Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz
jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz
kupiłem niedawno probka 2,2 gt i niewiem jaki mam gaz poniewaz sie na tym nie znam , może ktoś wie jak to rozpoznać , sekwencja czy zwykły . Turbo mam odłączone ponoć z tym gazem nie może być turbo . Niech ktoś pomoże.
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
TO banalnie proste. Jak widzisz wtryskiwacze- taki rządek jakby to powiedzieć kwadracików(w zasadzie to są takie walce, ale osłona jest kwadratowa... no nie ważne, ale nie sposób tego nie poznać) osadzonych na rurce, co z każdego wychodzi rurka do cylindra i do każdego wtryskiwacza jest kabelek, to znaczy że masz sekwencję.
Nie sposób tego nie zauwazyć, poprostu masz taką listwę z wtryskiwaczami gazowymi, od tego ile masz cylindrów oczywiście zależy ich ilość.
Proszę tu zdjęcie mojego silnika z sekwencją. (ten rządek niebieskich wtryskiwaczy)
Nie sposób tego nie zauwazyć, poprostu masz taką listwę z wtryskiwaczami gazowymi, od tego ile masz cylindrów oczywiście zależy ich ilość.
Proszę tu zdjęcie mojego silnika z sekwencją. (ten rządek niebieskich wtryskiwaczy)
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
Każda może odpalić się na benzynie ,ale sekwencja tylko i wyłącznie na benzynie .Nie ma możliwości odpalenie sekwencji na gazie .Musi pracować min 25 sek. na benzynie,niezależnie od obrotów i min 20 stopni temp. silnika .propaganda pisze:Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2006-04-07 16:03
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Głogów
Po czym poznać że to SEKWENCJA ??
Witam mam pytanko do wszystkich!
Jak będę kupować probe to po czym poznam
że auto ma instalacje sekwencyjną czy zwykłą ??
Z góry dzięki za odpowiedzi !!
.................................................. pozdrawiam!
Jak będę kupować probe to po czym poznam
że auto ma instalacje sekwencyjną czy zwykłą ??
Z góry dzięki za odpowiedzi !!
.................................................. pozdrawiam!
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
wtka, podnosisz maske i patrzysz czy sa wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych jak tak to sekwencja a jak gaz (rura od parownika idzie gdzieś do gumy przy filtrze powietrza lub za przepływomierzem to jest zwykła, przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza
poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V
poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie ! wszystko zależy od ustawień!goncia1 pisze: przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza:D
I tu też nie prawda ! Są instalacje gazowe z komputerem i nie są to sekwencje. Np . MONOwtrysk.goncia1 pisze:poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V
A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację !
Musi taki mieć bo inaczej nie mógłby wbić w dowód , a jak już zobaczysz rachunek...sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....
Mechanicznie...trudno jednoznacznie powiedzieć...poza tym że mysi być listwa wtryskowa ...niczym innym się nie wyróżnia ( osiągi autka....na gazie tak samo jak na benzynie).
Pozdro.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Parafrazując: I tu się nie zgodzę.cevinek pisze:A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację (...) sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....
W niektórych mniejszych warsztatach (np. gość prowadzący działalność i rozliczający podatki ryczałtem, czy tam kartą - w każdym razie człowiek-firma, który nie może przekroczyć określonego pułapu obrotów rocznie) kwota za instalację na rachunku może być zaniżona. Znam takie przypadki - kupujący idze fachowcowi "na rękę".
Nie zawsze więc kwota na rachunku może być miernikiem...
Prześledź rysunki i schematy popularnych instalacji wtryskowych. Oprócz listw wtryskowych wspomnianych przez Cevinka, stosowane są również pojedyńcze wtryskiwacze.
Schemat budowy:
http://www.agcentrum.com.pl/img/mistral_ideowy.gif - osobne wtryskiwacze
http://www.agcentrum.com.pl/sirocco.php - listwa wtryskowa
http://www.omvlgas.pl/pol/index.html
Jeżeli nie odróżnisz dodatkowych wtryskiwaczy lub listwy to lepiej poproś o pomoc przy oględzinach auta kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
cevinek pisze: I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie ! wszystko zależy od ustawień!
no nie chyba sie tu nie zgodze, fakat jezeli silnik jest ciepły to mozna odpalic na gazie ale jak jest zimny ni chu..a pojedzie na gazie --mam tak u siebie, (po zastosowaniu zworki na czujnik w parowniku) da sie odpalić na dwie sekundy poczym gasnie -jest poprostu za zimny płyn i dobdze nie odparuje gaz, wiec zacholere sie nie da jezdzić (oczywiscie tyczy to sekwencji) wiem bo tak mam
co do zwykłej instalacji czyli generacji II mozna na zimnym jechać tylko przy wyzszych obrotach moze przerywać- tak miałem w sierce
no chba ze masz upalny dzień/jest ciepło to byc moze ze pojedziesz/odpalisz na gazie na sekwencji
ale sekwencji musie mies wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych , w generacji II tego nie ma
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.
To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
i całkowicie sie z tym zgadzam, bo nawet mozna odpalić w ujemnych temperaturach dlatego ze gaz lotny jest nawet w minusowych temp. ale zwby dało sie na tym jezdzić przy zimnym silniku to nie wiemSh(.)(.)ters pisze:Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.
To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Odnosząc się do wypowiedzi sekwencje są 3 i 4 generacji a 5 jest w dopiero w budowie i ma być przeznaczona do silników typu FSI . Charakterystyczne głosy sekwencji ćwierkanie i temu podobnie jest charaktrystyczne do gówien o nazwie Drem , BRC sekłend 24 ,Stag Diego ,Romano i duzo innych .Wtryskiwaczy nie idzie rozrużnić w pracy przy instalacjach z górnej półki o nazwie SGI bądź Eliza a to kosztuje i lepiej jedzie auto niż na benzynie i Są w obsłudze w całej polsce i w europie
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2006-04-07 16:03
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Głogów
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Mając jeszcze Mazdę 626 GD z silnikiem 2.0 12V, tak przerobiłem gaz że odpalała w zimie nawet przy -20 stopniach i nie było żadnego gaśnięcia. Autko przez trzy lata jeździło bez benzyny tylko na gazie. Autko sprzedałem i do dziś jeździ tylko na gazie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
takie male pytanko na marginesie, czy to prawda ze jak sie ma ten sekwencyjny uklad to prawie nie czuc spadku mocy?nawet w samochodach o duzej pojemnosci?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."