no mam takie samo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ja tylko odkrecilem te czescz kabelkami. problem w tym ze kabelki urwaly sie tak ze nie idzie dolutowac.
ale.... moge zrobic tak wbic w urwane przewody kawalek czegos do tego dolutowac kabelkez i wsio jakos usztywnic poxipolem.
miernik pokazuje 08,8 ohma jak go tak podepne. to chyba dobrze bo w serwisowce pisza: Resistance (cold engine temperature): 6.3-9.9 ohms.
szkoda ze cynki nie mozesz sprawdzic multimetrem co sie dzieje jak wciska sie ten tłoczek co jest w drugiej czesci (tej z kabelkiem) BAC-a.u mnie delikatnie zmienia sie rezystancja- o jakies 0,3-0,8 ohm.
Edit:
oto garsc spora informacji na ten temat:
rozmowa z GG MiH ma II ale chodzi mnieje wiecej o to samo
MiH (10-02-2005 21:51)
wiem jak to jest u mnie
MiH (10-02-2005 21:51)
u mnie jest tak:
MiH (10-02-2005 21:51)
autossanie jest automatyczne (czyli ten tłoczek elektrycznie nic nie kombinuje
MiH (10-02-2005 21:52)
natomiast oprócz autossania jest jeszcze elektrozawór - ten co stabilizuje obroty - ciut je podnosi i odpowiada za to żeby auto nie zgasło
MiH (10-02-2005 21:52)
do tego elektrozaworu przychodzą 2 przewody
MiH (10-02-2005 21:53)
oprócz tego u mnie jest jeszcze czujnik pozycji przepustnicy - u Ciebie też jest
MiH (10-02-2005 21:53)
ale jest on na tej samej osi co cięgno
MiH (10-02-2005 21:54)
teraz tak - jeśli to BOC to ma niewielki wpływ na spalanie.
MiH (10-02-2005 21:54)
on w zasadzie tylko wyrównuje obroty
MiH (10-02-2005 21:54)
jego regulację szacuje na 15% czyli +/- 100 obr.
MiH (10-02-2005 21:55)
to że palli Ci 20l/100km to zupełnie normalne przy Twoim stylu jazdy
MiH (10-02-2005 21:56)
pamiętaj że dopuki temp w układzie chłodniczym jest <60st
MiH (10-02-2005 21:56)
i lambda <300st
MiH (10-02-2005 21:56)
to komputer ustala dawkę paliwa tylko na podstawie obrotów.
MiH (10-02-2005 21:56)
olewa przepływomierz i sondę lambda
MiH (10-02-2005 21:57)
ostatnio z Szymonem zrobiliśmy test
MiH (10-02-2005 21:57)
bo mówił że pali mu jak nic 17l
ravenn (0:44)
ej MiH dzieki
ravenn (0:45)
a co to znaczy "przy moim stylu jazdy"
MiH (0:4
hej!
ravenn (0:4
o!
MiH (0:4
jazda na zimnym silniki
MiH (0:4
u
ravenn (0:4
siema
MiH (0:4
heja!
ravenn (0:4
dobra to mam inne pytanie teraz
ravenn (0:49)
bo zlozylem juz BAC do kupy i zamontowalem
ravenn (0:49)
zakladamy ze wszystko wpialem tam gdzie ma byc.
MiH (0:50)
nooo?
ravenn (0:50)
jakie powinien miec obroty po odpaleniu?
ravenn (0:50)
zimny
MiH (0:50)
1500-2000
MiH (0:50)
po chwili 120
MiH (0:50)
1200
ravenn (0:50)
i teraz tak probek odpalil od pierwszego strzalu normalnie jak zwykle
ravenn (0:51)
tylko ze zwykle od razu mialem ok 1200
ravenn (0:51)
teraz po podlaczeniu BAC na poczatku 1500
ravenn (0:51)
po chwili (ok 3min) 1000
ravenn (0:51)
i trzymal ten tysiak juz caly czas
ravenn (0:52)
ale...
MiH (0:52)
no to właśnie tak powinno być
ravenn (0:52)
a nie bylo przedtem
ravenn (0:52)
czyli ok
MiH (0:53)
dopiero jak naberze temperatury to zejdzie do 650
ravenn (0:53)
ale depnalem mu ostro zeby wszedl na 6000
MiH (0:53)
i?
ravenn (0:53)
wszedl dynamicznie jak nigdy
MiH (0:53)
no widzisz?
ravenn (0:53)
ale wywalilo wezyk idacy od bloku silnika do BAC
ravenn (0:53)
ten od plynu
MiH (0:54)
to nie od tego
ravenn (0:54)
i jeszcze... kopci dosyc mocno
MiH (0:54)
po prostu masz zapowietrzony układ
ravenn (0:54)
wczesniej nie bylo tak.
MiH (0:54)
musisz go odpowietrzyć
ravenn (0:54)
moze byc ze sie zapowietrzyl jak wyjmowalem bac?
MiH (0:55)
tak - odpinałeś wężyk od wody - prawda?
ravenn (0:55)
si.
MiH (0:55)
no
ravenn (0:55)
i troszku jej wylecialo
MiH (0:55)
dolej płynu i dobrze zabezpiecz wężyk
ravenn (0:55)
oki. jak odpowietrzyc?
MiH (0:55)
kopcić może na zimnym i z powodu brudu
ravenn (0:55)
brudu?
MiH (0:56)
jeśli jutro na ciepłym będzie biały dym z rury tzn że gdzieś się przeciska płyn do dolotu
ravenn (0:56)
w BAC miedzy uszczelka np?
MiH (0:56)
dokładnie
ravenn (0:57)
dobrze
MiH (0:57)
jest zasada - biały dym - woda (para) niebiewski lub czarny - olej
ravenn (0:57)
oki zapamietam
ravenn (0:57)
po tym co robilem raczej z olejem odpada ta opcja co?
MiH (0:57)
i na zimnym zawsze dymi - gwałtowne schładzanie w układzie wydechowym powoduje skraplanie się pary wodnej
MiH (0:57)
zupełnie odpada
ravenn (0:5
to super.
ravenn (0:5
a jak sprawdze czy BAC dziala dobrze?
ravenn (0:5
te obroty?
ravenn (0:5
jak spadaja z 1500 do 1000 si?
MiH (0:59)
na rozgrzanym silniku
MiH (0:59)
jjak zaczniesz kręcić kierownicą lub wciśniejsz hamulec obroty powinny podskoczyć ciut
MiH (0:59)
tak ze 20-30obr/min
ravenn (1:00)
póki co jest tak:
ravenn (1:01)
jak odpale to jest 1500
ja odłącze BAC selenoid spada do 1000
jak nie odepne selenoidu to dopiero po chwili spada do tysiaka czyli rozumiem ze oki
ravenn (1:01)
wiecej nie mialem okazj spr bo mi ten wezyk trzasnal
ravenn (1:02)
czy tam jest duze cisnienie? (wody?)
MiH (1:03)
wody nie
MiH (1:03)
ale para wodna potrafi wiele rozwalić
ravenn (1:06)
BAC dziala tak ze płynie przez niego woda jak jest zimna to elektrozawor otwiera dopływ powetrza tak?
ravenn (1:06)
i jak przepustnica jest zamknieta tez otwiera?
MiH (1:26)
BAC reguluje obroty
MiH (1:27)
a jest jeszcze autosasanie
ravenn (1:27)
dobra to mi wystarczy. skoro tak mowisz to to mi styknie.
ravenn (1:27)
o!
ravenn (1:27)
opowiesz mi o nim?
MiH (1:27)
jedno z drugim jest odpowiedzialne za utrzymanie ODPOWIEDNICH OBROTÓW
MiH (1:27)
w zależności od temp chłodziwa
ravenn (1:27)
oki.
MiH (1:2
i poboru prądu w obwodzie
ravenn (1:2
a autossanie gdzie jest co odpowiada za to?
MiH (1:29)
to ten kamulec ze sprężynką to autossanie
MiH (1:31)
w miarę wzrostu temp wody domyka on specjalny obwód autossania
MiH (1:31)
i pozostaje tylko obwód korygowany przez przepustniczkę sterowaną przez komp
ravenn (1:32)
serio mowisz? gdzie to jest ? kojarze ze tak tez jest w BAC-u z jednej strony woda a z drugiej powietrze
ravenn (1:32)
pływa tam cos?
MiH (1:32)
no to BAC to autossanie
to tyle od MiHa
tutaj link od Tomiego odnosnie omawianego selenoidu:
http://www.obd2.fc.pl/modules.php?name= ... cle&sid=15
Tomi mimo choroby o północy poszedl do garazu sprawdzic jak to jest w jego GT i tam jest wg jego relacji wsio tak samo oprócz polaczneia selenoidu BAC w gt idzie do czujnika polozenia przepustnicy a w gl do złącza pod nia.
to wszystko. jak wyprobuje czy to cos dalo dam znac.
moze sie to komus przydac wiec pisze co sie dalo ustalic na temat BAC.
pozdro.