problem z wolnymi obrotami ;//
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
problem z wolnymi obrotami ;//
siemano!- jak w temacie -mam problemem z obrotami na biegu jałowym--sytuacja przedstawia sie tak ze przez ok 10 sekund sa one za wysokie (1,5 tys obrotow ) a nastepnie po tym czasie schodza do normalnego poziomu czyli ok 1000 obrotow - co moze byc przyczyna??? i wogole czy da sie ustawic w probku obroty ??sorki na zakladanie nowego tematu ale z tego co widze to moj przypadek jest nietypowy - z gory dzieki za wasze opinie -- pozdrooo!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Adamkat
- Posty: 320
- Rejestracja: 2004-03-08 19:52
- Samochód: ford probe gt 91
- Galeria: viewtopic.php?t=10500
- Lokalizacja: Lębork
Re: problem z wolnymi obrotami ;//
obroty sie ustawia śrubką przy przepustnicy i pownien mieć 900 na wolnym biegu, ale najpierw sprawdz czy masz full płynu w układzie chłodzącym,czy nie jest zapowetrzony czy wszystko jest z nim ok. Rożne są przyczyny falowania obrotów, może byc nawet i uszczelka pod głowicą zobacz czy Ci sie nie miesza przypadkiem płyn z olejem i odwrotnie albo czy nie ubywa płynu ogolniekicur pisze:siemano!- jak w temacie -mam problemem z obrotami na biegu jałowym--sytuacja przedstawia sie tak ze przez ok 10 sekund sa one za wysokie (1,5 tys obrotow ) a nastepnie po tym czasie schodza do normalnego poziomu czyli ok 1000 obrotow - co moze byc przyczyna??? i wogole czy da sie ustawic w probku obroty ??sorki na zakladanie nowego tematu ale z tego co widze to moj przypadek jest nietypowy - z gory dzieki za wasze opinie -- pozdrooo!!
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: problem z wolnymi obrotami ;//
Tylko jedno co trzeba wiedzieć to, że nie kręci się nią wpierw nie wprowadzając samochodu w tryb testowy.Alexs pisze:obroty sie ustawia śrubką przy przepustnicy i pownien mieć 900 na wolnym biegu
W przeciwnym wypadku dalej sobie trochę namieszamy z obrotami.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Sqad pisze:Hmmm to chyba drugi gen ma tryb testowy tylko. No ale może się myle Vooodooo oświeć nas
Robisz tak jak do sczytywania kodów o błędach, tylko odpalasz w tym trybie auto i dopiero reguluje się obroty.
Tak przynajmniej mnie nauczono jak byłem jakiś czas temu moją Maździnką u Jaksy na konsultacjach.
Ale faktycznie może to się tyczyć tylko II-gen.
A jak to kto zwał, tak zwał.
Ford Probe 2.0 '94r.
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
wiec tak - uszczelka i plyn sa wporzadku reszta zreszta tez bo wlasnie skonczylem robic remoncik ;] -- powiedzcie mi tylko ktora srubka sie ustawia te obroty i ktory to jest ten silniczek krokowy --??? i czy trudno go rozebrac i wyczyscic ??
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
No to mi Jaksa na "konsultacjach" regulował bez trybu testowego zatem widocznie nie istanieje coś takiego dla probe I genVoodoo pisze:Sqad pisze:Hmmm to chyba drugi gen ma tryb testowy tylko. No ale może się myle Vooodooo oświeć nas
Robisz tak jak do sczytywania kodów o błędach, tylko odpalasz w tym trybie auto i dopiero reguluje się obroty.
Tak przynajmniej mnie nauczono jak byłem jakiś czas temu moją Maździnką u Jaksy na konsultacjach.
Ale faktycznie może to się tyczyć tylko II-gen.
A jak to kto zwał, tak zwał.
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ludu drogi!!! I zaradny (mam nadzieję)!
Mały problem się pojawił, a mianowicie mam za niskie wolne obroty ok 600, góra 700. Powiecie, żeby wyregulować śrubką przy przepustnicy - próbowałem i to nic nie daje!!! Owszem można je jeszcze bardziej opóźnić, ale nie da się ich podwyższyć! Podokręcałem wszystkie kolanka, wężyki i gumeczki i nic!
Co to może być i jak to naprawić???
Pomóżcie Drzymkowi!!!
Mały problem się pojawił, a mianowicie mam za niskie wolne obroty ok 600, góra 700. Powiecie, żeby wyregulować śrubką przy przepustnicy - próbowałem i to nic nie daje!!! Owszem można je jeszcze bardziej opóźnić, ale nie da się ich podwyższyć! Podokręcałem wszystkie kolanka, wężyki i gumeczki i nic!
Co to może być i jak to naprawić???
Pomóżcie Drzymkowi!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
A ja bym proponował nie dotykać TPS'a. Jeśli nie masz wiedzy na temat późniejszego ustawienia tego elementu, narobisz sobie tylko kłopotów.Sqad pisze:Sprawdź TPS z drugiej stony przepustnicy, najlepiej jak byś mial drugi na podmianke, bo tak to nie wiem jak go sprawdzić. Takie małe czarne cuś, wchodzą weń dwa kabelki przykręcany na malutkie dwa wkręty gwiazdki, jest dokładnie po przeciwnej stronie od cigna linki gazu.
Ma on później znamienny wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach i spalanie na biegu jałowym.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Regulacja odbywa się następująco:
Potrzebujemy do tego szczelinomierz z listkami o grubości 0,5mm i 0,2mm.
Wpierw zaczynamy od ustawiamy przepustnicy.
Należy wyregulować śrubkę odbojnika na ślimaku, tam gdzie jest linka gazu, tak aby przepustnica nie zacinała się wewnątrz dolotu. To niestety wykonujemy już bardzo delikatnie, na wyczucie w naszych palcach.
Teraz jedna z istotniejszych spraw. W większości samochodów z elektronicznym wtryskiem i komputerem należy uruchomić tryb testu (czyli tak jak do czytania kodów błędów - w II-gen. działa na 100%, nie wiem jak I-gen., bo jeszcze nie sprawdzałem).
Patrzymy czy załączył się wiatrak na chłodnicy. Jeśli nie to lekko otwieramy przepustnicę i wtedy powinien się załączyć (gdyby jednak nie, to nie ma sensu dalej dłubać, bo albo TPS jest uszkodzony lub w jedynce tego nie ustawimy w ten sposób).
Bierzemy się za regulację.
Wsuwamy pomiędzy odbojnik a sam ślimak przepustnicy szczelinomierz 0,5mm i tak zostawiamy.
Luzujemy śrubki TPS'a i obracamy go idealnie w punkt pomiędzy załączającym się wiatrakiem i wyłączającym. Powinniśmy tak zostawić aby się nam on obracał. Dokręcamy TPS's i wyjmujemy szczelinomierz.
Po wyjęciu szczelinomierza wiatrak przestaje chodzić. Teraz wsuwamy listek 0,2mm i wiatrak nadal nam się nie powinien załączyć. Dla sprawdzenia ponownie wsuwamy 0,5mm i wiatrak chodzi.
Jeśli tak się dzieje to wszystko jest ustawione idealnie.
Jeśli nie to robimy aż do skutku.
Zostaje Tylko ustawienie obrotów.
To tak po krótce. Chyba niczego nie pominąłem.
Potrzebujemy do tego szczelinomierz z listkami o grubości 0,5mm i 0,2mm.
Wpierw zaczynamy od ustawiamy przepustnicy.
Należy wyregulować śrubkę odbojnika na ślimaku, tam gdzie jest linka gazu, tak aby przepustnica nie zacinała się wewnątrz dolotu. To niestety wykonujemy już bardzo delikatnie, na wyczucie w naszych palcach.
Teraz jedna z istotniejszych spraw. W większości samochodów z elektronicznym wtryskiem i komputerem należy uruchomić tryb testu (czyli tak jak do czytania kodów błędów - w II-gen. działa na 100%, nie wiem jak I-gen., bo jeszcze nie sprawdzałem).
Patrzymy czy załączył się wiatrak na chłodnicy. Jeśli nie to lekko otwieramy przepustnicę i wtedy powinien się załączyć (gdyby jednak nie, to nie ma sensu dalej dłubać, bo albo TPS jest uszkodzony lub w jedynce tego nie ustawimy w ten sposób).
Bierzemy się za regulację.
Wsuwamy pomiędzy odbojnik a sam ślimak przepustnicy szczelinomierz 0,5mm i tak zostawiamy.
Luzujemy śrubki TPS'a i obracamy go idealnie w punkt pomiędzy załączającym się wiatrakiem i wyłączającym. Powinniśmy tak zostawić aby się nam on obracał. Dokręcamy TPS's i wyjmujemy szczelinomierz.
Po wyjęciu szczelinomierza wiatrak przestaje chodzić. Teraz wsuwamy listek 0,2mm i wiatrak nadal nam się nie powinien załączyć. Dla sprawdzenia ponownie wsuwamy 0,5mm i wiatrak chodzi.
Jeśli tak się dzieje to wszystko jest ustawione idealnie.
Jeśli nie to robimy aż do skutku.
Zostaje Tylko ustawienie obrotów.
To tak po krótce. Chyba niczego nie pominąłem.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Niestety ale mój opis jednak będzie się tyczył II-gen. ze względu na to, że w czasie trybu czytania kodów w I-gen. wiatrak chłodnicy nie ma zamiaru w ogóle się załączyć.
Wczoraj miałem takową możliwość sprawdzić w dwóch sztukach.
Prawdopodobnie ustawia się podobnie tylko co innego jest wskaźnikiem punktu przełączenia TPS'a lub pozostaje jeszcze wpięcie się miernikiem.
Wczoraj miałem takową możliwość sprawdzić w dwóch sztukach.
Prawdopodobnie ustawia się podobnie tylko co innego jest wskaźnikiem punktu przełączenia TPS'a lub pozostaje jeszcze wpięcie się miernikiem.
Ford Probe 2.0 '94r.