VRIS
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
VRIS
Po ostatnim niedzilenym spotkaniu została poruszona sprawa VIRISów. Sprawa wygląda dość dziwnie. Testowane było kilka probów. U Qkiego i u mnie na postoju żaden viris nie działa choć by nie wiem ile gazu się dawało, u kalii działają oba przy różnych obrotach z czego pierwszy jest zawsze otworzony, u Tomasza S znowu pierwszy nie reaguje natomiast drugi działa przy wyższych obrotach.
Jak ma być bo już zgłupiałem??
Czy reset kompa coś da??
Jeśli nie to co trzeba wymienić, zdemontować, wyczyścić kupić??
Dodam że w żadnym samochodzie nie ma spadku mocy, wszystkie chodzą idealnie tak samo.
Jak ma być bo już zgłupiałem??
Czy reset kompa coś da??
Jeśli nie to co trzeba wymienić, zdemontować, wyczyścić kupić??
Dodam że w żadnym samochodzie nie ma spadku mocy, wszystkie chodzą idealnie tak samo.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Fragment jednego postu który czytałem właśnie na forum mazdy na temat układu VRIS.
tomekrvf pisze:Czy uklad VRIS powinien pracowac kiedy przegazowuje sie auto na postoju?
newbie pisze:VRIS ma działać bez obciążenia, więc po dodaniu gazu i osiągnięciu minimum 4300 rpm mają się otworzyć obie przepustnice (pierwsza przy 3.25krpm, druga 4.25 krpm).
Żałuję, ale jeszcze nie widziałem GE KL z poprawnie działającym systemem VRIS. Zazwyczaj po uruchomieniu silnika otwiera się pierwsza przepustnica i już tak zostaje. Kiedyś omawiałem ten temat z jednym "guru" i okazało się, że podobno to wynik błędu w oprogramowaniu EKU.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... is&start=0 jest trochę opisany problem na forum Mazdy. Widać nie tylko my mamy z tym problemy.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Camel
- Posty: 256
- Rejestracja: 2005-09-14 15:37
- Galeria: viewtopic.php?t=6440
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Camel
- Posty: 256
- Rejestracja: 2005-09-14 15:37
- Galeria: viewtopic.php?t=6440
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
eeee to nie waże,
Odpal samochód i na postoju sprawdzaj czy przepustnice pracują.
Bo po samym kopie to się nie dojdzie.
Słyszałem dwie teorie, jedna to czy virisy są podpięte czy nie samochód dostaje strzała przy ok 4200, a dróga że na sprawnych virisach nie powinien być właśnie wyczuwalny ten kop i nie wiadomo która teoria jest prawdziwa, ale bliższa jest ta druga
Mam proźbe. Jak resetuje się kompa to wiem, ale nie moge znaleźć nic treściwego na forum na temat trybu dignostycznego i ustawiania.
Jak by mógł to ktoś w miarę przystępnie napisać to bym to odrazu na strone wrzucił.
A może jeszcze ktoś wie skąd się bierze błąd ECU jak pisano na mazdzie. Reset pomoże??
Odpal samochód i na postoju sprawdzaj czy przepustnice pracują.
Bo po samym kopie to się nie dojdzie.
Słyszałem dwie teorie, jedna to czy virisy są podpięte czy nie samochód dostaje strzała przy ok 4200, a dróga że na sprawnych virisach nie powinien być właśnie wyczuwalny ten kop i nie wiadomo która teoria jest prawdziwa, ale bliższa jest ta druga
Mam proźbe. Jak resetuje się kompa to wiem, ale nie moge znaleźć nic treściwego na forum na temat trybu dignostycznego i ustawiania.
Jak by mógł to ktoś w miarę przystępnie napisać to bym to odrazu na strone wrzucił.
A może jeszcze ktoś wie skąd się bierze błąd ECU jak pisano na mazdzie. Reset pomoże??
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
był temat i to chyba w I generacji bo ktoś usilnie chcial sie dowiedzieć jak to w I gen jest a tego sie tam nie ustawia. Voodoo z tego co pamietam wie coś na ten temat bo mu to Jaksa w MX3 ustawiał ...chyba..Sqad pisze:
Mam proźbe. Jak resetuje się kompa to wiem, ale nie moge znaleźć nic treściwego na forum na temat trybu dignostycznego i ustawiania.
Jak by mógł to ktoś w miarę przystępnie napisać to bym to odrazu na strone wrzucił.
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
No więc właśnie...
Problem jest. Mało tego. Problem ten jest o tyle ważny, że niepoprawne działanie VRISÓW powoduje odebranie mocy probkowi. A więc teoretycznie 2 równe auta będą miały inne osiągi...
Co ja wydedukowałem:
Serwisówka podaje że na VRISY wpływ mają następujące urządznia:
- CKP 2 - informacja o prędkości obrotowej silnika
- TP - informacja o położeniu przepustnicy
- VSS - informacja o prędkości jazdy
Z tego wniostek że prędkość jazdy ma wpływ na działanie VRISów
U mnie jest tak:
Jeśli przekręcę TP tak, że jego oporność wynosi około 50 om - vris #1 siedzi zamknięty. Jakiekolwiek ruszenie przepustnicy - od razu się załancza VRIS...
Sęk w tym że to położenie jest nieprawidłowe. TP w pozycji 0 powinien podawać napięcie 0,5V do komputera. W tym położeniu co opisałem powyżej napięcie jest <0,1V co oczywiście komputer uznaje za błąd (CHECK ENGINE).
Jeśli ustawię TP w odpowiedniej pozycji (0,5V) to VRIS #1 jest już otwarty...
No dobra - co z tego...
Ano z tego wynika że: coś nie teges jest w ECU. Jednak nie sądzę że to jest sam soft. Prędziej obstawiałbym tu elementy wykonawcze.
Sądzę że wpływ TP jest następujący - warunkuje on otwieranie się vrisów - to znaczy że jeśli przepustnica będzie zamknięta to VRISY też są zamknięte a otwierają się tylko przy otwartej przepustnicy. Jest jednak nieścisłość - jeśli by tak było - to brany byłby pod uwagę sygnał biegu jałowego a nie sygnał z potencjometru... Chyba że sygnał z potencjomteru jest sygnałem wyzwalającym układ wykonawczy VRISÓW... Krótko mówiąc - VRISY się orworzą kiedy napięcie podawane przez TP przekroczy jakiś próg - jaki? Ano zazwyczaj buduje się układ tego typu tak że jest jakaś rezystancja odniesienia i po przekroczeniu rezystancji obwodu TP tej rezystancji odniesienia prąd w obwodziku zaczyna płynąć w drugą stronę co powoduje że poprzez układ 2 diód ustawionych szeregowo możemy uzyskać sygnał do wyzwolenia tranzystora czy diody zenera - elementu strowania VRISami.
Jeśli ta teoria jest słuszna to problem może tkwić w poprzepalanych diodach lub złej wartości rezystancji odniesienia. Czy to możliwe - jak najbardziej. Pamiętajcie - lato zima a latka lecą...
O ile pamiętam próg otworzenia diody to coś koło 0,1V czyli zgadzało by się że jeśli dioda byłaby zbańczona i puszczała w obie strony ale po przekroczeniu progu to jeśli napięcie na TP będzie ponieżej 0,1V to VRIS jest zamknięty. Oczywiście to dywagacje i czy to co mówię to nie herezje to ja sam nie wiem
No dobra - co dalej?
Ano trzeba niezłego fachurę elektronika, który pogrzebie i rozrysuje komp KL na schemat. Jest ktoś taki?
Jest jeszcze 2 hipoteza... a mianowicie że jest to jakiś tryb awaryjny w który wpadają nasze komputerki i nie mogą się z niego wyzwolić - nawet poprzez reset. Jeśli tak jest to potrzebujemy magika który będzie umiał nam rozpisać kod binarny na schemat blokowy... Jest ktoś taki tutaj?
Ja w najbliższych tygodniach zrobię sobie stanowisko do testowania PCM-ów. W troszkę dalszym planie jest zrobienie podpięcia PCM'a do PC w celu korekcji pól pamięci - inaczej - przejścia z pozycji autopilot na sterowanie ręczne... Ale to po lambodorach a przede wszystkim po poskładaniu 2 probaska...
Problem jest. Mało tego. Problem ten jest o tyle ważny, że niepoprawne działanie VRISÓW powoduje odebranie mocy probkowi. A więc teoretycznie 2 równe auta będą miały inne osiągi...
Co ja wydedukowałem:
Serwisówka podaje że na VRISY wpływ mają następujące urządznia:
- CKP 2 - informacja o prędkości obrotowej silnika
- TP - informacja o położeniu przepustnicy
- VSS - informacja o prędkości jazdy
Z tego wniostek że prędkość jazdy ma wpływ na działanie VRISów
U mnie jest tak:
Jeśli przekręcę TP tak, że jego oporność wynosi około 50 om - vris #1 siedzi zamknięty. Jakiekolwiek ruszenie przepustnicy - od razu się załancza VRIS...
Sęk w tym że to położenie jest nieprawidłowe. TP w pozycji 0 powinien podawać napięcie 0,5V do komputera. W tym położeniu co opisałem powyżej napięcie jest <0,1V co oczywiście komputer uznaje za błąd (CHECK ENGINE).
Jeśli ustawię TP w odpowiedniej pozycji (0,5V) to VRIS #1 jest już otwarty...
No dobra - co z tego...
Ano z tego wynika że: coś nie teges jest w ECU. Jednak nie sądzę że to jest sam soft. Prędziej obstawiałbym tu elementy wykonawcze.
Sądzę że wpływ TP jest następujący - warunkuje on otwieranie się vrisów - to znaczy że jeśli przepustnica będzie zamknięta to VRISY też są zamknięte a otwierają się tylko przy otwartej przepustnicy. Jest jednak nieścisłość - jeśli by tak było - to brany byłby pod uwagę sygnał biegu jałowego a nie sygnał z potencjometru... Chyba że sygnał z potencjomteru jest sygnałem wyzwalającym układ wykonawczy VRISÓW... Krótko mówiąc - VRISY się orworzą kiedy napięcie podawane przez TP przekroczy jakiś próg - jaki? Ano zazwyczaj buduje się układ tego typu tak że jest jakaś rezystancja odniesienia i po przekroczeniu rezystancji obwodu TP tej rezystancji odniesienia prąd w obwodziku zaczyna płynąć w drugą stronę co powoduje że poprzez układ 2 diód ustawionych szeregowo możemy uzyskać sygnał do wyzwolenia tranzystora czy diody zenera - elementu strowania VRISami.
Jeśli ta teoria jest słuszna to problem może tkwić w poprzepalanych diodach lub złej wartości rezystancji odniesienia. Czy to możliwe - jak najbardziej. Pamiętajcie - lato zima a latka lecą...
O ile pamiętam próg otworzenia diody to coś koło 0,1V czyli zgadzało by się że jeśli dioda byłaby zbańczona i puszczała w obie strony ale po przekroczeniu progu to jeśli napięcie na TP będzie ponieżej 0,1V to VRIS jest zamknięty. Oczywiście to dywagacje i czy to co mówię to nie herezje to ja sam nie wiem
No dobra - co dalej?
Ano trzeba niezłego fachurę elektronika, który pogrzebie i rozrysuje komp KL na schemat. Jest ktoś taki?
Jest jeszcze 2 hipoteza... a mianowicie że jest to jakiś tryb awaryjny w który wpadają nasze komputerki i nie mogą się z niego wyzwolić - nawet poprzez reset. Jeśli tak jest to potrzebujemy magika który będzie umiał nam rozpisać kod binarny na schemat blokowy... Jest ktoś taki tutaj?
Ja w najbliższych tygodniach zrobię sobie stanowisko do testowania PCM-ów. W troszkę dalszym planie jest zrobienie podpięcia PCM'a do PC w celu korekcji pól pamięci - inaczej - przejścia z pozycji autopilot na sterowanie ręczne... Ale to po lambodorach a przede wszystkim po poskładaniu 2 probaska...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Fabryczny sterownik w naszym kompie tak prawdopodobnie pracuje.Sqad pisze:Obroty to jedno a położenie pedału gazu i przputnicy to drugie.
Zbiera informacje z różnych czujników silnika i dopiero wyzwala VRIS'y.
Jednak tak jak wcześniej napisaliśmy wraz z M-Pro, można to prymitywnie ominąć i wyzwalać je tylko i wyłącznie danym zakresem obrotów. Oczywiście wpinając się bezpośrednio w elektrozawory wraz z ich rozłączeniem od fabrycznego kompa.
Nie jest to skomplikowana sprawa i jeśli chodzi np. o koszta ( ~100zł) to prawie gotowe urządzenie można zmontować na bazie elektronicznego zewnętrznego obrotomierza i dwóch przekaźnikach.
Jak tak pomyśleć, to mam w głowie już prawie gotowy patent na to
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Zmniejszenie dolotu , powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotów. U mnie 2 przepustnica jest cały czas otwarta.
Dziś miałem inną przygodę z przepustnicą. 100 km od domu , snieżyca na maxa , a tu silnik wkręcił się na maxymalne obroty. Pierwsza myśl, linka lub oś przepustnicy Jednak przepustnica chodzi ok. kiedy sprawdzam ją na sucho. Wolne obroty O.K. Lekko gazu i brakuje skali na obrotomierzu
Po zdjęciu mixera okazało się, że zasysało pod przepustnicę część oringu . Działo się tak tylko podczas pracy silnika. Ciekaw jestem jakie były by fajerwerki, gdyby wessało go do silnika
Dziś miałem inną przygodę z przepustnicą. 100 km od domu , snieżyca na maxa , a tu silnik wkręcił się na maxymalne obroty. Pierwsza myśl, linka lub oś przepustnicy Jednak przepustnica chodzi ok. kiedy sprawdzam ją na sucho. Wolne obroty O.K. Lekko gazu i brakuje skali na obrotomierzu
Po zdjęciu mixera okazało się, że zasysało pod przepustnicę część oringu . Działo się tak tylko podczas pracy silnika. Ciekaw jestem jakie były by fajerwerki, gdyby wessało go do silnika
IIgen. 2,5 GT, USA-black
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
witam,
to mam pytanie bo u mnie zadna z przepustnic sie nie otwiera ani 1 ani 2 oczywiście patrzyłem na luzie, czy to ma wpływ jadąc a na luzie czy predkosc tez ma wpływ? jak nie to czem sie nie otwierają szego moze to byc przyczyna i jak to naprawić (czy reset kompa coś da) przypominam ze to patrzyłem na LPG ale nie wiem czy to tez jakieś znaczenie ma benzyna czy gaz???
to mam pytanie bo u mnie zadna z przepustnic sie nie otwiera ani 1 ani 2 oczywiście patrzyłem na luzie, czy to ma wpływ jadąc a na luzie czy predkosc tez ma wpływ? jak nie to czem sie nie otwierają szego moze to byc przyczyna i jak to naprawić (czy reset kompa coś da) przypominam ze to patrzyłem na LPG ale nie wiem czy to tez jakieś znaczenie ma benzyna czy gaz???
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/