Kod błędu 16 EGR a może coś innego?
Kod błędu 16 EGR a może coś innego?
Hey
Czy miał ktoś już taki problem, mianowicie kod błędu 16 wraz z 17. Szukałem trochę po forum znalazłem info w sumie do II gen. Wiem już co to EGR, nie wiem natomiast co zrobić żeby zniknął kod (oprócz wyciągnięcia żarówki). W aucie a raczej na zewn. po zgaszeniu zapłonu czuć spaliny. Podejrzewaliśmy sondę ale przypuszczam że jak zniknie kod nr 16 to zniknie też 17. Problem pojawia się wtedy gdy jadę sobie spokojnie, równiótko i zapala się check engine. Puszczę nogę z gazu - gaśnie.
Myślałem też że może jest coś nie tak z dolotem powietrza.?
Czy miał ktoś już taki problem, mianowicie kod błędu 16 wraz z 17. Szukałem trochę po forum znalazłem info w sumie do II gen. Wiem już co to EGR, nie wiem natomiast co zrobić żeby zniknął kod (oprócz wyciągnięcia żarówki). W aucie a raczej na zewn. po zgaszeniu zapłonu czuć spaliny. Podejrzewaliśmy sondę ale przypuszczam że jak zniknie kod nr 16 to zniknie też 17. Problem pojawia się wtedy gdy jadę sobie spokojnie, równiótko i zapala się check engine. Puszczę nogę z gazu - gaśnie.
Myślałem też że może jest coś nie tak z dolotem powietrza.?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Kod 16 to - EGR Valve position sensor
Kod 17 to - nie pamiętam po ang. ale chodzi o zbyt bogatą mieszankę spalin (ro rich)
Kod 15 mówi właśnie o zbyt ubogiej.
Więc ja to rozumię tak:
Dla mnie kod 17 jest następstwem 16 i gdyby jego wyeliminować zniknie ten pierwszy. Valve position sensor dla mnie oznacza że spaliny wracają się do kolektora i są spalane jeszcze raz stąd błąd nr 16. Pytanie brzmi:
dlaczego wracają się spaliny i czemu komp wskazuje błąd?
Myśle że może to być wynik:
1. Wyrobione gniazda zaworów
2. Zużyte zawory
3. Brak katalizatora????
4. Sonda???? lub
5...........................
no własnie pkt. 4 pozostawiam Wam. Co może być jeszcze przyczyną kodu błędu nr 16???
Kod 17 to - nie pamiętam po ang. ale chodzi o zbyt bogatą mieszankę spalin (ro rich)
Kod 15 mówi właśnie o zbyt ubogiej.
Więc ja to rozumię tak:
Dla mnie kod 17 jest następstwem 16 i gdyby jego wyeliminować zniknie ten pierwszy. Valve position sensor dla mnie oznacza że spaliny wracają się do kolektora i są spalane jeszcze raz stąd błąd nr 16. Pytanie brzmi:
dlaczego wracają się spaliny i czemu komp wskazuje błąd?
Myśle że może to być wynik:
1. Wyrobione gniazda zaworów
2. Zużyte zawory
3. Brak katalizatora????
4. Sonda???? lub
5...........................
no własnie pkt. 4 pozostawiam Wam. Co może być jeszcze przyczyną kodu błędu nr 16???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Poważnie mówisz???
No w sumie to nie wiem czy mam czerw. kolektor czy nie? Spawdzę przy okazji ale nie sądze żeby tak było. Wogóle co to znaczy mieć czerwony kolektor??? Czy chodzi o to że niby tak by się miać nagrzać???
No w sumie to nie wiem czy mam czerw. kolektor czy nie? Spawdzę przy okazji ale nie sądze żeby tak było. Wogóle co to znaczy mieć czerwony kolektor??? Czy chodzi o to że niby tak by się miać nagrzać???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No właśnie tak. Dokładnie jak w hucie! Aż świeci!!kollek pisze:Poważnie mówisz???
No w sumie to nie wiem czy mam czerw. kolektor czy nie? Spawdzę przy okazji ale nie sądze żeby tak było. Wogóle co to znaczy mieć czerwony kolektor??? Czy chodzi o to że niby tak by się miać nagrzać???
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Zapomniałem czegoś dodać.
Nie mówię o swoim autku
Moje autko ma się dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. Kiedyś miałem coś podobnego ale też tylko na gazie. Miałem tez padnięty moduł w aparacie zapłonowym. Jak wymieniłem to problem ustał.
W tym przypadku mówię a aucie Krzycha. Probe 2.2 GT 92 rok. Mam go u siebie przez miesiąc bo Krzychu wyjechał do Holandii a ja robię parę rzeczy z zawieszeniem.
Błąd się pojawia tylko na rozgrzanym silniku.
Cynki. To że dzieje sie tylko to w chłodne dni to moze być przypadek samego gazu, gdyż wydaje mi się że zmienia konsystencje. Np. w zimie przy -10 st. ciężko zapalić auto na gazie (co i tak jest nierozsądne )
Nie mówię o swoim autku
Moje autko ma się dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. Kiedyś miałem coś podobnego ale też tylko na gazie. Miałem tez padnięty moduł w aparacie zapłonowym. Jak wymieniłem to problem ustał.
W tym przypadku mówię a aucie Krzycha. Probe 2.2 GT 92 rok. Mam go u siebie przez miesiąc bo Krzychu wyjechał do Holandii a ja robię parę rzeczy z zawieszeniem.
Błąd się pojawia tylko na rozgrzanym silniku.
Cynki. To że dzieje sie tylko to w chłodne dni to moze być przypadek samego gazu, gdyż wydaje mi się że zmienia konsystencje. Np. w zimie przy -10 st. ciężko zapalić auto na gazie (co i tak jest nierozsądne )
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Panowie byłem w trzech serwisach mazdy w tym jednym zaprzyjaźnionym
I stwierdzam jednoznacznie że:
Kolektor ma być czerwony mniej lub bardziej ale nie da się tego
wyaliminować. To są spaliny które mają ogromną temperature.
Grzał mi się badziej kiedyś już wszystko zrobiłem. Teraz jest zamaskowany
aluminowymi osłonami i nic nie widać z jego kolorku.
To tyle jeśli chodzi o kolektor sprawa zamknięta.
Sprawa sondy. Oglądałem ostatnio sondy i tam nie ma co się zepsuć kurde
to jest urządzenie proste jak budowa cepa. Mazda nawet nie prowadzi
sprzedaży takich gadżetów bo nikt tego nie kupuje są na zamówienie jeśli
jakiś mądry mechanik trąci ją kluczem.
I stwierdzam jednoznacznie że:
Kolektor ma być czerwony mniej lub bardziej ale nie da się tego
wyaliminować. To są spaliny które mają ogromną temperature.
Grzał mi się badziej kiedyś już wszystko zrobiłem. Teraz jest zamaskowany
aluminowymi osłonami i nic nie widać z jego kolorku.
To tyle jeśli chodzi o kolektor sprawa zamknięta.
Sprawa sondy. Oglądałem ostatnio sondy i tam nie ma co się zepsuć kurde
to jest urządzenie proste jak budowa cepa. Mazda nawet nie prowadzi
sprzedaży takich gadżetów bo nikt tego nie kupuje są na zamówienie jeśli
jakiś mądry mechanik trąci ją kluczem.
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Hmm moze zagladne do CIebiekollek pisze:Zapomniałem czegoś dodać.
Nie mówię o swoim autku
W tym przypadku mówię a aucie Krzycha. Probe 2.2 GT 92 rok. Mam go u siebie przez miesiąc bo Krzychu wyjechał do Holandii a ja robię parę rzeczy z zawieszeniem.
poprzekladamy pare rzeczy do mnie
nawet te same kolory
Krzycho ma nowy wydech
Pozdroffka...
kiedy jakis spocik??
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
Duke autko już oddałem Krzychowi .
Ale i tak kiedyś możemy zdiagnozować Twojego, co mu dolega .
Krzychu ma kupić nową sondę (użwykę za 50 zeta) zobaczymy czy zniknie jeden z błędów chociaż. Jak nie będzie pasować to ma możliwość oddać.
Czujnik EGR? Muszę sprawdzić na serwisówce gdzie go szukać. FAktycznie może wystarczy go przeczyścić.
p.s. Duke-> spocik kiedy tylko chcesz. Wystarczy zadzwonić
Ale i tak kiedyś możemy zdiagnozować Twojego, co mu dolega .
Krzychu ma kupić nową sondę (użwykę za 50 zeta) zobaczymy czy zniknie jeden z błędów chociaż. Jak nie będzie pasować to ma możliwość oddać.
Czujnik EGR? Muszę sprawdzić na serwisówce gdzie go szukać. FAktycznie może wystarczy go przeczyścić.
p.s. Duke-> spocik kiedy tylko chcesz. Wystarczy zadzwonić
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Temat się ciągnie jak guma od majciorów no ale...
Wczoraj wymieniliśmy sondę u Krzycha. Zniknął błąd nr 17 czyli od sondy. Pozostaje tylko 16. Mam nadzieje że po jego przeczyszczeniu będzie OK.
Wczoraj wymieniliśmy sondę u Krzycha. Zniknął błąd nr 17 czyli od sondy. Pozostaje tylko 16. Mam nadzieje że po jego przeczyszczeniu będzie OK.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
He he majciochy, dobre
Mam pytanie a może by mój topic podłączyć do tego i bałaganu nie będzie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3581
Mam pytanie a może by mój topic podłączyć do tego i bałaganu nie będzie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3581
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
w związku z tym że miałem ten sam problem napisze jak to u mnie wyglądało:
tez mialem cyrki z check engine w czasie jazdy np jade sobie 130kmh i swieci check engine (CE) puszcze gaz gasnie CE. jadac na 3 biegu powyzej 3 rpm znow CE wrzuce na luz gasnie kontrolka itd. dodatkowo blad kompa ze za bogata mieszanka. i tu nalezalo sie nad tematem bardziej rozwiesc. otoz pojechalem do świetnego mechanika adres i tel niedlugo podam jest gosciu naprawde niesamowity. zrobil analize spalin: costam przekraczalo norme ponad 3 razy (niepamietam co dokladnie) pracowal nad silnikiem caly dzien (jest gosciu do przesady dokladny) i nie wiedzial co to jest.
nastepnego dnia zadzwonil do mnie i poprosil zebym raz jeszcze podjechal. podjechalem posiedzial i..... zrobil nie ma bledow wozek jezdzi jak trzeba a gdzie byla pezyczyna?? przeplywomierz !! ktos cos w srodku przestawil zeby tylko probek jezdzil. no i jezdzil tylko palil w trasie 10 /100 przy spokojnej jezdzie. teraz pali 8/100 przy "niespokojnej". moj mechanik powiedzial ze wytarl sie przeplywomierz (ta sciezka oporowa co w nim jest) i dlatego ktos tam namieszal. zrobil jak byc powinno i jest si. troszke tylko szrpe czasem autkiem ale to z winy tego przeplywomierrza kupie nowy i bedzie si.
wiec to jest moja rada na ten temat.
urzekla was moja historia?
pozdro.
tez mialem cyrki z check engine w czasie jazdy np jade sobie 130kmh i swieci check engine (CE) puszcze gaz gasnie CE. jadac na 3 biegu powyzej 3 rpm znow CE wrzuce na luz gasnie kontrolka itd. dodatkowo blad kompa ze za bogata mieszanka. i tu nalezalo sie nad tematem bardziej rozwiesc. otoz pojechalem do świetnego mechanika adres i tel niedlugo podam jest gosciu naprawde niesamowity. zrobil analize spalin: costam przekraczalo norme ponad 3 razy (niepamietam co dokladnie) pracowal nad silnikiem caly dzien (jest gosciu do przesady dokladny) i nie wiedzial co to jest.
nastepnego dnia zadzwonil do mnie i poprosil zebym raz jeszcze podjechal. podjechalem posiedzial i..... zrobil nie ma bledow wozek jezdzi jak trzeba a gdzie byla pezyczyna?? przeplywomierz !! ktos cos w srodku przestawil zeby tylko probek jezdzil. no i jezdzil tylko palil w trasie 10 /100 przy spokojnej jezdzie. teraz pali 8/100 przy "niespokojnej". moj mechanik powiedzial ze wytarl sie przeplywomierz (ta sciezka oporowa co w nim jest) i dlatego ktos tam namieszal. zrobil jak byc powinno i jest si. troszke tylko szrpe czasem autkiem ale to z winy tego przeplywomierrza kupie nowy i bedzie si.
wiec to jest moja rada na ten temat.
urzekla was moja historia?
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN