Wczoraj mój Probas 2,5V6 93' zagotował wodę, okazało się, że ukruszone są przewody od drugiego wentylatora, tj. tego obok klimy. Po polutowaniu dziwne zjawisko: gdy temp. przekraczała normę, oba wentylatory chodziły, ale kiedy dalej rosła to się wyłączyły!!!
Schemat podłączenia wentylatorów
-
MadDog
Schemat podłączenia wentylatorów
Kolejny problem
Wczoraj mój Probas 2,5V6 93' zagotował wodę, okazało się, że ukruszone są przewody od drugiego wentylatora, tj. tego obok klimy. Po polutowaniu dziwne zjawisko: gdy temp. przekraczała normę, oba wentylatory chodziły, ale kiedy dalej rosła to się wyłączyły!!!
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie właczały się, dopiero jak silnik trochę przestygł. Próbowałem kilka razy, za każdym razem to samo. Coś jest nie tak. Poza tym wychodzi mi, że są jakieś przeróbki w instalacji od wentylatorów. W związku z tym mam prośbę: czy ktoś nie ma schematu instalacji wentylatorów? Patrzyłem w Strefie zrzutu, ale nie mogę otworzyć plików ze schematami inst. elektrycznej (te od 1 do 6) i nie wiem, czy tam jest ujęta ta instalacja. Proszę o odpowiedź , bo niedługo zaczynam urlop i będę musiał jechać rowerem... 
Wczoraj mój Probas 2,5V6 93' zagotował wodę, okazało się, że ukruszone są przewody od drugiego wentylatora, tj. tego obok klimy. Po polutowaniu dziwne zjawisko: gdy temp. przekraczała normę, oba wentylatory chodziły, ale kiedy dalej rosła to się wyłączyły!!!
-
Gość
Abys mogl dokladnie zorientowac sie przygotuje jutro zrzut z serwisowki CD.
Ale i bez tego mozesz w dosc prosty sposob to sprawdzic, a mianowicie:
- zagrzej silnik do wylaczenia sie wentylatorow w/g Twojego opisu
- podlaczaj woltomierz kolejno do przekaznikow znajdujacych sie "w srodku" przedniego zderzaka (opis wyjsci i sterownia przekaznikami jest na ich obudowie)
- zmierz kolejno napiecia sterujace przekaznikami przy srednio i mocno nagrzanym silniku (brak napiecia - kabel od sterowania wiatrakami)
- przy wlaczonym silniku sprawdz czy jest napiecie na stycznikach przekaznika wlaczajacych wentylatory; powinno byc zawsze na jednym ze stykow, a przekaznik zalacza sie dopiero po sygnale z PCM
To ulatwi Ci szukanie uszkodzonego kabla.
Troche namieszalem, ale w razie czego pisz na maila.
P.S. Swoja droga, przed wypadkiem wentylatory zalaczaly mi sie bardzo szybko i wskaznik nie przekraczal 1/4 skali.
Ale i bez tego mozesz w dosc prosty sposob to sprawdzic, a mianowicie:
- zagrzej silnik do wylaczenia sie wentylatorow w/g Twojego opisu
- podlaczaj woltomierz kolejno do przekaznikow znajdujacych sie "w srodku" przedniego zderzaka (opis wyjsci i sterownia przekaznikami jest na ich obudowie)
- zmierz kolejno napiecia sterujace przekaznikami przy srednio i mocno nagrzanym silniku (brak napiecia - kabel od sterowania wiatrakami)
- przy wlaczonym silniku sprawdz czy jest napiecie na stycznikach przekaznika wlaczajacych wentylatory; powinno byc zawsze na jednym ze stykow, a przekaznik zalacza sie dopiero po sygnale z PCM
To ulatwi Ci szukanie uszkodzonego kabla.
Troche namieszalem, ale w razie czego pisz na maila.
P.S. Swoja droga, przed wypadkiem wentylatory zalaczaly mi sie bardzo szybko i wskaznik nie przekraczal 1/4 skali.