Moje probe i gaz - kto założy i czy to możliwe

Awatar użytkownika
screemer
Posty: 25
Rejestracja: 2004-11-02 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Moje probe i gaz - kto założy i czy to możliwe

Post autor: screemer »

Witam. Widzę, że na forum nic nie znalazłem odnośnie Probiaka Igen LX 3.0. O ile temat nietypowego 2.2GT wałkuje się w kółko, o tyle o LXie nie ma nic a nic, a w tym autku LPG to w naszym kraju niestety przymus ( 3.0 lubi sobie pociągnąć beznzynki po mieście) Więc zadaje kilka pytań:

1. Czy ktoś zakładał instalację LPG w silniku 3.0 ???
2. Gdzie można taką instalację założyć najlepiej okolice Wrocławia/Opola - nie szukam partacza, tylko pewnego instalatora ?
3. Czy musi być sekwencja, czy można na normalnym (za sekwencje w Elpigazie u nas chcą 5700 zł a ja mam mniej niż połowę z tej kasy ;( ) ??
4. Jak się zachowuje trip-computer po takiej ingerencji w silniku.
5. Czy przy przebiegu 195tys km nic sie nie zepsuje.

dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Fiat Qubo 1.3 Mjet :)
--------------------------
bylo:
Ford Probe 24V - UK '97 (pier. rej. 03.98 :) )
Ford Probe Igen 3.0 LX
--------------------------
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Dominika która kupiła auto od Flankera ma gaz w 3 litrach. Ale to inna bajka....

Tak. 3.0 i gaz to dobry pomysł. Nie ma potrzeby wrzucać sekwencji. Jednak oszczędzać trzeba mądrze. Polecam Ci rozmowę z gościem z Tarnowa - nawet telefoniczna wiele daje (namiary znajdziesz w dziale LPG). Warto nawet przejechać te parę kilosów ale mieć instalacje zrobioną jak trzeba.
Przy gazie musisz przestrzegać oczywiście stałych zasad - dobre kable WN, świece, no i min. 1 dzień w miesiącu jazda na benzynce.
Trip komputer od tego się nie zepsuje. Dalej będzie pokazywał co pokazuje. Spalanie oczywiście nie skalibruje Ci się na gaz, ale i tak wskazania będą zbliżone do prawdy. (TRIP liczy spalanie przez zliczanie ilości powietrza i przejechanych km. Gazu spala się ciut więcej niż benzyny, ale mieści się to w granicach 10-15%).

Czy silnik o przebiegu 200 tysi przerabiać na gaz? No cóż - pzerabiać. Jeśli jednak Twój silnik jest już zajeżdżony, to licz się z tym że może być potrzebny w niedługim czasie remont. Jak ocenić że jest zajeżdżony? Ciśnienie na tłokach, spalanie, kopcenie itp.
Silnik 3.0 to fordowski silnik z Taurusa. Nie powinno być problemu nie tylko z częściami, ani też z ew. drugim egzemplarzem.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
screemer
Posty: 25
Rejestracja: 2004-11-02 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: screemer »

MiH pisze:. Polecam Ci rozmowę z gościem z Tarnowa - nawet telefoniczna wiele daje (namiary znajdziesz w dziale LPG).
(...)
musisz przestrzegać oczywiście stałych zasad - dobre kable WN, świece, no i min. 1 dzień w miesiącu jazda na benzynce.
(...)
Silnik 3.0 to fordowski silnik z Taurusa. Nie powinno być problemu nie tylko z częściami, ani też z ew. drugim egzemplarzem.
oj szukałem tych namiarów na pana z Tarnowa - jaskółki mówiły że będą chyba w temacie o mixerze do 2.2GT a tu porażka - chyba zniknęły ;( Jeśli ktoś ma namaiary, albo znajdzie ten post ...

Przysięgam przestrzegać i dbać o Probinke do końca życia - mojego bądź jej. Amen

Ej nie strasz, że będe musiał kupować drugi egzemplarz silnika - ja tylko biednym studentem jestem ;( - a probinke kupiłem, bo ... każdy zna powód - cudowne autko i kultowe. Aha jestem młodym kierowcą, ale jeżdze rozwarznie - tempomacik na stałe ustawiony na 95km/h i poza miastem wciskam jedynie 'resume'. Mój młody wiek niestety ma wady - brak praktyki przy dbaniu o Probinke - nie chciałbym jej zapsuć, dlatego liczę na waszą pomoc.
Fiat Qubo 1.3 Mjet :)
--------------------------
bylo:
Ford Probe 24V - UK '97 (pier. rej. 03.98 :) )
Ford Probe Igen 3.0 LX
--------------------------
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

CZAKPIOTR pisze:WITAM JEZELI KTOS MA PYTANIA
0-14 6271390 LUB 91 LUB 93 LUB 95
PIOTR OLEKSYK CZAKRAM TARNOW
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”