supercharger w probe 2,5 V6
supercharger w probe 2,5 V6
Serwus
Prosze o waszą opinię na temat kompresora w fordzie probe V6.
Może ma ktoś jakies dane na temat producenta i modelu dedykowanego do tego właśnie modelu proba. Z tego co wiem nie można po prostu kupić czegoś bez odpowiedniego doboru..
(zupełnie jak z turbo )
Poniżej link tego co jest na ebay-u ale strasznie to drogie jest
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 44783&rd=1
Pozdro
Prosze o waszą opinię na temat kompresora w fordzie probe V6.
Może ma ktoś jakies dane na temat producenta i modelu dedykowanego do tego właśnie modelu proba. Z tego co wiem nie można po prostu kupić czegoś bez odpowiedniego doboru..
(zupełnie jak z turbo )
Poniżej link tego co jest na ebay-u ale strasznie to drogie jest
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 44783&rd=1
Pozdro
Fester
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:10 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Nie znam się kompletnie na pancerwagenach... m45 z C230 z którego roku?... po oznaczeniach wnioskuję, że to silnik 3l ??
Dzięki za odpowiedź...
EDIT
Z tego co sioę dowiedziałem to jest mercedes z silnikiem 2,3 kompressor. Nie mniej jednak ludziom handlująceym kompresorami nic to nie mówi. Podobno tych kompresorów jest multum i nie wiedzą co zaproponować.
Może jakieś bliższe dane.
Koszt z tego co ię dowiedziałem około 1 000zł. da radę
Dzięki za odpowiedź...
EDIT
Z tego co sioę dowiedziałem to jest mercedes z silnikiem 2,3 kompressor. Nie mniej jednak ludziom handlująceym kompresorami nic to nie mówi. Podobno tych kompresorów jest multum i nie wiedzą co zaproponować.
Może jakieś bliższe dane.
Koszt z tego co ię dowiedziałem około 1 000zł. da radę
Fester
supercharger w Probe 2.5 l
Leoul,
No, masz problem.
Może zajrzyj tu - pełna gama cenowa - http://www.forti.pl/turbo.htm
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
No, masz problem.
Może zajrzyj tu - pełna gama cenowa - http://www.forti.pl/turbo.htm
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
supercharger w Probe 2.5 l
Leoul,
Nie rezygnuj !
A taki sposób znasz - http://www.turbonator.com/index.html
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
Nie rezygnuj !
A taki sposób znasz - http://www.turbonator.com/index.html
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:10 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Cenowo gosciu z Forti jak zwykle przegina. Mysli, ze kazdy jezdzi Viperem jak on. Na max zestaw 21 tys. - dal chyba 200% marzy.leoul pisze:Hehe, ładnie wszystko wycenione.. ciekawe jak się to przekłada na montaż np. w V6
Z kompresorem jest inaczej niz z turbo. Ciezko jest regulowac cisnienie doladowania, ktore rozlozone jest na caly zakres obrotow. Najprosciej i najtaniej jest odpowiednie przelozenie z napedu silnika poprzez dobor kol pasowych odpowiedniej srednicy. Pomijam inne aspekty, jak chociazby problem z miejscem pod maska. To co jest w linku z ebay, to przerobiony caly kolektor pod kompresor.
zreszta temat rzeka
To jest zdaje się kompresorek w takim silniku
Nie sądzę, żebym się zdecydował na montaz samemu, tutaj skorzystam z jakiejś firmy zapewne.. natomiast napewno chciałbym części skompletować. Intercoolery mam 2 od swojego miśka.. sądzę, że wystarczą jak nie to jest to kosz 250 PLN... jeżdżę na takim . Blow Off to kwestia 200 PLN, pospawanie rurek dolotowych i wylotowych też nie problem... faktycznie te kółka pasowe przenoszące napęd to będzie zagadka..
Co do ekonomiczności podtlenku azotu zalezy co się wstawia.. najtańsza butla kosztuje 250 PLN i w zależności od strzału... ale jeśli ma być konkretnie to będzie jakieś 20 przyspieszeń 0-100. Jeździłem na tym kiedyś.. mam zresztą takie ustrojstwo w garażu od Grabowskiego i wyrzuciłem kupę kasy na sam gaz !!!!!
lepiej chyba raz a konkretnie i na stałe:)
Podraiwam
EDIT
Sorki za to zdjęcie, dopiero się uczę
Fester
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:11 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Intercooler kosztował mnie 250 PLN. Coooler pochodzi od iveco turbodaily.. jeżdżą na tym prawie wszystkie eclipsy łącznie z Boosterem
Jest używany i w stanie idealnym... jeśli będzesz chciał już kupić daj znać dam kontakt.. Gości p. Sadło wyśle Ci do domq.
Blow Off-a atmosferycznego kupiłem na Allegro za 200 PLN i działa bez zarzutu.. nie wiem czy koles jeszcze wystawia trzeba by sprawdzić. Jeśli nie w Olsztynie można u rajdowców załatwić lub u pana z Majer Tech.. sami robią takie rzczy.. ewentualnie na streeracing jest kolo który ma w sprzedaży niedrogi i dobre BOVy.
Kompresor jak napisałem wyżej.
Z tym wastgate jeszcze się nie orientowałem.. nie mniej jednak, mam kontakt do gościa pod Olsztynem, który uturbia auta sądzę, że mógłby pomóc w tym temacie.
Nie zgłębiłem jeszcze tematu i nie wiem co dokładnie potrzebne jeszcze jest do modyfikacji.
Pozdrawiam
Jest używany i w stanie idealnym... jeśli będzesz chciał już kupić daj znać dam kontakt.. Gości p. Sadło wyśle Ci do domq.
Blow Off-a atmosferycznego kupiłem na Allegro za 200 PLN i działa bez zarzutu.. nie wiem czy koles jeszcze wystawia trzeba by sprawdzić. Jeśli nie w Olsztynie można u rajdowców załatwić lub u pana z Majer Tech.. sami robią takie rzczy.. ewentualnie na streeracing jest kolo który ma w sprzedaży niedrogi i dobre BOVy.
Kompresor jak napisałem wyżej.
Z tym wastgate jeszcze się nie orientowałem.. nie mniej jednak, mam kontakt do gościa pod Olsztynem, który uturbia auta sądzę, że mógłby pomóc w tym temacie.
Nie zgłębiłem jeszcze tematu i nie wiem co dokładnie potrzebne jeszcze jest do modyfikacji.
Pozdrawiam
Fester
Dobrze gadasz leolu. Ceny, ktore niektorzy wymyslaja to kosmos.
N.p. koszt uturbienia probe:
- turbina: 1500-2500zl,
- intercooler: 300zl,
- przerobienie wydechu i dolotu: 500-1500zl
- piggyback: 500-1500zl,
- blowoff, wskazniki itp.: 1000-1500zl.
Jesli nie chcemy sie nadwyrezyc, to stosujac mala turbine mozna juz w 3000-3500zl sie zmiescic z kompletem.
Blow-Off'y w US chodza od 35$ wzwyz. Te drozsze sa sterowane elektronicznie, stad ich cena. Jak patrzysz po cenach na ebay to rzeczywiscie odniesiesz wrazenie, ze sa drogie.
N.p. koszt uturbienia probe:
- turbina: 1500-2500zl,
- intercooler: 300zl,
- przerobienie wydechu i dolotu: 500-1500zl
- piggyback: 500-1500zl,
- blowoff, wskazniki itp.: 1000-1500zl.
Jesli nie chcemy sie nadwyrezyc, to stosujac mala turbine mozna juz w 3000-3500zl sie zmiescic z kompletem.
Blow-Off'y w US chodza od 35$ wzwyz. Te drozsze sa sterowane elektronicznie, stad ich cena. Jak patrzysz po cenach na ebay to rzeczywiscie odniesiesz wrazenie, ze sa drogie.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:11 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Ja chcesz ladowac 6-7 psi to bez piggiback zapomnij o dluzszym zywocie silnika. Tak jak wyliczylem i skonsultowalem z odpowiednimi osobami, to V6 bezpiecznie mozna ladowac max 3-4 psi (+30-35KM), ale tez z ryzykiem. Mapy w epromie ECU nie przewiduja tak duzej ilosci powietrza i nie dostosuja odpowiednio mieszanke. Efektem moze byc n.p. spalanie stukowe, gwaltowny wzrost temp. oleju itp. Sondy natychmiast wyczuja problem ze spalinami i ustawia tryb awaryjny.
Ogolnie montaz turbiny bez elektroniki to co najmniej glupi pomysl. No chyba, ze bedziesz wymianil silniki po kazdej awarii.
Ogolnie montaz turbiny bez elektroniki to co najmniej glupi pomysl. No chyba, ze bedziesz wymianil silniki po kazdej awarii.
GREYG pisze:Ja chcesz ladowac 6-7 psi to bez piggiback zapomnij o dluzszym zywocie silnika. Tak jak wyliczylem i skonsultowalem z odpowiednimi osobami, to V6 bezpiecznie mozna ladowac max 3-4 psi (+30-35KM), ale tez z ryzykiem. Mapy w epromie ECU nie przewiduja tak duzej ilosci powietrza i nie dostosuja odpowiednio mieszanke. Efektem moze byc n.p. spalanie stukowe, gwaltowny wzrost temp. oleju itp. Sondy natychmiast wyczuja problem ze spalinami i ustawia tryb awaryjny.
Ogolnie montaz turbiny bez elektroniki to co najmniej glupi pomysl. No chyba, ze bedziesz wymianil silniki po kazdej awarii.
Fester
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:12 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Przetrawilem temat turbiny w V6 na probetalk.com z GTurbo. Zakupil zestaw gotowy do montazu. Silnik padl momentalnie. Bedziemy zakladac ponownie zapewne w nastepna wiosne lub lato jak przyjedzie do Polski. Podobnie jest z wieloma silnikami V6 z turbina na probetalk, tylko o tym nie pisza czesto - wymieniaja silnik i nie wnikaja, bo KL u nich to raptem 250-500$.
Montaz turbiny wymaga bardzo dokladnego wyliczenia srednic, dlugosci oraz ksztaltow. Bez tego beda powstawaly fale cisnienia, ktore wywala silnik.
Przy kompresji 9.2:1 ladowanie powyzej 7 psi = wywalka silnika. Te efektywne 7 psi osiagniesz zakladajac stosowanie benzyny 98 okt. i 100% efektywnosci intercoolera. Powyzej 7 psi nie bede pisal - za duzo tego.
Nie chce sie rozpisywac, ale przez nieodpowiedni montaz i brak pewnych elementow po prostu - rozwalisz silnik w pare dni. Mozliwe, ze juz podczas testow. U mnie jest taki jeden magik, ktory ma turbine w silniku 1.6 - wymienia go srednio co 3000km.
Montaz turbiny wymaga bardzo dokladnego wyliczenia srednic, dlugosci oraz ksztaltow. Bez tego beda powstawaly fale cisnienia, ktore wywala silnik.
Przy kompresji 9.2:1 ladowanie powyzej 7 psi = wywalka silnika. Te efektywne 7 psi osiagniesz zakladajac stosowanie benzyny 98 okt. i 100% efektywnosci intercoolera. Powyzej 7 psi nie bede pisal - za duzo tego.
Nie chce sie rozpisywac, ale przez nieodpowiedni montaz i brak pewnych elementow po prostu - rozwalisz silnik w pare dni. Mozliwe, ze juz podczas testow. U mnie jest taki jeden magik, ktory ma turbine w silniku 1.6 - wymienia go srednio co 3000km.