Vertical Door Kit (LSD - Lambo Style Doors)

Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

MiH pisze:... oraz co w przypadku gdy pęknie siłownik lub jego mocowanie? co w przypadku gdy pęknie trzpień dzięki któremu dzwi się uchylają? co w przypadku ostrego szarpnięcia drzwiami
hmmmm.....o siłowniki raczej się nie martwię....skoro działają z siłą 2500 N to i ich wytrzymałość jest odpowiednio dopasowana....a co do reszty???no cóż....pracuję w firmie która produkuje części do autobusów Neoplan.....i normy wytrzymałościowe też zastosowałem autobusowe... :lol: lepiej o wiele za mocne niż ciut ciut za słabe......
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

a ja się martwię. Nie chciałbym płacić odszkodowania albo co gorsza zanosić kwiatków na grób, bo po dwóch trzech latach użytkowania gdzieś tam coś tam się wypracuje i drzwi spadną komuś na głowę...

foto bedzie po weekendzie, bo się wstydzę.... :oops: :oops: :oops:

a tak na serio - cyfrak u brata.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

MiH pisze:a ja się martwię. .
to całkiem niezly podział ról....Ty się będziesz "martwił" a ja w tym czasie zrobię kilka zawiasów.... :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Widzę że masz dość frywolne podejście do bezpieczeństwa - no cóż... Wolę się martwić zawczasu, niż poniewczasie. Wolę nie zrobić nic, niż zrobić coś źle. Pozdrawiam

PS. To nie jest sugerowanie że robisz coś żle.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

MiH pisze:Widzę że masz dość frywolne podejście do bezpieczeństwa - no cóż... Wolę się martwić zawczasu, niż poniewczasie. Wolę nie zrobić nic, niż zrobić coś źle. Pozdrawiam

PS. To nie jest sugerowanie że robisz coś żle.
Nie mam frywolnego podejścia do bezpieczeństwa.....po prostu jestem pewien zastosowanych materiałów,jak i wykonania poszczególnych detali.nie robię tego zawiasu w piwnicy na kolanie,ale w nowoczesnym zakładzie który od 84 roku współpracuje z niemiecką fabryką autobusów Neoplan.Produkujemy ok 2000 różnych detali począwszy od elementów zawieszenia pneumatycznego,poprzez zderzaki,zawiasy,kilkadziesiąt wsporników pod silnik lub skrzynię,szkielety siedzeń,a na aluminiowych klapach zewnętrznych tak bagażowych jak i silnikowych(dla ciekawości,mają one poszycie klejone do szkieletu a nie spawane)skończywszy.od kilku lat współpracujemy z powodzeniem również z firmami MAN oraz SOLARIS.jak się pewnie zorientowałeś robimy szereg detali znacznie bardziej skomplikowanych i wymagających dokładności oraz porządnych materiałów niż nasz nieszczęsny zawias.a z drugiej strony w dalszym ciągu twierdzę że "mój"zawias będzie zdecydowanie solidniejszy niż oryginalne zawiasy Probka.Przyjrzałeś się im kiedyś???zwykła(nawet nie gatunkowa)blaszka grubości 3mm przetłoczona na prościutkim przyrządzie z 6,5 mm osią.Jeśli "to"jest bezpieczne to "mój"zawias będzie bardzo bardzo bezpieczny
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

i mam tylko nadzieję że mój poprzedni post nie bedzie potraktowany jak reklama własnej firmy.to było tylko wyjaśnienie dla kolegi moderatora MiH-a :lol: Właśnie wrzuciłem do strefy fotki.To działa!!!!ale niestety siłownik który miałem pod ręką ma tylko 900 N i drzwi nie podniesieale może ktoś znajdzie jakis podobny.mniej-więcej widać jakie powinien mieć mocowania,ale siły musi mieć duuużo więcej....coś koło 2500-3000 N
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Enduro - gratuluje wykonania zawiasu! Good work. Podana przez Ciebie cena dotyczy całego kompletu już z siłownikami? MiHu ma fajny patent na drzwi uchylano-unoszone. Dwa w jednym. Bardzo praktyczne. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Enduro, a nie można było by zastosować 2 siłowników, każdy o wartości ok 1400 N? Obydwa razem dawały by moc potrzebną do podniesienia drzwi. Bo 2500-3000 to raczej nie znajdziesz, albo bardzo ciężko będzie to znaleźć... :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

no ciekawa konstrukcja....

nie urzeka mnie estetyką ale w sumie to ma funkcjonować a nie wyglądać...
tylko czy on ma jakieś prowadzenie w dwóch płaszczyznach? bo zastanawia mnie moment zatrzaskiwania.... obawiam się, że może być trudno je domknąć do uszczelki.

no i kolejna sprawa, regulacja.
musi być możliwość regulowania docisku do uszczelki zarówno na dole jak i na górze oraz z przodu drzwi....

tył reguluje się "sam" zamkiem ale przód jest regulowany zawiasami prawda?


Napisz jeszcze chłopie ile by kosztował taki zestawik bez siłowników.


czy trzeba przedłużać kable do drzwi?
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

tak jak pisałem wcześniej cena kompletu (2 szt) bez siłowników wychodzi ok 600 zł.można spróbować założyć dwa siłowniki trochę to sprawę skomplikuje,ale powinno działać,tylko pozostaje sprawa kosztów....czy dwa słabsze siłowniki będą tańsze od jednego mocnego???regulacja taka sama jak w oryginalnych zawiasach .jedno już wiem na pewno że musze przerobić kształt ramienia podnoszącego,bo przy zamykaniu(już w osi poziomej)ramię to wchodzi na wspornik mocujący błotnik pośrodku...a założenie jest takie żeby nic przy Probku nie przerabiać, i żeby każdy sobie poradził z montażem.......a co do elektryki,to chce spróbować przenieść wiązkę wyżej,na wysokość osi podnoszenia,to może długość przewodów wystarczy....a estetykę się poprawi....docelowo powinien być to ocynk lub proszek.....
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Jaki to problem przedłużyć wiązkę... Dobra, poczekamy na informacje o siłownikach i zobaczymy jaki będzie koszt ostateczny...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm a mniej więcej chociaż - ile taki siłownik w Polsce może kosztować?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Zawiasek spoko ale ja bym jeszcze dodał ten wsporniczek żeby odciążyć troche zawias. Te foto już tu było pokazywane ale chce pokazaćo co mi chodzi- poniżej:
Obrazek

No i tak by to mniej więcej wyglądało na tym zawiasku:
Obrazek

Mniej więcej :wink: co wy na to...
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

ppostarales sie :D a nie mozesh zamontowac zawiasu do probka (30 min roboty) i zobaczyc jak to na zywo dziala przeciez nie chodzi o sprawdzenie sily silownika tylko odchylenie i czy wszystko dobrze od strony zawiasu pozdro...
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Senator pisze:ppostarales sie :D a nie mozesh zamontowac zawiasu do probka (30 min roboty) i zobaczyc jak to na zywo dziala przeciez nie chodzi o sprawdzenie sily silownika tylko odchylenie i czy wszystko dobrze od strony zawiasu pozdro...
Tyle czasu to wystarczy mu ale na odkręcenie tapicerki z drzwi i odpięcie folii a nie mowa i przetestowaniu zawiasu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale tak dzień roboty, ale pomysł jest dobry i popieram bez testu to nic nie będzie wiadomo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

no wlasnie o tym moofie...
takie gdybanieze wszystko jest sprawne ze to robione przezfirmne co robi czesci do autobusoof... ale to probe wlasny projekt to trzeba testowac czesto przy kazdych zmianach i nie mozna powiedziec ze wszystko gra dopuki tego nie zamontujesz i nie sprawdzisz czy dzwi sa dostatecznie docisnete przy zamknieciu sprawdz to wszystko ....
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Bogdan9999 pisze:Tyle czasu to wystarczy mu ale na odkręcenie tapicerki z drzwi i odpięcie folii a nie mowa i przetestowaniu zawiasu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale tak dzień roboty, ale pomysł jest dobry i popieram bez testu to nic nie będzie wiadomo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.................................hihihi ale ja wcale nie mam zamiaru zdejmować tapicerki!!!!!dlaczego miałbym to robić???czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu żeby sprawdzić jak są mocowane zawiasy w Probe???Pewnie nie skoro chcesz zdejmować tapicerkę.....a wydawało mi się że zrobiłem zawias bardzo prosty w montażu...no cóż pewnie dla niektórych osób będę go musiał przekonstruować na "zawias samomontujący się" :lol:
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hehe Enduro no cóż, jeśli możesz to weź zrób taki zawias który sam się zamontuje na przycisk to nie będę musiał po warsztatach jeździć ;-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

enduro pisze:.................................hihihi ale ja wcale nie mam zamiaru zdejmować tapicerki!!!!!dlaczego miałbym to robić???czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu żeby sprawdzić jak są mocowane zawiasy w Probe???Pewnie nie skoro chcesz zdejmować tapicerkę.....a wydawało mi się że zrobiłem zawias bardzo prosty w montażu...no cóż pewnie dla niektórych osób będę go musiał przekonstruować na "zawias samomontujący się" :lol:
Ale jak byś kiedyś zdioł tapicerkę z drzwi to byś wiedział że tam jest zapas kabli jakieś 20 cm to tak dla informacji !!!!!!!!!!!!!!!!! A ten zapasik to można wykorzystać ale jeśli uważasz że jestem ciemny to trudno !!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( A co do założenia jeśli nie odepniesz kabli to jak masz zamiar unieść drzwi aby sprawdzić czy przy podnoszeniu gdzieś nie zawadzają o błotnik albo o coś innego ???????????????????? :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

Zawias pełen wypas!!! Jakby co to pisze się na jeden komplecik.
Gratuluje świetnej roboty.
Jutro po południu rozejrzę się po sklepach za siłownikami.
pozdrawiam
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Bogdan9999 pisze:ale jeśli uważasz że jestem ciemny to trudno !!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( A co do założenia jeśli nie odepniesz kabli to jak masz zamiar unieść drzwi aby sprawdzić czy przy podnoszeniu gdzieś nie zawadzają o błotnik albo o coś innego ???????????????????? :? :? :? :?
Spoko Bogdan..nie miałem zamiaru nikogo obrażać.Problemem jest nie tyle długość przewodów,co długość ich gumowej osłony,oraz to jak ewentualna dłuższa osłonka się zmieści miedzy drzwiami a słupkiem.a drzwi już uniosłem,i na dzień dzisiejszy i przewody,i ich osłona wystarcza na otwarcie się drzwi prawie do pionu.ale żeby nie było zbyt różowo:900 N to gó..... -miałem wrażenie że sam dźwigam całe drzwi.osłona przewodów wystarcza ale jest mocno naciągnięta,przez co wyczepia się od strony słupka.no i drzwi owszem przechodzą nad błotnikiem,ale na grubość lakieru.takie same albo bardzo podobne osłonki gumowe na przewody(tylko dłuższe)namierzyłem we Fiacie Doblo przy tylnych drzwiach.a punkt obrotu drzwi przesunę jeszcze dzisiaj.Pozdrawiam Enduro
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Czy ta konstrukcja będzie pasowała do II czy dedykowana jest tylko dla I??
A MiH-u jak tam u ciebie idzie sprawa z drzwiami??
Bo ja się już nie mogę ich doczekać:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Niestety moi dostawcy mają tylko takie około 1000N. Podobno mogą mieć 2200N ale nie wiadomo za ile i na kiedy...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No to gadać za ile i jakie namierzyliście ?? Bo trzeba zrobić jakieś wstępne wyliczenia !!!!!!!!!!!!!!!!!! A co do osłony gumowe to lepiej było by podnieść ją trochę wyżej tak przynajmniej myślę przynajmniej w drzwiach a to lepiej w drzwiach przenieść niżej i to jak drzwi się uniesą to przewód będzie niżej i nie będzie już trzeba przedłużać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tylko wystarczy odpiąć tapicerkę i wszystkie wtyczki wyjąc przez otwór wywercić niżej drugi włozyć i popodpicać wszystko !!!!!!!!!!!!!!!!! Niewiem czy to coś da ale możesz sprawdzić może styknie bo inaczej to sporo roboty nas czeka oj sporo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

qrdę, 600pln plus siłowniki... troche drogo.


czemu tak drogo? :)

przecież jak złapiesz wymiar i już będziesz mial obcykane jak to robić to koszt jest niewielki chyba.... siłownik jest najdroższy... :):):)
kawał grubej blachy, spawanko i wycinanki... czyli więcej robocizny niż materiałów... :D:D:D

Enduro, wytłumacz się tutaj kurczaqi czemu uparłeś się żeby mnie nie było na to stać? :D:D:D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”