Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

pawelc.......fakt zawsze mi się to myli. przepraszam, pod pokrywa zaworów oczywiście, a co do cewki, to do mnie tez mówli "zostaw, to nie to, no co cewka zapłonowa ma do obrotów" a potem musieli mnie kumple holować, bo samochód mi zgasł. też na przyszłośc mam nauczkę, że jak zaczyna się dławić, to zaraz będę sprawdzał cewkę. Tak dla pewności
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Mihau
Posty: 5
Rejestracja: 2007-11-29 13:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Mihau »

Dzięki za rady, w przyszłym tygodniu pojadę sprawdzić kompresje i ustawienie zapłonu. Co do rozrządu, był wymieniony 7 tyś kilometrów temu. Kwestia katalizatora potraktuje poważnie tym bardziej, ze znajomy, który jeździ Mondeo V6 powiedział, że katalizatorek lubi się przytkać. Ze względu na reżim prawny z roku 1993 r. i fakt, iż mój Probe nie ma katalizatora wyróżnionego w dowodzie, mogę go usunąć bez żadnych konsekwencji. Teraz rodzi się pytanie: kupić nowy katalizartor, strumienice czy pójść po najmniejszej linii oporu i po prostu wspawać rurę?
Ford Probe II GT 2.5 V6 1993 r.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

rure odradzam no cyba ze chcesz miec mocy tyle co w 2.0 :D :D :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Mihau pisze:Dzięki za rady, w przyszłym tygodniu pojadę sprawdzić kompresje i ustawienie zapłonu. Co do rozrządu, był wymieniony 7 tyś kilometrów temu. Kwestia katalizatora potraktuje poważnie tym bardziej, ze znajomy, który jeździ Mondeo V6 powiedział, że katalizatorek lubi się przytkać. Ze względu na reżim prawny z roku 1993 r. i fakt, iż mój Probe nie ma katalizatora wyróżnionego w dowodzie, mogę go usunąć bez żadnych konsekwencji. Teraz rodzi się pytanie: kupić nowy katalizartor, strumienice czy pójść po najmniejszej linii oporu i po prostu wspawać rurę?
Sprawdzaj sprawdzaj, katy są 3 :lol: po jednym na kolektor wydechowy i i jeden duży na wysokości drążka zmiany biegów. Jak grzeje Ci sie mocno panel w środku w kabinie to może coś być z katem.
Ale wątpie żeby aż tak jeszcze się z tym nie spotkałem.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Squad nie pisz takich rzeczy. Panel grzeje się od żarówki w popielniczce i to już zostało dawno wyjaśnione.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

no nie dosłownie w tym miejscu sporo niżej pod plastikami jak dotkniesz, tak żaróweczka nie na grzała by tam plastik może i tak
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10629
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Zgadza się, mnie też się grzeje odkąd mam z powrotem katalizator.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A ja uważam, że można było dopiąć się do jednego z istniejących tematów.

:arrow: Brak mocy - inaczej.

:arrow: Problem z mocą.

:arrow: Brak mocy - zamulony silnik.

Mihau pisze: Przeszukałem forum, znalazłem wiele wątków, ale żaden nie traktował dokładnie o takim przypadku. Proszę was o pomoc.
No właśnie. :twisted: I dlatego, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje problemy, trzeba założyć nowy temat, tak?

Za chwilę zaloguje się ktoś nowy, będzie miał problem z mocą, przeczyta Twój temat, ale jeden szczegół nie będzie pasował i też założy swój temacik.

A potem człowiek chce coś znaleźć w wyszukiwarce i się przeraża ilością identycznych tematów.

Ponieważ dyskusja już się toczy, nie zamykam wątku. Może inny moderator podejmie decyzję. Ja osobiście bym zamknął.

Pozdrawiam
.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Mihau
Posty: 5
Rejestracja: 2007-11-29 13:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Mihau »

OK, rozumiem.
Mimo wszystko uważam, że ten wątek jest zasadny. Podałem wiele dodatkowych informacji, które mogły pomóc w identyfikacji problemu.
Jeżeli uważasz, że watek jest powieleniem informacji już istniejących na tym forum, niniejszym proszę o zamknięcie tego wątku.
Ford Probe II GT 2.5 V6 1993 r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Nie chodzi o powielenie informacji, które zawarłeś w swoim temacie,
a o to, że mógłby istnieć jeden temat dotyczący wszystkich problemów z mocą w V-ce.

Przykład:
Ktoś ma problem z mocą, podał objawy, rozwiązał go i później opisał co było przyczyną. Druga osoba również ma problem z mocą, ale troszkę na innej zasadzie więc też opisuje objawy, a jak już po kłopocie, pisze wszystkim co było przyczyną i tak dalej, i tak dalej.

Wszystko może znajdować się w jednym temacie.

Przybywa nowy klubowicz, loguje się, bo ma problem z mocą w V6 :wink:
Jak nie zna się dobrze na wyszukiwarce, a zapewne nie :D wpisuje hasło
np: "brak mocy" i wyskakuje mu naście tematów z tym problemem.
Czyta pięć, może sześć owych i w żadnym nie jest opisany jego problem.
Znudzony poszukiwaniami, wpada na wyśmienity pomysł:
- "A założę nowy temat, będzie szybciej"

Rozumiesz o co mi chodzi?

A jakby tak wszystkie problemy z mocą były zawarte w jednym wątku,
to pewnie znalazłby odpowiedź. Jeżeli nie znajdzie, bo okoliczności są jeszcze inne, to ciągnie dalej rozpoczęty temat i w ten sposób powstaje jeden główny topik, o niedomaganiach II Generacji dotyczący braku mocy.

Do tego ciągle zmierzam<b title="Pozwoliłem sobie dopisać liczbę mnogą. Robert (ale nie OLEY)">y</b>.

Pozdrówka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

idac tym tropem nie potrzebne jest forum. Wystarczy założyć strone podstawowe problemy i komentarze do nich. Forum jest po to aby dyskutować, każdy problem jest oddzielny i indywidualny, a tutaj sprowadza się wszystko do jednego wora
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kamil - bzdura.
Nie wszystko do jednego wora, tylko do wielu worów. :wink:
Problem mocy w jednym woreczku, problem z hamulcami w drugim, problem ze skrzynią biegów w trzecim, problem z aku w czwartym, problem ze światłami w piątym. Mam dalej wymieniać? :D
Gwarantuję ( z resztą bardzo dobrze o tym wiesz), że uzbiera się tego wiele, oj wiele.
I to jest wtedy forum tematyczne. Kompendium wiedzy na temat Probe.
Osobno pierwszej generacji, osobno drugiej, osobno wspólne problemy dla obu generacji, a od pitolenia są inne działy.

Z resztą jak uważacie. Chcecie syfu, to możemy zrobić jeden wielki syf i (moim zdaniem) wszyscy na tym stracą.

Już dyskutujemy nie na temat i ktoś, kto będzie chciał poznać szczegóły niedomagania swojego probka, będzie to czytał. Myślisz, że będzie zadowolony?

Widzisz czasy się, niestety zmieniły. Jak my się logowaliśmy, to było nas około 200 - 300 osób. Mogliśmy sobie pozwolić na dużo więcej rzeczy.
W tej chwili jest grubo ponad tysiąc i to trzeba jakoś opanować, aby wszystko było czytelne i w miarę poukładane.

Do zobaczyska.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

troche jest w tym racji
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Ja popieram OleY'a porzadek na forum musi byc albo zasypie sie smiecmi sa tematy do ktorych mozna sie podpiac a nie pisac nowe.O usterkach V-ki w ostatnim czasie to chyba z 6 bylo zamknietych.Standardy musza byc :twisted:
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

siemanko dzisiaj zauważyłem że pomiędzy 3.5 - 4 tyś obrotów auto ma zamułe do nich rozpędza się dobrze potem ma dziurę i jak przejdzie powyżej 4 tyś to wyrywa jak szalone :? czy to jest wina VRIS?
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jawol 8)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Sqad pisze:Jawol 8)
Kamil ! Pisze się "Jabol" ... albo "Bulbaga" ... ew. "Patyk":lol:
Co do spalania : Sprawdzić czujnik temperatury - ten co załącza i rozłącza przedłużoną fazę wtrysku (ssanie) . Mnie też palił ok 20 litrów ; po wymianie czujnika spadło do 11l w mieście . Może nie idealnie , ale jaka wiocha takie spalanie :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Tomasz S pisze:Mnie też palił ok 20 litrów ; po wymianie czujnika spadło do 11l w mieście .
lol to ja chyba sprawdę u siebie bo mój pali 11 lekką nogą w mieście a silnik 2.0
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

sawmaster pisze:
Tomasz S pisze:Mnie też palił ok 20 litrów ; po wymianie czujnika spadło do 11l w mieście .
lol to ja chyba sprawdę u siebie bo mój pali 11 lekką nogą w mieście a silnik 2.0
Nie wiem jak jest w 2.0 ale u mnie zaraz po tym jak przyjechałem moim z Helmutowa , przy oszczędnej jeździe mieścił się poniżej dyszki . Może to wszechobecne korki , może jeszcze czegoś nie dopatrzyłem . W każdym razie litr to jeszcze nie powód do paniki a w wolnej chwili będę musiał i tak przejrzeć dogłębnie autko .
Obrazek
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

przy spokojnej jeździe tak do 3tys mi też 2litrówka paliła koło 9 litrów na mieści przy katowaniu maxymalnie koło 12 l :wink:
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

to u mnie naprawdę coś się schrzaniło :/ pytanie tylko co jesli nie pokazuje check engine, może jakiś czujnik padł typu cczujnik temp. powietrza/ silnika? jechac na kompa za 50zł? warto?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Lepiej wydać 50zł i jest szansa sie dowiedzieć, co nie gra niż wymieniać na pałę pół auta.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Tomasz S dziwne że OBD nie wyświetlił check engine gdy miałeś uwalony czujnik temperatury
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

już sobie poradziłem z dziurą miedzy miedzy 3,5-4 tys obrotów miałem zamienione podciśnienia :oops: a może ktoś wie od czego ten kabelek bo przypadkiem znalazłem z góry dzięki za podpowiedz :wink:
Obrazek
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Zaznacz który kabelek, i najlepiej daj fotę z większym oddaleniem(u mnie na kolektorze nie szedł żaden kabel).
Let The Galaxy Burn....
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”