Nadal kopci po wymianie uszczelniaczy zaworowych...

spikylook
Posty: 4
Rejestracja: 2006-12-21 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Lincolnshire

Nadal kopci po wymianie uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: spikylook »

Heja, posiadam forda probe 97-97 2.0 16V. Szukam fachowej pomocy, bo moj mechanik rozklada rece. Otorz autko nie palilo na 2 gary(wykrzywione zawory) wymienilismy zawory, uszczelniacze, uszczeleke i teraz autko kopci jak szalone. zmienilem olej na 15w40 i dalej to samo mechanik rozklada rece. pierscienie raczej mozna wykluczyc. Nie wiem czy fachowo to nazwe ale mechanik zrobil taki test sciagnal swiece psikal jakims swinstwem w miejsce swiec aby wysuszyc wnetrze i po chwili olej byl z powrotem. Istnieje podejzenie, ze moze uszczelniacze nie te bo tamte, ktore byly orginalnie jak okreslil mialy wiecej miesa(gumy), poznizej zarzucam linka z fotka niestety slaba ze sklepu w jakim zakupilem uszczelniacze.Moze ktos z was mial w raczkach uszczelniacze do mojego autka i widzi znaczaca roznice albo moze ma pomysl dlaczego auto kopci.AAA glowica byla wymieniana nie dalej jak 8 m-cy temu i teraz byla splanowana i mechanik ja mial 2 razy w rekach wiec nie sadze aby to byla glowica.Nawet zadalem mu pytanie z typu glupich moze uszczelniacze wsadzil do gory nogami, ale powiedzial, ze mozna je wsadzic tylko w jeden sposob.opadaja mi juz rece zwlaszcza, ze przeprowadzam naprawy w UK i nie musze chyba mowic ile juz utopilem pieniedzy. moze ktos jest w stanie mi pomoc. Z gory dzieki. pozdrawiam
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=491
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Na poczatku czytania tego posta mialem odpisac:
- a szukaj sobie, dac tegoz linka i olac sprawe.
Jednak jako ze jestes w UK i cholera wie jakie masz mozliwosci na join'owanie sie tu donas postanowilem napisac cos w twojej sprawie.

Powod kopcenia jest prosty :!:
Musisz zmieic dwie lub moze trzy rzeczy:
1- Mechanik
2- Prowadnice zaworow (tych pokrzywionych)
3- Gniazda zaworowe (chyba ze sa okey)

Napisz cos wiecej, czy olej pojawia sie w tych cylindrach na ktorych byly krzywe zawory?

PS. pkt. pierwszy pojawil sie poniewaz tylko dupa (lagodnie mowiac) nie mechanik nie wymienia prowadnic jesli zawory byly skrzywione).
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
spikylook
Posty: 4
Rejestracja: 2006-12-21 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Lincolnshire

Post autor: spikylook »

Dzieki za odpowiedz! Oleje niestety pojawia sie wszedzie niestety:( gniazda zaworowe przeszlifowane zawory prawidlowo osadzone...pozastaja prowadnice....
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Oleje niestety pojawia sie wszedzie niestety
Tyle to sie domyslam, czy mam przez to rozumiec ze mials pokrzywione zawory na kazdym cilindrze?
i po chwili olej byl z powrotem.
mozesz to szerzej opisac? Czy olej sam sie pojawial ot tak, bez uruchamiania, silnika, czy tez samego krecenia nim na rozruszniku, czy moze wlasnie ot, tak poprostu sie pojawial?

Jeszcze zapytam cz glowica byla sprawdzana cisnieniowo? Mogly pojawic sie mikropekniecia przez ktore moze dostawac sis olej.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Prowadnice! Sprawdź luzy. To może być to.

Edit - choćby się waliło i paliło to nie lej takiego oleju do tego silnika.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
spikylook
Posty: 4
Rejestracja: 2006-12-21 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Lincolnshire

Post autor: spikylook »

pokrzywione mialem zawory na 2 i 3. 1 i 4 byly ok.
Olej pojawial sie nawet bez krecenia, co do mikropekniec to mechanik tez o tym wspominal ale wtedy musialyby byc one na calej glowicy.Glowica nie byla sprawdzana cisnieniowo.
Co do samego mechanika, coz na wygnaniu nie mam zbyt wielu mozliwosci! To juz 3 mechanik u ktorego bawie od dluzszego czasu i tak mnie wlasnie urzadzili poprzedni mechanicy. Glowica w tym aucie byla wymieniana 8 m-cy temu...przez angola. wczesniej w aucie grzebal mi inny mechanik polak, przyejchalem z probblemem "skaczacych" obortow i ten baran stwierdzil, ze to jakis syf w silniku i wlal mi jakis preparat i powiedzial ze moge jezdzic...jak sie pozniej okazalo pompa wodna nie dzialala i zagotowalem autko. wiec wszystko bylo wymienione jak wspomialem 8 m-cy temu. i teraz flash back. Do tego zmenilem pasek rozrzadu i pare innych gadzetow przy okazji tej naprawy.Mechanik, ktorego obecnie odwiedzam uchodzi za dobrego co laczy sie z tym ze nie jest za tani...ale jest polakiem.licze wiec po cichu, ze polak potrafi jednak on zaczyna rozkladac rece wiec moze uda mi sie go jakos naprowadzic na dobry trop dzieki waszej pomocy.Na marginesie jestem laikiem jezeli chodzi o motoryzacje...Jescze raz dzieki za zainteresowanie.
Awatar użytkownika
jachu_69
Posty: 25
Rejestracja: 2006-12-16 21:41
Galeria: viewtopic.php?t=10033
Lokalizacja: Ciechocinek
Kontakt:

Post autor: jachu_69 »

U mnie było to samo.
Okazało się, że silnik wczesniej został przegrzany i trzeba było wymienic pierścienie na tłokach. też niech sprawdzi dół silnika.
Pozdro
Awatar użytkownika
jachu_69
Posty: 25
Rejestracja: 2006-12-16 21:41
Galeria: viewtopic.php?t=10033
Lokalizacja: Ciechocinek
Kontakt:

Post autor: jachu_69 »

PS.
i też robiłem planowanie, wymiana zaworów, uszczelek.
Ale teraz chociaż silniczek jak nówka (mimo że wh.... kasy poszło)
Pozdro
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Post autor: mak500 »

witam miałem podobny problem z tym że dymił na zimnym silniku (i to bardzo) stawiał bym na pierścienie olejowe. jednak silnik pracował równomiernie, w twoim przypadku musisz się zastanowić co wygieło zawory i czy tłoki nie popękały, duga sprawa to fakt że olej pojawia się na niepracującym silniku więc leci z góry, a to oznacza że z głowicą coś nie tak :lol:
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Post autor: mak500 »

:lol: zapomniałem Ci napisać iż uszczelniacze się różnią, ponieważ średnice zaworów są inne i mają inne oznaczenia,
pozatym wymienić można bez ściągania głowicy.
tłok robiony ma być u góry i trzeba sprężarką tłoczyć powietrze przez otwór świecy
powodzenia :lol:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Panowie jachu_69 i mak500 wyglada ze jestescie na bakier z naszymi zasadami prosze to poprawic, inaczej posty poleca w kosmos na sam swieta.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ty tez polecisz w kosmos za nieobecnosc na wigilii klubowej :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ja napiszę tak miałem taki sam przypadek mianowicie była zrobiona góra tak jak piszesz czyli uszczelniacze prowadnice szlifowanie zaworów po złożeniu i odpaleniu silnik kopcił było nawet tak że dosłownie ''pluł '' olejem po wykręceniu świec olej był na denkach tłoków.Zdemontowałem głowicę i zawiozłem do zakładu gdzie je regenerują z wielką awanturą co pan k,.,.,., zrobił on sprawdził głowicę i okazało się że jest 100% sprawna.Więc z niedowierzaniem rozebrałem silnik w celu wymiany pierścieni .Po wymianie pierścieni wszystko wróciło do normy .Ale dlaczego jest to takie istotne w silnikach FS jest natrysk oleju od spodu tłoka jeżeli pierścienie olejowe kucną to będzie taki efekt jak opisałem i co śmieszniejsze diagnoza mechanika będzie - Panie to głowica- ale będzie odwrotnie dół do roboty.
Przerabiałem ten temat w trakcie remontu takiego silnika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”