Strona 2 z 3

Re: brak iskry

: 2014-01-31 18:48
autor: duracell
Jeśli masz Probe 94 to aparat ma być S1.
Jeśli w maździe był S1 to możesz założyć, jeśli inny to go nie podpasujesz (nie przypominam sobie żeby komuś udało się założyć inny S zamiast S1) ze względu na inne wtyczki.
Aparat zostawiasz łącznie z wiązkami elektrycznymi z samochodu, mechanicznie silniki nie mają różnicy, elektrycznie jest.. i tyle :)
Przekłada się goły słupek a osprzęt ze starego.

Re: brak iskry

: 2014-01-31 19:12
autor: Zibero
tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany a od mazdy mam inny aparat. dzieki za rade. wiec kupie s1. hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko

Re: brak iskry

: 2014-01-31 20:34
autor: duracell
Zibero pisze:tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany
Zadzwoń do firm które naprawiają aparaty ( jest ich kilka w kraju) opisz co ci zastało i zapytaj czy nie uzupełnią i naprawią. Nie sądzę żeby był z tym problem jeśli jest np. obudowa z wałkiem.
Zibero pisze:hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko
Napewno nie w aptece :) pytałem kiedyś, - nie mają :)
...forum, allegro, tablica.... serwis Mazdy albo Forda :D

Re: brak iskry

: 2014-01-31 20:40
autor: Zibero
wiem, ze w aptece nie mają... byłem dzis tam się dowiadywac :D znalazłem juz.

Re: brak iskry

: 2014-01-31 21:30
autor: Romas
Chyba już nie musze nic dodawać

Re: brak iskry

: 2014-02-03 15:17
autor: Zibero
a jesscze mam jedno pytanko. mam okazje kupic aparat zapłonowy od mazdy 626 z 94r. czy duza szansa jest ze to będzie s1?

Re: brak iskry

: 2014-02-03 15:32
autor: Romas
Szansa moze i jest ale ja bym raczej w ciemno nie kupował, bo szkoda pieniędzy :wink:

Re: brak iskry

: 2014-02-04 08:28
autor: Zibero
a czy chłodnica i pompka od sprzęgła bedzie pasowała od mazdy 626 do probe???

Re: brak iskry

: 2014-02-04 10:24
autor: duracell
Chłodnica pasuje tylko wtedy gdy:
-kupisz ją z górnym wężem chłodnicy tym z prawej strony,
-zdejmiesz plastikową osłonkę która jest na masce przy reflektorze

Re: brak iskry

: 2014-02-04 10:27
autor: Zibero
ok a pompka od sprzęgła ?

Re: brak iskry

: 2014-02-04 11:12
autor: Romas
Jak chcesz pompkę sprzęgła to mam. pisz PW jak będzie Cię to interesować

Re: brak iskry

: 2014-02-08 19:07
autor: Zibero
ODPALIŁ !!!! teraz tylko podpięcie gazu i zakup paru części:
filtr powietrza
przewody w/n
doradzi ktos jakie najlepiej w przystępnej cenie?

Re: brak iskry

: 2014-02-08 20:33
autor: Romas
Filtr powietrza to nawet Filtrona sobie możesz kupić na szybko, przewody albo NGK albo drożej BERU. świece też sobie wymień od razu NGK

Re: brak iskry

: 2014-02-08 23:27
autor: KrecioPL
NGK ZFR6F-11

Re: brak iskry

: 2014-02-09 02:21
autor: mysz
KrecioPL pisze:NGK ZFR6F-11
Do fs'a średnio na jeża podejdą :D
Ja od siebie napiszę, że ngk'ków nie polecam. Kupiłem je 3 razy i za każdym razem po zrobieniu ok 10k km były do wymiany. Lepiej dołożyć 1zł na świecy i kupić denso. Na nich zrobiłem ok 20k km i są nadal jak nówki.

Re: brak iskry

: 2014-02-09 03:05
autor: waldii
potwierdzam.Tez po 15latach z NGK podziekowalem tej firmie i denso kupuje.Duzo chinoli ngk sie pojawilo jak rowniez ngk france to nie ngk japan.

Re: brak iskry

: 2014-02-09 10:04
autor: Zibero
jeszcze jedno pytanko. czy warto się bawić w stożek?

Re: brak iskry

: 2014-02-09 11:27
autor: KrecioPL
Pytanie co rozumiesz pod pojęciem stożek - jeśli sam filtr stożkowy pod maską obok silnika to nie warto. Jeśli chodzi Ci o CAI to jak najbardziej warto :)

Re: brak iskry

: 2014-02-09 11:59
autor: Zibero
no tak ale jak to się będzie miało do gazu? nie będzie więcej pobierał go? moc się zwiększy? spalanie? słyszałem tez ze fajnie mruczy po zamontowaniu takiego stożka.:)

Re: brak iskry

: 2014-02-09 12:03
autor: mysz
Sam stożek Ci nic nie da ;) Modyfikacja wydechu+ dobre CAI polepsza górny zakres obrotów w fs'ach. Spalanie idzie minimalnie w górę.

Re: brak iskry

: 2014-02-09 12:07
autor: Zibero
modyfikacja wydechy czyli co dokładnie masz na mysli?

Re: brak iskry

: 2014-02-09 12:52
autor: mysz
Rozluźnienie go. Inaczej mówiąc wstawić układ wydechowy na tłumikach przelotowych(+ najlepiej kolektor ory wywalić i zastąpić go jakimś dobrym 4-2-1). Ja miałem kata w dobrym stanie, a po wywaleniu go się polepszyło.
Aczkolwiek ja jestem zdania, że najlepiej byłoby przed zrobieniem CAI zrobić porting kolektora ssącego+rozwiercić przepustnicę (w fs'ach jest ona strasznie kijowa- wlot jest spory, po czym się bardzo zwęża). Po takim zabiegu, montaż CAI byłby zdecydowanie bardziej odczuwalny.

Re: brak iskry

: 2014-02-14 08:40
autor: Zibero
-- oryginalny post 2014-02-09 17:02 --

tzn kata i tak nie ma bo poprzedni własciciel który go spisał na straty wyciął go wiec wspawam mu normalną (nie wiem jak to sie nazywa fachowo ale mozna kupic w sklepach motoryzacyjnych taką 'przedłużkę' ). na razie chce go doprowadzic tak zeby móc tym wyjechac na drogę potem będę myslał o poprawieniu wyglądu i osiągów :)

-- dodano 2014-02-14 08:40 --

wczoraj miałem jazdę próbną swoim reaktywowanym probkiem i jestem troszkę rozczarowany bo ma bardzo słabe przyspieszenie nawet na benzynie... czułem się jakbym jechał golfem 3 w 1.6. na gazie jak przełączyłem to jak dodawałem gazu to się dławił i tez bardzo wolniutko się rozpędzał ale to moze byc wina starego gazu bo probek stał 4 lata na dworzu. leci tez woda na wydech jakby za silnikiem ale nie wiadomo z czego. macie jakies pomysły czym to wszystko moze byc spowodowane ?????????

Re: brak iskry

: 2017-06-07 21:40
autor: KrynioProbe
Krótko opisując problem - pacjent 94r, 2.0 rzeźbiony aparat zapłonowy, zewnętrzna cewka i moduł (tranzystor). Po zdemontowaniu tranzystora starego i porównianiu z nowymi (mam 3) niby nie są spalone, a nowy zakładam na radiator. Iskra na cewce jest - na świecach nie ma. Świece, kopułka, palec (był mechanicznie uszkodzony w trakcie awarii) wymienione. Odwiedziłem już kilku elektryko-mechaników-magików i brak efektu. Niby tranzystor wymieniony, ale dalej to samo. Rozbierałem aparat zapłonowy i po przewertowaniu forum i wywnioskowaniu jak skręcić te blaszki itp nie mogę dojść do konsensusu z moim autem. Wtyczka 6pin , 2pin - 12v, 3,4 pin - 5v. Mała wtyczka odłączona, a od środkowego pinu są złączone 2 kable. W tej wtyczce 3pinowej - 2gi i 3ci pin - 12v. Błędy - tylko przepływka (czasem wywalał 02 i 03 ale to przy przestawianiu blaszek, po resecie tylko 08). :evil: Dalej immo lampka czasem gaśnie, czasem mruga jak kręcę. Wskazówka od obrotomierza również nieraz łapie. Dziwne jest to jak dam tryb diagnostyczny to podczas kręcenia aparatem w lewo i prawo słysze jak przekaźnik od pompy pyka i coś w okolicy przepustnicy jakby przekaźniki, ale tylko w pozycji wyjściowej w jakiej był od początku. Po zmostkowaniu 3 kabli od czujnika zderzeniowego podczas kręcenia check engine gaśnie, jak zamontuje spowrotem i wcisne to pali się cały czas.
Jestem zdegustowany tym samochodem do cna - tak bardzo jak byłem zachwycony przez pierwsze 2 tygodnie.. Mój kontakt 506810825
Jestem z okolic gdańska (30 km) więc proszę o pomoc !!! #-o :cry:

Re: brak iskry

: 2017-06-08 10:05
autor: KrecioPL
Jak sam napisałeś - prąd do aparatu dochodzi, na świecach już go nie ma. Poza tym jest rzeźbiony.
Ostatnio kolega mysz też miał podobny problem - niby wszystko sprawne, aparat składany na wielu różnych sprawnych częściach i w wielu kombinacjach i iskry brak.
My też ustawialiśmy blaszki, nawet na różne sposoby, z instrukcją z tego forum i z mazdaspeed. Auto nie paliło. Dopiero potrzeba była pomoc kogoś kto wiedział co i jak - wtedy auto zagadało.