Kod 42- co to jest????????
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
Kod 42- co to jest????????
Prośba o pomoc co to jest błąd 42 i jak go zlikwidować A w wyszukiwarce nie mogłem nic znaleźć proszę pomocy [-o<
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
kody do 1gen
Spadaja obroty i check engine
Czytanie kodów w Probe I Generacji
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... iccode.doc
Spadaja obroty i check engine
Czytanie kodów w Probe I Generacji
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... iccode.doc
(ale na umiejętności użycia funkcji Szukaj moje wiedza się kończy - nie znam odpowiedzi na środkową część pytania)42 Turbocharger Boost Control Solenoid
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Masz gorączkę - zbij termometr!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ku chwale...
To był komentarz do sposobu naprawy:
To był komentarz do sposobu naprawy:
Tomek.P pisze:... uszkodzony czujnik turbo ... odpiąłem kostkę i problem rozwiązany
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
Uszkodzenie to objawiało się tym, że turbina pompowała mi maxa a probuś nie jechał a co więcej odczuwalne było szarpanie Odczepiłem wężyk od owego czujnika(tak mi podpowiedział Kamil 1/4 bo od niego kupiłem niedawno auto) i zatkałem go auto zaczęło jeździć normalnie tylko z tym, że nie mam wskaźnika doładowania. A co do odpiętej kostki też pomogło(na chwilę) bo w/w wężyk zasysał bokiem powietrze i objaw się powtarzał. Więc wybaczcie mój sposób rozwiązania tego problemu Nie jest on może zbyt fachowy ale nie mam narazie kasy żeby zrobić to inaczej
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Też to mam, też to mam...
W jakimś tam temacie pisałem że auto mi szarpie (nie chce mi się szukać).
Powymieniałem filtry, świece itp. W każdym bądź razie to nie wina WN.
I w końcu wyskoczył błąd. Zapalił się check engine. Ucieszyłem się jak dziecko. Szybko odczytałem 42 - bo może pomoze to w rozwiazaniu mojego problemu.
Auto szarpie tylko jak Turbo ładuje - jak pomału dodaje gazu to jest OK.
Mam pytanie do TOMO ale i do wszystkich:
Ki czort wie co zrobić?
W jakimś tam temacie pisałem że auto mi szarpie (nie chce mi się szukać).
Powymieniałem filtry, świece itp. W każdym bądź razie to nie wina WN.
I w końcu wyskoczył błąd. Zapalił się check engine. Ucieszyłem się jak dziecko. Szybko odczytałem 42 - bo może pomoze to w rozwiazaniu mojego problemu.
Auto szarpie tylko jak Turbo ładuje - jak pomału dodaje gazu to jest OK.
Mam pytanie do TOMO ale i do wszystkich:
Ki czort wie co zrobić?
witam
Panowie tez mi wywala kod 42 i gdy wlacza sie turbo to czasem szarpie..podobne objawy jak przedmowcy..
odpialem kostke od czujnika i wezyk wg instrukcji TOMO. sytuacja sie polepszyla.silnik chodzi plynniej. ale na wolnych obrotach skacza one czasem na 1,5tys i tak faluja...
czy komus sie udalo w inny sposob rozwiazac problem kodu Nr 42??
pozdrawiam serdecznie
Panowie tez mi wywala kod 42 i gdy wlacza sie turbo to czasem szarpie..podobne objawy jak przedmowcy..
odpialem kostke od czujnika i wezyk wg instrukcji TOMO. sytuacja sie polepszyla.silnik chodzi plynniej. ale na wolnych obrotach skacza one czasem na 1,5tys i tak faluja...
czy komus sie udalo w inny sposob rozwiazac problem kodu Nr 42??
pozdrawiam serdecznie
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
Kod 42 to niesprawny Turbo Boost Solenoid Valve. U mnie był przerwany przewód idący do tego zaworu. Co do szarpania to u mnie pomogła wymiana zaworu Bypass na Blow-Off (przypuszczam ze był nieszczelny) i dokręcenie kolektora wydechowego.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
Poczytaj trochę tutaj http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3967
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
zrobilem tak:
podokrecalem wszystkie obejmy ktore doprowadzaja plyn i powietrze do turniny, dokrecilem kolektor wydechowy - byl troche luzny.
sprawdzilem swiece - okazalo sie ze dwie srodkowe bylu kompletnie przerdzewiale wiec nie przewodzily pradu przy wyzszych obrotach( stad pewnie te szarpania i niemoznosc odpalenia w sporadycznych przypadkach-zalewal sie-smierdzialo paliwem)
przeczyscilem swiece i wiecie co??
jak reka odjal!!!!
pali super, chech engine sie nie zapala - obroty nie faluja-przestal szarpac...
czyli wszystko jest teraz CACY.
acha - sonda lamdda wisiala na jednym druciku - podlutowalem..
powodzenia i pozdrawiam!
podokrecalem wszystkie obejmy ktore doprowadzaja plyn i powietrze do turniny, dokrecilem kolektor wydechowy - byl troche luzny.
sprawdzilem swiece - okazalo sie ze dwie srodkowe bylu kompletnie przerdzewiale wiec nie przewodzily pradu przy wyzszych obrotach( stad pewnie te szarpania i niemoznosc odpalenia w sporadycznych przypadkach-zalewal sie-smierdzialo paliwem)
przeczyscilem swiece i wiecie co??
jak reka odjal!!!!
pali super, chech engine sie nie zapala - obroty nie faluja-przestal szarpac...
czyli wszystko jest teraz CACY.
acha - sonda lamdda wisiala na jednym druciku - podlutowalem..
powodzenia i pozdrawiam!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- adams85
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-04-08 18:48
- Samochód: Probe 2.2GT 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=17933
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kod 02 i 09 co to jest
Witam mam problem odnosnie tych bledow 02 i 09 nie wiem co zrobic by je zlikwidowac
Ogolnie wyglada to tak ze gdy pali sie check engin auto chodzi normalnie gdy zgasnie to zaczyna miec niskie obroty i niechce sie wkrecac na obroty
chcialbym to zrobic i znowu cieszyc sie jazda Pozdrawiam
Ogolnie wyglada to tak ze gdy pali sie check engin auto chodzi normalnie gdy zgasnie to zaczyna miec niskie obroty i niechce sie wkrecac na obroty
chcialbym to zrobic i znowu cieszyc sie jazda Pozdrawiam
Turbo for Fan
Re: Kod 42- co to jest????????
-- oryginalny post 5 sty 2013, o 17:10 --
No i mnie dopadł błąd 42 Sprawdzone po kasowaniu błędów. Mam nadzieje, że to tylko kabelek.
-- dodano 2 mar 2013, o 13:23 --
Wziąłem się za Probinkę .... wymieniłem świece i kable zapłonowe na nówki. Przy okazji, gdy wyjeżdżałem z garażu uszkodziłem wydech . Probinka przestała szarpać i w końcu jeździ jednak, błąd dalej się pojawia, po kasowaniu błędów. W wolnej chwili sprawdzę zawór turbinki, kabelki i wężyki.
No i mnie dopadł błąd 42 Sprawdzone po kasowaniu błędów. Mam nadzieje, że to tylko kabelek.
-- dodano 2 mar 2013, o 13:23 --
Wziąłem się za Probinkę .... wymieniłem świece i kable zapłonowe na nówki. Przy okazji, gdy wyjeżdżałem z garażu uszkodziłem wydech . Probinka przestała szarpać i w końcu jeździ jednak, błąd dalej się pojawia, po kasowaniu błędów. W wolnej chwili sprawdzę zawór turbinki, kabelki i wężyki.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475