Strona 6 z 8

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-14 22:00
autor: batigol67
Kolego na moje oko to cewka zapłonowa .Bo jeśli tak obrotomierz wariuje a on własnie bierze sygnał z cewki to coś nie tak musi z nią być.Albo ma przebicie albo nie wiem.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-14 22:06
autor: Spider33
Cewka wymieniona i nic się nie zmieniło...

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-14 22:14
autor: batigol67
To nie wiem .obrotek bierze sygnał z cewki więc coś musi być w tym że wariuje,lub kostka nie łączy przy aparacie.wyciągana pewnie 100 razy styki sie rozeszły i nie łączy.powyciągać kazdy pin(jak nie wiesz jak sie wypina to pisz na priv) i poprzyginać blaszki do siebie.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-15 13:14
autor: stermaster
Witam! Zapłonu ja bym nie ruszał /ja mam ustawiony na ucho i samochód jeździ, może być pomyłka ale bardzo mała/i nawet odchył +-2mm silnik będzie pracował tylko zamula zaj... po obrotomierzu widać jak coś /moim zdaniem/ odcina zapłon...2przegazówka już obrotomierz zaczyna tańczyć... a 3cia zachowuje sie tak jak mój gdy go gasisz, ja bym sprawdził stacyjkę...jakiś styk, zimny lód...itp i czujnik uderzeniowy on jest w chu...miejscu łapie czasem wode...pompki też bym nie ruszał,jeśli by nie dostawał paliwa obrotomierz z obrotów by schodził wolno/ bo dalej by miał włączony zapłon/ A tu jest odcięcie... Schemat się kłania... przepatrz elektrykę odpowiedzialną za podtrzymanie zapłonu... :wink:
pozdrawiam

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-15 18:21
autor: sawmaster
Spider33 pisze: Już tracę cierpliwość do tego strucla...
ja uważam że probe to udane auto i się nie psuje często, czyściłeś silniczek krokowy? i czy śrubką na nim kręciłeś, bo ona jest od obrotów, jeśli aparat wymieniałeś to pewnie i zapłon się przestawił
aha zaślep 2 groszówką otwór egr gdzie idzie od kolektora od wydechu

(...)Przewody podciśnieniowe
Nieszczelność przewodów podciśnieniowych są powodem przedostawania się do silnika „lewego powietrza”, czyli zasysanego przez silnik już za przepływomierzem .W efekcie pracuje on na zbyt ubogiej mieszance. Falowanie obrotów wynika z tego, że sterownik stara się ustabilizować pracę silnika, ale uzyskuje sprzeczne dane z sondy lambda i z przepływomierza lub czujnika podciśnienia. Należy sprawdzić stan przewodów! Czasem wystarczy tylko wsłuchać się w odgłosy wydawane przez pracujący silnik, aby zlokalizować nieszczelność. (...) wg mnie trzeba sprawdzić czy nie syczy gdzieś na wężykach za silnikiem i na silniku

warto też sprawdzić miernikiem przepływomierz natomiast nie wiem jakie powinny być wartości i gdzie się wpiąć

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-16 01:24
autor: quarth
do skaczacego obrotomierza proponuje przelutowac mase na aparacie zaplonowym, masz tam taki samotny ciornyj kabel. u mnie pomoglo.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 12:02
autor: Spider33
Podmieniłem wtryski i jeden miał nieoryginalny oring. Ale to jednak nie to. Zatykając ręką dolot samochod gaśnie i nie slychac żeby coś gwizdało czyli nieszczelności raczej nie ma. Jedno mnie dziwi, po wypięciu wtyczki od czujnika położenia przepustnicy nic sie nie zmienia. Samochod chodzi tak samo na podłączonej wtyczce i wypietej. Gdyby ktoś z was mogł sprawdzić jak u was sie auto zachowuje po odpieciu jej to byłbym wdzieczny. Dokładnie jest to wtyczka po lewej stronie przepustnicy na dole. Od przyszłego tyg biore sie za resztę proponowanych rzeczy.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 18:15
autor: duracell
Jeśli nikt się nie odezwie wcześniej apropos TPS to zobaczę u siebie. Próbowałem teraz po powrocie do domu, ale się tylko poparzyłem :D Nie dałem rady wtyczki zdjąć .... musi ostygnąć trochę.


Dobra, sprawdziłem :D
Na odpiętym TPS normalnie odpala, nic się z obrotami nie dzieje, wkręca się normalnie.
Może też u mnie nie działa ? :D

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 18:59
autor: Spider33
U mnie na dwóch przepustnicach jest tak samo, zero reakcji. To po co jest ta wtyczka jeżeli za nic nie odpowiada? Dzięki za sprawdzenie. Widocznie u wszystkich tak jest...

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 20:39
autor: batigol67
Kolego to ci nic nie da.To jest czujnik który jest opowiedzialny za inne rzeczy :) Miedzy innymi za niewtryskiwanie paliwa przy hamowaniu silnikiem powyżej 2 tys obrotów.Wypnij przepływomierz i spróbuj zapalić.Tak wogóle to go sprawdz czy nie szwankuje.Bo to może być jego wina też.Tam już jest chyba przepływka z drutem Ventouriego jeśli sie nie myle.Jeśli jest możliwośc weż wacik wsadz do benzyny ekstrakcyjnej i delikatnie przeczyśc te druciki.Jeden jest podgrzewany i drugi czujnik temp.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 20:41
autor: stermaster
Spider położenie przepustnicy to jest potencjometr bo sprawdzałem multimetrem i opór się zmienia czyli musi podawać jakieś napięcie na komputer /nigdy się tym nie interesowałem/ jak będę miał chwilę to zobaczę schemat :evil:

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 20:45
autor: batigol67
Więcej może palić przez niesprawny czujnik i tyle.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 20:56
autor: duracell
Myślę, że jednak coś ten TPS daje :) Nie wiem jak się zachowuje w czasie jazdy bo sprawdzałem tylko na postoju. Jutro sprawdzę czy da się jechać bez tego?
Spider33 pisze:czujnik temperatury płynu
Kiedyś z ciekawości go odłączałem i jeździłem bez niego, nie ma żadnych negatywnych skutków.
Przy braku z niego sygnału komp ustawia się na wartość domyślną 20 st. C
Niedawno z Romasem walczyliśmy z "fioletem". Bardzo podobne problemy- szarpanie itp.
Teorii było tak wiele jak włosów na głowie Romasa ;) Generalnie nic się nie sprawdziło :)
Kopułka uznana na początku za sprawną robiła tą robotę. Niby wszystko z nią ok, cała niepopękana, styki w niej wydawały się czyste a jednak to były pozory.
Wymiana kopułki rozwiązała problem, palec też przy okazji należy wymienić.
Nominalna oporność między pinem środkowym w kopułce a wejściem WN z aparatu to 5kOhm.
Przewody powinny mieć średnio około 3.5kOhma , najdłuższy 3.8-3.9 kOhm. Inne wartości są niedopuszczalne.
Quarth dobrze prawi o skaczącym obrotomierzu, z aparatu jest brany sygnał na obrotomierz.
Z objawów można wnioskować, ze masz problem z aparatem.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 21:10
autor: batigol67
Dokładnie z cewki jest brany sygnał i to nie tylko w probku a w większości aut.Pozatym bez tps da sie jeżdzić.Ale bez przepływomierza już sie nie da.Uniego jest problem prawdopodobnie z aparatem.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 23:53
autor: mysz
Bez przepływki da się jeździć w 2.0. Ja śmigałem bez przepływki (była uszkodzona, więc ją wyrzuciłem) jakiś miesiąc, tyle, że spalanie miałem na poziomie 22l/100km

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-22 23:54
autor: Romas
batigol67 pisze:Ale bez przepływomierza już sie nie da
Da się jeździć, sprawdzałem osobiście, tyle że wolnych nie będzie i dołu :wink:

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 00:00
autor: mysz
Ecu ma swoje mapy paliwowe, ale ich nie koryguje w momencie gdy nie ma przepływki. Stąd brak mocy i duże spalanie.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 20:19
autor: batigol67
Romas pisze:
batigol67 pisze:Ale bez przepływomierza już sie nie da
Da się jeździć, sprawdzałem osobiście, tyle że wolnych nie będzie i dołu :wink:
To nie wiem ale u mnie nie ruszysz wogóle bez przepływki.Nawet 10 metrów nie przejedziesz po odpięciu.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 20:33
autor: Romas
Widocznie nie tylko przepływkę masz uwaloną 8)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 21:03
autor: batigol67
Romas pisze:Widocznie nie tylko przepływkę masz uwaloną 8)
Możliwe że nie tylko.No jedynie tps lub czujnik tem. cieczy bo nic innego chyba nie.Musze [osprawdzać wszystkie czujniki miernikiem.Bo check nie wykrył że jest uwalona.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 21:04
autor: Spider33
U mnie na przepływce odpiętej odpalić nie mogłem. A jak odpaliłem i odpialem to ledwo co sie toczył...

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-23 21:12
autor: batigol67
No u mnie też sie toczył ale gasnął cały czas i ledwo jechał przerywał itp.przy dodawaniu gazu wogóle nie reagował.W przypadku uszkodzonej przepływki podaje za dużo paliwa i go zalewa to jak ma jechać?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-26 10:40
autor: mateusz8494
Witam, wszyscy piszą , ze 200 km/h dla proba z silnikiem 2.0 to nie problem, mojemu ciężko do 160km/h może wiecie co może byc ?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-26 10:52
autor: KrecioPL
Na początek:

Jeździsz na gazie czy na benzynie?

1. Sprawdź błędy
2. Sprawdź ustawienie zapłonu
3. Sprawdź ustawienie TPS
4. Sprawdź przepływomierz i sondę lambda.

P.S Uzupełnij profil o miejsce pochodzenia i auto.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-05-26 23:27
autor: mateusz8494
Jak będę na pc to uzupełnie,;) jak mam to posprawdzac? Potrafie tylko bledy odczytac;;)