Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

zwężka a wzrost mocy

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Quaki pisze:Koeldzy ja widze ze wy sobie lubiecie kompliekowac zycie ;)
Czytac a google waszym przyjacielem sa
http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
Pozdrawiam
troche dziwny ten koncowy rysunek...

no i po co jest w tych MBC ta kulka ze sprezynka?? :?: :?: a nie sama zwezka przelotu??
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

do czego jest to małe wcięcie zaznaczone strzałka??, bo poza tym to wygląda jak zwykły zawór kątowy :wink:


ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, kulka za sprężynką w MBC to jest trochę pic...

Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...

W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów... :)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no i w koncu wytworzylem swoje MBC :twisted: :twisted: :twisted:
jutro sprawdze jak sie sprawuje, :wink:
Obrazek
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no i dzisiaj zamontowalem i normalnie dziala!! :twisted: :twisted: :twisted: tylko cholernie ciezko ustawic :roll: :roll: ale dzisiaj juz mi sie nie chce... :P :P

a oto fotki zamontowanego:] nie wyglada za pieknie ale zawsze te 60zl w kieszeni :wink:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Przez miniony tydzień jeździłem na fabrycznej zwężce i oto spostrzeżenia:

Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...

Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

no fajnie a co na to ECU?
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mr. Cynk pisze:no fajnie a co na to ECU?
Spoko, mam nowe mapy paliwowe do 16psi 8)

A MBC można też przecież ustawić na 0,8bar...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Cześć dołączę się do waszej dyskusji,ja miałem zwężkę 0.7mm i uważam że to było za dużo aż zdejmowałem nogę z gazu bo wskazówka od turbo zasuwała daleko za czerwone pole, więc rozwierciłem na 1mm i teraz jest moim zdaniem super .Dochodzi na czerwone pole bez odcięcia koniec kłopotów z wężami,opaskami i tym podobne.
Radek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mi przy fabrycznej 1,2mm idzie za czerwone pole :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

To który MBC jest lepszy waszym zdaniem ten z kulką czy tańszy bez kulki bo chcę się zaopatrzyć.Pozdrowienia dla klubowiczów!
Radek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

radek1 pisze:To który MBC jest lepszy waszym zdaniem ten z kulką czy tańszy bez kulki bo chcę się zaopatrzyć.Pozdrowienia dla klubowiczów!
Ten z kulką, chociaż i tak nie działa jak powinien bo jest robiony na odczep się (mówię o tym z ProPerfekt).
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Pluto pisze:Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
Ja i kilku chłopaków z forum mamy ten model:
http://www.allegro.pl/item160126122_mbc ... benz_.html
Jest ok, ale można jeszcze go poprawić, trudny do ustawienia.

Jest jeszcze coś takiego:
http://www.allegro.pl/item162254214_man ... turbo.html
Nie wiem jak to się sprawuje.

No i jest jeszcze bogata oferta za granicą.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Może się mylę ale myślę że te zaworki z kulką są nie do wyregulowania. Myślę że może na sprężynkę działać temperatura pod wpływem której jak wiecie sprężyna może się rozszerzać.Słyszałem też że regulacja w zimie jest niedokładna ponieważ zimne wilgotne powietrze powoduje inne ciśnienie doładowania.Ale ja lubię takie tematy!
Radek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To prawda. W zimie ciśnienie doładowania jest większe (w zależności od temp).
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

niby tak powinno być, bo im zimniejsze powietrze ty gęstrze, ale u mnie turbina jakies 1,5 miesiąca temu pompowała aż do tego stopnia że zapłon odcinało,a teraz przy temperaturach poniżej zera pompuje bez odcinania zapłonu, a na wskaźniku od turbo skali brakuje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

Zawsze jak jest mrozik to mi lepiej pompuje to normalne

Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

no właśnie chyba coś w dolocie mi przepuszcza, bo po zwiększeniu ciśnienia doładowania słychać jak coś syczy z pod maski i na pewno to nie jest turbo :wink: , tylko nie wiem co to by mogło być
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Cześć koledzy kupiłem MBC F-1 ten za 115 zł.I może ktoś wie jak go podpiąć czy zwężka zostaje czy nie.Instrukcja jest po japońsku a w sklepie tylko sprzedają a o podłączeniu nie mają pojęcia. Inne mają wejście i wyście ,sprawa jest prosta ten ma tylko wejście i jakiś trójnik węża i opaski.
Radek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Daj fotki :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Zwężkę na 100%wywalasz - po to masz MBC. A ten trójnik to nie wiem do czego. Odkręć go maksymalnie, dmuchnij mocno w dyszę wlotową i sprawdź z której dyszy wychodzi powietrze. 3 dysza to może być kanał vent do atmosfery :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Fotka jest po wyżej w linku Drzymka ten MBC ma tylko jedno wejście zobaczycie na fotce ,na gurze jest coś w rodzaju sitka ten trójnik chyba rozgałęzia przewód w którym mamy zwęrzke.
Radek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”