KaBe
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Dzisiaj Turbo było przerabiane, seryjne koło kompresji 40/56mm 6+6 łopatek zostało zmienione na kute koło kompresji z nissana navary 49/58mm 6+6 łopatek, strona zimna roztoczona. Natomiast na wałku został zastosowany tzw. clipping, Turbo powinno mieć teraz lepszy spool, lepiej pompować i mniej dusić się przy wyższych obrotach, jak będzie w praktyce? Zobaczymy. Oczywiście turbo przerabiane u mojego szefa w TXPerformance Turbo, choć bebechy składałem i dobierałem sam, a za resztę (przygotowanie aluminium i wałka) odpowiadali chłopacy ode mnie z roboty. Ford jest ugadany na strojenie po nowym roku w Poznaniu, więc jeśli do tego czasu nic w silniku więcej sie nie zatrze (długa historia ale właśnie wymieniałem pompe oleju i panewki... ) to na wiosnę będzie wystrojony i gotowy
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Projekt dostał mega kotwicę. Na kilka miesięcy będzie pass, ale obiecuje że później bedzie z grubej rury. Smutna wiadmość jest taka że tłok zmielony w drobny mak zbierałem z miski olejowej. Seger puścił, sworzeń sie wysunął i rozerwało tłok. Dobra wiadomość jest taka, że zamawiam tłoki Wiseco i nowy komplet korbowodów. Btw, chińska korba przeżyła, wybiła dwie dziury w bloku i zmieliła tłok na pył i dalej jest cała, są warte swojej ceny.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: KaBe
O kurcze - to się porobiło...
No ale widze że Cię to nie zniechęciło. Tak trzymać
No ale widze że Cię to nie zniechęciło. Tak trzymać
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Ja się nigdy nie poddaje, jestem podobno najbardziej upartą osoba w gronie znajomych
Tak to wyglądało niestety:
Edit: Po przyjrzeniu się tej focie stwierdzam że łapa klimy też poszła się kochać
Po otwarciu miski olejowej ukazał się taki widok... Tłok wyparował
Resztki tłoka wyłowiłem metodą poławiaczy złota z miski olejowej :
Natomiast tak wygląda chiński kuty korbowód po zrobieniu tej całej sieczki i wybiciu trzech dziur w bloku, w tym urywając łapy alternatora:
Znajomy weźmie go do pracy na CNC i przemierzą go sondą czy jest skrzywiony, jeśli nie, to ląduje z powrotem w silniku
A tak to już wygląda, drugi silnik już sie szykuje, łączne straty szacują się tak:
- Blok
- Głowica (Jest sieka)
- Przypuszczalnie 1szt korbowodu
- Tłok który znikł
- Wał korbowy
- Podstawa miski olejowej
- Łapa alternatora
Edit: Łapa klimatyzacji
Stay tuned i do usłyszenia
Tak to wyglądało niestety:
Edit: Po przyjrzeniu się tej focie stwierdzam że łapa klimy też poszła się kochać
Po otwarciu miski olejowej ukazał się taki widok... Tłok wyparował
Resztki tłoka wyłowiłem metodą poławiaczy złota z miski olejowej :
Natomiast tak wygląda chiński kuty korbowód po zrobieniu tej całej sieczki i wybiciu trzech dziur w bloku, w tym urywając łapy alternatora:
Znajomy weźmie go do pracy na CNC i przemierzą go sondą czy jest skrzywiony, jeśli nie, to ląduje z powrotem w silniku
A tak to już wygląda, drugi silnik już sie szykuje, łączne straty szacują się tak:
- Blok
- Głowica (Jest sieka)
- Przypuszczalnie 1szt korbowodu
- Tłok który znikł
- Wał korbowy
- Podstawa miski olejowej
- Łapa alternatora
Edit: Łapa klimatyzacji
Stay tuned i do usłyszenia
Ostatnio zmieniony 2022-12-23 07:21 przez KaBe, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
No i zaczyna się, w nowe koszta projektu wchodzą :
Tłoki Kute Wossner/Wiseco ~4500zł
Nowy set korb ~1100zł
Nowe uszczelki + obróbka nowej głowicy i bloku ~600zł
Oj kurde prezent na święta jak ta lala
Tymczasem życzę wszystkim obserwującym temat wesołych zdrowych szczęśliwych i rodzinnie spędzonych świąt!
Stay tuned
Tłoki Kute Wossner/Wiseco ~4500zł
Nowy set korb ~1100zł
Nowe uszczelki + obróbka nowej głowicy i bloku ~600zł
Oj kurde prezent na święta jak ta lala
Tymczasem życzę wszystkim obserwującym temat wesołych zdrowych szczęśliwych i rodzinnie spędzonych świąt!
Stay tuned
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: KaBe
Dziękuję i wzajemnie Powodzenia w dalszych pracach.
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Powoli prace ruszają. Na ten moment są zamówione nowe tłoki Wiseco (konkrecik), nowe korbowody H-beam, blok już jest po honowaniu, czeka na planowanie, wymienione prowadnice zaworowe w głowicy po strzale, głowica czeka na frezowanie gniazd.
Po wypłacie zamawiam panewki ACL, nowe uszczelki na silnik, nowe paski i czekam na paczki
Kolega mnie podpuszcza, mówi że z takim setupem (Wiseco, kute korby, śruby ARP i turbo hybryda) to żal nie zrobić 300+ koni.
Ja powiem tak, no żal nie zrobić
Prawda jest taka że musiałbym przygotować solidnie sprzęgło żeby się nie poddało, ale to już tam pikuś, najwyżej zamówimy sprzęgło sportowe albo spieka z fmica za 3000zł . To się wszystko jeszcze okaże
Po wypłacie zamawiam panewki ACL, nowe uszczelki na silnik, nowe paski i czekam na paczki
Kolega mnie podpuszcza, mówi że z takim setupem (Wiseco, kute korby, śruby ARP i turbo hybryda) to żal nie zrobić 300+ koni.
Ja powiem tak, no żal nie zrobić
Prawda jest taka że musiałbym przygotować solidnie sprzęgło żeby się nie poddało, ale to już tam pikuś, najwyżej zamówimy sprzęgło sportowe albo spieka z fmica za 3000zł . To się wszystko jeszcze okaże
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: KaBe
Elegancko Widać nie odpuszczasz tematu. Nie zasypujesz gruszek w popiele
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: KaBe
do tego dolicz porządnego kompa przynajmniej EMU clasic + cewki na świece czerwone audi i wtryski około 800 cc.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Na 300 koni wtryski 800cc? Nie przesadzajmy, 440 w zupełności wyda, dopiero przy mocy grubo powyżej by można pomyśleć o coś +500cc, ale 800 to raczej już do ponad 500 koni
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: KaBe
Gratuluje zapału i życzę wytrwałości
560cc kończy się przy +/- 350KM (zależnie od pompy, ciśnienia na listwie itp).
Swoją drogą kiedyś robiąc "moce" w tym silniku, tylko, że N/A, nasłuchałem się, że jest strasznie oporny na bezawaryjne znoszenie dużych mocy, coś w tym było niestety.
560cc kończy się przy +/- 350KM (zależnie od pompy, ciśnienia na listwie itp).
Swoją drogą kiedyś robiąc "moce" w tym silniku, tylko, że N/A, nasłuchałem się, że jest strasznie oporny na bezawaryjne znoszenie dużych mocy, coś w tym było niestety.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: KaBe
Chcesz powiedzieć że ładujesz w silnik 10 tyś kucizna wszędzie a we wszystko pewnie wyjdzie ze 20 i celujesz w 300 koni ? Przemyśl to co robisz bo szkoda czasu. Na tych gratach ja bym celował w 500-600 a nie śmieszne 300 km. Nie te czasy 15 lat temu to robiło wrażenie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: KaBe
Nie ukrywam, że goszczę tutaj głównie z uwagi na wyczyny kolegi. 3 mam dalej kciuki.
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Powiem Ci że ładuje tyle kaski tylko po to żeby wiedzieć że nic się nie urwie, nie pęknie, nie puści w silniku. Kiedyś może zrobię większą moc, ale pytanie czy skrzynia biegów od FSa to wytrzyma. Jakbym miał pewność że skrzynia wytrzyma, to od razu ładowałbym 500 kuni ( + lepszy osprzęt) Poza tym nie wiemy też jaki jest potencjał turbosprężarki bo takiej hybrydy nie robił nikt i nikt tego nie testował jeszcze. Wszystko rozwinie się powoli, mam też do dokończenia projekt Aixama z silnikiem 600 z ściga i M30 Turbo z bmw, też wszystko z czasemBogdan9999 pisze: ↑2023-01-14 02:47 Chcesz powiedzieć że ładujesz w silnik 10 tyś kucizna wszędzie a we wszystko pewnie wyjdzie ze 20 i celujesz w 300 koni ? Przemyśl to co robisz bo szkoda czasu. Na tych gratach ja bym celował w 500-600 a nie śmieszne 300 km. Nie te czasy 15 lat temu to robiło wrażenie.
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: KaBe
Robienie hybrydowych turbin to strata kasy i czasu niestety przewaliłem tego juz trochę i takie wyciągnąłem wnioski nie tylko ja ale każdy kogo znam i kto trochę tego przewalił. Mało żywotne drogie droższe niż turbiny większe gotowe nowe późniejsza naprawa kłopotliwa i czasochłonna auta stoją czasem kilka miesięcy na skompletowanie gratów do zrobienia turbiny itd. itp. Jeśli chodzi o skrzynię to i 300 km ją rozerwie jak jej dasz nie jak emeryt tak więc już zacznij czegoś szukać Albo płytkowej szpery dopasować od czegoś co jest normalnie dostępne lub inną skrzynię.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Ja pracuję w turbosprężarkach i ta hybryda kosztowała mnie ładny uśmiech Dodatkowo to hybryda z popularnych części, korpus, żeliwo i alu - Iveco daily, wałek Ducato po clippingu, koło Navara 3.0 V6 do tego gruszka z TFSI, rozwiercony Wastegate w turbo, też wszystkie części są populares i stosunkowo tanie U nas takie wynalazki to zazwyczaj od ręki robimy bo wachlarz części na magazynie jest taki że zawsze się coś dobierze, większość turbin stoi w zakładach które nie mają pojęcia co robią. Co do skrzyni biegów to właśnie muszę zacząć myśleć coś nad ty, podpytać tu i tam, może na amerykańskich forach lub coś w ten deseń
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: KaBe
A da się w ogóle czymś takim przyspieszać nie paląc gumy na każdym biegu ?
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
W tym też była rzecz z moim planem na okolice 200-300 koni, żeby dało się tym jeździć. A silnik wzmocniony żeby była pewność że będzie pancerny i wytrzyma długie lata. I tak czuję że przy 300 koniach to może być problem z trakcją, już na mapie testowej przy 0.7 bara były problemy z trakcją do 4 biegu (co prawda opony wąskie i 15")
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
Skoro już i tak mamy nie mieć trakcji, mamy wysadzić skrzynie i urwać łapy silnika to po co robić 500 koni, zróbmy 1000
A tak całkiem poważnie, to korbowody już mają nr śledzenia UPS czyli niedługo będą, w lutym wpadną tłoki wiseco, też wtedy oddaje blok i głowice do obróbki i zamawiam panewki, uszczelki itp i możliwe że w lutym to złożę do kupy jeszcze
A tak całkiem poważnie, to korbowody już mają nr śledzenia UPS czyli niedługo będą, w lutym wpadną tłoki wiseco, też wtedy oddaje blok i głowice do obróbki i zamawiam panewki, uszczelki itp i możliwe że w lutym to złożę do kupy jeszcze
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
To tak, pierwsza paczka już dotarła, jedna wymienna korba do mojego zestawu oraz kompletny pachnący zafoliowany zestaw nowych korb pod FS. Dodam że jakby co jak znajomy ich nie weźmmie to będą na sprzedaż
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
I tym sposobem eksperymentując ze sprzęgłem wyszła mi ciekawa hybryda.
Koło zamachowe oryginalne od probe, podtoczone; tarcza 225mm obita w kevlar; docisk Ford Kuga 1.5 TDCi stoczony/obniżony.
Docisk powinien obskoczyć mocy i momentu bo kuga w serii ma 120hp i 270Nm (wiadomo dieselek). Trzeba tylko przerobić (To już ogarniemy na cnc) lekko otwory pod kołki centrujące i wszystko siada, nawet rozstaw śrub pasuje
Oczywiście przymarki na złomowych sprzęgłach itp bo nowych szkoda by było piłować, ciąć i wiercić. Drugą opcją były dwa słoneczka w jednym docisku, lub słoneczko z 1.9TDI (docisk obecny na zdjęciu nqawet) ale prawdopodobnie zostanę z przeróbką docisku z kugi.
A tutaj moja rosnąca kolekcja i wybebeszony (znów) ford
Nie mam zamiaru się poddawać
Koło zamachowe oryginalne od probe, podtoczone; tarcza 225mm obita w kevlar; docisk Ford Kuga 1.5 TDCi stoczony/obniżony.
Docisk powinien obskoczyć mocy i momentu bo kuga w serii ma 120hp i 270Nm (wiadomo dieselek). Trzeba tylko przerobić (To już ogarniemy na cnc) lekko otwory pod kołki centrujące i wszystko siada, nawet rozstaw śrub pasuje
Oczywiście przymarki na złomowych sprzęgłach itp bo nowych szkoda by było piłować, ciąć i wiercić. Drugą opcją były dwa słoneczka w jednym docisku, lub słoneczko z 1.9TDI (docisk obecny na zdjęciu nqawet) ale prawdopodobnie zostanę z przeróbką docisku z kugi.
A tutaj moja rosnąca kolekcja i wybebeszony (znów) ford
Nie mam zamiaru się poddawać
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: KaBe
I dobrze
Swoją drogą - nie mamm pojęcia jak Ty się odnajdujesz w tej plontaninie kabli pod maską.
Swoją drogą - nie mamm pojęcia jak Ty się odnajdujesz w tej plontaninie kabli pod maską.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- KaBe
- Posty: 197
- Rejestracja: 2017-10-19 13:05
- Samochód: Ford Probe 2.0 Turbo, BMW e32 730i, Audi A8d2 4.2
- Galeria: viewtopic.php?t=24873
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KaBe
też tego. Zaczynamy
Nadjeżdża Pan i Władca tej wsi
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"
Tańczący z blokami. "All that I do is never right, why am I trying"