Przygasanie - ciekawostka
Przygasanie - ciekawostka
Miałem ostatnio problem z przygasaniem na wolnych obrotach - stało się to po wymianie akumulatora. Wpływ akumulatora na przygasanie silnika na wolnych obrotach wydał mi się niemożliwy, więc zacząłem szukać gdzie indziej...
Zdjąłem wtyczkę od przepływomierza, żeby zobaczyć co się stanie i... nic się nie stało - chodził dokładnie tak samo jak z podłączonym przepływomierzem. Podłączyłem wtyczkę i... jak ręką odjął. Silnik nagle zaczął chodzić normalnie.
Wczoraj wymieniłem akumulator (tamten podłączyłem tylko tymczasowo) i dzisiaj po drodze do pracy, jak silnik zdążył się nagrzać, zauważyłem że znowu przygasa jak wyrzucę bieg i puszczę gaz.
Dziś po powrocie z roboty zobaczę co się stanie jak odłączę i podłączę wtyczkę. Może przepływomierz się jakoś sam kalibruje?
Zdjąłem wtyczkę od przepływomierza, żeby zobaczyć co się stanie i... nic się nie stało - chodził dokładnie tak samo jak z podłączonym przepływomierzem. Podłączyłem wtyczkę i... jak ręką odjął. Silnik nagle zaczął chodzić normalnie.
Wczoraj wymieniłem akumulator (tamten podłączyłem tylko tymczasowo) i dzisiaj po drodze do pracy, jak silnik zdążył się nagrzać, zauważyłem że znowu przygasa jak wyrzucę bieg i puszczę gaz.
Dziś po powrocie z roboty zobaczę co się stanie jak odłączę i podłączę wtyczkę. Może przepływomierz się jakoś sam kalibruje?
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
Na tym i na tym... tylko na gazie odrobinę mocniejsze.Andrzej pisze:Mam tylko jedno pytanie.
Czy te objawy są na benzynie czy na gazie?
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Może być od klapy od gazu. nie pamiętam jak dokładnie się ona nazywa, ale ma za zadanie chronić przepływomierz przed uszkodzeniem podczas niekontrolowanego wybuchu gazu.
Poszukaj na forum bo było już o tym.
Poszukaj na forum bo było już o tym.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie...Andrzej pisze:Może być od klapy od gazu. nie pamiętam jak dokładnie się ona nazywa, ale ma za zadanie chronić przepływomierz przed uszkodzeniem podczas niekontrolowanego wybuchu gazu.
Poszukaj na forum bo było już o tym.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Co mam przeczytać?FlasH pisze: Przeczytaj jeszcze raz dokładnie...
Właśnie przez to że włożone jast to urządzenie może taki efekt powodować zarówno na gazie jak i na benzynie.
Pozdrawiam.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Tak, ale chodzi o to, że przy uruchomionym, nagrzanym silniku wyjąłem i włożyłem na miejsce wtyczkę od przepływomierza i wszystko powróciło do normy.Andrzej pisze:Właśnie przez to że włożone jast to urządzenie może taki efekt powodować zarówno na gazie jak i na benzynie.
Dlatego zastanawiam się, czy przypadkiem przepływomierz nie kalibruje się sam po podłączeniu zasilania.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl
albo masz uszkodzoną wtyczkę/kabel albo masz nieszczelność po przepływomierzu i efekt jest taki że jak wciskasz wtyczkę to ta nieszczelność w sposób mechaniczny się niweluje (dociśnięcie), po czym przez drgania od nowa masz nieszczelność.
Ja bym obstawiał kable.
Ja bym obstawiał kable.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
No i masz rację.MiH pisze:albo masz uszkodzoną wtyczkę/kabel albo masz nieszczelność po przepływomierzu i efekt jest taki że jak wciskasz wtyczkę to ta nieszczelność w sposób mechaniczny się niweluje (dociśnięcie), po czym przez drgania od nowa masz nieszczelność.
Ja bym obstawiał kable.
Zrobiłem dokładnie taką samą operację jak poprzednio... i kicha.
Zacząłem główkować... w wyniku czego poszarpałem trochę kable w okolicach przepływomierza i akumulatora, dzięki czemu samochód wrócił do normalności.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
http://www.motonet.pl