na 5 tylko się turla.
Przy załączonej klimie i 3 osobach w środku zapomnijcie o przyspieszaniu :/

Padł też trop na uwalony ECU, ponieważ cały czas nawraca mi ten sam błąd 10 i 11.
Mój obecny ECU to FSD5 E2T80595T; czy aby to na pewno od mojego auta?

Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon :D

Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: mysz »

Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
Błąd 11- o ile dobrze pamiętam, to w każdym probasie '97 wyskakuje ten błąd- on nic nie znaczy.
Sprawdź kompresję na zimnym i ciepłym silniku.
Co do odcięcia- fs ma duży spadek mocy i momentu obrotowego powyżej 6 tys obr/min, więc nic dziwnego, że ciężko dociągnąć na biegu 3/4 do odcięcia.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Czujnik temperatury był podmieniony razem z przepływką, ale błędów nie sprawdziłem wtedy.
Wartości z czujnika są prawidłowe, sprawdzałem jakiś czas temu. Ok, przy 6k, ale on przy 5 nie ma mocy :/
Kompresja będzie sprawdzana za ok 2 tygodnie.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: mysz »

Sprawdź jeszcze ustawienie czujnika położenia przepustnicy (TPS). Gdzieś tu na forum są podane wartości dla zamkniętej i otwartej przepustnicy. Aczkolwiek to z brakiem mocy zbyt wiele wspólnego nie ma- bardziej kwestia szarpania.
Zapłon ustaw sobie na 11/12 stopni.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

TPS ma prawidłowe wartości, pomiar robiłem przy zakładaniu przepustnicy. Dla min i max trzyma wartości podane w serwisówce.
2* różnicy robiły by taki alarm? Niby komp sam jest w stanie skorygować sobie małe rozbieżności.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: duracell »

DNF91 pisze: Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon :D
No nareszcie :lol: bo już miałem zmienić nr telefonu i odejść z forum :D
Na poważnie 8) rozważ opcję 1:
Rozczłonkować go i rozsprzedać na części, zgarnąć worek kasy i cieszyć się spokojnym życiem bez zmartwień.
mysz pisze:Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
A u nas błąd 10 wywalał przy niesprawnym aparacie zapłonowym :D i nic więcej.
Po wymianie aparat błędu brak i auto jeździ normalnie.
Jeśli wywala błąd sprawnej części to wiadomo że coś nie tak jest z analizą w ECU i tyle, ale to też nie znaczy że ECU jest walnięte co widać w naszym przypadku z błędem 10
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

a może warto do rozrządu zajrzeć :wink:
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Żeby zajrzeć do rozrządu, to trzeba mieć jeszcze możliwość zdjęcia pokrywy zaworów :wink:
U mnie całość jest złożona na czarnym silikonie, nie mam pomysłu jak mu zrzucić czapeczkę..
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

Jak to jak, normalnie 8)
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Cholera Romas, dzięki! Nie wpadłbym na to, a to takie proste było :D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

No a powiedz mi, jaki problem w tym masz? odkręcasz pokrywę podważasz i zdejmujesz, po czym oczyszczasz głowicę i pokrywę odtłuszczasz, montujesz nową uszczelkę i po temacie :P
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: duracell »

Romas pisze:odkręcasz pokrywę
Aj Romek mógłbyś być dokładniejszy w opisach :? - odkręcamy w lewo, przykręcamy w prawo :mrgreen: bo to nie jest takie oczywiste.

A tak mniej poważnie: z tego co DNF91 pisze, zapłon ustawiony prawidłowo,stoi w miejscu.
U nas gdy był ząbek przestawiony ( co oczywiście Romek naprawił) to auto na wolnych nie strzelało w 1 punkt zapłonem tylko skakał zapłon na skali.Drugi objaw to było samoistne rozbieganie na wolnych obrotach o 200 i zwalnianie.
Jeśli coś dolega DNF to wałek ssący, chociaż mam spore wątpliwości czy przyczyna jest w rozrządzie, ale koniecznie trzeba się tam dobrać i to sprawdzić chociażby dla pewności.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Panowie, niedługo będę sprawdzać poprawność ustawienia rozrządu, stąd moje pytanie.
Dla poprawnego ustawienia, należy odkręcić koło pasowe, aby był widoczny znacznik wału do ustawienia prawidłowego położenia.
Teoretycznie powinien się pokrywać ze znacznikiem na kole pasowym, służącym do ustawienia zapłonu.
Czy mogę ustawić koło pasowe na "T" i sprawdzić poprawność ustawienia wałków czy jednak konieczne będzie zrzucanie pasków oraz koła?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

Teoretycznie do sprawdzenia możesz tak zrobić
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

A praktycznie może być różnie?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

sprawdzaj i się nie zastanawiaj , bo praktycznie to ustawisz już nie ustawisz z osprzętem i kołem pasowym :wink:
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Romas, przetłumacz mi to bo ni ch** nie wiem o co kaman :D

Co do pokrywy, którą mam na silikon wklejoną. Podwarzyć śrubokrętem i się nie cackać tylko rwać dziada,
czy jednak robić do z delikatnością? Jakie skutki mogą być po wpadnięciu drobinek silikonu do zaworów?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

Rwij z wyczuciem a silikonem się nie przejmuj od tak sobie nie wpadnie bardziej przy czyszczeniu
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

No przecież o czyszczenie mi chodzi, bo nie będę nakładać nowej uszczelki na resztki silikonu..
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

no to poosłaniaj sobie wałki i kanały czystą szmatką , no naprawdę takie rzeczy muszę pisać ? :roll:
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Romas, nerwy w konserwy :P takich rzeczy to nie musisz mi pisać, bo wiem o osłanianiu.
Pytam czysto hipotetycznie, co się stanie jeśli jednak jakimś cudem małe drobinki silikonu dostaną się tam, gdzie nie powinny?
Żebym tak szczegółowo musiał precyzować swoje pytania :roll: :P
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Patryk- »

a co ty będziesz skrobał, beton ? weź nożyk tai ostry kreślarski czy uj wie jak go fachowo nazywają zetnij sylikon jadąc po rancie ostrzem i resztę przytrzyj delikatnie papierkiem po kłopocie....przecież on się nie pyli na drobinki :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Tak będę skrobać beton! I jeszcze dla dokładnego czyszczenia flexą będę jechać! :P
Coś się stanie w końcu czy nie? Bo zaraz mnie tak ciekawość zje, że to sprawdzę na własnym silniku :P
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: Romas »

tak wybuchnie :mrgreen:
jeśli będzie to mała ilość to się zatrzyma na ssaku pompy i tyle zaś jeśli większa to się zatrzyma na ssaku zatka dopływ oleju. :P
skrob, rżnij i nie marudź :P
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak prędkości maksymalnej

Post autor: DNF91 »

Rozrząd sprawdzony, wygląda to tak:
IMG_20160521_112820.jpg
IMG_20160521_112846.jpg
Nie jestem pewien czy oba wałki rozrządu nie są przypadkiem przestawione?
Wg serwisówki znaczniki powinny być mniej więcej na linii głowicy.

Reszta wygląda tak:
IMG_20160521_105241.jpg
IMG_20160521_105405.jpg
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”