Strona 7 z 15

: 2007-05-20 00:10
autor: Sh(.)(.)ters
Maxxum pisze:Chodzi właśnie o to że jeszcze nie zamontowane - totalny brak czasu. mam jedynie porobione fotki tych lampek po ich rozpakowaniu - wyglądają prawie identycznie jak oryginalne przeciwmgielne, zresztą mają takie same wymiary.
Być może będzie łatwiej niż się wydaje - Maxxum sprawdź proszę dla mnie, dla siebie i całej reszty jedną sprawę.

Sprawdź czy nie można po prostu przełożyć samych szkieł ze świateł które kupiłeś do naszych seryjnych halogenów? Jeżeli wymiary i mocowania pasują, to można mieć jednocześnie światła dzienne i postojowe ruszając jedynie 4 śrubki...

Przypomnę, że jest prosty patent na zapalenie tych "świecidełek" na stałe. Nie będzie potrzeby przerabiania instalacji itp.

Przy okazji podaj proszę producenta tych lamp - to ten o którym pisał Nervous (?):

http://wesem.pl/halogen.php?halogen=2la&pl

: 2007-05-20 13:35
autor: nerVous
Na fotce ktora zrobil Maxxum swiatelka sa tej firmy o ktorej pisalem www.wesem.pl

: 2007-05-21 10:33
autor: Drzymek
Sh(.)(.)ters pisze: Sprawdź czy nie można po prostu przełożyć samych szkieł ze świateł które kupiłeś do naszych seryjnych halogenów? Jeżeli wymiary i mocowania pasują, to można mieć jednocześnie światła dzienne i postojowe ruszając jedynie 4 śrubki...
Rysunek techniczny lamp WESSEN do zassania w strefie:

Obrazek

Przy rozdzielczości ekranu 1280*1024 i ustawieniu powiększenia w infranview na 175% mamy rozmiar świateł na monitorze 17`LCD odpowiadający rzeczywistemu - sprawdzałem 8)

Samo szkło, bez boczków w światłach wessen ma ok 11,8cm, a w naszych Probkach ok 12,5. Nie jest to duża różnica i może da się to zaadaptować. W każdym bądź razie, to tyle teorii.
Teraz czekamy na praktykę... - Maxxum do dzieła :D

: 2007-05-21 10:49
autor: Maxxum
Sprawdziłem właśnie - niestety nie pasują. Te kilka mm jednak robi różnicę - byłby problem z szczelnością. Ale z drugiej strony jak już kupujecie lampki to macie nowe odbłyśniki, więc nie warto zakładać do starych lampek. Jedyny problem to wywiercenie otworków w odbłyśnikach na żaróweczki pstojowe...

: 2007-05-22 09:22
autor: fazario
co do światel dziennych mi udalo sie zrobic przerobke o ktorej jest napisane w poscie http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=dzienne
wszystko dziala zgodnie z opisem - super sprawa-dzienne (halogeniki-przeciwmgielne) zapalaja sie po kluczyku automatycznie.
przy wlaczeniu w nocy swiatel mijania - dzienne automatycznie przeistaczaja sie w postojowe.
probowal ktos tak zrobic w GT?
Kabelek odnalazlem bez problemu - byl przeciety i oryginalnie zaizolowany

: 2007-05-22 21:07
autor: Maxxum
...tylko wiesz, że to halogeniki - przeciwmgielne kosztują 100 Pln jak już Cię zatrzymają :twisted:

: 2007-05-23 09:06
autor: fazario
wiem, ale wiele osob tak jezdzi i nic sie nie dzieje. te lampy sa rozpraszajace a nie kierunkowe - poza tym spelniaja wymagania jesli chodzi o odleglosc od siebie i wysokosc nad ziemia - i to moze mnie uratowac przed mandatem. narazie mnie nie zlapali.
Ale ta modyfikacja to swietna sprawa.....

: 2007-05-23 09:35
autor: maverick
zrobiłem ją wczoraj i podoba mi się to bardzo :)
ale wymienię halogeny na światła dzienne jak znajdę jakieś odpowiednie

: 2007-06-06 08:48
autor: emce
Maxxum jak tam montaż światełek? Cały czas czekamy, a temat zaczyna umierać ;)

: 2007-06-06 10:14
autor: Maxxum
W sumie światełka już założone i pięknie działają - pozostaje jeszcze puścić przewód z przekaźnikiem od światełek dziennych do postojowych, tak, aby postojówki automatycznie włączały się i wyłączały razem z dziennymi.

W chwili obecnej po przekręceniu kluczyka i opuszczeniu ręcznego zapalają się tylko dzienne a postojówy trzeba włączyć oddzielnie.

Od razu powiem, że z tymi światełkami jest trochę więcej pracy niż przypuszczałem - niby takie same a trzeba pokombinować.

Do wykonania otworów w odbłyśnikach na postojówki musiałem użyć pilników igłowych. Trzeba również wykonać dodatkowe otwory we wsporniku do którego były przytwierdzone oryginalne halogeny.

Jestem ostatnio strasznie zabiegany, ale jak dorwę czas to porobię zdjątka i opiszą dokładnie co i jak.

Trochę roboty jest, ale warto.

: 2007-07-03 09:12
autor: emce
Światełka zrobione :lol: Na dniach wrzucę fotki. Pracy na ok. 1.5h jeżeli się wie co, gdzie i jak :) i tutaj serdeczne podziękowania dla Weterana oraz No_Angel'a, dzięki którym światełka mogą spełniać teraz swoją powinność :)

Obiecany UPDATE 8)
Efekt końcowy (Światła pasują idealnie, jedynie jak napisał Maxxum trzeba było wywiercić dodatkowo po jednym otworze na mocowanie w Probasku i sprawa załatwiona :))Wierciliśmy też w środku lamp po otworze, żeby wstawić postoje. Wszystko się udało. Oto parę zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze na spuszczonym ręcznym :lol: Zdjęcia z tel. kom. więc trochę odbiegają od rzeczywistości (zwłaszcza z kolorem świateł ;)):
Obrazek Obrazek

Zapomniałbym, lampy firmy WESEM --> www.wesem.pl

: 2007-08-06 10:30
autor: stiv

: 2007-08-25 13:51
autor: Tomasz S
Tak sobie pomyślałem , że to może być niezłym pomysłem .
... "Cosik" tak jakby kompromis pomiędzy purystyczną ideologią a praktycznym musem używania świateł .
Obrazek
:arrow: znalazłem klikając w googlach

: 2007-08-25 13:58
autor: RX
Witam,

Tutaj jest kit:

http://probeaddiction.com/headlightconver.htm

Ale to nie dla mnie - jak dłubać to tylko soczewki wstawić w otwierane lampki.

Pzdr.

: 2007-08-25 19:35
autor: Tomasz S
Dzięki RX za namiar .
Soczewki :-k :-k :-k chchchyba tak ; choć moja purytańska natura nieco by dokuczała :wink: ...
Jako , że nie lubię jazdy w dzień z otwartymi oczętami , rozważałem w/w możliwość jako sposób pogodzenia musu jazdy na światłach dziennych , oczywiście przy zamkniętych oczkach :wink: . Plexę oczywiście można by przyciemnić na czerwono - tak by mocno się nie różniła od koloru auta .

: 2007-08-25 21:04
autor: stiv
nie lepiej wam zamontować światła do jazdy dziennej?

: 2007-08-25 22:59
autor: Tomasz S
stiv pisze:nie lepiej wam zamontować światła do jazdy dziennej?
Może i lepiej ; ale czy prościej :shock: :lol:
Tak na serio :
Zwykłe światła dzienne , montowane standardowo to dobre , powszechne , tanie i proste rozwiązanie .
Czemu by jednak nie rozpatrzyć innych alternatyw ? :wink:
Tym bardziej , że moim zdaniem przykład który podałem kilka postów wyżej , moim zdaniem nie gryzie się z purytańskimi zasadami

: 2008-01-29 15:27
autor: guciek
Ciekawe swiatla dzienne tanie niby z homologacja i na diodach
http://www.allegro.pl/item304817933_swi ... chrom.html

: 2008-01-29 15:56
autor: domo
jak to ma homologacje ważną w Polsce, to ja jestem Matka Teresa :twisted: :twisted:

: 2008-01-29 16:46
autor: guciek
No niby maja homologacje europejska z tego co wiem to ważną i u nas.

tekst skopiowany:
Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji. Światła do jazdy dziennej firmy Hella są oznaczone symbolem E1, a firmy WESEM symbolem E20, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce

: 2008-01-29 17:09
autor: domo
tyle, że tam byk pisze E 11 :gwizd: :gwizd:

: 2008-01-29 17:40
autor: HellHound
E11 oznacza że są produkowane w innym- dla innego kraju. Ale dopuszczalne w całej UN.

: 2008-01-29 17:47
autor: domo
HellHound pisze:E11 oznacza że są produkowane w innym- dla innego kraju. Ale dopuszczalne w całej UN.
a jakiż to inny kraj jest HH :?: :gwizd: :gwizd:

: 2008-01-29 17:47
autor: _KrISS_
E11 - Wielka Brytania

E i e

: 2008-01-29 17:52
autor: guciek
wiem ze pisze E11 wiec zostaly dopuszczone w UK (jesli sie nie myle)
A to panstwo jest w europie jak i w uni.
Czyli moga byc stosowane w polsce.