VRIS
Kurcze, też muszę się za to kiedyś zabrać i sprawdzić czy to działa i dlaczego nie.
Ale teoria jest taka że jeśli nie jeździsz na zawody to awaria obu VRIS nie ma właściwie znaczenia. Przy normalnej jeździe miejskiej powiedzmy do 3000 obrotów oba VRIS są zamknięte. Przy około 2880 obr/min. jest całkiem ładna górka momentu, wystarczająca do spokojnej jazdy miejskiej. Ja zmieniam biegi właśnie najczęściej przed 3 tysiącami obrotów.
Jeśli jednak jeździsz na zawody lub lubisz czasami skilować jakiegoś frajera to włączający się VRIS numer 1 przy 3250 obr/min. się przyda. A jeśli przeciwnik dysponuje zaawansowaną maszynerią to przyda się też VRIS numer 2 ponieważ przy około 4750 jest kolejna ładna górka.
Swoją drogą... Instrukcja jako maksymalny moment podaje 160 przy 4000 obrotów czyli tą górkę z włączonym VRIS 1 a wyłączonym (jeszcze) VRIS 2. Ciekawe...
Ale teoria jest taka że jeśli nie jeździsz na zawody to awaria obu VRIS nie ma właściwie znaczenia. Przy normalnej jeździe miejskiej powiedzmy do 3000 obrotów oba VRIS są zamknięte. Przy około 2880 obr/min. jest całkiem ładna górka momentu, wystarczająca do spokojnej jazdy miejskiej. Ja zmieniam biegi właśnie najczęściej przed 3 tysiącami obrotów.
Jeśli jednak jeździsz na zawody lub lubisz czasami skilować jakiegoś frajera to włączający się VRIS numer 1 przy 3250 obr/min. się przyda. A jeśli przeciwnik dysponuje zaawansowaną maszynerią to przyda się też VRIS numer 2 ponieważ przy około 4750 jest kolejna ładna górka.
Swoją drogą... Instrukcja jako maksymalny moment podaje 160 przy 4000 obrotów czyli tą górkę z włączonym VRIS 1 a wyłączonym (jeszcze) VRIS 2. Ciekawe...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
dzis sprawdziłem otwiera cie tylko jedna przepustnica 2, tylko na luzie zadna sie nie otwiera, dopiero w jezdzie otwiera sie 2 pierwsza nic. zrobiłem reset kompa i nic nie pomogło, co proponujecie z tym zrobić, zostawić jak jest czy moze grzebać tylko za co sie brać???
a jeszcze to ze jeżdze na gazie? ale to chyba nie ma wpływu na otwieranie przepustnic?
a jeszcze to ze jeżdze na gazie? ale to chyba nie ma wpływu na otwieranie przepustnic?
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Można elektrykę sprawdzić, czy faza dochodzi tam gdzie trzeba, posprawdzać czy wężyki nie są gdzieś przerwane, można też spróbować wymienić podejrzany VRIS i sprawdzić czy zadziała.
BTW, nie można było tego zrobić za pomocą dwóch silniczków elektrycznych? Czemu Kitajce tak skomplikowali sprawę, tyle wężyków, po co to wszystko? Chyba jakiś konstruktor chciał się wykazać.
BTW, nie można było tego zrobić za pomocą dwóch silniczków elektrycznych? Czemu Kitajce tak skomplikowali sprawę, tyle wężyków, po co to wszystko? Chyba jakiś konstruktor chciał się wykazać.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A skąd wiesz że podczas jazdy się otwiera? Tylko nie mów że samochód kopa dostaje na jakichś obrotach.goncia1 pisze:dzis sprawdziłem otwiera cie tylko jedna przepustnica 2, tylko na luzie zadna sie nie otwiera, dopiero w jezdzie otwiera sie 2 pierwsza nic. zrobiłem reset kompa i nic nie pomogło, co proponujecie z tym zrobić, zostawić jak jest czy moze grzebać tylko za co sie brać???
a jeszcze to ze jeżdze na gazie? ale to chyba nie ma wpływu na otwieranie przepustnic?
Słyszałem dwie teorie, że na sprawnych przepustnicach nie powinno być kopa a druga to że czy sprawne czy nie kop pozostaje.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
zrobiłem tak jak tu opisują: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... is&start=0
to znaczy na tzw "papierek" to chyba nie jest dokładne ale kiedy podłożyłem i przejechałem sie nie przekarczając 3000 to po otwarciu machy nadal były wiec dałem mu małego kopa tak 5000, 6000 to pozostała tylko na jednym (1) przepustnica i tak zrobiłem 3 razy i to samo
wiem ze to takie niedokładne ale innego sposobu nie znam, napewno nie po odczuciu mocy bo to za kazdym razem mam inne wrażenia
co prawda to od samego poczadku to nie mam zednych doczuc o spadku mocy (chociaż nie wiem czy przy kupnie autka to viris działało) zaczełem sie tym interesować po przeczytaniu tym postów, odczuwałem coprawda przyrost mocy w górnych granicach obrotów tak 5500 do 7000 ale to kop niesamowity z tym ze to było na bezynie a kiedy jakieś 3 tyg temu założyli mi gaz (sekwencja Prins) to tego juz nie czuje (wręcz małe przymulenie w tych granicach) ale to chyba normalne
to znaczy na tzw "papierek" to chyba nie jest dokładne ale kiedy podłożyłem i przejechałem sie nie przekarczając 3000 to po otwarciu machy nadal były wiec dałem mu małego kopa tak 5000, 6000 to pozostała tylko na jednym (1) przepustnica i tak zrobiłem 3 razy i to samo
wiem ze to takie niedokładne ale innego sposobu nie znam, napewno nie po odczuciu mocy bo to za kazdym razem mam inne wrażenia
co prawda to od samego poczadku to nie mam zednych doczuc o spadku mocy (chociaż nie wiem czy przy kupnie autka to viris działało) zaczełem sie tym interesować po przeczytaniu tym postów, odczuwałem coprawda przyrost mocy w górnych granicach obrotów tak 5500 do 7000 ale to kop niesamowity z tym ze to było na bezynie a kiedy jakieś 3 tyg temu założyli mi gaz (sekwencja Prins) to tego juz nie czuje (wręcz małe przymulenie w tych granicach) ale to chyba normalne
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Jest na to pewien sposób...Sqad pisze:A skąd wiesz że podczas jazdy się otwiera?
To jest zadanie dla...
...dziwnego kolegi laptopa.laptop w Klubie napisał pisze:Jeden z moich dziwnych kolegów wystawal przez szyber i pozdrawial wszystkich na okolo gdy ja majestatycznie gnalem jakies 150 taka fajna dwupasmowa:)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
to ciekawe moze tak jutro zrobie bo zamiezam jutro olej wymienić (filtr juz kupiłem) to przy okazi postawie na pustaki przód i potestuje to konkretnie bede widział czy sie otwieraja i czy całkiem czy moze do połowy to jak wczesniej testowałem to nic nie widziałem a tu bede miał jak na dłoni bo i tak chyba ta 1 nie otwiera sie to moze przy okazji cos przeczyszcze
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a ja mam jeszcze pytanko: co sie stanie jezeli mechanicznei sie otworzy te vris tz odłączyć zasilanie i zablokować przepustnice ( 1 i 2) mechanicznie tak zeby były cały czas otwarte, co sie stanie z mocą jak to bedzie wygladało na charakterystyce ?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=vris
Od 0 do 3250 rpm oba mają być zamknięte więc jest ok (czerwona kreska),
od 3250 do 4250 nr 1 ma być otwarty a nr 2 zamknięty, więc nadal ok (niebieska kreska),
od 4250 do 6250 oba mają być otwarte i tu jest problem, twój silnik traci moc (dalej niebieska kreska a powinna być zielona) i wreszcie przy 6250 zamyka się nr 1 i silnik gwałtownie odzyskuje moc (przeskok z niebieskiej na czerwoną przy 6250).
to jak to bedzie wyglądało i cos nietypowego bedzie sie działo z obrotami???[/img]
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=vris
Od 0 do 3250 rpm oba mają być zamknięte więc jest ok (czerwona kreska),
od 3250 do 4250 nr 1 ma być otwarty a nr 2 zamknięty, więc nadal ok (niebieska kreska),
od 4250 do 6250 oba mają być otwarte i tu jest problem, twój silnik traci moc (dalej niebieska kreska a powinna być zielona) i wreszcie przy 6250 zamyka się nr 1 i silnik gwałtownie odzyskuje moc (przeskok z niebieskiej na czerwoną przy 6250).
to jak to bedzie wyglądało i cos nietypowego bedzie sie działo z obrotami???[/img]
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ale to wszystko właśnie jest na wykresie.
W momencie kiedy wszystko funkcjonuje prawidłowo, krzywa mocy przebiega dokładnie po szczytowych wartościach tych trzech wykresów.
Jeśli jednak któryś z VRIS'ów jest uszkodzony wówczas mamy problem tego typu, że w zależności który to jest i w jakim położeniu utknął, to albo mamy sporą moc w dolnym zakresie obrotów, a potem samochód to totalny muł, albo na odwrót.
Ale problem polega na tym, że przy źle funkcjonujących VRIS'ach możemy zapomnieć na pewno o kilkunastu koniach mocy.
Wszystko się okaże na dniach, jak kilka V'ek przetestujemy na hamowni. Zobaczymy jaki to ma faktyczny wpływ na moc, bo u każdego z chłopaków inaczej pracują.
W momencie kiedy wszystko funkcjonuje prawidłowo, krzywa mocy przebiega dokładnie po szczytowych wartościach tych trzech wykresów.
Jeśli jednak któryś z VRIS'ów jest uszkodzony wówczas mamy problem tego typu, że w zależności który to jest i w jakim położeniu utknął, to albo mamy sporą moc w dolnym zakresie obrotów, a potem samochód to totalny muł, albo na odwrót.
Ale problem polega na tym, że przy źle funkcjonujących VRIS'ach możemy zapomnieć na pewno o kilkunastu koniach mocy.
Wszystko się okaże na dniach, jak kilka V'ek przetestujemy na hamowni. Zobaczymy jaki to ma faktyczny wpływ na moc, bo u każdego z chłopaków inaczej pracują.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Tak się zastanawiam czy na otwarcie tych virisów nie ma wpływu to jak jest wciskany pedał gazu ? Być może otwierają się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i jest to jakoś rejestrowane przez TPS . Może przy normalnym poruszaniu nie otwierają się żeby ten motor mniej palił ??
Myślę że to może by ccoś takiego .
Myślę że to może by ccoś takiego .
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
kurcze juz zgupiałem:
jednak cos jest u mnie popieprzone i kiedy włączam zapłon załączają sie (1 i 2) vris tz otwieraja sie dwie przepustnice i tak zostaje, cały czas sa otwarte (w czasie jazdy tez) to chyba musi byc cos popsutego ---czy tak powinno być??? ale chyba nie. nie mam pojecia.
w związku z tym co zrobić???
1 zostawic tak jek jest tz otwarte przepustnice czy
2 odłączyć vris i zeby były zamkniete??
oczywiście na krutka mete dopuki tego nie naprawie, to jak doradzacie lepiej jak sa otwarte czy zamknięte? jak wtedy wygląda zużycie paliwa czy tak gazu??? doradzcie coś
dzieki i pozdrowionka
jednak cos jest u mnie popieprzone i kiedy włączam zapłon załączają sie (1 i 2) vris tz otwieraja sie dwie przepustnice i tak zostaje, cały czas sa otwarte (w czasie jazdy tez) to chyba musi byc cos popsutego ---czy tak powinno być??? ale chyba nie. nie mam pojecia.
w związku z tym co zrobić???
1 zostawic tak jek jest tz otwarte przepustnice czy
2 odłączyć vris i zeby były zamkniete??
oczywiście na krutka mete dopuki tego nie naprawie, to jak doradzacie lepiej jak sa otwarte czy zamknięte? jak wtedy wygląda zużycie paliwa czy tak gazu??? doradzcie coś
dzieki i pozdrowionka
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Najlepiej widać różnice w działaniu virsów na poszczególnych wykresach z hamowni
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6724
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6724
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Hmm no to pytanie moze i lamerskie ale czytalem troche o vrisach ale nigdzie nie jest napisane jak je sprawdzicS_H_A_D_O_W pisze:Bedzie wskazywal tylko wtedy bledy gdy bedzie uwalona ktoras cewka, gdy vrisy zle pracuja nie wywala zadnego bledu
p.s. shadow a TY w razie czego mialbys sprawne na zbyciu??
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Duke, może skuś się na bajerek opisany
tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 79&start=0
Wiem, że wielu klubowiczom to pomogło i pozbyli się problemu.
Pozdro.
tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 79&start=0
Wiem, że wielu klubowiczom to pomogło i pozbyli się problemu.
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Niestety ja mam uwalone tak samo Vrisy w tym probasku niebieskim tez nie dzialaja tak jak powinny, wina lezy po stronie sterowania, zreszta wszystko jest opisane w linku ktory podeslal oley, co do vrisboxa rozmawialem w tej sprawie i na razie produkcja stoi moze ruszy cos w sierpniu
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
A u mnie jest dokładnie tak
Here's how they open/close:
@ light load (not wide open throttle)
VRIS1 0 - 6500rpm = OPEN
VRIS2 0 - 6500rpm = CLOSED
@ Heavy Load (pedal to the floor, wide open throttle)
VRIS1 0 - 3250rpm CLOSED, 3250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
VRIS2 0 - 4250rpm CLOSED, 4250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
Sprawdzane na postoju i dokładnie tak się zachowują..
Niektórzy twierdzą,że tak jest dobrze - inni nie..
Here's how they open/close:
@ light load (not wide open throttle)
VRIS1 0 - 6500rpm = OPEN
VRIS2 0 - 6500rpm = CLOSED
@ Heavy Load (pedal to the floor, wide open throttle)
VRIS1 0 - 3250rpm CLOSED, 3250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
VRIS2 0 - 4250rpm CLOSED, 4250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
Sprawdzane na postoju i dokładnie tak się zachowują..
Niektórzy twierdzą,że tak jest dobrze - inni nie..
jak chcecie sprawdzić Vrisy to odłączcie czujnik położenia przepustnicy, wtedy działają (lub nie) na postoju. Ja mam uwalony Vris 1 cały czas zamknięty i do setki zbieram się w 8,5 -9,0 sekundy. Ale mierzyłem napięcie na soleoidach i na 1 było 14V więc gdyby działał byłby otwarty co zgadza się z tym co napisał powyżej 2Ya. A ma może ktoś sprawny solenoid na sprzedaż?
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
- pawelc
- Posty: 115
- Rejestracja: 2006-04-26 15:30
- Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
- Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
- Kontakt:
tak jak napisałeś vrisy najlepiej sprawdzić przy odłączonym tps-ie wtedy działają tak jak powinny i wtedy widać czy ma sprawne solenoidy z tym że nie są one sterowane plusem ,plus jest po zapłonie a sterowanie jest masą
smarki100 ma na sprzedaż sprawny solenoid jak jesteś zainteresowany to wal na priva
smarki100 ma na sprzedaż sprawny solenoid jak jesteś zainteresowany to wal na priva