Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

CNG - Zatankuj tanio auto we własnym garażu

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nie o to chodzi, w 'pełnej' butli LPG, powiedzmy 80% objętości stanowi ciekły 'gaz' a resztę 'gaz' w fazie lotnej pod ciśnieniem kilku atm.
W butli CNG nie ma cieczy w ogóle, tylko 'gaz' w fazie lotnej pod ciśnieniem 200 atm.

Na przykład aby napompować butlę o pojemności 10l powietrzem, do ciśnienia 200 atm, musisz skompresować 2m^3 powietrza o ciśnieniu atmosferycznym 200 razy, uzyskasz w ten sposób 10l powietrza o ciśnieniu 200 atm.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zatankuj tanio auto we własnym garażu

Post autor: MiH »

powinno kosztować tyle co amortyzacja tego:
BiZoN pisze:"Życie Warszawy": Na rynku pojawiły się domowe sprężarki do tankowania samochodów napędzanych gazem ziemnym. Ten rodzaj paliwa był dotąd w Polsce mało popularny z powodu braku takich stacji.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Z tego co słyszałem napełnianie takiej butli takim kompresorem trwa 30h.
Ile prądu to zeżre, ile ładowań wytrzyma taki kompresor ?
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Czyli jak nic trzeba by mieć 2 burtle, jedna sięładuje, 2 zasila auto.
ile wytrzyma? sądzę że kilka lat....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ja jestem sceptycznie nastawiony do takich tanich urządzeń, obawiam się że to mogą być kompresory do zastosowań amatorskich, nie przystosowane do pracy ciągłej przez 30h. Z tego co się orientuję to ani nurkowie ani amatorzy wiatrówek nie stosują żadnych takich urządzeń, tylko płacą w punktach lub klubach 1 - 1.5 PLN/l (200 atm.) lub 6 PLN/l (300 atm.)

A tu coś w temacie: Autobusy w Krakowie

P.S.

Ta konstrukcja na dachu to zbiorniki z gazem :wink:
Obrazek
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

No dobra - pomyślmy. Dziennie robię max 100 km - tak więc potrzebuje naładować butlę do 1/3 pojemności na dzień - a to już robi 10h ładowania lub butlę 30-40l.

Niestety co innego na trasie - tu jednak jest problem inny - brak stacji do tankowania.... w sumie to gdyby były stacje to po co sprężarki domowe?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Znajomy miał ostatnio do sprzedania Golfa sprowadzonego z Włoch z taką właśnie instalacją. Butla faktycznie była duża bo bagaznika to w nim nie było prawie.

W Krakowie sa podobno 2 takie stacje które napełniają instalacje metanem. Ale to tylko pogłoski jakie słyszałem. Litr takiego gazu to ponoć 0,25 zł ale to też nie sprawdzona informacja. A w bagażniku znajomy miał 2 butle. Jedna duża (bardzo :)) a druga mała. Nie wiem jak to się miało to całego układu ale widocznie ta mała na coś się przydawała.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

tydzień tamu w gazecie"Głos Wielkopolski"był artykuł właśnie na temat zasilania silników gazem ziemnym.otwarto w Poznaniu nową stację,i litr GZ kosztuje 1 zł....
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

a jak ta instalacja wpływa na silnik? są ludzie którzy stękają i jęczą na LPG, chociaż wiem że nie mają w pełni racji. czy CNG ma takie same właściwości i działa tak samo jak LPG? chyba są jakieś różnice?

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

pimpo pisze:a jak ta instalacja wpływa na silnik? są ludzie którzy stękają i jęczą na LPG, chociaż wiem że nie mają w pełni racji. czy CNG ma takie same właściwości i działa tak samo jak LPG? chyba są jakieś różnice?

pozdro
znajdę ten artykuł,i wrzucę co ciekawsze fragmenty....ale z tego co pamiętam to napisali że "wpływ CNG na silnik jest dużo korzystniejszy niż LPG, a nawet niż paliw ropopochodnych"........a wogóle to mamy bardzo ciekawy "Podręcznik CNG" w strefie .....chyba wrzucony 20.05....warto poczytać....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wjeżdżasz do garażu, łączysz zawór domowej sieci gazowej ze sprężarką, a tę ze zbiornikiem samochodowym. Po kilku minutach twój samochód jest zatankowany i gotowy do jazdy. Tanio, szybko i bezpiecznie
...
Technologia ta jest prosta, żeby nie powiedzieć prymitywna. Należy dokonać niewielkich przeróbek w silniku i podłączyć sprężarkę wypożyczoną za 70 dolarów na miesiąc.
:arrow: http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=666181
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No i jeszcze trochę i trzeba będzie tankować w garażu, normalnie zdzierstwo:

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 12003?p=md
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Jak dojdzie do 2,50 to kupię sobie bilet miesięczny w ramach protestu 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Panowie byłem się pytać jak to jest z tą przeróbką z LPG na CNG. W Kraku taka usługa kosztuje 300zł. A wymienia sie tylko butlę i soft w kompie (sekwencja).
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

zenith839 pisze:Panowie byłem się pytać jak to jest z tą przeróbką z LPG na CNG. W Kraku taka usługa kosztuje 300zł. A wymienia sie tylko butlę i soft w kompie (sekwencja).
Do jakiej instalacji :twisted: :twisted: :twisted:

A ile kosztuje butla, bo raczej nie jest ujęta w cenę :? :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Pytałem się przy okazji i tak mi powiedzieli
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

I jaki zasięg po zmianie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Tak czytam i czytam i wiem ,ze Escort ma instalcje juz od razu przygotowana do GZ (reduktor, komp co sie uczy i tak dalej). Wiem ze u niego to tylko wymienic butle trzeba zeby smigało. We wrocławiu sa trzy stacje juz do tankowania ziemianki.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ivaho pisze: Escort ma instalcje juz od razu przygotowana do GZ (reduktor, komp co sie uczy i tak dalej).
Nie tylko on :twisted: :twisted: :twisted:

Każdy kto ma sekwencję OMVL-a :wink:
Tylko jaka jest cena za kompletną przeróbkę, tj butlę + dodatki :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3839
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Z tego co wiem to sama butla nie będzie tania, poza tym rurki doprowadzające gaz muszą być w oplocie stalowym a do LPG chyba nie są, więc kolejny koszt :!:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

kollek pisze: W Krakowie sa podobno 2 takie stacje które napełniają instalacje metanem. Ale to tylko pogłoski jakie słyszałem. Litr takiego gazu to ponoć 0,25 zł ale to też nie sprawdzona informacja.
Ja wiem o jednej stacji, a znajduje się ona... Tuż pod moim domem ;-) a co do ceny... to nie 0,25 tylko 1,40
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

KASZCZU pisze:Ja wiem o jednej stacji, a znajduje się ona... Tuż pod moim domem ;-) a co do ceny... to nie 0,25 tylko 1,40
Tylko, że z tego co wiem to miarą nie jest litr :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

W toruniu nie ma takiej stacji jakby co, ale w Bydgoszczy budują, a cenę widziałem 1,38zł.
Tematem jestem zainteresowany gdyż posiadam sekwencje i z tego co wiem to przeróbek jest mniej niż w zwykłej instalacji gazowej.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”