Strona 21 z 22

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 20:58
autor: quarth
czytanie ze zrozumieniem sie klania. to prevent fogging, czyli to musi byc outside air: vent, mix, floor, defrost, zostaje tylko normal a/c o ktorym wyraznie jest napisane, ze jest mniej wydajne bo nie ma recyrkulacji. gdzie tu jakies pisanie nie wprost?

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 21:03
autor: Kocureq
Klima ładnie wysusza powietrze, więc prevent fogging może być "używając klimy" :)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 21:53
autor: Robert
quarth pisze:czytanie ze zrozumieniem sie klania. to prevent fogging...
user manual '96 pisze:If you drive with the fan off and the windows closed, the windows may fog up. To prevent fogging:
  1. Set the function selector control to VENT, MIX, FLOOR or the DEFROST position.
  2. Set the desired temperature.
  3. Set the desired fan speed.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania bez wyrywania z kontekstu: "Jeśli jeździsz z wyłączonym wentylatorem ... 1. Ustaw ... (dowolną pozycję poza OFF), ... 3. Włącz wentylator (na dowolnej prędkości)." :P

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 22:05
autor: quarth
nie widze zwiazku. wilgotnym powietrzem nie sciagniesz zaparowanych szyb. zreszta to krecenie kolejnego shitstormu. recyrkulacja jest tylko na max a/c i szlus.

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 22:55
autor: Kocureq
I jeden i drugi z was tylko się domyśla na podstawie tekstu.

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-25 23:10
autor: quarth
tak, oczywiscie. jak dobrze ze wszyscy maja tu to auto o ktorym mowimy i nikt nie wie. musze przestac tu pisac, bo to nic nie zmienia, a jakis romas zawsze wie lepiej. tyle lat te auta macie i pytania o takie elementarne rzeczy to kpina.

Re: Odp: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezyst

: 2013-07-26 12:25
autor: Kocureq
Przydaloby sie zeby ktos sprawdzil, fakt. Pomysl z pisaniem tekstow "ja wiem najlepiej chociaz w praktyce nic mie robilem" faktycznie nie jest najlepszy :)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-26 13:44
autor: Romas
quarth pisze: a jakis romas zawsze wie lepiej.
Nie przeginaj chłopaku dobrze?! :evil:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-26 16:48
autor: quarth
nie strasz, nie strasz…

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-26 17:00
autor: Romas
ja tylko zwracam Ci uwagę po raz enty, co mnie zaczyna już denerwować.

a i jeszcze jedna prośba, chcesz sobie pogadać to od tego jest PW a nie przypadkowe wątki więc nie offuj tu

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-07-27 17:57
autor: Robert
quarth pisze:... a teraz wsiadz sobie do auta i posluchaj kiedy sie zalacza recyrkulacja. tylko przy max a/c.
Robert pisze:Nie mam d.generacji, nie mam jak sobie wsiąść ...

... jeśli jesteś pewien, że wszystkie 5 funkcji poza MAX A/C pobiera powietrze z zewnątrz, to nie pozostaje nic innego, jak uwierzyć w wyższość praktyki (sprawdziłeś) nad teorią (przeczytałem).
Sprawdziłem w serwisówce i masz rację (patrz też dopisek na samym dole :P ):
System Airflow Description
  • These positions determine the manner in which the system will operate. Each position of the function control knob is detented for positive engagement.
    • OFF
      • When the function control knob is in the OFF position:
      • The outside-recirc door is at full vacuum. As a result, outside air is closed off and the recirc air is admitted to the system.
      • The defrost door and the floor door are both at full vacuum, closing off the passages to the defrosters.
      • The blend door position may be anywhere within the range of its A/C temperature cable travel from FULL HEAT to FULL COLD.
      • The heater blower motor is off.
      • The panel door is in the no vacuum position.
    • MAX A/C
      • For vehicles equipped with air conditioning, when the function control knob is in the MAX A/C position, the outside air is closed off and the recirc air is admitted to the system.
    • NORM A/C
      • For vehicles equipped with air conditioning, when the function control knob is in the NORM A/C position, the outside-recirc door is in the no vacuum position to block the recirc air and admit outside air. The blend air door position will channel air flow so that a desired temperature level can be achieved.
    • VENT
      • When the function control knob is in the VENT position:
      • The outside-recirc door, with no vacuum being applied, will block recirc air and admit outside air. From there, air flow is directed through the system to the A/C registers.
      • The floor door is at no vacuum to block air flow to the floor registers, and the panel and defrost doors are at full vacuum, closing off air flow to the defrosters.
      • The A/C temperature control may be adjusted to heat the air, if desired.
      • The heater blower motor is on.
    • FLOOR
      • When the function control knob is in the FLOOR position:
      • The outside-recirc door is in the no vacuum position to block recirc air and admit outside air.
      • The floor door is in the vacuum position which closes off all but a minimum of air flow to the defroster.
      • The blend air door position will channel air flow so that a desired temperature level will be achieved.
      • The panel door is in the no vacuum position to block air circulation to the A/C registers.
      • The heater blower motor is on.
      • The defrost door is at full vacuum, closing off air flow to the defroster.
    • MIX
      • When the function control knob is in the MIX position:
      • The outside-recirc air door, panel and defrost doors are in the no vacuum position.
      • The floor door is in the partial vacuum position.
      • The heater blower motor is on.
      • The A/C compressor is functioning unless the A/C compressor exceeds 165 ± 4° C (329 ± 39.2° F), at which point the thermal protection switch opens the magnetic clutch circuit to stop A/C compressor operation.
    • DEFROST
      • When the function control knob is in the DEFROST position:
      • The outside-recirc air door is in the no vacuum position to block recirc air and to admit outside air.
      • Both the floor and the defrost doors are in the no vacuum position so that most of the incoming air is directed to the defroster duct. There is a slight air bleed to the heater outlet floor duct.
      • The A/C temperature bracket knob setting will determine the amount of heat being introduced into the air flow.
      • The heater blower motor is on.
      • The A/C compressor is functioning unless the A/C compressor exceeds 165 ± 4° C (329 ± 39.2° F), at which point the thermal protection switch opens the magnetic clutch circuit to stop A/C compressor operation.
quarth pisze:tak, oczywiscie. jak dobrze ze wszyscy maja tu to auto o ktorym mowimy i nikt nie wie. musze przestac tu pisac, bo to nic nie zmienia, a jakis romas zawsze wie lepiej. tyle lat te auta macie i pytania o takie elementarne rzeczy to kpina.
Dobrze, gdy ktoś merytorycznie kwestionuje, gdy inni się mylą. Fajnie byłoby tylko bez personalnych wycieczek.




Obiecany dopisek dla dociekliwych, którzy ze zrozumieniem przebrną przez powyższy opis:
quarth pisze:...co to za bzdura. recyrkulacja jest wlaczona tylko i wylacznie przy max a/c.
Co za bzdura! :twisted:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2013-08-12 06:26
autor: sawmaster
max a/c to powietrze jest zasysane z środka auta i bodajże przy floor też jest tak samo nie wiem jak jest z mix i szybka

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-05-31 20:52
autor: Dee Jay
Mam pytanie do mieszkańców KRK. Gdzie mogę nabić i przejrzeć klimatyzacje w mojej II gen. Mieszkam od kwietnia w okolicach Krowodrzy i wszędzie gdzie robią klimę mówią mi że nie mają odpowiedniej końcówki do tego auta by nabić ją nowym czynnikiem. :|

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-06-01 01:05
autor: MatiLP640
Ja robilem w "Top Car" jest to w Skawinie pod Krakowem ;) jak bys wjezdzaj do Skawiny od Krk to masz po lewej stronie przed stacja BP, jak jestes zainteresowany to wysle dokladniejsze namiarh ;)

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-07-05 18:51
autor: mysz
Pytanie takie odnośnie klimy: jak jadę 80km/h i więcej powietrze idzie lodowate, jadę wolniej (30-40km/h) to już cieplejsze, a jak dziś stałem w korku dosyć długo to klima praktycznie w ogóle nie chlodzila. Sprężarka normalnie pracowała. O co może chodzić? Dodam że to nie zależy od obrotów silnika tylko i wyłącznie od prędkości. Klima jest nabita.

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-07-05 19:11
autor: Romas
Może klapka od ciepłego się nie do końca domyka, albo jest zbyt mało tego czynnika, kiedy nabijales?

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-07-05 20:08
autor: mysz
Czynnika jest między 1200 a 1300 gram. Dopiero co nabijana. A może to być wina chłodnicy klimy?

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-07-06 09:33
autor: Romas
To w sumie nawet za duzo bo powinno być szczerze wątpię żeby była nie drożna, ale cholera wie. Może zaworek zwrotny już daje d#py

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory i

: 2014-07-06 09:49
autor: duracell
mysz pisze: jak jadę 80km/h i więcej powietrze idzie lodowate, jadę wolniej (30-40km/h) to już cieplejsze
Umyj porządnie chłodnice klimy czy jak kto woli skraplacz klimatyzacji, najlepiej do tego wyjąć uprzednio chłodnicę wody.
Chłodzić powinna od 10 km/h w górę tak samo. No niestety w korku nie chłodzi cudów nie ma albo ktoś nie wie co to warszawski korek :D W korku można powiedzieć, że nawet zaczyna lecieć ciepłe.
Musisz odkleić z niej te 20 letnie komary :wink:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2016-10-21 23:54
autor: Matika
Odświeżam temat klimy. Jak odpalam auto to nie łapie od razu. Teraz jest chłodno to nie używam ale nawet nawiew nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie a ja jadę i paruję.

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2016-10-22 18:05
autor: Maxxum
Matika pisze:Odświeżam temat klimy. Jak odpalam auto to nie łapie od razu. Teraz jest chłodno to nie używam ale nawet nawiew nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie a ja jadę i paruję.
Obstawiał bym elektrykę. Czyli posprawdzać przede wszystkim przekaźnik od nawiewu, ten obok akumulatora, od klimy (ten po prawej stronie na pasie przednim koło chłodnicy), bezpieczniki, przeczyścić styki. Sprawdzić stan rezystora od dmuchawy.

A tak w ogóle, to wartałoby się najpierw przywitać w odpowiednim temacie... :!:

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2018-06-28 08:53
autor: Patryk-
https://youtu.be/wDR7Hx7e4Ys taka ciekawostka. w fiaciorze
9zl 10 minut roboty i zimno :D

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2018-06-28 14:48
autor: Maxxum
Patryk- pisze: 2018-06-28 08:53 https://youtu.be/wDR7Hx7e4Ys taka ciekawostka. w fiaciorze
9zl 10 minut roboty i zimno :D
Wszystko fajnie - tylko taki patent w bardzo krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia układu/sprężarki itp.

W normalnych warunkach do układu dodaje się też olej, który smaruje układ. Bez niego sprężarka zatrze się w krótkim czasie zapewne.

Nie polecał bym, też uzupełnianie układu z takich butli na oko. Nie wiemy jakie mamy ciśnienie w układzie. Po samej temperaturze raczej będzie ciężko sprawdzić. Chyba że jakimś manometrem.

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2018-06-30 09:19
autor: Patryk-
jeśli masz olej w sprezarce to dlaczego ma się zatrzeć? mierzysz jakie masz ciśnienie w układzie i po sprawie. czynnik normalnie warzysz.poczytajcie trochę jak naród robi was w chu..a z tymi czynnikami. tak samo jak kiedyś był stary czynnik i nowym nie można nabic bo się układ rozszczelni - glupoty

Re: Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

: 2018-06-30 13:41
autor: Romas
Nie są to Patryk głupoty, jeśli masz olej wklimie od r12 a dasz czynnik r134a, to jedno z drugim wchodzi w reakcje chemiczna ;)