Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz

Gość

jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz

Post autor: Gość »

kupiłem niedawno probka 2,2 gt i niewiem jaki mam gaz poniewaz sie na tym nie znam , może ktoś wie jak to rozpoznać , sekwencja czy zwykły . Turbo mam odłączone ponoć z tym gazem nie może być turbo . Niech ktoś pomoże.
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Skoro już masz Forda Probe to zapraszam do rejestracji :)

Z gazem ci niestety nie pomogę bo mam zwykły i nigdy nie widziałem sekwencyjnego.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

sory ale jestem zalogowany zapomniałem sie zalogować
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

TO banalnie proste. Jak widzisz wtryskiwacze- taki rządek jakby to powiedzieć kwadracików(w zasadzie to są takie walce, ale osłona jest kwadratowa... no nie ważne, ale nie sposób tego nie poznać) osadzonych na rurce, co z każdego wychodzi rurka do cylindra i do każdego wtryskiwacza jest kabelek, to znaczy że masz sekwencję.
Nie sposób tego nie zauwazyć, poprostu masz taką listwę z wtryskiwaczami gazowymi, od tego ile masz cylindrów oczywiście zależy ich ilość.

Proszę tu zdjęcie mojego silnika z sekwencją. (ten rządek niebieskich wtryskiwaczy)

Obrazek
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:14 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Dokładnie. Pewnie jakbyś miał sekwencję, to by Ci poprzedni właściciel 10 razy powtarzał, że jest inst. gazowa za 4 tysie.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Cynki dobrze prawi :D .

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

dzięki już wiem że mam zwykłą instalacje dlatego też mi turbo nie działa paskudny gazownik ponoć można jeżdzić z turbo na zwykłym gazie
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

I jeszcze jedna sprawa ,jeżeli odpala na gazie,to jest zwykła(sekwencja zawsze odpala na benzynie i musi pracować przynajmniej 25 sek. na ciepłym silniku).
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady ;)
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie :?
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

propaganda pisze:Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady ;)
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie :?
Każda może odpalić się na benzynie ,ale sekwencja tylko i wyłącznie na benzynie :twisted: .Nie ma możliwości odpalenie sekwencji na gazie :twisted: .Musi pracować min 25 sek. na benzynie,niezależnie od obrotów i min 20 stopni temp. silnika :twisted: .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:15 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Głogów_1984
Posty: 34
Rejestracja: 2006-04-07 16:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Głogów

Po czym poznać że to SEKWENCJA ??

Post autor: Głogów_1984 »

Witam mam pytanko do wszystkich!
Jak będę kupować probe to po czym poznam
że auto ma instalacje sekwencyjną czy zwykłą ??

Z góry dzięki za odpowiedzi !!
.................................................. pozdrawiam!
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

wtka, podnosisz maske i patrzysz czy sa wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych jak tak to sekwencja a jak gaz (rura od parownika idzie gdzieś do gumy przy filtrze powietrza lub za przepływomierzem to jest zwykła, przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza
poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V :D
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

goncia1 pisze: przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza:D
I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie :twisted: ! wszystko zależy od ustawień!
goncia1 pisze:poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V :D
I tu też nie prawda ! Są instalacje gazowe z komputerem i nie są to sekwencje. Np . MONOwtrysk.

A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację !
Musi taki mieć bo inaczej nie mógłby wbić w dowód , a jak już zobaczysz rachunek...sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....

Mechanicznie...trudno jednoznacznie powiedzieć...poza tym że mysi być listwa wtryskowa ...niczym innym się nie wyróżnia ( osiągi autka....na gazie tak samo jak na benzynie).

Pozdro.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Można też poznać po samej pracy silnika, wtryski gazu pracują z charakterystycznym "cykaniem" (nie mylić z cykaniem wywalonych popychaczy) :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

cevinek pisze:A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację (...) sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....
Parafrazując: I tu się nie zgodzę.
W niektórych mniejszych warsztatach (np. gość prowadzący działalność i rozliczający podatki ryczałtem, czy tam kartą - w każdym razie człowiek-firma, który nie może przekroczyć określonego pułapu obrotów rocznie) kwota za instalację na rachunku może być zaniżona. Znam takie przypadki - kupujący idze fachowcowi "na rękę".

Nie zawsze więc kwota na rachunku może być miernikiem...

Prześledź rysunki i schematy popularnych instalacji wtryskowych. Oprócz listw wtryskowych wspomnianych przez Cevinka, stosowane są również pojedyńcze wtryskiwacze.

Schemat budowy:
http://www.agcentrum.com.pl/img/mistral_ideowy.gif - osobne wtryskiwacze

http://www.agcentrum.com.pl/sirocco.php - listwa wtryskowa

http://www.omvlgas.pl/pol/index.html

Jeżeli nie odróżnisz dodatkowych wtryskiwaczy lub listwy to lepiej poproś o pomoc przy oględzinach auta kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

cevinek pisze: I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie :twisted: ! wszystko zależy od ustawień!

no nie chyba sie tu nie zgodze, fakat jezeli silnik jest ciepły to mozna odpalic na gazie ale jak jest zimny ni chu..a pojedzie na gazie --mam tak u siebie, (po zastosowaniu zworki na czujnik w parowniku) da sie odpalić na dwie sekundy poczym gasnie -jest poprostu za zimny płyn i dobdze nie odparuje gaz, wiec zacholere sie nie da jezdzić (oczywiscie tyczy to sekwencji) wiem bo tak mam

co do zwykłej instalacji czyli generacji II mozna na zimnym jechać tylko przy wyzszych obrotach moze przerywać- tak miałem w sierce

no chba ze masz upalny dzień/jest ciepło to byc moze ze pojedziesz/odpalisz na gazie na sekwencji :)

ale sekwencji musie mies wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych , w generacji II tego nie ma :!:
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.

To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Sh(.)(.)ters pisze:Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.

To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
i całkowicie sie z tym zgadzam, bo nawet mozna odpalić w ujemnych temperaturach dlatego ze gaz lotny jest nawet w minusowych temp. ale zwby dało sie na tym jezdzić przy zimnym silniku :?: :?: to nie wiem :?: :)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Odnosząc się do wypowiedzi sekwencje są 3 i 4 generacji a 5 jest w dopiero w budowie i ma być przeznaczona do silników typu FSI . Charakterystyczne głosy sekwencji ćwierkanie i temu podobnie jest charaktrystyczne do gówien o nazwie Drem , BRC sekłend 24 ,Stag Diego ,Romano i duzo innych .Wtryskiwaczy nie idzie rozrużnić w pracy przy instalacjach z górnej półki o nazwie SGI bądź Eliza a to kosztuje i lepiej jedzie auto niż na benzynie i Są w obsłudze w całej polsce i w europie
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Maciej jako najlepiej zorientowany w temacie opisz koledze jak ma odróżnić typ instalacji, aby nie dał się oszukać...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Głogów_1984
Posty: 34
Rejestracja: 2006-04-07 16:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Głogów_1984 »

Dzieki Shooters :)
Wlasnie o to mi chodziło :)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mając jeszcze Mazdę 626 GD z silnikiem 2.0 12V, tak przerobiłem gaz że odpalała w zimie nawet przy -20 stopniach i nie było żadnego gaśnięcia. Autko przez trzy lata jeździło bez benzyny tylko na gazie. Autko sprzedałem i do dziś jeździ tylko na gazie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

takie male pytanko na marginesie, czy to prawda ze jak sie ma ten sekwencyjny uklad to prawie nie czuc spadku mocy?nawet w samochodach o duzej pojemnosci?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”