Hamulec ręczny
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hamulec ręczny
Wiecie może czy linki hamulca ręcznego do Probe GT 1994 podejdą od Mazdy 626 GE ?
Lub gdzie można dostać te do Probe ?
Pozdrawiam Rafał
Lub gdzie można dostać te do Probe ?
Pozdrawiam Rafał
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam te wadliwe zaciski i poprzedni właściciel miał z nimi sporo kłopotu.
Tym razem jednak to linka przymarzła. Lewa linka ma uszkodzoną gumową osłonkę na końcu i woda się dostała. Ojciec mi to zalał jakimś czerwonym specyfikiem (płyn hamulcowy ?) i powinno wytrzymać do wiosny a jak nie to wymienię linkę (100 PLN).
A co do zacisków to lewy w lecie rozebraliśmy, dokładnie wyczyścili i wymienili wszystkie gumowe elementy (zestaw naprawczy 21 PLN), prawy nie wymagał naprawy bo ma drobny wyciek płynu. Płyn się ślimaczy tak powoli że od lata nie widać ubytku w zbiorniczku, wycieka przez tą wadliwą dźwignię od ręcznego, smarując ją, zapobiegając korozji i zapewniając bezawaryjne działanie
Pozdrawiam Rafał.
Tym razem jednak to linka przymarzła. Lewa linka ma uszkodzoną gumową osłonkę na końcu i woda się dostała. Ojciec mi to zalał jakimś czerwonym specyfikiem (płyn hamulcowy ?) i powinno wytrzymać do wiosny a jak nie to wymienię linkę (100 PLN).
A co do zacisków to lewy w lecie rozebraliśmy, dokładnie wyczyścili i wymienili wszystkie gumowe elementy (zestaw naprawczy 21 PLN), prawy nie wymagał naprawy bo ma drobny wyciek płynu. Płyn się ślimaczy tak powoli że od lata nie widać ubytku w zbiorniczku, wycieka przez tą wadliwą dźwignię od ręcznego, smarując ją, zapobiegając korozji i zapewniając bezawaryjne działanie
Pozdrawiam Rafał.
- KrzychuSiem
- Posty: 22
- Rejestracja: 2004-11-17 19:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Gdzie jest mój ręczny !?
Witam
Wymieniłem dzisiaj klocki hamulcowe na tylnych kołach , poskręcałem, koła założyłem, odpalam - jadę , potem się zatrzymuję , zaciągam ręczny hamulec a tu . Mam pytanie co popsułem ?
Ewentualnie gdzie się reguluje to "przypadłość" jaką jest brak hamulca ręcznego po wymianie klocków ?
Prosze o wyrozumiałość jeśli zadaje dla kogoś "dziwne pytania".
Wymieniłem dzisiaj klocki hamulcowe na tylnych kołach , poskręcałem, koła założyłem, odpalam - jadę , potem się zatrzymuję , zaciągam ręczny hamulec a tu . Mam pytanie co popsułem ?
Ewentualnie gdzie się reguluje to "przypadłość" jaką jest brak hamulca ręcznego po wymianie klocków ?
Prosze o wyrozumiałość jeśli zadaje dla kogoś "dziwne pytania".
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Nie martw sie tez to przerabiałem wymieniłem klocki i reczny zginał, ale to nic sie nie zepsuło, cylinderki sa tak skonstruowane ze same sie wykrecaja w miare potrzeby regulujac w ten sposób reczny(jego wysokosc ) pojezdzij troche i chamój dużo np. po jakims parkingu i ręcznym i nożnym w ten sposób cylinderki wykrecaja sie i reczny bedzie coraz wyżej tak jak kiedys.U mnie po jakiś 20 - 30 minutach jazdy i częstych chamowań było ok.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W zaciskach, nieopodal linek ręcznego, znajdziesz śruby zaślepiające otwory regulacyjne. Po wykręceniu śruby, w środku znajdziesz miejsce na imbus. Kręcąc w prawo owym imbusem powinieneś wykręcić mechanizm ręcznego znajdujący się wewnątrz tłoczka aż do zablokowania tarczy, wtedy cofnij o 1/4 obrotu i będzie ok.
Na tym instruktarzu:
http://probefaq.org/service/rear-pads.html
punkty 4 i 11 przedstawiają właśnie tę czynność.
Pozdrawiam Rafał
Na tym instruktarzu:
http://probefaq.org/service/rear-pads.html
punkty 4 i 11 przedstawiają właśnie tę czynność.
Pozdrawiam Rafał
Pozdrawiam, Rafał.
- KrzychuSiem
- Posty: 22
- Rejestracja: 2004-11-17 19:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- KrzychuSiem
- Posty: 22
- Rejestracja: 2004-11-17 19:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Witam ponownie po korekcji hamulca ręcznego.
Niestety Sobol81 nie miałeś racji całe zabiegi z jazdą i hamowaniem na parkingu nie przyniosły żadnego efektu , jak ręcznego nie było tak nie ma ( może w innych wersjach podany przez Ciebie sposób sprawdza się , niestety u mnie nie - ale jeszcze raz serdeczne dzięki za odzew ).
Natomiast info RAFA z "instrukcją" naprawy BOMBA - i wszystko jest już OKI.
Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich
Niestety Sobol81 nie miałeś racji całe zabiegi z jazdą i hamowaniem na parkingu nie przyniosły żadnego efektu , jak ręcznego nie było tak nie ma ( może w innych wersjach podany przez Ciebie sposób sprawdza się , niestety u mnie nie - ale jeszcze raz serdeczne dzięki za odzew ).
Natomiast info RAFA z "instrukcją" naprawy BOMBA - i wszystko jest już OKI.
Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Ja wczoraj wymieniałem klocki, zginął ręczny i nożny, nie wiedziałem, że tak będzie więc szybko wyjechałem z garażu... hamuje... NIC! Lece sobie spokojnie na dostawczego Citroena i czekam na to co się stanie, jednak Probek wyczuł sytuację i tuż przed dzwonem wytracił prędkość i stanął w miejscu Mechanik zasugerował to co Sobol i zadziałało - wskoczyły hamulce na swoje miejsce.
Pzdr.
Ja wczoraj wymieniałem klocki, zginął ręczny i nożny, nie wiedziałem, że tak będzie więc szybko wyjechałem z garażu... hamuje... NIC! Lece sobie spokojnie na dostawczego Citroena i czekam na to co się stanie, jednak Probek wyczuł sytuację i tuż przed dzwonem wytracił prędkość i stanął w miejscu Mechanik zasugerował to co Sobol i zadziałało - wskoczyły hamulce na swoje miejsce.
Pzdr.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Niekoniecznie, bo wylatywał płyn i jeżeli go od razu wcisnąłeś zanim wyleciał cały, to nie mógł złapać powietrza.
Ale profilaktycznie (prawda że fajnie brzmi ) powinno się odpowietrzyć.
Ale profilaktycznie (prawda że fajnie brzmi ) powinno się odpowietrzyć.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Hamulec ręczny wyparował!
Wymieniałem ostatnio amory z tyłu,przy okazji zrobiłem przegląd tylnich hamulców, no i wywaliłem zardzewiałe blaszki które siedziały między klockiem a tłoczkiem! Wcześniej ręczny mi hamował bardzo wysoko i nie zawsze odbijał,myślałem że milimetrowe blaszki to niewiele bo podkręce ręczny i będzie ok.,a tu go wcale nie ma.podkręciłem ile się dało i nic.Dżwigienki które naciąga linka pracują,jedna trochę słabiej,mechanik nie chce sie za to brać, twierdzi że jest ryzyko wymiany całego zblocza w przypadku porażki!Czy to prawda?Czy nadszedł czas zapomnieć o ręcznym?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Hamulec ręczny wyparował!
Te blaszki które wywaliłeś niwelują tylko luz klocka góra - dół, nie mają wpływu na zaciski chyba że miałeś jeszcze jakieś blaszki popodkładane na klocki, o zgrozo.R.K pisze:Wymieniałem ostatnio amory z tyłu,przy okazji zrobiłem przegląd tylnich hamulców, no i wywaliłem zardzewiałe blaszki które siedziały między klockiem a tłoczkiem! Wcześniej ręczny mi hamował bardzo wysoko i nie zawsze odbijał,myślałem że milimetrowe blaszki to niewiele bo podkręce ręczny i będzie ok.,a tu go wcale nie ma.podkręciłem ile się dało i nic.Dżwigienki które naciąga linka pracują,jedna trochę słabiej,mechanik nie chce sie za to brać, twierdzi że jest ryzyko wymiany całego zblocza w przypadku porażki!Czy to prawda?Czy nadszedł czas zapomnieć o ręcznym?
Najlepiej zrobić tak jak pisał Koszyk, w 90% przypadków skutkuje.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Te blaszki zardzewiałe były przyczyną ocierania klocków,tłoczek po hamowaniu cofa sie ok. 0.5mm,klocki powinny się rozluźnić,a niestety lekko jeszcze hamowały! Blaszki miały powierzchnię taką jak zewnętrzna powierzchnia klocka (wewnętrzna powierzchnia styka się z tarczą-dla ułatwienia),sprawdzałem na badaniach technicznych,tył hamuje ok.,poza ręcznym którego nie ma! mechanik twierdzi że zestaw naprawczy niewiele pomoże,po usunięciu rdzy nastąpią rozszczelnienia,będą wycieki-wówczas jedyny ratunek to wymienić całe zblocze.Czy to prawda?Zdarzyło się to komuś?Domyślam się że ci co napisali powyżej nie mieli później problemów z uszczelnieniem?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE