problem z ładowaniem czy nie ?

Gość

problem z ładowaniem czy nie ?

Post autor: Gość »

problem z ładowaniem czy nie ?
w moim GT I GEN jest taki wskaznik ładowania w którym strzałka
jest najczesciej na literce "R" lub nawet na "M" to jak gra radio (700W) pracuje turbo i klima . Pytanie czy ten wskażnik u was działa podobnie
własnie zmieniłem akumulator a prąd ładowania mam na poziomie 6-9 A
pod obciązeniem 2-3 bez czy tak w probe jest . u mojego sąsiada w polonezie ( akurat był pod reką ) jest prąd ładowania 11,2 A na stałe
dobrze naładowany akumulator pokazuje na wskazniku "M " - czy macie tak samo ? 8)
Gość

Post autor: Gość »

wez jakiklowiek miernik i jesli prad ladoania na aku (podczas pracy silnika masz kolo 14V to masz ok
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Szela
Posty: 14
Rejestracja: 2003-07-27 00:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szela »

na wolnych obrotach sprawdz voltomierzem napiecie ladowania powinno byc stale w zakresie 13,8-14,4 V. Jezeli plywa lub jest nizsze regulator cos nawala.
U mnie wskazowka znajduje sie pomiedzy O a R caly czas.
Pozdrawiam

Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Regulator jest wbudowany w alternator i ja mialem taki sam problem. Pojechalem do mojego elektryka i okazalo sie ze regulator kosztuje KUPE kasy nawet sprawdzilem w hurtowni i tam tez cena mnie przerazila. Nie pamietam ile to bylo ale szok. Moj elektryk wyprowadzil mi podlaczenia regulatora na zewnatrz alternatora i zalozyl mi regulator od poloneza. Caly koszt niewielki okolo 80zł. robocizna z czesciami. Sprawdza sie super a ponad to wiem ze jak gdzies mi kiedys walnie na tasie to kazdy moze mi naprawic.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

a daleko trzba jechac do tego elektryka z warszawy
tutaj chce za wyjecie i wmontowanie 150 zł
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Warto wiec zrobic na miejscu w W-wie bo jak policzysz koszty dojazdu to wyjdzie Ci wiecej.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Szela
Posty: 14
Rejestracja: 2003-07-27 00:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szela »

mam rowniez wyprowadzomy regulator na zewnatrz, kosztowalo mnie to 100 zl (regulator polonezowski + przekaznik + robocizna) :D

Jak przerobisz to musisz zaczac troche o niego dbac poniewwaz regulator z poldka jest przystosowany do troche mniejszego pradu miz daje alternatore w probe wiec sie troche bardziej grzeje, ale wytrzymuje bo jezdze tak od roku, trzeba tylko od czasu do czasu przeczyscic styki regulatora.

Ale za taka cene sie oplaca bo orginalny regulator ze szczotkami bo to komplet w serwisie Forda kosztuje ok. 900 zl a w hurtowni ok. 550 zl :o

Wiec wybor nalezy do ciebie
Pozdrawiam

Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Gość

Post autor: Gość »

a czy elektryk wyjmował do tego alternator ?

u mnie napiecie wynosi 13,8 V a jak sie załączają wentylatory spada chwilowo do 13,5 jak mocno gazuje to jest 13,7 V
prąd ładowania 2 do 14 A w zależnosci od obrotów i obciązenia
róznie reaguje regulator ale srednio jest + 6 A
i kwestia czy to ruszac ?
Awatar użytkownika
Szela
Posty: 14
Rejestracja: 2003-07-27 00:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szela »

u mnie wyjmowal, bo ciezko robi sie z rekami w gorze :lol:

pogadaj z elektrykiem miech ci ustawi min. 14V bo przy pelnym obciazeniu (wentylator, klima itp.) moze spasc o 0,5V lub i wiecej.

a niech ci nie zaklada zadnych plastikow ktore moglyby sie stopic od temperatury bo wleza w styk i czeba bedzie wyskrobywac :?

wiem bo skrobalem :evil: :evil: :evil:
Pozdrawiam

Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Gość

Post autor: Gość »

to to sie reguluje ?
a gdzie ?
moze sam sobie podkrece
Awatar użytkownika
Szela
Posty: 14
Rejestracja: 2003-07-27 00:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szela »

sa regulowane ze srubka w lewym gornym rogu (ja tak mam) i mam ok 14,2V

i nieregulowane (pudelko z dwoma wyprowadzeniami) ktory powinien dawac ok 14,2 14,4V

moj jest jakis uniwersalny bo pisze na nim ze jest do: FIAT, POLONEZ, ZUK, STAR, JELCZ. :lol:
A jak to dziala to do konca nie wiem bo FIAT, POLONEZ i ZUK maja instalacje 12V a STAR i JELCZ 24V :o

Moze dlatebo jest regulowany :?: :!:
Pozdrawiam

Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”