Vertical Door Kit (LSD - Lambo Style Doors)
Witam
Wiecie co tak oglądałem te stronki i stwierdzam że największy kłopot to dobranie siłownika. Pomysł na odpowiedni zawias już mam jak tylko kupię samochód to pogadam ze znajomym ślusarzem czy dałby radę to zrobić. Mój pomysł na zawias jest inny niż ten sprzedawany ale myślę że zadziała.
Czy ktoś wie ile ważą drzwi do probe II gen
Pozdrawiam
Wiecie co tak oglądałem te stronki i stwierdzam że największy kłopot to dobranie siłownika. Pomysł na odpowiedni zawias już mam jak tylko kupię samochód to pogadam ze znajomym ślusarzem czy dałby radę to zrobić. Mój pomysł na zawias jest inny niż ten sprzedawany ale myślę że zadziała.
Czy ktoś wie ile ważą drzwi do probe II gen
Pozdrawiam
Dobra Panowie - przyjżałem się temu dość dokładnie. Myślę że wiem jak to to jest zbudowane. Narysuje to dziś w autokadzie na podstawie zdjęć - mielibyśmy już coś. Natomiast jest jedna kwestia - dobór materiałów oraz obliczenia wytrzymałościowe. Czy ktoś się na tym zna? Może Ty Konrad?
Ponadto myślę, że można to nawet troszkę udoskonalić - wprowadzić dolny półzawias.
Ponadto myślę, że można to nawet troszkę udoskonalić - wprowadzić dolny półzawias.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Wsumie z tą sprężyną to nie głupi pomysł ale i tak dobranie odpowiedniego siłownika i sprężyny to będzie mozolna metoda prób i błędów. Najlepsze by było gdyby miały one siłę nieco większą od siły działającej w dół bo jak będą za mocne to się trzeba będzie z nimi siłować aby je zamknąć.
Pozdrawiam
Wsumie z tą sprężyną to nie głupi pomysł ale i tak dobranie odpowiedniego siłownika i sprężyny to będzie mozolna metoda prób i błędów. Najlepsze by było gdyby miały one siłę nieco większą od siły działającej w dół bo jak będą za mocne to się trzeba będzie z nimi siłować aby je zamknąć.
Pozdrawiam
Widze ,że temat nie źle się kręci .Co do wykonania samego zawiasu,to nie powinno być problemu.Jeżeli będzie rysunek,to już w ogóle GIT.Chyba najprościej będzie elementy wyciąć na plazmówce.Niestety problem sprężyny i siłownika nie daję mi spokoju.Metodą prób i błędów było by za ciężko,albo by się nie otwierały,albo ciężko będzie je zamknąć .Dla przykładu dwa siłowniki po 300N otwierają maskę w bejcy.Na szczęście mam gościa w pracy,który zajmuje się tymi obliczeniami,jak będzie już jakiś rysunek i skołujemy masę drzwi,to rozeznam się,czy da się to obliczyć.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
Z tego co widze, to w tej instalacji, ktora kosztuje 500-600 euro, zadnych sprezyn nie ma, a silowniki sa gazowe.
Wiec musi sie dac zrobic bez sprezyny.
Z tej tabeli na stronie http://www.bansbach.de/d-gasdruck.htm widac ze mozna swobodnie dobrac silownik nawet do 5000N, o dlugosci max do 29cm na pelnym wyciagu.
Hub - dlugosc tloka
EL - od konca tloka do konca obudowy (maksymalny wyciag+ obudowa)
Pozdrawiam
Wiec musi sie dac zrobic bez sprezyny.
Z tej tabeli na stronie http://www.bansbach.de/d-gasdruck.htm widac ze mozna swobodnie dobrac silownik nawet do 5000N, o dlugosci max do 29cm na pelnym wyciagu.
Hub - dlugosc tloka
EL - od konca tloka do konca obudowy (maksymalny wyciag+ obudowa)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2004-10-28 21:34 przez Gość, łącznie zmieniany 2 razy.
Dokładnie tak AXEL.
W strefie jest zawias.dwg Zupełnie wstępny obrys zawiasu - jeszcze płaski. Sorki że tylko tyle - w weekend spróbuje zrobić wiecej (Myśle o modelu 1:1 z drewna czy sztywnej pianki montażowej. Chodzi oczywiście o niuanse czyli to czy coś o coś nie będzie haczyć.
Wydaje mi się że newralgicznym punktem tego zawiasu jest trzpień. Na nim opiera się cały ciężar. Pracuje mocno na ścinanie. Reszte da się wykonać solidnie i wystarczająco mocno (kowal się kłania moi drodzy). Ale ten trzpień MUSI wytrzymać nie tylko ciężar drzwi ale np. ostry powiew wiatru.
W strefie jest zawias.dwg Zupełnie wstępny obrys zawiasu - jeszcze płaski. Sorki że tylko tyle - w weekend spróbuje zrobić wiecej (Myśle o modelu 1:1 z drewna czy sztywnej pianki montażowej. Chodzi oczywiście o niuanse czyli to czy coś o coś nie będzie haczyć.
Wydaje mi się że newralgicznym punktem tego zawiasu jest trzpień. Na nim opiera się cały ciężar. Pracuje mocno na ścinanie. Reszte da się wykonać solidnie i wystarczająco mocno (kowal się kłania moi drodzy). Ale ten trzpień MUSI wytrzymać nie tylko ciężar drzwi ale np. ostry powiew wiatru.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Michal_krakow
- Posty: 67
- Rejestracja: 2004-06-05 18:41
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Kraków
Witam
Własnie sobie przegladalem neta i szukalem info o probe i znalazlem cos jak sadze przydatnego http://www.importmodifications.com/probemods.htmltutaj jest opisana modyfikacja drzwi 1993-97 Ford Probe Lamborghini Scissor Door Mod tylko ze lipa bo to jest platne ale mam nadzieje ze ta informacja o tej stronce jakos sie przyda .
Pozdro
Własnie sobie przegladalem neta i szukalem info o probe i znalazlem cos jak sadze przydatnego http://www.importmodifications.com/probemods.htmltutaj jest opisana modyfikacja drzwi 1993-97 Ford Probe Lamborghini Scissor Door Mod tylko ze lipa bo to jest platne ale mam nadzieje ze ta informacja o tej stronce jakos sie przyda .
Pozdro
:D:D
I LOVE THIS CAR :D PROBE 2.2 GT
I LOVE THIS CAR :D PROBE 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Gotowe rozwiazanie za 50$ mozna sciagnac instrukcje obslugi i sie przyjrezc ja tak zrobilem i juz mam plan na wykonanie takich zawiasów
pozdrawiam
www.lambodoors.com
pozdrawiam
www.lambodoors.com
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Nie w projekcie jest problem - jak się okazuje lecz w wykonaniu. Jest spory problem z trzpieniem pionowym zawiasu - Wyliczenia materiałowe wychodzą kosmiczne. Zeby drzwi się nie urwały przy niewielkiej sile bocznej (podmuch wiatru) wstępnie wychodzi nam trzpień o grubości fi=2,2cm
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Heh Quaki - wiem to dobrze. Niestety nie znam się na tym - byłem u kumpla co ma jakąś tam wiedzę. Dobrał ten trzpień bodajże ze stali hartowanej ale nie wiem na pewno. A Ty masz wiedzę potrzebną do tego?
Z tego co wiem (i rozumiem) program wylicza belkę - a na tej podstawie naprężenia w poszczególnych miejscach, siły zginające i ścinające. I właśnie te ostatnie są ogromne.
Z tego co wiem (i rozumiem) program wylicza belkę - a na tej podstawie naprężenia w poszczególnych miejscach, siły zginające i ścinające. I właśnie te ostatnie są ogromne.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Powidzmy ze mam wiedze ale nie robilem juz tego od kilku lat (tak z 4 odkiedy mi sie skonczyla wytrzymalosc materialow na studiach ) musialbym poszukac troche materialow. Natomiast wiem ze przy budowaniu hal stalowych ( tym sie teraz zajmuje moja firma ale mam nadzieje juz do konca roku otworzyc firme tuningowa) stawiam slupy stalowe (tak po 2-3 tony i dlugosci tak z 5-7 m) na srubach stalowych o klasie 8.8 i fi na przyklad 26 a wiec sily wysepujace od wiatru sa kilkadziesiat wieksze niz moga wystapic na drzwiach samochodu a slup montowany jest na 4 srubach wiec raczej material wytrzyma tylko trezba tak skonstruwac zaiwas zeby przenosil odpwoeidnie sily nie punktowow a mozliwie rownomiernie
pozdrawiam
ps. mam kilku konstruktorow w moiej firmie w wolnej chwili mi to policza
pozdrawiam
ps. mam kilku konstruktorow w moiej firmie w wolnej chwili mi to policza
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
mi takie drzwi strasznie sie podobaja wiec jak by to wypalilo to ja bylbym chetny na cos takiego tylko musial bym ukogos zabaczyc jak sie wchodzi i wychodzi hehe.bo ja jestem z tych wiekszych ludzi hehe
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
hehe - ja też Qki, ja też
Myśle że jak bedziemy mieli gotowy projekt to pomyślimy kto jest chętny i zrobimy hurtem. Na pewno wyjdzie dużo taniej niż gdyby każdy robił z osobna. Szacuję że koszt zawiasu bez teleskopa to może być około 100-150zł teleskop 100 - tak więc jakby całość przeróbki (bo jeszcze kable) kosztowała z 500 zł to chyba nieźle - co?
Myśle że jak bedziemy mieli gotowy projekt to pomyślimy kto jest chętny i zrobimy hurtem. Na pewno wyjdzie dużo taniej niż gdyby każdy robił z osobna. Szacuję że koszt zawiasu bez teleskopa to może być około 100-150zł teleskop 100 - tak więc jakby całość przeróbki (bo jeszcze kable) kosztowała z 500 zł to chyba nieźle - co?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
zdaje sobie sprawe ze to nie jest dzien lub 2 ale pocieszajace jest to ze w koncu ruszyl pomysl tak wiec mam nadzieje ze w niedalekeij przyszlosci juz bedzie wszystko wiadomo a przy dachowaniu no coz albo wucinanie albo przez bagaznik albo przez okno:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko