hmmmm.....o siłowniki raczej się nie martwię....skoro działają z siłą 2500 N to i ich wytrzymałość jest odpowiednio dopasowana....a co do reszty???no cóż....pracuję w firmie która produkuje części do autobusów Neoplan.....i normy wytrzymałościowe też zastosowałem autobusowe... lepiej o wiele za mocne niż ciut ciut za słabe......MiH pisze:... oraz co w przypadku gdy pęknie siłownik lub jego mocowanie? co w przypadku gdy pęknie trzpień dzięki któremu dzwi się uchylają? co w przypadku ostrego szarpnięcia drzwiami
Vertical Door Kit (LSD - Lambo Style Doors)
a ja się martwię. Nie chciałbym płacić odszkodowania albo co gorsza zanosić kwiatków na grób, bo po dwóch trzech latach użytkowania gdzieś tam coś tam się wypracuje i drzwi spadną komuś na głowę...
foto bedzie po weekendzie, bo się wstydzę....
a tak na serio - cyfrak u brata.
foto bedzie po weekendzie, bo się wstydzę....
a tak na serio - cyfrak u brata.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Widzę że masz dość frywolne podejście do bezpieczeństwa - no cóż... Wolę się martwić zawczasu, niż poniewczasie. Wolę nie zrobić nic, niż zrobić coś źle. Pozdrawiam
PS. To nie jest sugerowanie że robisz coś żle.
PS. To nie jest sugerowanie że robisz coś żle.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Nie mam frywolnego podejścia do bezpieczeństwa.....po prostu jestem pewien zastosowanych materiałów,jak i wykonania poszczególnych detali.nie robię tego zawiasu w piwnicy na kolanie,ale w nowoczesnym zakładzie który od 84 roku współpracuje z niemiecką fabryką autobusów Neoplan.Produkujemy ok 2000 różnych detali począwszy od elementów zawieszenia pneumatycznego,poprzez zderzaki,zawiasy,kilkadziesiąt wsporników pod silnik lub skrzynię,szkielety siedzeń,a na aluminiowych klapach zewnętrznych tak bagażowych jak i silnikowych(dla ciekawości,mają one poszycie klejone do szkieletu a nie spawane)skończywszy.od kilku lat współpracujemy z powodzeniem również z firmami MAN oraz SOLARIS.jak się pewnie zorientowałeś robimy szereg detali znacznie bardziej skomplikowanych i wymagających dokładności oraz porządnych materiałów niż nasz nieszczęsny zawias.a z drugiej strony w dalszym ciągu twierdzę że "mój"zawias będzie zdecydowanie solidniejszy niż oryginalne zawiasy Probka.Przyjrzałeś się im kiedyś???zwykła(nawet nie gatunkowa)blaszka grubości 3mm przetłoczona na prościutkim przyrządzie z 6,5 mm osią.Jeśli "to"jest bezpieczne to "mój"zawias będzie bardzo bardzo bezpiecznyMiH pisze:Widzę że masz dość frywolne podejście do bezpieczeństwa - no cóż... Wolę się martwić zawczasu, niż poniewczasie. Wolę nie zrobić nic, niż zrobić coś źle. Pozdrawiam
PS. To nie jest sugerowanie że robisz coś żle.
i mam tylko nadzieję że mój poprzedni post nie bedzie potraktowany jak reklama własnej firmy.to było tylko wyjaśnienie dla kolegi moderatora MiH-a Właśnie wrzuciłem do strefy fotki.To działa!!!!ale niestety siłownik który miałem pod ręką ma tylko 900 N i drzwi nie podniesieale może ktoś znajdzie jakis podobny.mniej-więcej widać jakie powinien mieć mocowania,ale siły musi mieć duuużo więcej....coś koło 2500-3000 N
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
no ciekawa konstrukcja....
nie urzeka mnie estetyką ale w sumie to ma funkcjonować a nie wyglądać...
tylko czy on ma jakieś prowadzenie w dwóch płaszczyznach? bo zastanawia mnie moment zatrzaskiwania.... obawiam się, że może być trudno je domknąć do uszczelki.
no i kolejna sprawa, regulacja.
musi być możliwość regulowania docisku do uszczelki zarówno na dole jak i na górze oraz z przodu drzwi....
tył reguluje się "sam" zamkiem ale przód jest regulowany zawiasami prawda?
Napisz jeszcze chłopie ile by kosztował taki zestawik bez siłowników.
czy trzeba przedłużać kable do drzwi?
nie urzeka mnie estetyką ale w sumie to ma funkcjonować a nie wyglądać...
tylko czy on ma jakieś prowadzenie w dwóch płaszczyznach? bo zastanawia mnie moment zatrzaskiwania.... obawiam się, że może być trudno je domknąć do uszczelki.
no i kolejna sprawa, regulacja.
musi być możliwość regulowania docisku do uszczelki zarówno na dole jak i na górze oraz z przodu drzwi....
tył reguluje się "sam" zamkiem ale przód jest regulowany zawiasami prawda?
Napisz jeszcze chłopie ile by kosztował taki zestawik bez siłowników.
czy trzeba przedłużać kable do drzwi?
tak jak pisałem wcześniej cena kompletu (2 szt) bez siłowników wychodzi ok 600 zł.można spróbować założyć dwa siłowniki trochę to sprawę skomplikuje,ale powinno działać,tylko pozostaje sprawa kosztów....czy dwa słabsze siłowniki będą tańsze od jednego mocnego???regulacja taka sama jak w oryginalnych zawiasach .jedno już wiem na pewno że musze przerobić kształt ramienia podnoszącego,bo przy zamykaniu(już w osi poziomej)ramię to wchodzi na wspornik mocujący błotnik pośrodku...a założenie jest takie żeby nic przy Probku nie przerabiać, i żeby każdy sobie poradził z montażem.......a co do elektryki,to chce spróbować przenieść wiązkę wyżej,na wysokość osi podnoszenia,to może długość przewodów wystarczy....a estetykę się poprawi....docelowo powinien być to ocynk lub proszek.....
- spown
- Posty: 633
- Rejestracja: 2004-09-23 20:49
- Galeria: viewtopic.php?t=5507
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Zawiasek spoko ale ja bym jeszcze dodał ten wsporniczek żeby odciążyć troche zawias. Te foto już tu było pokazywane ale chce pokazaćo co mi chodzi- poniżej:
No i tak by to mniej więcej wyglądało na tym zawiasku:
Mniej więcej co wy na to...
No i tak by to mniej więcej wyglądało na tym zawiasku:
Mniej więcej co wy na to...
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Tyle czasu to wystarczy mu ale na odkręcenie tapicerki z drzwi i odpięcie folii a nie mowa i przetestowaniu zawiasu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale tak dzień roboty, ale pomysł jest dobry i popieram bez testu to nic nie będzie wiadomo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Senator pisze:ppostarales sie a nie mozesh zamontowac zawiasu do probka (30 min roboty) i zobaczyc jak to na zywo dziala przeciez nie chodzi o sprawdzenie sily silownika tylko odchylenie i czy wszystko dobrze od strony zawiasu pozdro...
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
no wlasnie o tym moofie...
takie gdybanieze wszystko jest sprawne ze to robione przezfirmne co robi czesci do autobusoof... ale to probe wlasny projekt to trzeba testowac czesto przy kazdych zmianach i nie mozna powiedziec ze wszystko gra dopuki tego nie zamontujesz i nie sprawdzisz czy dzwi sa dostatecznie docisnete przy zamknieciu sprawdz to wszystko ....
takie gdybanieze wszystko jest sprawne ze to robione przezfirmne co robi czesci do autobusoof... ale to probe wlasny projekt to trzeba testowac czesto przy kazdych zmianach i nie mozna powiedziec ze wszystko gra dopuki tego nie zamontujesz i nie sprawdzisz czy dzwi sa dostatecznie docisnete przy zamknieciu sprawdz to wszystko ....
UNITE AND WIN
.................................hihihi ale ja wcale nie mam zamiaru zdejmować tapicerki!!!!!dlaczego miałbym to robić???czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu żeby sprawdzić jak są mocowane zawiasy w Probe???Pewnie nie skoro chcesz zdejmować tapicerkę.....a wydawało mi się że zrobiłem zawias bardzo prosty w montażu...no cóż pewnie dla niektórych osób będę go musiał przekonstruować na "zawias samomontujący się"Bogdan9999 pisze:Tyle czasu to wystarczy mu ale na odkręcenie tapicerki z drzwi i odpięcie folii a nie mowa i przetestowaniu zawiasu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale tak dzień roboty, ale pomysł jest dobry i popieram bez testu to nic nie będzie wiadomo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ale jak byś kiedyś zdioł tapicerkę z drzwi to byś wiedział że tam jest zapas kabli jakieś 20 cm to tak dla informacji !!!!!!!!!!!!!!!!! A ten zapasik to można wykorzystać ale jeśli uważasz że jestem ciemny to trudno !!!!!!!!!!!!!!! A co do założenia jeśli nie odepniesz kabli to jak masz zamiar unieść drzwi aby sprawdzić czy przy podnoszeniu gdzieś nie zawadzają o błotnik albo o coś innego ????????????????????enduro pisze:.................................hihihi ale ja wcale nie mam zamiaru zdejmować tapicerki!!!!!dlaczego miałbym to robić???czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu żeby sprawdzić jak są mocowane zawiasy w Probe???Pewnie nie skoro chcesz zdejmować tapicerkę.....a wydawało mi się że zrobiłem zawias bardzo prosty w montażu...no cóż pewnie dla niektórych osób będę go musiał przekonstruować na "zawias samomontujący się"
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Spoko Bogdan..nie miałem zamiaru nikogo obrażać.Problemem jest nie tyle długość przewodów,co długość ich gumowej osłony,oraz to jak ewentualna dłuższa osłonka się zmieści miedzy drzwiami a słupkiem.a drzwi już uniosłem,i na dzień dzisiejszy i przewody,i ich osłona wystarcza na otwarcie się drzwi prawie do pionu.ale żeby nie było zbyt różowo:900 N to gó..... -miałem wrażenie że sam dźwigam całe drzwi.osłona przewodów wystarcza ale jest mocno naciągnięta,przez co wyczepia się od strony słupka.no i drzwi owszem przechodzą nad błotnikiem,ale na grubość lakieru.takie same albo bardzo podobne osłonki gumowe na przewody(tylko dłuższe)namierzyłem we Fiacie Doblo przy tylnych drzwiach.a punkt obrotu drzwi przesunę jeszcze dzisiaj.Pozdrawiam EnduroBogdan9999 pisze:ale jeśli uważasz że jestem ciemny to trudno !!!!!!!!!!!!!!! A co do założenia jeśli nie odepniesz kabli to jak masz zamiar unieść drzwi aby sprawdzić czy przy podnoszeniu gdzieś nie zawadzają o błotnik albo o coś innego ????????????????????
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Czy ta konstrukcja będzie pasowała do II czy dedykowana jest tylko dla I??
A MiH-u jak tam u ciebie idzie sprawa z drzwiami??
Bo ja się już nie mogę ich doczekać:)
A MiH-u jak tam u ciebie idzie sprawa z drzwiami??
Bo ja się już nie mogę ich doczekać:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Niestety moi dostawcy mają tylko takie około 1000N. Podobno mogą mieć 2200N ale nie wiadomo za ile i na kiedy...
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No to gadać za ile i jakie namierzyliście ?? Bo trzeba zrobić jakieś wstępne wyliczenia !!!!!!!!!!!!!!!!!! A co do osłony gumowe to lepiej było by podnieść ją trochę wyżej tak przynajmniej myślę przynajmniej w drzwiach a to lepiej w drzwiach przenieść niżej i to jak drzwi się uniesą to przewód będzie niżej i nie będzie już trzeba przedłużać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tylko wystarczy odpiąć tapicerkę i wszystkie wtyczki wyjąc przez otwór wywercić niżej drugi włozyć i popodpicać wszystko !!!!!!!!!!!!!!!!! Niewiem czy to coś da ale możesz sprawdzić może styknie bo inaczej to sporo roboty nas czeka oj sporo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
qrdę, 600pln plus siłowniki... troche drogo.
czemu tak drogo?
przecież jak złapiesz wymiar i już będziesz mial obcykane jak to robić to koszt jest niewielki chyba.... siłownik jest najdroższy... :):)
kawał grubej blachy, spawanko i wycinanki... czyli więcej robocizny niż materiałów... :D:D
Enduro, wytłumacz się tutaj kurczaqi czemu uparłeś się żeby mnie nie było na to stać? :D:D
czemu tak drogo?
przecież jak złapiesz wymiar i już będziesz mial obcykane jak to robić to koszt jest niewielki chyba.... siłownik jest najdroższy... :):)
kawał grubej blachy, spawanko i wycinanki... czyli więcej robocizny niż materiałów... :D:D
Enduro, wytłumacz się tutaj kurczaqi czemu uparłeś się żeby mnie nie było na to stać? :D:D