Port Polish (polerowanie kolektora)
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Port Polish (polerowanie kolektora)
Witam,
Będę wymieniał kolektor ssący. Za granicą z tego co czytałem, uważa się, że polerowanie portów kolektora to rzecz obowiązkowa (patrząc ze strony tuningowej). Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jakieś wskazówki? Czy przy okazji coś jeszcze mogę zrobić żeby uzyskać jakiekolwiek koniki? (z kolektorem, lub z czymkolwiek innym przy okazji rozmontowywania starego kolektora?)
Pzdr.
Będę wymieniał kolektor ssący. Za granicą z tego co czytałem, uważa się, że polerowanie portów kolektora to rzecz obowiązkowa (patrząc ze strony tuningowej). Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jakieś wskazówki? Czy przy okazji coś jeszcze mogę zrobić żeby uzyskać jakiekolwiek koniki? (z kolektorem, lub z czymkolwiek innym przy okazji rozmontowywania starego kolektora?)
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Kristofer
- Posty: 178
- Rejestracja: 2004-06-26 00:59
- Galeria: viewtopic.php?t=7979
- Lokalizacja: Kraków Wexford
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może kogoś tym uraże może nie ale miałem doczynienia z Promotorem (mam do nich 2 km) i szczerze to jest firma która powstała na podwalinach miernego serwisu opla. Do tego rzeczy które oni robią zanim coś zaczyna jeździć to mija pół roku jak to na pałe zestroją. Poza hamownią która jest droga jak diabli ( a wygląda jak barak) to nic tam się nie znajdzie.
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Kupiłem ten z KLZE - wiesz który Kombinuje jeszcze z modułem sterowania Vrisami do niego bo jest potrzebny i powinno się trochę z mocą polepszyć. Jak już kolektor u mnie leży w domu to pomyślałem, żeby szlifnąć, ale są różne zdania na ten temat i już sam nie wiemSqad pisze:RX a powiedz mi prosze dlaczego wymieniasz kolektor ssący.??
Pzdr.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kalii ale RX chyba nie chce polerowaćgo z wierzchu.
Rx może coś Ci to pomoże:
KLZE Intake Manifold (IM) install onto KL03/DE engines (Omaha95PGT): [Originally posted on www.probetalk.com ]
Parts needed:
-KLZE Intake manifold
-KL03 IM Phenolic spacer or KLZE IM gasket (aka Mazda Millenia 2.5L IM gasket)
-2 vacuum "T's" (if you need HVAC controls and cruise control vacuum) [5/32" fittings seem to work the best]
-zip ties
-5/16" ID heater/fuel hose about 2 feet worth (for the IAC coolant ports)
-9/16" heater hose ~3 feet worth (for the rear VC vent to the TB elbow)
-TB/IAC combinations: ZE TB/ZE IAC, modified 03 TB/ZE IAC, or 03 TB/03 IAC "T" and vac hose See directions several posts below
-Permatex Seal-a-Gasket #2 non-hardening gasket sealant
-new vac hose (if needed) 5/32" ID rubber or silicone hose
-screw type hose clamps (a lot of them various sizes small-->medium)
-2 new copper crush washers for the fuel rail banjo bolt (replacement is recommended)
Tools needed:
-7, 8, 10, 12, 17 mm socket (also 13 mm socket if you used the Outlaw Phenolic extended fasteners)
-Phillips screwdriver
-socket extensions various
-1/4", 3/8" ratchet
-Dremel/Rotary tool with grinding bit and barrel sander 1/4"
-box cutter razor blade with handle
-torque wrenches
-Pliers (various-needle nose, standard, etc)
-masking tape and marker
-vacuum cleaner
-compressed air with trigger nozzle or canned air
Torque specs:
-intake manifold nuts/bolts 14-18 ft-lb
-throttle body nuts 15-22 ft-lb
-throttle body bolts 14-18 ft-lb
Procedure:
-use the vacuum cleaner with crevice extension and the compressed or canned air to clean all of the grit and sand that's sitting in the area where the IM and the heads meet. Consider spraying some WD40 down there to hold still the grit you couldn't blow or vacuum out before lifting the IM off. Once the IM is off you can wipe up the remaining grit. Stuff paper towel or rags into the head intake ports to prevent debris from entering the cylinders. Optionally, you can tape the intake ports shut with some masking tape.
RX daj znać jk chcesz reszte bo cały art jest gigantczny, to wkleje go na strone, wszystko masz step-by-step
Rx może coś Ci to pomoże:
KLZE Intake Manifold (IM) install onto KL03/DE engines (Omaha95PGT): [Originally posted on www.probetalk.com ]
Parts needed:
-KLZE Intake manifold
-KL03 IM Phenolic spacer or KLZE IM gasket (aka Mazda Millenia 2.5L IM gasket)
-2 vacuum "T's" (if you need HVAC controls and cruise control vacuum) [5/32" fittings seem to work the best]
-zip ties
-5/16" ID heater/fuel hose about 2 feet worth (for the IAC coolant ports)
-9/16" heater hose ~3 feet worth (for the rear VC vent to the TB elbow)
-TB/IAC combinations: ZE TB/ZE IAC, modified 03 TB/ZE IAC, or 03 TB/03 IAC "T" and vac hose See directions several posts below
-Permatex Seal-a-Gasket #2 non-hardening gasket sealant
-new vac hose (if needed) 5/32" ID rubber or silicone hose
-screw type hose clamps (a lot of them various sizes small-->medium)
-2 new copper crush washers for the fuel rail banjo bolt (replacement is recommended)
Tools needed:
-7, 8, 10, 12, 17 mm socket (also 13 mm socket if you used the Outlaw Phenolic extended fasteners)
-Phillips screwdriver
-socket extensions various
-1/4", 3/8" ratchet
-Dremel/Rotary tool with grinding bit and barrel sander 1/4"
-box cutter razor blade with handle
-torque wrenches
-Pliers (various-needle nose, standard, etc)
-masking tape and marker
-vacuum cleaner
-compressed air with trigger nozzle or canned air
Torque specs:
-intake manifold nuts/bolts 14-18 ft-lb
-throttle body nuts 15-22 ft-lb
-throttle body bolts 14-18 ft-lb
Procedure:
-use the vacuum cleaner with crevice extension and the compressed or canned air to clean all of the grit and sand that's sitting in the area where the IM and the heads meet. Consider spraying some WD40 down there to hold still the grit you couldn't blow or vacuum out before lifting the IM off. Once the IM is off you can wipe up the remaining grit. Stuff paper towel or rags into the head intake ports to prevent debris from entering the cylinders. Optionally, you can tape the intake ports shut with some masking tape.
RX daj znać jk chcesz reszte bo cały art jest gigantczny, to wkleje go na strone, wszystko masz step-by-step
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Dzięki Sqad! Czytałem ten poradnik, trochę masakra, myślałem, że to będzie "bolt-on", no ale nic - coś się wymyśli
Przy okazji:
Co myślicie ogólnie o polerowaniu kolektora w środku? Warto to w ogóle robić? Z tego co czytałem za granicą uważa się to za absolutną konieczność przy tuningu silników wolnossących, w Polsce jednak zdania są konkretnie podzielone.
Pzdr.
Dzięki Sqad! Czytałem ten poradnik, trochę masakra, myślałem, że to będzie "bolt-on", no ale nic - coś się wymyśli
Przy okazji:
Co myślicie ogólnie o polerowaniu kolektora w środku? Warto to w ogóle robić? Z tego co czytałem za granicą uważa się to za absolutną konieczność przy tuningu silników wolnossących, w Polsce jednak zdania są konkretnie podzielone.
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Pewnie że się da jak masz zdjęty kolektor i bawisz się w podniesienie mocy w wolnossącym to podstawą i najbardziej efektowną modyfikacją jest splanowanie głowicy jest to koszt uszczelek planowania i robocizny ale naprawdę warto + polerowanie dolotów ewentualnie powiększenie ich i będzie lepiej na pewno.Planowanie zmniejszy komorę spalania i zwiększy stopień sprężania co przełoży się na dodatkową moc.Można jeszcze przeszlifować zawory aby były bardziej szczelne to jak mamy głowicę wyjętą to nie jest duży koszt,a też można ale niekoniecznie.
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Dwie trzy setki to na pewno można a bardziej to trzeba się skonsultować z gościem który będzie planował aby sprawdził czy zawory nie będą kolidować z tłokiem,całe szczęście że mamy wycięcia w tłokach to daje nam większe pole manewru. Ciekawostka niektóży old school-owi tunerzy twierdzą że zawory powinny być na skraju styku z tłokiem to oznacza idealnie spasowany motor,mamy wtedy mniejszą komorę spalania co daje nam większy stopień sprężania.Natomiast co do silników turbo to im mniejsze ciśnienie tym więcej możemy wpompować.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: