Kształt budy w II
Kształt budy w II
Witajcie. Nie wiecie może, przy jakich prędkościach kształt Proba zaczyna mieć jakiekolwiek znaczenie dla jazdy? Czy to jest tylko pic na wodę, i równie dobrze by się nim jezdziło, gdyby to był np. sedan?
Pzdr
Pzdr
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Jak to od kiedy.... jak tylko zaczyna sie toczyc dostojnie, choc rowniez w tedy gdy stoi i jest gotow by wyrwac asfalt za zgoda kierowcy ale o to drugie nie zapytalesWitajcie. Nie wiecie może, przy jakich prędkościach kształt Proba zaczyna mieć jakiekolwiek znaczenie dla jazdy?
ale co bo nie mam pojecie o co chodziCzy to jest tylko pic na wodę...
nie tylko ksztalt budy, lotki, dyfuzory etc. ale i rozlozenie ciezaru ma na to wplyw. Twoje pytania sa strasznie ogolnikowe, wiec i odpowiedzi beda krazyly nad nimi jak sepy.i równie dobrze by się nim jezdziło, gdyby to był np. sedan?
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Dobrze, teraz będzie dokładnie i po kolei, żebyście się nie pogubili
Wiadomo nie od dziś, że Probe ma kształt dosyć niepospolity - kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem? W szczególności, czy jego kształt poprawia jazdę przy dużych prędkościach, w stosunku np. do Mondeo, który jest zdecydowanie bardziej kanciasty (zakładając, że oba auta mają ten sam silnik, dajmy na to 2,5l)?
Wiadomo nie od dziś, że Probe ma kształt dosyć niepospolity - kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem? W szczególności, czy jego kształt poprawia jazdę przy dużych prędkościach, w stosunku np. do Mondeo, który jest zdecydowanie bardziej kanciasty (zakładając, że oba auta mają ten sam silnik, dajmy na to 2,5l)?
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Co to znaczy że kształt poprawia jazdę? Masz na myśli opory aerodynamiczne? Nie wiem jaki probe ma współczynnik oporu(Cx) ale myśę że będzie to 29-31. Generalnie już pow 60 km/h pojawiają się siły (pęd powietrza) które mają wpływ na kierowalność, wiadomo że wraz ze wzrostem prędkości siły te rosną. Co do rozłożenia mas, Probek nie jest pod tym względem ideałem(50/50). 2.0 pod tym względem mają lepiej a V6 ratuje się oponami min 225. Ale muszę przyznać że Probe to męskie auto w prowadzeniu. Kiedyś wjechałem za szybko na duże rondo i auto zrobiło się podsterowne więc delikatnie ująłem nogę z gazu w efekcie czego tył Probka zaczą wyprzedzać przód A jeszcze co do porównania z Mondeo. Probe ma na pewno bardziej opływową i proporcjonalną linię niż jakiekolwiek Mondeo ale to są przecież różne auta.pjw pisze:Dobrze, teraz będzie dokładnie i po kolei, żebyście się nie pogubili
Wiadomo nie od dziś, że Probe ma kształt dosyć niepospolity - kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem? W szczególności, czy jego kształt poprawia jazdę przy dużych prędkościach, w stosunku np. do Mondeo, który jest zdecydowanie bardziej kanciasty (zakładając, że oba auta mają ten sam silnik, dajmy na to 2,5l)?
In plus dla Probka jest też niskie położenie środka ciękości.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
Przy prędkościach od 80km/h w w górę opór powietrza ma coraz większy wpływ na prędkość i ekonomię jazdy.Kształt nadwozia ma wpływ zasadniczy na aerodynamikę -(to taki dział z lotnictwa),Probe ma akurat taki kształt,żeby czasami nie poleciał!A gdyby nie miał żadnych oporów powietrza,toby osiągał prędkość max 550km/h
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Więc tak, Auto ... zachowuje się na suchej nawierzchni, na zakrętach bajka Na śliskim rzeczywiście czasem tyłek leci ale to trzeba zakręt 90 stopni połknąć z wariacką prędkością, napewno prowadzi się lepiej niż mondeo. To czy jest opływowy łatwo sprawdzić. Przy rozpędzaniu się nie poczujesz, ale miń się z tirem autem rodzinnym typu mondeo, a Probkiempjw pisze:kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem?
Co do fragmentu o aucie sportowym. Tak probek jest autem sportowym Są auta sportowe, rodzinne i wyścigowe. Definitywnie to pierwsze.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
R.K pisze:Mniej much i komarów zabija w czasie jazdy,czyli jest bardziej ekologiczny!
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Ma znaczenie przy dużych prędkościach!!!Jeśli dodamy silny wiatr,to mijanie się z tirem,potrafi przyssać auto,wyjechanie z za ściany lasu przesunąć auto o metr.ciężko wyczuć w którą stronę rzuci autem!!!Tak więc opływowość auta ze wszystkich stron ma tu olbrzymie znaczenie!!Jak się przesiądziesz z poldka na Proba to zrozumiesz od razu
Golfów nie lubiałem,swędziała mnie szyja
Golfów nie lubiałem,swędziała mnie szyja
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Panowie!nie ma co się gorączkować!
pjw chce poznać wady i zalety niskiej budy w Probe,więc pozwolę sobie na dalsze wyjaśnienia:
Wadą niskiej budy jest to że czasami nie można znależć auta na dużym parkingu,bo go inne zasłaniają!co po dłuższym szukaniu doprowadza mnie do palpitacji serca!
Natomiast zaletą jest to że jak nie zdążę wyprzedzić tira,to się pod niego chowam na chwilę.
pjw chce poznać wady i zalety niskiej budy w Probe,więc pozwolę sobie na dalsze wyjaśnienia:
Wadą niskiej budy jest to że czasami nie można znależć auta na dużym parkingu,bo go inne zasłaniają!co po dłuższym szukaniu doprowadza mnie do palpitacji serca!
Natomiast zaletą jest to że jak nie zdążę wyprzedzić tira,to się pod niego chowam na chwilę.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Wysokość Probe to 1310 mm. Czemu jest właśnie taki a nie o 15 cm wyższy? Gdyby do 1310 mm dodać 15 cm wyjdzie nam 1460 mm. To tyle co auta typu Combi, na przykład Mondeo Combi z 1999 roku:
A Probe ma sylwetkę sportową. Sportowe samochody zawsze są trochę niższe. Dla przykładu. Cougar ma 1320 mm, Celica 1310 (dokładnie tyle samo co Probe), Eclipse 1290 mm, 3000GT 1280 mm, Honda NSX 1180 mm. Widzimy zatem że im samochód bardziej sportowy tym jest niższy.
Odpowiadając zatem na pytanie... Czy mając 15 cm więcej jeździłby tak samo? To zależy od prędkości z jaką chciałbyś jechać. Poruszając się powoli nie odczulibyśmy różnicy, ale jadąc szybko na pewno nie jeździłby tak samo. Im wyższy dach tym większe opory powietrza. Druga sprawa to środek ciężkości. Im samochód niższy tym środek ciężkości jest niżej a to pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. I właśnie dlatego Probe jest taki niski. I właśnie dlatego samochody sportowe nie wyglądają jak vany.
A Probe ma sylwetkę sportową. Sportowe samochody zawsze są trochę niższe. Dla przykładu. Cougar ma 1320 mm, Celica 1310 (dokładnie tyle samo co Probe), Eclipse 1290 mm, 3000GT 1280 mm, Honda NSX 1180 mm. Widzimy zatem że im samochód bardziej sportowy tym jest niższy.
Odpowiadając zatem na pytanie... Czy mając 15 cm więcej jeździłby tak samo? To zależy od prędkości z jaką chciałbyś jechać. Poruszając się powoli nie odczulibyśmy różnicy, ale jadąc szybko na pewno nie jeździłby tak samo. Im wyższy dach tym większe opory powietrza. Druga sprawa to środek ciężkości. Im samochód niższy tym środek ciężkości jest niżej a to pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. I właśnie dlatego Probe jest taki niski. I właśnie dlatego samochody sportowe nie wyglądają jak vany.
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Potwierdzam. Zwłaszcza że mam 171 cm i muszę stawać czasem na palcach żeby wyszukać Probka bo obecne mieskie autka mają właśnie tyle co jaR.K pisze:Panowie!nie ma co się gorączkować!
pjw chce poznać wady i zalety niskiej budy w Probe,więc pozwolę sobie na dalsze wyjaśnienia:
Wadą niskiej budy jest to że czasami nie można znależć auta na dużym parkingu,bo go inne zasłaniają!co po dłuższym szukaniu doprowadza mnie do palpitacji serca!
Pjw - konkretnie na Twoje pytanie opowiedział Kitt, dla mnie to było oczywiste i już fizyka ze szkoły podstawowej wystarczy by dojść do takiej konkluzji (na szczęście zaszedłem dalej lecz już bez fizyki )
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...