Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Brak prędkości maksymalnej
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Brak prędkości maksymalnej
Witajcie.
Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale umieścić mój problem, w razie czego proszę o przeniesienie
Auto to Probe 97r 2.0 PB + LPG
Mój problem jest dość złożony, brak prędkości maksymalnej do jedno, drugą sprawą jest, że do setki idzie żwawo,
a potem to muł okropny. Do tej pory sprawdziłem/zrobiłem:
-podciśnienia na swoim miejscu, komplet solenoidów na swoim miejscu, wszystkie podłączone,
-wymiana katalizatora,
-regeneracja aparatu zapłonowego: palec, kopułka, moduł, cewka,
-świece i kable NGK,
-wymiana regulatora ciśnienia paliwa (używany),
-podmiana lambdy (używana),
-podmiana przepływki z innego, jeżdżącego auta,
-kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym, nieobciążonym silniku to 10*
-wymiana przepustnicy (była od starszej wersji proba),
-pod lampą strobo znacznik na wale jest w miejscu, nie pływa, więc rozrząd można odrzucić,
-sprawdzenie szczelności dolotu-psikałem eterem na łączenia z blokiem oraz na wtryski-brak reakcji,
Na Pb oraz LPG jest tak samo, żadne resetu ECU nie przynoszą efektu. V max w bólach to 160km/h
Dodatkowo podczas jazdy pojawiają się czasami spadki mocy przy pedale wciśniętym w podłogę,
czasami przy pierwszym odpaleniu po nocy i delikatnym ruszeniu (obroty ok 1k rpm) i wciśnięciu gazu-brak reakcji, lub bardzo szarpie,
później już jedzie normalnie, płynnie (sytuacja na Pb).
Na 1 i 2 biegu to się wyrywa do przodu, na 3 biegu ciężko mu dokulać się do odcięcia obrotów, na 4 to już kaplica, a na 5 tylko się turla.
Przy załączonej klimie i 3 osobach w środku zapomnijcie o przyspieszaniu :/
Padł też trop na uwalony ECU, ponieważ cały czas nawraca mi ten sam błąd 10 i 11.
Mój obecny ECU to FSD5 E2T80595T; czy aby to na pewno od mojego auta?
Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon
Pozdrawiam
DNF
Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale umieścić mój problem, w razie czego proszę o przeniesienie
Auto to Probe 97r 2.0 PB + LPG
Mój problem jest dość złożony, brak prędkości maksymalnej do jedno, drugą sprawą jest, że do setki idzie żwawo,
a potem to muł okropny. Do tej pory sprawdziłem/zrobiłem:
-podciśnienia na swoim miejscu, komplet solenoidów na swoim miejscu, wszystkie podłączone,
-wymiana katalizatora,
-regeneracja aparatu zapłonowego: palec, kopułka, moduł, cewka,
-świece i kable NGK,
-wymiana regulatora ciśnienia paliwa (używany),
-podmiana lambdy (używana),
-podmiana przepływki z innego, jeżdżącego auta,
-kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym, nieobciążonym silniku to 10*
-wymiana przepustnicy (była od starszej wersji proba),
-pod lampą strobo znacznik na wale jest w miejscu, nie pływa, więc rozrząd można odrzucić,
-sprawdzenie szczelności dolotu-psikałem eterem na łączenia z blokiem oraz na wtryski-brak reakcji,
Na Pb oraz LPG jest tak samo, żadne resetu ECU nie przynoszą efektu. V max w bólach to 160km/h
Dodatkowo podczas jazdy pojawiają się czasami spadki mocy przy pedale wciśniętym w podłogę,
czasami przy pierwszym odpaleniu po nocy i delikatnym ruszeniu (obroty ok 1k rpm) i wciśnięciu gazu-brak reakcji, lub bardzo szarpie,
później już jedzie normalnie, płynnie (sytuacja na Pb).
Na 1 i 2 biegu to się wyrywa do przodu, na 3 biegu ciężko mu dokulać się do odcięcia obrotów, na 4 to już kaplica, a na 5 tylko się turla.
Przy załączonej klimie i 3 osobach w środku zapomnijcie o przyspieszaniu :/
Padł też trop na uwalony ECU, ponieważ cały czas nawraca mi ten sam błąd 10 i 11.
Mój obecny ECU to FSD5 E2T80595T; czy aby to na pewno od mojego auta?
Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon
Pozdrawiam
DNF
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Brak prędkości maksymalnej
Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
Błąd 11- o ile dobrze pamiętam, to w każdym probasie '97 wyskakuje ten błąd- on nic nie znaczy.
Sprawdź kompresję na zimnym i ciepłym silniku.
Co do odcięcia- fs ma duży spadek mocy i momentu obrotowego powyżej 6 tys obr/min, więc nic dziwnego, że ciężko dociągnąć na biegu 3/4 do odcięcia.
Błąd 11- o ile dobrze pamiętam, to w każdym probasie '97 wyskakuje ten błąd- on nic nie znaczy.
Sprawdź kompresję na zimnym i ciepłym silniku.
Co do odcięcia- fs ma duży spadek mocy i momentu obrotowego powyżej 6 tys obr/min, więc nic dziwnego, że ciężko dociągnąć na biegu 3/4 do odcięcia.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Czujnik temperatury był podmieniony razem z przepływką, ale błędów nie sprawdziłem wtedy.
Wartości z czujnika są prawidłowe, sprawdzałem jakiś czas temu. Ok, przy 6k, ale on przy 5 nie ma mocy :/
Kompresja będzie sprawdzana za ok 2 tygodnie.
Wartości z czujnika są prawidłowe, sprawdzałem jakiś czas temu. Ok, przy 6k, ale on przy 5 nie ma mocy :/
Kompresja będzie sprawdzana za ok 2 tygodnie.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Brak prędkości maksymalnej
Sprawdź jeszcze ustawienie czujnika położenia przepustnicy (TPS). Gdzieś tu na forum są podane wartości dla zamkniętej i otwartej przepustnicy. Aczkolwiek to z brakiem mocy zbyt wiele wspólnego nie ma- bardziej kwestia szarpania.
Zapłon ustaw sobie na 11/12 stopni.
Zapłon ustaw sobie na 11/12 stopni.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
TPS ma prawidłowe wartości, pomiar robiłem przy zakładaniu przepustnicy. Dla min i max trzyma wartości podane w serwisówce.
2* różnicy robiły by taki alarm? Niby komp sam jest w stanie skorygować sobie małe rozbieżności.
2* różnicy robiły by taki alarm? Niby komp sam jest w stanie skorygować sobie małe rozbieżności.
Re: Brak prędkości maksymalnej
No nareszcie bo już miałem zmienić nr telefonu i odejść z forumDNF91 pisze: Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon
Na poważnie rozważ opcję 1:
Rozczłonkować go i rozsprzedać na części, zgarnąć worek kasy i cieszyć się spokojnym życiem bez zmartwień.
A u nas błąd 10 wywalał przy niesprawnym aparacie zapłonowym i nic więcej.mysz pisze:Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
Po wymianie aparat błędu brak i auto jeździ normalnie.
Jeśli wywala błąd sprawnej części to wiadomo że coś nie tak jest z analizą w ECU i tyle, ale to też nie znaczy że ECU jest walnięte co widać w naszym przypadku z błędem 10
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
a może warto do rozrządu zajrzeć
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Żeby zajrzeć do rozrządu, to trzeba mieć jeszcze możliwość zdjęcia pokrywy zaworów
U mnie całość jest złożona na czarnym silikonie, nie mam pomysłu jak mu zrzucić czapeczkę..
U mnie całość jest złożona na czarnym silikonie, nie mam pomysłu jak mu zrzucić czapeczkę..
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
Jak to jak, normalnie
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Cholera Romas, dzięki! Nie wpadłbym na to, a to takie proste było
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
No a powiedz mi, jaki problem w tym masz? odkręcasz pokrywę podważasz i zdejmujesz, po czym oczyszczasz głowicę i pokrywę odtłuszczasz, montujesz nową uszczelkę i po temacie
Re: Brak prędkości maksymalnej
Aj Romek mógłbyś być dokładniejszy w opisach - odkręcamy w lewo, przykręcamy w prawo bo to nie jest takie oczywiste.Romas pisze:odkręcasz pokrywę
A tak mniej poważnie: z tego co DNF91 pisze, zapłon ustawiony prawidłowo,stoi w miejscu.
U nas gdy był ząbek przestawiony ( co oczywiście Romek naprawił) to auto na wolnych nie strzelało w 1 punkt zapłonem tylko skakał zapłon na skali.Drugi objaw to było samoistne rozbieganie na wolnych obrotach o 200 i zwalnianie.
Jeśli coś dolega DNF to wałek ssący, chociaż mam spore wątpliwości czy przyczyna jest w rozrządzie, ale koniecznie trzeba się tam dobrać i to sprawdzić chociażby dla pewności.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Panowie, niedługo będę sprawdzać poprawność ustawienia rozrządu, stąd moje pytanie.
Dla poprawnego ustawienia, należy odkręcić koło pasowe, aby był widoczny znacznik wału do ustawienia prawidłowego położenia.
Teoretycznie powinien się pokrywać ze znacznikiem na kole pasowym, służącym do ustawienia zapłonu.
Czy mogę ustawić koło pasowe na "T" i sprawdzić poprawność ustawienia wałków czy jednak konieczne będzie zrzucanie pasków oraz koła?
Pozdrawiam
Dla poprawnego ustawienia, należy odkręcić koło pasowe, aby był widoczny znacznik wału do ustawienia prawidłowego położenia.
Teoretycznie powinien się pokrywać ze znacznikiem na kole pasowym, służącym do ustawienia zapłonu.
Czy mogę ustawić koło pasowe na "T" i sprawdzić poprawność ustawienia wałków czy jednak konieczne będzie zrzucanie pasków oraz koła?
Pozdrawiam
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
Teoretycznie do sprawdzenia możesz tak zrobić
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
A praktycznie może być różnie?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
sprawdzaj i się nie zastanawiaj , bo praktycznie to ustawisz już nie ustawisz z osprzętem i kołem pasowym
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Romas, przetłumacz mi to bo ni ch** nie wiem o co kaman
Co do pokrywy, którą mam na silikon wklejoną. Podwarzyć śrubokrętem i się nie cackać tylko rwać dziada,
czy jednak robić do z delikatnością? Jakie skutki mogą być po wpadnięciu drobinek silikonu do zaworów?
Pozdrawiam
Co do pokrywy, którą mam na silikon wklejoną. Podwarzyć śrubokrętem i się nie cackać tylko rwać dziada,
czy jednak robić do z delikatnością? Jakie skutki mogą być po wpadnięciu drobinek silikonu do zaworów?
Pozdrawiam
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
Rwij z wyczuciem a silikonem się nie przejmuj od tak sobie nie wpadnie bardziej przy czyszczeniu
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
No przecież o czyszczenie mi chodzi, bo nie będę nakładać nowej uszczelki na resztki silikonu..
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
no to poosłaniaj sobie wałki i kanały czystą szmatką , no naprawdę takie rzeczy muszę pisać ?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Romas, nerwy w konserwy takich rzeczy to nie musisz mi pisać, bo wiem o osłanianiu.
Pytam czysto hipotetycznie, co się stanie jeśli jednak jakimś cudem małe drobinki silikonu dostaną się tam, gdzie nie powinny?
Żebym tak szczegółowo musiał precyzować swoje pytania
Pytam czysto hipotetycznie, co się stanie jeśli jednak jakimś cudem małe drobinki silikonu dostaną się tam, gdzie nie powinny?
Żebym tak szczegółowo musiał precyzować swoje pytania
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Brak prędkości maksymalnej
a co ty będziesz skrobał, beton ? weź nożyk tai ostry kreślarski czy uj wie jak go fachowo nazywają zetnij sylikon jadąc po rancie ostrzem i resztę przytrzyj delikatnie papierkiem po kłopocie....przecież on się nie pyli na drobinki
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Tak będę skrobać beton! I jeszcze dla dokładnego czyszczenia flexą będę jechać!
Coś się stanie w końcu czy nie? Bo zaraz mnie tak ciekawość zje, że to sprawdzę na własnym silniku
Coś się stanie w końcu czy nie? Bo zaraz mnie tak ciekawość zje, że to sprawdzę na własnym silniku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak prędkości maksymalnej
tak wybuchnie
jeśli będzie to mała ilość to się zatrzyma na ssaku pompy i tyle zaś jeśli większa to się zatrzyma na ssaku zatka dopływ oleju.
skrob, rżnij i nie marudź
jeśli będzie to mała ilość to się zatrzyma na ssaku pompy i tyle zaś jeśli większa to się zatrzyma na ssaku zatka dopływ oleju.
skrob, rżnij i nie marudź
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak prędkości maksymalnej
Rozrząd sprawdzony, wygląda to tak:
Wg serwisówki znaczniki powinny być mniej więcej na linii głowicy.
Reszta wygląda tak: Pozdrawiam
Nie jestem pewien czy oba wałki rozrządu nie są przypadkiem przestawione?Wg serwisówki znaczniki powinny być mniej więcej na linii głowicy.
Reszta wygląda tak: Pozdrawiam