Zapach spalin w kabinie
Zapach spalin w kabinie
Witam, od jakiegoś czasu podczas jazdy mam niemiły zapach w kabinie, tzn. "śmier...i" spalinami . W związku z tym mam pytanko, otóż czy ktoś wie co to może być, koledzy podpowiadają że to może być katalizator, a co wy, szanowni klubowicze, o tym myślicie?
Probe 95' 2,0 16V
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Są 2 możliwości:
1.) spaliny dostają się przez dźwignię zmiany biegów i to może być od katalizatora
2.) spaliny dostają się do wentylacji i to może być rura od kolektora do katalizatora.
Tak czy inaczej musisz podjechać do spawacza niech to obejrzy.
1.) spaliny dostają się przez dźwignię zmiany biegów i to może być od katalizatora
2.) spaliny dostają się do wentylacji i to może być rura od kolektora do katalizatora.
Tak czy inaczej musisz podjechać do spawacza niech to obejrzy.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
hehe - a to ani to ani to. Zamknij okna, przestanie śmierdzieć.
Temat wałkowany rok temu. Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu.
Temat wałkowany rok temu. Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- cembrzynski
- Posty: 100
- Rejestracja: 2005-02-21 18:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Elbląg
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
eeeeeee? czyli to normalne że śmierdzi? mi nic nie śmierdzi więc co? mam coś nie halo? przecież nie powinno śmierdzieć! jak w czasie jazdy powietrze zza auta może być zasysane do środka przez przednie szyby? na postoju też nie powinno nic śmierdzieć bo nawet jak stoję za autkiem na włączonym silniku to nic czuję (musiałbym się chyba sztachnąć prosto z rury żeby coś poczuć ). śmierdzące spaliny to te które jeszcze się do końca nie wypaliły, chyba że ktoś wywalił kata i ma prawie cały wydech przelotowy - to tak, będzie śmierdzieć.MiH pisze:Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu.
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Sorry za off-topic: Ja (w przeciwieństwie do Laptopa) nie lubię wciągać spalin
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
temat wałkowałem 1 rok.
Z tyłu jest jeden wywietrznik (przynajmniej w '93) po lewej stronie przy zbiorniczku na płyn. jeżeli on jest uszkodzony to przy otwartych oknach lub szyberdachu powietrze wraz ze spalinami zza auta zasysane bedzie do wnętrza. Ale jezeli wywietrznik i wszystkie inne ewentualne otwory (po kołkach plastikowych , zatrzaskach) są pozaklejane i dalej spaliny śmierdza podczas jazdy w otwartymi szybami to przyczyna jest jedna..... uszkodzona lub "wyciśnięta"(to dzieje sie z wiekiem) uszczelka tylnej klapy!! Jak to sprawdzic?? w nocy albo w ciemnym garażu wejdź do auta zdejmij tylna półke a druga osoba niech ci świeci latarką z zewnątrz w szczelinę między buda a klapa , zreszta mozesz to zrobic i w dzień ale szczelinka moze byc tak mała, że jej poprostu niezauważysz. Czyli albo pozaklejasz otwory i uszcelnisz wywietrznik, albo wymienisz uszczelke klapy. zreszta po dłuższej jezdzie z otwartymi szybami otwórz bagażnik i powąchaj- wszystko powino śmierdzieć spalinami . Ja miałem jedna małą szczelinę w uszczelce i nieźle sie natrudziłem żeby ta zagadke rozwiązać, teraz ok, powodzenia
Z tyłu jest jeden wywietrznik (przynajmniej w '93) po lewej stronie przy zbiorniczku na płyn. jeżeli on jest uszkodzony to przy otwartych oknach lub szyberdachu powietrze wraz ze spalinami zza auta zasysane bedzie do wnętrza. Ale jezeli wywietrznik i wszystkie inne ewentualne otwory (po kołkach plastikowych , zatrzaskach) są pozaklejane i dalej spaliny śmierdza podczas jazdy w otwartymi szybami to przyczyna jest jedna..... uszkodzona lub "wyciśnięta"(to dzieje sie z wiekiem) uszczelka tylnej klapy!! Jak to sprawdzic?? w nocy albo w ciemnym garażu wejdź do auta zdejmij tylna półke a druga osoba niech ci świeci latarką z zewnątrz w szczelinę między buda a klapa , zreszta mozesz to zrobic i w dzień ale szczelinka moze byc tak mała, że jej poprostu niezauważysz. Czyli albo pozaklejasz otwory i uszcelnisz wywietrznik, albo wymienisz uszczelke klapy. zreszta po dłuższej jezdzie z otwartymi szybami otwórz bagażnik i powąchaj- wszystko powino śmierdzieć spalinami . Ja miałem jedna małą szczelinę w uszczelce i nieźle sie natrudziłem żeby ta zagadke rozwiązać, teraz ok, powodzenia
mozesz zakleić, albo wymienić na inny z jakiegoś rozbitka. On pomaga uzyskać w aucie tzw równowage ciśnień, Probe jest dość szczelny i po włączeniu dmuchawy przy zamkniętych onach cisnienie wewnątrz mogłoby wzrosną do tego stopnia, ze dmuchawa nie spełniałaby juz swojej roli i nie byłoby pdpowiedniego przewiewu kabiny, poza tym mogą się pojawić problemy z zamykaniem drzwi, będą odbijały, albo podczas zamykania drzwi czy klapy ludziom w środku będą uszy nieco szwankować
U mnie po zaklejeniu tego otworu wentylacyjnego nic złego się nie dzieje, nie poci się karoseria, nie pękaja bebenki
U mnie po zaklejeniu tego otworu wentylacyjnego nic złego się nie dzieje, nie poci się karoseria, nie pękaja bebenki
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2005-05-28 23:06
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Radom
spaliny!!!
Mam to samo!!! heheh tylko u mnie wydmuchało uszczelke pod kolektorem jeżeli by poszedł tłumik lub katalizator bys zauważył że głośniej chodzi Radom pozdrawia klubowiczów
2,2GT V12 91
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: spaliny!!!
Witam,
Ciekawy off:
Konrad Probe masz 2,0 V12 89.r.
Pzdr.
Ciekawy off:
Konrad Probe masz 2,0 V12 89.r.
Pzdr.
Niewiem jak wy macie ale u mnie w jedyneczce są dwa otworki po każdej stronie i tak jakoś są skonstruowane że jak szyby są otwarte i powietrze jest wysysane z auta to klapki na tych wywietrznikach sie zamykają i żadne powietrze z zewnątrz niejest zasysane do środka auta- poprostu one sie zamykają i tyle.MiH pisze:.... Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu....
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Te otworki znajdują się pod zderzakiem tylnym- w takim znaczeniu POD że musisz odkręcić zderzak żeby je zobaczyć a nie że są z dołu. Ze strony bagażnika też możesz do nich dotrzeć- koło gaśnicy i z drugiej strony są takie jeszcze dodatkowe schowki- tam sie znajdują te otwory. Ich wielkość to tak mniej więcej 2,5/15 cm- mniej więcej, i są przykryte gumą właśnie po to żeby sie zamykała przy wysysaniu powietrza z auta.
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Widzisz w dwójce jest dokłądnie tak samo tylko wymiary tego "otworku" to nie 2,5/15 tylko ok 22x10 zasada ta sama, ale przełożyć sie nie da i tyleEndrju pisze:.... w jedyneczce są dwa otworki po każdej stronie i tak jakoś są skonstruowane że jak szyby są otwarte i powietrze jest wysysane z auta to klapki na tych wywietrznikach sie zamykają ...... i tyle......
No możliwe- niewiem jak jest w dwójce a tych z mojego to niemierzyłem bo niebyło takiej potrzeby tylko tak na oko określiłem ich wielkość z tego co mi pozostało w pamięci. A jeszcze dodam że w jedynce po każdej stronie są dwa te wywietrzniki więc jak by to wziąć do kupy to by pewnie było te 10cm a na długość to niewiem dokładnie.rick pisze:...wymiary tego "otworku" to nie 2,5/15 tylko ok 22x10 zasada ta sama, ale przełożyć sie nie da i tyle
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam