Szarpie i jest slabszy.

orzelek01
Posty: 3
Rejestracja: 2006-09-06 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Kańczuga (podkarpacie)

Szarpie i jest slabszy.

Post autor: orzelek01 »

witam !!!
mam maly problem i niewiem jak mam temu zaradzic...
wymienilem swiece i przewody i ostannio rowniez sondy ale samochod nadal mi szarpie przy roszaniu i podczas energicznego dodawana gazu.
jest to bardzo uciazliwe podczas poruszania sie w miescie. moze ktos mi pomuc???? a zapomnialem dodac ze to jest probe II 2.5 v6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Napisałbym Ci, żebyś sprawdził kody błędów, ale nie wiem jak to jest po Twojemu: bleduw, blendow, buenduff? :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

A kopułka i palec rozdzielacza wymieniony? Filtr powietrza? Masz gaz? Więcej szczegółów dopisz, będzie jaśniej(czy np. szarpie na zimnym czy ciepłym silniku).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

heja.

to moze byc jeszcze inna przyczyna, to ja mialem, mianowicie immo!

jesli masz z boscha to poprostu grata wywal 8) .

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
jedrek2006
Posty: 153
Rejestracja: 2006-03-26 18:36
Galeria: viewtopic.php?t=7993
Lokalizacja: Brzeźnica

Post autor: jedrek2006 »

ja mialem cos identycznego szarpalo slaby byl jak jasna cholera pod gorke to nieraz musialem dwojke wsadzac.jak puszczalem pedal gazu to dopiero pochwili wylaczal...wieciwe co bylo tez swiece wymienialem patrzylem filtr powietrza ..byl zatkany filtr paliwa tak ze wogole przelotu nie mial
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

SPRAWDŹ USTAWIENIE TPS ( czujnik połozenia przpustnicy) - takie objawy mogą być, opisywane było juz na forum
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Proponuję sprawdzić jeszcze sprawność zaworów elektromagnetycznych układu dolotowego!!!
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

... ciach
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ja wiem ze jako weteran walisz w rogi z naszymi zasadami i z tego powodu zrobilem ciecia.
Po wyjasnienia idz do FAQ.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
se7en
Posty: 19
Rejestracja: 2008-06-16 20:59
Galeria: viewtopic.php?t=13963

dusi, strzela przy dodawaniu gazu.

Post autor: se7en »

Witam mam taki problem mój probeusz 2,5 96r
nagle po wyciągnięciu i wsadzeniu spowrotem fajki od świec zaczał nierówno chodzic.
Gdy dodaje gazu to dusi się i nie wchodzi na obroty jedynie przy delikatnym dodawaniu gazu może się jakoś wyzbierać.
Gdy wykreci sie powyzej 5tys to idzie jak szalony i strzela z rury.
na wolnych obrotach strasznie nie równo pracuje ale obroty utrzymuja sie 800-600 nie skaczą
Świece nowe, kable nowe, kumputer nowy.

Zauważyłem że samochód dusi sie tylko gdy przepływomierz jest całkowicie otwarty. gdy cisne mu gaz on cały sie otwiera i samochód sie dusi lecz gdy naciskam tak by nie otworzył sie do końca to wchodzi na obroty powoli. Nie wiem czy tak ma być czy cos z nim nie tak.
komputer nie pokazuje błędów. Po odłączeniu przepływomierza samochód gaśnie to mnie dziwi bo wcześniej nie gasł tylko falowały obroty


Przepraszam jeśli były takie tematy, szukałem ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem wiem że to może być coś z przepływomierzem albo aparatem zapłonowym.

Z góry dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: Sam »

Ja bym się sugerował na początek tym strzelaniem z rury - sugeruje to najprawdopodobniej problemy z zapłonem. Sprawdź kopułkę palec, ewentualnie sprawdź czy ci na wszystkie gary pali. Może to durny pomysł ale ja odkręcił bym świece i sprawdził czy któraś nie jest mokra - będzie to oznaczać że na ten gar nie pali albo pali słabo. Poza tym mnie to gazownik raz tłumaczył żebym nie kupował polskich kabli :D zapłonowych bo założysz nowe i już na nowych podobno są przebicia, więc powiedz jakiej firmy kupiłeś te kable.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
se7en
Posty: 19
Rejestracja: 2008-06-16 20:59
Galeria: viewtopic.php?t=13963

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: se7en »

Kable są Bosha.
Zauważyłem jeszcze że gdy odepnę jeden kabel to widać tylko nie duża różnice w pracy silnika a wcześniej odrazy było słychać że na jeden gar nie pali. Bez różnicy który kabel odepnę.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: Sam »

hym a błędy sprawdzałeś, może masz jakieś błędy i komputer chodzi w trybie awaryjnym.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
se7en
Posty: 19
Rejestracja: 2008-06-16 20:59
Galeria: viewtopic.php?t=13963

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: se7en »

na początku miałem błędy vris, czujnik położenia wału i regulator cisnienia paliwa. czujnik położenia wału wystarczylo tylko odpiąć przeczyścić i włączyć ponownie, regulator cisnienia paliwa wymienilem i dalej to samo. Zostały vrisy ale to nie to bo one świeciły cały czas nawet jeśli samochod był sprawny.

miał ktoś podobne obiawy?
Dziwi mnie że samochód gaśnie po odpięciu przepływomierza
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: wujeksex »

se7en pisze:Kable są Bosha.
Kable jak i świece Boscha są kiepskie.
se7en pisze:Dziwi mnie że samochód gaśnie po odpięciu przepływomierza
Jak jest rozgrzany, to nic dziwnego, że gaśnie, bo nie wie ile wpada powietrza, więc nie ma podstawy do dawkowania paliwa.
se7en pisze:po wyciągnięciu i wsadzeniu spowrotem fajki od świec zaczał nierówno chodzic.
Sprawdź świece, kable, palec i kopułkę. Jak wyjąłeś fajkę mogłeś ją uszkodzić (przewód przy fajce się urwał), może świeca się zrypała.
se7en pisze:Gdy wykreci sie powyzej 5tys to idzie jak szalony i strzela z rury
Jeden gar nie pali i mieszanka spala się w wydechu.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
se7en
Posty: 19
Rejestracja: 2008-06-16 20:59
Galeria: viewtopic.php?t=13963

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: se7en »

Ale gdy miałem zrypane kable i nie palil na dwa gary to nawet go tak nie muliło tylko darł sie jak szalony już przy paru tys obrotów i był bardzo słaby. teraz jak chwyci powyżej 5tys to idze do przodu jakby wszystko było ok dopóki nie wystrzeli z rury.

Jest ktoś z małopolski?? okolic zakopanego?
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: sawmaster »

może wydech zapchany?
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: SzwedV6 »

Sprawdź najpierw czy na wszystkich cylindrach jest iskra. Strzelanie z rury = paliwo spala się w wydechu.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Lego39
Posty: 7
Rejestracja: 2011-05-19 00:10
Samochód: 2,5 v6
Lokalizacja: Wawa

Dziwna akcja z obrotami

Post autor: Lego39 »

Witam. Juz kiedys byłem na tym forum lecz historia z moim probkiem sie zakonczyła więc nie byłem aktywny. Teraz powrót do probka wiec witam wszystkich ponownie i proszę o pomoc. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Więc tak sprawa wygląda: mój probas przez jakiś czas miał cos takiego ze jak się dało gaz do dechy to nie wkręcał się na obroty tylko przerywał i trzeba było powolutku dawac gaz i dopiero wtedy przyśpieszał. Pracuje w warsztacie wiec szukaliśmy wszystkiego, ustawianie tps itd itd ale nie znaleźliśmy, wsio było ok, komputer tez nie dawał błędów, ale auto nie chciało jeździ aż wkońcu samo ustało. Teraz mam tak że jak mu się zachce na biegu, czy na luzie daje sobie sam gazu i trzyma tak 2,5 tys, 2 tys, a nieraz jest ok, nie ma zalezności kiedy to się dzieje :/ może ma ktos jakis pomysł?? Może ktos z wawy podjechał by na podmianke przepływki lub jakies inne propozycje?? Aha i moje probe to 2,5 93r. pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Dziwna akcja z obrotami

Post autor: skalpel »

Albo przepływka albo przepustnica będzie zabrudzona. Proponuje wyczyścić jedno i drugie benzyną ekstrakcyjną.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dziwna akcja z obrotami

Post autor: wujeksex »

Na 99% zapowietrzony układ chłodzenia. Wtedy otwiera się by-pass przepustnicy (autossanie).
Gdyby przepływomierz był uwalony, to albo by gasł z braku benzyny, albo z powodu zalania benzyną.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Lego39
Posty: 7
Rejestracja: 2011-05-19 00:10
Samochód: 2,5 v6
Lokalizacja: Wawa

Re: Dziwna akcja z obrotami

Post autor: Lego39 »

skalpel pisze:Albo przepływka albo przepustnica będzie zabrudzona. Proponuje wyczyścić jedno i drugie benzyną ekstrakcyjną.
Hmm czyściłem i to i to .. więc na 100% to nie to :/


A co do zapowietrzonego układu to jeszcze nie sprawdzałem więc zobaczę... i spróbuje odpowietrzyc, ale czy gdyby był zapowietrzony to nie działo by się to cały czas??
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: ProboszczV6 »

sprawdź szczelność układu dolotowego, kolektor, odma łącznik między przepustnicą a przepływką, przewody podciśnienia...jak bedziesz miał to wszystko pewne i szczelne to dopiero wtedy ustawiaj obroty, tps, aparat zapłonowy... wbrew pozorom trudno jest zapowietrzyć regulator wolnych obrotów, chyba że układ regulatora jest uszkodzony...
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
Awatar użytkownika
Lego39
Posty: 7
Rejestracja: 2011-05-19 00:10
Samochód: 2,5 v6
Lokalizacja: Wawa

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: Lego39 »

-- oryginalny post 2011-07-25 19:05 --
ProboszczV6 pisze:sprawdź szczelność układu dolotowego, kolektor, odma łącznik między przepustnicą a przepływką, przewody podciśnienia...jak bedziesz miał to wszystko pewne i szczelne to dopiero wtedy ustawiaj obroty, tps, aparat zapłonowy... wbrew pozorom trudno jest zapowietrzyć regulator wolnych obrotów, chyba że układ regulatora jest uszkodzony...

Wszystko szczelne, na 100% . Był ściągany kolektor ssący ponieważ spodziewałem się jakiejś nieszczelności i wszystkie przewody stare zrzęsiałe zostały wymienione na nowe. vrisy chodzą ok, a przepustnica oraz regulator wolnych obrotów był rozkręcany i czyszczony więc może byc zapowietrzony. Niestety dopiero w przyszłym tygodniu bd miał chwilę żeby przysiąśc i zobaczy czy układ jest dobrze odpowietrzony. Pzdr :)

-- dodano 2011-07-31 23:22 --

No i niestety nic nie pomogło, jest ok odpowietrzony a nadal to samo :/ jakieś pomysły??
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: szarpie i jest slabszy

Post autor: ProboszczV6 »

jeszcze jest opcja umierającej cewki zapłonowej... sprawdzone na innym probe..., najlepiej spróbuj podmienić aparat zapłonowy z kimś, jak problem zniknie to najpewniej cewka.
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”