Wieksza MOC Probe 2.0 16V
Wieksza MOC Probe 2.0 16V
Chcialbym zwiekszyc moc auta i zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą i czy ta probówka jest przystosowane do takich rzeczy bo wiem ze nie kazdy samochod jest.Albo czy zamiast tego lepiej wstawic turbine i jak to wygląda z kosztami.<<Co sie bardziej opłaca>>.Bo nitro mnie nieinteresuje. Za rady z góry dziekuje
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
mam takie same zdanie, kup sobie V6 i dopiero jak to ci bedzie za malo to pomys o turbokicie.Basf_Wrocław pisze:Turbina 8k w zakładzie. Kompresor jest lepszym wyjściem, ceny nie znam. A ja osobiście planuje poprostu wymienić sobie silnik na 2,5 l i dłubać. Przejedź się 2,5 zobaczysz o co chodzi
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Re: Wieksza MOC Probe 2.0 16V
Nie wystarczą. Ale możesz i tak wymienić te 2 rzeczy. Nowy filtr i świece na pewno nie zaszkodzą.songo pisze:zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą
ale myslisz ze dadza mi jakis wiekszy moment obrotowy i koników czy lepsza by była turbina
Na poczatek... i zastosuj sie do tego.
wingerman
Na poczatek... i zastosuj sie do tego.
wingerman
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
stożek i świece mogą Ci tylko dać większą płynność silnika, ale nie odczujesz tego w mocy czy momencie obrotowym(może ciutke moment Ci się zwiększy) silnika, niestety zostaje Ci zakup albo 2.5 V6 tak jak moje albo turbokit za 8 k. Możesz też wstawić nowy wydech, kolektor etc. ale w tych sprawach to się najlepiej chyba KALI orientuje
pzdr.
pzdr.
Ostatnio zmieniony 2006-04-09 20:47 przez Kamil_01, łącznie zmieniany 1 raz.
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Niestety to nie takie proste. Montaż turbiny to kolosalne przeróbki, ale i kolosalny wzrost momentu i mocy. Stożek z odpowiednio zrobionym dolotem (polecam gotowe, oryginalne zestawy z USA - sprawdzają się w 100%) może dać, ale to jest mały przyrost, ciężko dokładnie powiedzieć jaki - trzeba byłoby hamować, bo są i osoby, które twierdzą, że stożek nie daje nic. Świece nic nie dadzą niestety.
Pzdr.
Niestety to nie takie proste. Montaż turbiny to kolosalne przeróbki, ale i kolosalny wzrost momentu i mocy. Stożek z odpowiednio zrobionym dolotem (polecam gotowe, oryginalne zestawy z USA - sprawdzają się w 100%) może dać, ale to jest mały przyrost, ciężko dokładnie powiedzieć jaki - trzeba byłoby hamować, bo są i osoby, które twierdzą, że stożek nie daje nic. Świece nic nie dadzą niestety.
Pzdr.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jest pare rzeczy które można zrobić.
Oczywiście tak jak pisał RX: dolot z stożkiem
Może być kolektor ZE
Naprawde lekkie koło zamachowe te z MX3 nie wiele dają
Można splanować głowice o jakiś milimetr (im bliżej tłoki zaworów tym lepiej)
Założyć zewnętrzny układ elektryczny znany też jako MSD do tego odpowiednie kable i świece oczywiście (lepsza i mocniejsza iskra)
Można założyć do tego regulator ciśnienia paliwa, wydajniejsza pompa, dobry filtr paliwa (a nie seryjny)
Odpowiednio dobrany wydech.
Wszystko co dalej chcesz robić to są już gigantyczne koszta.
Zmiana krzywek wałków rozrządu rozwiercanie tłoków, większe zawory, to wszystko w wolnossącym a przyrost mocy i tak nie wielki.
Turbo, koszta już wyżej podawane, chyba że sam to będziesz robił to na pewno będzie taniej.
Kompresor to podobne koszta do turbiny jeśli robisz na używce.
Możesz też pujść w drugą strone
lżejsza macha
lżejsza tylna szyba
lżejsze felgi (pewnie jakieś ATS'y lub podobne)
Oczywiście tak jak pisał RX: dolot z stożkiem
Może być kolektor ZE
Naprawde lekkie koło zamachowe te z MX3 nie wiele dają
Można splanować głowice o jakiś milimetr (im bliżej tłoki zaworów tym lepiej)
Założyć zewnętrzny układ elektryczny znany też jako MSD do tego odpowiednie kable i świece oczywiście (lepsza i mocniejsza iskra)
Można założyć do tego regulator ciśnienia paliwa, wydajniejsza pompa, dobry filtr paliwa (a nie seryjny)
Odpowiednio dobrany wydech.
Wszystko co dalej chcesz robić to są już gigantyczne koszta.
Zmiana krzywek wałków rozrządu rozwiercanie tłoków, większe zawory, to wszystko w wolnossącym a przyrost mocy i tak nie wielki.
Turbo, koszta już wyżej podawane, chyba że sam to będziesz robił to na pewno będzie taniej.
Kompresor to podobne koszta do turbiny jeśli robisz na używce.
Możesz też pujść w drugą strone
lżejsza macha
lżejsza tylna szyba
lżejsze felgi (pewnie jakieś ATS'y lub podobne)
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I co? Brakuje mocy żeby Cię ruszyć z miejsca? Odwiąż się i niech sobie jedzie, a my Cię możemy przeciągnąć za jedyneczkami GT!tofil pisze:Ale ja się do 2 gen. przywiązałem...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22