Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak...

Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

PO tym co wynalazł Robert sprawa jest skomplikowana bo nie można ich włączyć bez świateł pozycyjnych, a po włączeniu świateł mijania muszą się wyłączyć.

Rozwiązanie jest w miarę proste.
Jak będę miał chwilę to wrzucę rysunek, a technicznie wygląda to tak:

Podłączamy światła dzienne przez przekaźnik z zabezpieczeniem obwodu (ze względu na obciążalność przewodów dla pozycji i poboru prądu przez dzienne) do włącznika świateł pozycyjnych
w obwód sterujący tymże przekaźnikiem, wpinamy przekaźnik normalnie zwarty a jego sterowanie podłączamy do masy i do włącznika świateł mijania, co spowoduje rozłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania.

Pozdrowienia! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

a ja jak zawsze będę pod prąd i powiem że probe wygląda najładniej z podsniesionymi swiatłami - i jeżdzę (ups teraz to moja Żona jeżdzi) cały rok na światłach co eliminuje problem z zapominaniem o włączeniu lub wyłączeniu...
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: BMW X1
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Dobra, może podam mój pomysł numer 1.

W tej chwili sytuacja wygląda następująco:

Obrazek

Wyobraźmy sobie że H w kółeczku to żarówka halogenu do której dochodzi (+) i (-). Analogicznie jest w przypadku świateł mijania (M w kółeczku) i postojowych (P w kółeczku).

Potrzebujemy:
1. Trochę przewodów;
2. Dwa przekaźniki;
3. Bezpiecznik montowany na przewód;
4. Przełącznik.

Interfejsem z jakim będziemy mieli do czynienia jest przełącznik i powinien być zamontowany na widoku. W pozycji 1 jest bez zmian czyli halogeny włączają się tylko razem z długimi. Jeśli przełączymy się na pozycję 2 to włączamy nasz wynalazek.

Trzeba przeciąć przewód (+) który idzie do halogenów i wstawić tam przełącznik.

Mniejszy przekaźnik montujemy pod maską. Sterowanie bierzemy z żarówki świateł postojowych, zasilanie z akumulatora dając po drodze bezpiecznik. Wyjście idzie dalej do drugiego przekaźnika. Działa to tak: Jak włączymy postojowe to przekaźnik zadziała i do drugiego, większego przekaźnika popłynie prąd.

W drugim przekaźniku prąd sterujący bierzemy z żarówki świateł mijania. Gdy włączymy światła mijania prąd nigdzie nie popłynie. Na rysunku jest to puste kółko. Po prostu nie podpinamy nigdzie tego pinu w przekaźniku.

Gdy wyłączymy mijania to prąd popłynie do przełącznika a później do halogenów.


Jak to działa?

1. W pozycji przełącznika numer 1 halogeny zapalają się tylko razem z długimi czyli jest tak jak fabryka zrobiła.

2. W pozycji przełącznika numer 2 halogeny zapalają się razem z postojowymi. Wersja na dzień w zimie.

Jak się zrobi ciemniej i zechcemy włączyć mijania w nocy to halogeny automatycznie zgasną.

Jak pojedziemy za miasto i włączymy długie to halogeny zapalą się automatycznie.

Rysunek:

Obrazek

Uwaga! Autor schematu nie jest elektronikiem ani nawet elektrykiem wic nie odpowiada za szkody na zdrowiu i mieniu. :wink: Jeśli jest tu elektronik to jest to dobry moment na to aby się odezwał. :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Ja podpiąłem dzienne pod postojowe. Wieczorem świecą postojowe, dzienne i mijania. Tylko raz policjant się doczepił, żeby zgasić te "halogeny", ale po załaczeniu normalnych halogenów zrozumił, ze to sa światła dzienne. Możliwe, że sam nie znał dokładnie przepisów. Przejeżdziłem tak całą zimę. Pozdr. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

KITT pisze:...
Jak to działa?

1. W pozycji przełącznika numer 1 halogeny zapalają się tylko razem z długimi czyli jest tak jak fabryka zrobiła.
...
Punkt widzenia zależy od punktu siedzienia - mi tak źle fabryka nie zrobiła. :lol:
W jedynkach mamy "prawdziwe" halogeny przeciwmgielne. :D
:wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: BMW X1
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Przepraszam. Zapomniałem dodać iż samolubnie podszedłem do tematu schemat robiąc dla drugiej generacji. Przepraszam też za błędną nazwę wątku. :cry:

Na swoje usprawiedliwienie powiem że nie wiem jak wygląda problem halogenów w jedynce oraz nie znam się na przepisach. 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W jedynkach nie mamy problemów. Z halogenami (jak napisałem) również. :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Przejeździłem pół roku z zamkniętymi światłami, to niech teraz lud poogląda sobie mój samochód z otwartymi światłami w dzień :twisted: :twisted: :twisted: :P 8) :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Panowie proszę o pomoc:

Jeżeli ktoś ma serwisówkę do I gen proszę o sprawdzenie czy światła mijania są włączane przez przekaźnik czy prosto z przełącznika. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Po drodze są nawet 2 przekaźniki: headlamp relay i dimmer relay - skrajne z 3 na lewo od chłodnicy (patrząc przy otwartej masce w kierunku silnika)
edit: położenie przekaźników
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: BMW X1
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Robert pisze:W jedynkach nie mamy problemów.

Więc czemu tak dużo tematów w tym dziale? :lol:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewforum.php?f=8

:wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Robi się off, ale co tam :lol:
Po 12 stron wątków w obu działach, ale jak przejrzysz ostatnie tematy to w I gen. próbujemy uwolnić słonia, wróć - halogeny, zajmujemy się duperelami typu dochodzenie w sprawie śrubki, światełkami, sportowymi kierownicami, mało słyszalnymi strzałami :lol:
W II gen. wciąż widzę jakieś wołania o pomoc (również po angielsku), niemiłe sprawy, problemy, ciągłe problemy, ... :cry:
:wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

A ja proponuję uniwersalny układ do I i II gen z dodatkowymi światłami do jazdy dziennej.
Obrazek

układ działa dopiero w momencie włączenia świateł pozycyjnych i po przekręceniu stacyjki.
Spełnia wymogi o których mówi ustawa, tzn wyłącza się po podniesieniu lamp i może zostać tylko załączony razem ze światłami pozycyjnymi.

Dodatkowy włącznik umożliwia wyłączenie układu na okres letni, aczkolwiek jest niepotrzebny, bo zakładam że nikt nie jeździ na pozycyjnych.

Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 32
Rejestracja: 2003-02-11 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Jarek »

elo
mam pytanie a czy mozna np założyc sobie postojówki w halogenach i podlaczy pod postojowe w aucie zeby sie paliły?? nikt sie nie przyczepi?? pozdro
JAREK
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Normalnie masło maślane masłem polane,

Napisz jeszcze raz o co chodzi bo nie kumam.

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 32
Rejestracja: 2003-02-11 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Jarek »

jakie maslo maślane? chodzi mi o to:
mam załoózne halogeny i w nich chce nawiercic otworki i włożyc żaróweczki od postojówek 5 wat żeby dawały taka poświatę i to wszystko bedzie zapalone razem jak wlaczę światła ale nie wiem czy niebiescy się nie przyczepią o to pozdro
JAREK
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Cynki pisze:Sory , że zapytam ale czy my nie zaczynamy przypadkiem naświatłach jeździć od 1 LISTOPADA ???
No i Cynki dostanie po jajkach za sianie zamieszania. :twisted: :lol:
Temat był dobry. 8)
No to od którego Panie i Panowie jeździmy na światełkach całą dobę. :P
Wstyd :!:

:!: :!: :!: OD 1-go Października :!: :!: :!:

Zmiana tematu znów się kłania, bo w błąd wprowadza resztę świata. :lol: :wink: :P
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja tam będę jeździł od 1 listopada :D:D:D:D:D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jarek pisze:mam załoózne halogeny i w nich chce nawiercic otworki i włożyc żaróweczki od postojówek 5 wat żeby dawały taka poświatę i to wszystko bedzie zapalone razem jak wlaczę światła ale nie wiem czy niebiescy się nie przyczepią o to pozdro
przecyztaj po prostu rozpzroądzenie do ktorego odsyłacz daełm wczesniej swiatla przednie pozycyjne 2 szt czyli musialbyś odłaczyc standardowe białe lub żlóte jesli mijania lub drogowe są zołte min 35cm nad ziemia max 40cm od bocznego obrysu widoczne w nocy z 300m jesli to jest spełnione to nie mają do czego się przyczepic pozdro
:wink:

No i VooDoo ma rację...
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: BMW X1
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Voodoo pisze:
Cynki pisze:Sory , że zapytam ale czy my nie zaczynamy przypadkiem naświatłach jeździć od 1 LISTOPADA ???
No i Cynki dostanie po jajkach za sianie zamieszania. :twisted: :lol:
Temat był dobry. 8)
Ech... :roll:
Voodoo pisze:No to od którego Panie i Panowie jeździmy na światełkach całą dobę. :P
Wstyd :!:

:!: :!: :!: OD 1-go Października :!: :!: :!:

Zmiana tematu znów się kłania, bo w błąd wprowadza resztę świata. :lol: :wink: :P
Cholera, a ja nawet przepraszałem za złą nazwę. :evil: Zaraz tu kogoś... :1111_bicz: :twisted:

Nazwa tematu ponownie zmieniona. :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A ja się zastanawiałem: "dlaczego wszyscy jeżdżą na światłach??? Przecież na forum napisali że dopiero od 1 listopada" I jeździłem bez świateł... :D :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

A ja dzisiaj wyjeżdżam rano, pierwszy samochód bez świateł, drugi też, trzeci, czwarty.. i wszystkie bez świateł.. w końcu zwątpiłam.. może od 1 listopada.. ale myślę sobie.. nieeeee.. od października.. no i nie zgasiłam.. ale zwątpienie było.. (o czym Ci ludzie myśleli??)
:twisted: :twisted: :twisted:
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

SoTonkA pisze:A ja dzisiaj wyjeżdżam rano, pierwszy samochód bez świateł, drugi też, trzeci, czwarty.. i wszystkie bez świateł.. w końcu zwątpiłam.. może od 1 listopada.. ale myślę sobie.. nieeeee.. od października.. no i nie zgasiłam.. ale zwątpienie było.. (o czym Ci ludzie myśleli??)
:twisted: :twisted: :twisted:
Może byli na naszym forum i czytali ten temat... :lol: :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

moooże..
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jarek pisze:jakie maslo maślane? chodzi mi o to:
mam załoózne halogeny i w nich chce nawiercic otworki i włożyc żaróweczki od postojówek 5 wat żeby dawały taka poświatę i to wszystko bedzie zapalone razem jak wlaczę światła ale nie wiem czy niebiescy się nie przyczepią o to pozdro
Takie rozwiązanie jest standardowo w I gen.

Proponuje abyś uzupełnił stopkę jakim autem jeździsz.

Pozdrowienia :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”