Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
na forum mazdy jest kolega który robił fs'a na i może coś podpowiedzieć szukaj 626 cronos właściciel to jak się nie mylę lukasz007
ja wieczorkiem rozbieram moje autko i zaczynam robotę w celu przekroczenia 160hp z fs-de jak się uporam z tym zagadnieniem to opiszę i przedstawię przybliżone koszty co do tłoków to zamiast je zmieniać rozejrzyj się za fs-ze w Krakowie możesz spytać efekt będzie mniej awaryjny
pozdrawiam Marcin
ja wieczorkiem rozbieram moje autko i zaczynam robotę w celu przekroczenia 160hp z fs-de jak się uporam z tym zagadnieniem to opiszę i przedstawię przybliżone koszty co do tłoków to zamiast je zmieniać rozejrzyj się za fs-ze w Krakowie możesz spytać efekt będzie mniej awaryjny
pozdrawiam Marcin
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Teoretycznie o prawie 50%.sawmaster pisze:czy ktoś wie ile wzrośnie moc jak podniosę stopień sprężania z 9 do 11.8?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=41742
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
E2 = nowy stopień sprężania, E1 = stary stopień sprężania, n = ilość cylindrów.
Wzór jest prawdziwy, jeżeli:
- nie występuje spalanie detonacyjne
- kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał bez zmian
- nie uległ zmianie AFR
- nie uległo zmianie paliwo
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- kicker
- Posty: 238
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
@sawmaster uważasz, że same tłoki załatwią sprawę?
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
wtryski od mazdy prodage tam siedział w wersji mazdaspeed fs-det
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Ten osobniksawmaster pisze: ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7985
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
ja jestem dziś po pierwszych jazdach wprawdzie stuki co tylko na lpg ale i tak jest bardzo miło będzie such to zajmę się paliwkiem
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
sawmaster pisze:mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Pasują ale kup od EVO koszt około 500 zł ale za to 560 CC
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
u mnie po pierwszych kilometrach (fs-det) ciśnienie około 0,55 bara (bogata mieszanka) mogę powiedzieć że jest super efekt stuki co tylko na lpg .bp realizowane będzie przez fmu tylko czekam na pompę
pewnie całość będzie ewoluować i z czasem wpadnie det ale stuki co korzystam ze starego silnika żeby dowiedzieć się ile wytrzyma mechanika więc jak się da to co dwa tygodnie będę podnosił ciśnienie aż silnik zrobi
drugi leży i czeka aż "dwusów" ustąpi miejsca
pozdrawiam Marcin
pewnie całość będzie ewoluować i z czasem wpadnie det ale stuki co korzystam ze starego silnika żeby dowiedzieć się ile wytrzyma mechanika więc jak się da to co dwa tygodnie będę podnosił ciśnienie aż silnik zrobi
drugi leży i czeka aż "dwusów" ustąpi miejsca
pozdrawiam Marcin
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
A jak ty możesz sprawdzić wytrzymałość silnika jak zabije ci go spalanie detonacyjne ? Tak kończą nawet pancerne zakute silniki. Sprawdzić to bys mógł jak podnosił byś doładowanie i za każdym razem stroił i w którymś momencie silnik sie sypie powiedzmy przy 1.5 bara ok czyli wytrzyma regularne 1.2 bara ale zakładając że w obu przypadkach nie będzie spalania detonacyjnego bo to niszczy wszystko a ty idziesz w tym kierunku. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
heh no troszeczkę nie do końca albo czytasz albo rozumiesz jak to działa (lpg)
założenie że tylko pokręcę zaworkiem i zobaczę co się stanie jest typowe na tym forum i od wielu lat się nie zmieniło
tym nie mniej postaram się opisywać co i kiedy się dzieje/psuje może komuś się przyda no chyba że jest tyle silników fs-det w probkach że się wygłupiam i powielam schematy jednak za wcześnie mówić o tym czy to działa czy nie ford przejeżdża dziennie około 60 kilometrów więc myślę że po dwóch tygodniach coś się ujawni tym bardziej że od poniedziałku będzie i na bp jeździł
kolega założył że tylko On zna wszelkie tajniki silników turbo a ignorancja to zła cecha
pozdrawiam Marcin
założenie że tylko pokręcę zaworkiem i zobaczę co się stanie jest typowe na tym forum i od wielu lat się nie zmieniło
tym nie mniej postaram się opisywać co i kiedy się dzieje/psuje może komuś się przyda no chyba że jest tyle silników fs-det w probkach że się wygłupiam i powielam schematy jednak za wcześnie mówić o tym czy to działa czy nie ford przejeżdża dziennie około 60 kilometrów więc myślę że po dwóch tygodniach coś się ujawni tym bardziej że od poniedziałku będzie i na bp jeździł
kolega założył że tylko On zna wszelkie tajniki silników turbo a ignorancja to zła cecha
pozdrawiam Marcin
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
No panowie i panie w tej cenie to materiału nie będziecie mieć http://racingstreet.pl/kolektor-wydecho ... 37968.html
projekty powinny ruszyć
projekty powinny ruszyć
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Witam, wybaczcie za długą nieobecność.
Mam pytanie spotkał się już ktoś z padającymi skrzyniami z powodu zwiększenia mocy ? i jak sobie z tym poradziliście ? ewentualnie jakie skrzynie można zaadaptować ? Pozdrawiam
Mam pytanie spotkał się już ktoś z padającymi skrzyniami z powodu zwiększenia mocy ? i jak sobie z tym poradziliście ? ewentualnie jakie skrzynie można zaadaptować ? Pozdrawiam
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Jaki silnik ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
2.5 klde z drobnymi przeróbkami
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Jeśli padła Ci skrzynia to na pewno nie od tego że zwiększyłeś moc o 2-3 KM prawdopodobnie była już na wykończeniu.
Nawet gdybyś uturbił auto to dobra skrzynia powinna sobie bez problemu dawać radę...
Nawet gdybyś uturbił auto to dobra skrzynia powinna sobie bez problemu dawać radę...
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Ozyryz a NOS-a też montujesz do tego swojego diabełka?
Zebyś nie skończył jak Fred Flinston z nogami na asfalcie. hehehe.
Zebyś nie skończył jak Fred Flinston z nogami na asfalcie. hehehe.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Hmm.. trzeba było by poszukać jakiejś skrzyni od nowszej mazdy trzeba by było coś dopasować.Ozyryz pisze:2.5 klde z drobnymi przeróbkami
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Witam!!! Wszystko obmyślałem i wiem... Zastanawia mnie tylko zasilanie paliwem przy turbo mam 2.0 i planuje doładować na ok 0,4-0,5 czy seryjny silnik to wytrzyma ?? A co do paliwa to czy nie załatwiły by sprawy same wtryski od 2,2 turbo ?? Regulator ciśnienia paliwa podobno zalewałby go na wolnych....
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Wtryski od 2.2 ci starczą ale tak czy inaczej musisz to wystroić.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
seria wytrzymuje jak nie chcesz stroić to wystarczy bosch 044 i fmu (u mnie 12:1 i jest za bogato) sprzęgło jakieś organiczne troszkę pracy i będzie działać
a z takich nie co innych modyfikacji mogę polecić walkę z odmą bo seryjne to troszkę mało
co do wytrzymałości samej jednostki napędowej to nie masz się co martwić u mnie wypluł uszczelkę głowicy przy ponad 0,7 ale nie jest to miarodajne bo okazało się że kiedyś była robiona i ktoś pominął tulejkę prowadzącą a z tego co wiem to powinien wytrzymać nie można zapominać że było coś takiego jak fs-det w maździe a doły są takie same łącznie z doprowadzeniem oleju na denka tłoków
do bogdan9999 w rozebranym silniku ani śladu stuku
po modyfikacjach ford jeździ lepiej niż mx-6 kl a mazda jest lżejsza
rób śmiało i nie słuchaj opinii że się nie da nie opłaca czy że silnik nie rozwojowy
ps. jak masz jakieś pytania zapraszam na pw. tam mogę podać tel. i możemy pogadać (może w czymś uda mi się pomóc)
a z takich nie co innych modyfikacji mogę polecić walkę z odmą bo seryjne to troszkę mało
co do wytrzymałości samej jednostki napędowej to nie masz się co martwić u mnie wypluł uszczelkę głowicy przy ponad 0,7 ale nie jest to miarodajne bo okazało się że kiedyś była robiona i ktoś pominął tulejkę prowadzącą a z tego co wiem to powinien wytrzymać nie można zapominać że było coś takiego jak fs-det w maździe a doły są takie same łącznie z doprowadzeniem oleju na denka tłoków
do bogdan9999 w rozebranym silniku ani śladu stuku
po modyfikacjach ford jeździ lepiej niż mx-6 kl a mazda jest lżejsza
rób śmiało i nie słuchaj opinii że się nie da nie opłaca czy że silnik nie rozwojowy
ps. jak masz jakieś pytania zapraszam na pw. tam mogę podać tel. i możemy pogadać (może w czymś uda mi się pomóc)
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Tak seria wytrzyma 0.6 bara jak nie będzie stukowego. Skrzynia po większych oględzinach padła z powodu małej ilości oleju nieszczelny simering moje niedopatrzenie no i sprzęgło by się spiekowe przydało. Co do silnika wystarczy wymienić korby panewy i pierścienie na mocniejsze, dobrze wszystko wystroić i silnik zniesie 1bara doładowania, no ale te nasze skrzynie tego już długo nie przetrwają chyba że będziemy jeździć jak emeryci.
Wie ktoś jakie można wsadzić jeszcze korby do tego silnika długości 5.4" które można łatwo kupić w polsce ? bo co do korb z Kj są ciężko dostępne a z forda smal block jeszcze nie znalazłem jakie by spasowały co i tak w Pl nie kupie.
Wiesz bogdan myślałem nawet o nitro ale ten mój probek staje się powoli studnią bez dna no ale cóż robię wszystko sam nikt mi nie pomaga a człowiek uczy się na błędach ale specjalnie dla ciebie wytnę w podłodze dziurę napęd flinstona nieźle zmniejszy zużycie paliwa
Wie ktoś jakie można wsadzić jeszcze korby do tego silnika długości 5.4" które można łatwo kupić w polsce ? bo co do korb z Kj są ciężko dostępne a z forda smal block jeszcze nie znalazłem jakie by spasowały co i tak w Pl nie kupie.
Wiesz bogdan myślałem nawet o nitro ale ten mój probek staje się powoli studnią bez dna no ale cóż robię wszystko sam nikt mi nie pomaga a człowiek uczy się na błędach ale specjalnie dla ciebie wytnę w podłodze dziurę napęd flinstona nieźle zmniejszy zużycie paliwa
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
czy chodzi o 0,6 bara w kl ? bo to raczej wyśrubowany wynik ja pisze o silniku fs a to zupełnie co innego
kl jest według mnie słabym do dmuchania silnikiem (korby i temperatura) ale oczywiście mogę się mylić
z moich obserwacji (popartej doświadczeniem i eksploatacją i do dmuchanego kl'a i fs'a ) bez poważnych modyfikacji w budowę silnika
jedna i druga jednostka nie jest wzorem wytrzymałości na takie zabawy z tym że fs jest i tak sporo mocniejszym (budowa)
Pozdrawiam Marcin
kl jest według mnie słabym do dmuchania silnikiem (korby i temperatura) ale oczywiście mogę się mylić
z moich obserwacji (popartej doświadczeniem i eksploatacją i do dmuchanego kl'a i fs'a ) bez poważnych modyfikacji w budowę silnika
jedna i druga jednostka nie jest wzorem wytrzymałości na takie zabawy z tym że fs jest i tak sporo mocniejszym (budowa)
Pozdrawiam Marcin
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
A teraz jedno pytanko bo jak zobaczyłem ile pompa boscha kosztuje o się zląkłem hehe Ile kosztuje na początek jakieś tanie FMU ?? i jak to działa gdzie to wpiąć:d
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
Jak nie bosch to warbllo 255 l/h kosztuje około 320 zł powinieneś dostać. Bez dobrego ciśnienia FMU nie będzie działać, bo przy tym to podstawa.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4