Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
zwężka a wzrost mocy
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
troche dziwny ten koncowy rysunek...Quaki pisze:Koeldzy ja widze ze wy sobie lubiecie kompliekowac zycie
Czytac a google waszym przyjacielem sa
http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
Pozdrawiam
no i po co jest w tych MBC ta kulka ze sprezynka??


- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
do czego jest to małe wcięcie zaznaczone strzałka??, bo poza tym to wygląda jak zwykły zawór kątowy 
ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje

ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie, kulka za sprężynką w MBC to jest trochę pic...
Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...
W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów...
Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...
W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów...

BEAUTY...POWER...SOUL...
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Przez miniony tydzień jeździłem na fabrycznej zwężce i oto spostrzeżenia:
Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...
Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...
Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- radek1
- Posty: 119
- Rejestracja: 2006-07-31 16:16
- Galeria: viewtopic.php?t=10146
- Lokalizacja: Starachowice
Cześć dołączę się do waszej dyskusji,ja miałem zwężkę 0.7mm i uważam że to było za dużo aż zdejmowałem nogę z gazu bo wskazówka od turbo zasuwała daleko za czerwone pole, więc rozwierciłem na 1mm i teraz jest moim zdaniem super .Dochodzi na czerwone pole bez odcięcia koniec kłopotów z wężami,opaskami i tym podobne.
Radek
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- radek1
- Posty: 119
- Rejestracja: 2006-07-31 16:16
- Galeria: viewtopic.php?t=10146
- Lokalizacja: Starachowice
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja i kilku chłopaków z forum mamy ten model:Pluto pisze:Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
http://www.allegro.pl/item160126122_mbc ... benz_.html
Jest ok, ale można jeszcze go poprawić, trudny do ustawienia.
Jest jeszcze coś takiego:
http://www.allegro.pl/item162254214_man ... turbo.html
Nie wiem jak to się sprawuje.
No i jest jeszcze bogata oferta za granicą.
BEAUTY...POWER...SOUL...
- radek1
- Posty: 119
- Rejestracja: 2006-07-31 16:16
- Galeria: viewtopic.php?t=10146
- Lokalizacja: Starachowice
Może się mylę ale myślę że te zaworki z kulką są nie do wyregulowania. Myślę że może na sprężynkę działać temperatura pod wpływem której jak wiecie sprężyna może się rozszerzać.Słyszałem też że regulacja w zimie jest niedokładna ponieważ zimne wilgotne powietrze powoduje inne ciśnienie doładowania.Ale ja lubię takie tematy!
Radek
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
niby tak powinno być, bo im zimniejsze powietrze ty gęstrze, ale u mnie turbina jakies 1,5 miesiąca temu pompowała aż do tego stopnia że zapłon odcinało,a teraz przy temperaturach poniżej zera pompuje bez odcinania zapłonu, a na wskaźniku od turbo skali brakuje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Zawsze jak jest mrozik to mi lepiej pompuje to normalne
Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- radek1
- Posty: 119
- Rejestracja: 2006-07-31 16:16
- Galeria: viewtopic.php?t=10146
- Lokalizacja: Starachowice
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- radek1
- Posty: 119
- Rejestracja: 2006-07-31 16:16
- Galeria: viewtopic.php?t=10146
- Lokalizacja: Starachowice